چطور آیلتس 9 بگیریم؟ + ترفندهای آیلتس 9

8

آزمون زبان آیلتس می‌تواند یکی از سرنوشت‌ساز‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد باشد. آزمون آیلتس هزینه نسبتاً زیادی دارد و نمره آن نقش مهمی در آینده کاری یا تحصیلی شما در خارج از کشور ایفا می‌کند. آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم‌بندی می‌شود که با توجه به هدف شما از مهاجرت باید در یکی از این دو مورد ثبت‌نام کنید.

نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 بوده و به چهار قسمت مهارت خوانش (Reading)، مهارت گفتاری (Speaking)، مهارت شنیداری (Listening) و مهارت نوشتاری (Writing) تقسیم‌بندی می‌شود. نمره هر کدام از این بخش‌های چهارگانه از 0 تا 9 محاسبه شده و میانگین این نمرات، نمره نهایی آیلتس شما را مشخص می‌کند. بنابراین بهتر است در هر چهار بخش مهارت کافی داشته باشید، چون ضریب هریک با دیگری برابر است.

اگر نمره آیلتس شما 9 باشد یعنی انگلیسی را به صورت کامل و حرفه‌ای صحبت می‌کنید. نمره آیلتس 9 همچنین نشان دهنده دقت بالا، فهم کامل و درک عمیق شماست.

برای اینکه بتوانید آیلتس 9 بگیرید باید وقت زیادی بگذارید و زحمات زیادی بکشید. شما باید لغت‌های بسیاری را یاد بگیرید و گرامرهای متعددی را تمرین کنید. موظفید کتاب‌ها و مقالات زیادی بخوانید و فیلم‌ و سریال‌های انگلیسی متعددی تماشا کنید. خلاصه بگوییم، گرفتن نمره آیلتس 9 زحمت دارد و تعداد افرادی که موفق به کسب این نمره می‌شوند زیاد نیست.

با این وجود مزیت‌های آیلتس 9 به قدری زیاد هست که خیلی از افراد را وسوسه کند. در این مقاله از آکادمی روان تلاش داریم تا بهترین نکات کلیدی برای کسب نمره آیلتس 9 را با شما در میان بگذاریم. نکاتی که اگر آن‌ها را رعایت کنید، از شانس خوبی برای گرفتن بالاترین نمره آیلتس برخوردار خواهید شد. با ما همراه باشید.

کلیک کنید: آزمون آيلتس چیست؟

مزیت‌های آیلتس 9 چیست؟

ابتدا بیایید ببینیم که اصولاً کسب نمره 9 در آزمون آیلتس چه مزیت‌هایی برای شما خواهد داشت؟

واقعیت این است که کسب بالاترین نمره آیلتس باعث می‌شود تا وجهه بسیار خوبی در میان دیگر داوطلبان یا همکاران پیدا کنید.

همان‌طور که اشاره شد، گرفتن نمره آیلتس 9 کار هرکسی نیست. بنابراین افرادی که این نمره را دریافت می‌کنند واقعاً افراد خاصی هستند.

مهاجرانی که نمره آیلتس 9 را دریافت می‌کنند از شانس بسیار بالاتری برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های خارجی برخوردار خواهند بود. داشتن نمره زبان بالا همچنین شانس موفقیت در دریافت بورسیه‌های تحصیلی شایسته محوری را نیز افزایش می‌دهد. حتی افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند نیز با داشتن نمره آیلتس 9 از شانس بالاتری برای دریافت ویزا برخوردار خواهند بود.

افراد دارای آیلتس 9 همچنین فرصت آن را دارند که به عنوان مربی، استادیار، سوپروایزر، ناظر یا حتی مدیر در مؤسسات مختلف کار کنند. گرچه گرفتن بالاترین نمره آیلتس هیچ مزیت مالی مستقیمی برای شما نخواهد داشت، اما راه کاریابی و موفقیت در کشورهای خارجی را بسیار هموارتر کرده و فرصت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. آیلتس 9 اعتبار و ارزش شما را بالاتر می‌برد.

چگونه می‌توان آیلتس 9 گرفت؟

برای اینکه بتوانید در آزمون آیلتس نمره 9 بگیرید باید در هر چهار بخش اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ نمره کامل را دریافت کنید. از این رو لازم است تا روی هر چهار بخش به صورت مساوی تمرکز کرده و هر چهار مهارت زبانی را به خوبی بیاموزید.

البته تنها داشتن توانایی بالا برای گرفتن آیلتس 9 کافی نیست (درست مانند کنکور!). در این راستا شما باید تکنیک‌ها و مهارت‌های خاصی را رعایت کنید تا شانستان برای گرفتن آیلتس 9 افزایش پیدا کند.

در زیر تلاش می‌کنیم به صورت مجزا بهترین راهکارها برای گرفتن نمره 9 آیلتس را در هر چهار مهارت زبانی با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

مطلب خواندنی: کتاب آموزش زبان انگلیسی از صفر

چگونه در بخش اسپیکینگ آیلتس 9 بگیریم؟

اسپیکینگ آیلتس 9

بخش اسپیکینگ یکی از مهم‌ترین و شاید پیچیده‌ترین بخش آزمون بین‌المللی آیلتس است. در این بخش علاوه بر مهارت‌های زبانی، باید از مهارت‌های ارتباطی خوبی نیز برخوردار باشید. علاوه بر این، مدت زمان این بخش از آزمون باقی بخش‌ها کوتاه‌تر بوده و تنها بین 11 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

در 4 تا 5 دقیقه اول مصاحبه آزمون اسپیکینگ، از شما در مورد مسائل شخصی مانند وضعیت خود و خانواده‌تان، وضعیت تحصیل علایق و غیره سؤال پرسیده می‌شود. در بخش دوم مصاحبه یک کارت به شما داده می‌شود که حاوی سه سؤال است.

شما باید به مدت 2 دقیقه در مورد این موضوع صحبت کنید و به سؤالات پاسخ دهید. در بخش آخر نیز که بین 3 تا 4 دقیقه طول می‌کشد، از شما سؤالات عمیق‌تری در مورد موضوعی که در مورد صحبت کرده‌اید پرسیده می‌شود.

در این مصاحبه 10 تا 15 دقیقه‌ای، آزمون‌گیرنده به چند قابلیت در مکالمات شما توجه می‌کند. هرکدام‌ از این پارامترها می‌توانند روی نمره اسپیکینگ آزمون آیلتس شما تأثیرگذار باشند. مسائلی که در صحبت‌های شما مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

• تلفظ و لهجه صحیح انگلیسی

خیلی‌ها هستند که توجه زیادی به لهجه انگلیسی یا تلفظ درست کلمات نمی‌کنند. در حالی که این موارد می‌توانند پارامترهای تأثیرگذاری روی نمره اسپیکینگ آیلتس شما باشند. در مصاحبه آزمون آیلتس باید سعی کنید کلمات را به صورت صحیح ادا کنید و با یک لهجه روان و قابل فهم صحبت کنید.

توانایی شما در تلفظ صحیح صداها، واژه‌ها و لحن صحبت کردن نقش مهمی روی اثری که در مصاحبه گیرنده ایجاد می‌کنید دارد.

توصیه می‌کنیم تلاش بیش از اندازه برای ادای لهجه بریتیش یا امریکن نکنید و تنها روی درست ادا کردن کلمات تمرکز کنید. کافی گویش شما با گویش استاندارد انگلیسی همخوانی داشته باشد. بریتیش یا امریکن بودن لهجه شما تأثیری در نمره نهایی ندارد.

مطالعه کنید: نرم افزار تقویت لهجه انگلیسی

• تسلط و دایره لغت

موضوع دیگری که در مصاحبه شما مورد بررسی قرار می‌گیرد تسلط شما بر موضوع و دایره واژگان شماست. بنابراین سعی کنید در مکالمات خود از واژگان مختلف و متعددی استفاده کنید و به اصطلاح به رخ بکشید که تا چه اندازه لغت بلد هستید.

اما توجه داشته باشید که در این راه زیاده روی نکنید. مثلاً سعی نکنید بی‌جا از کلمات ثقیلی که الزاماً جایی در یک محاوره دوستانه ندارند استفاده کنید. دقت داشته باشید که لحن شما باید یکدست و یکنواخت باشد.

به جای اینکه تلاش کنید جملات ساده را با کلمات پیچیده و ثقیل ادا کنید، سعی کنید جملات بیشتری با کلمات جدیدتری استفاده کنید. به این ترتیب هم مکالمه شما روان‌تر می‌شود، هم بهتر می‌توانید منظور خود را برسانید و هم گستره دایره واژگان خود را به رخ کشیده‌اید.

همچنین سعی کنید از گفتن جملات مبهم تکراری پرهیز کنید. اگر در مورد موضوعی که به شما داده شده اطلاعی ندارید، لازم نیست ادای متخصص‌ها را در بیاورید. کافی‌ست نظر واقعی خود را در مورد آن بیان کنید.

مثلاً اگر موضوع صحبت در مورد سفر به ماه است، کسی از شما انتظار ندارد مانند یک فضانورد مکالمه‌ای تخصصی برگزار کنید. بلکه باید در مورد چیزهایی که می‌دانید صحبت کنید. این کار تسلط شما را روی زبان انگلیسی نشان می‌دهد.

مطلب خواندنی: 10 روش افزایش دایره لغات

• روان صحبت کردن و انسجام موضوعی

دقت داشته باشید که باید با مصاحبه آیلتس مانند یک مصاحبه معمولی برخورد کنید. اگر تجربه مصاحبه کاری داشته باشید، قطعاً متوجه منظور می‌شوید.
قرار نیست طوطی‌وار تنها به صورت خطی به سوا لاتی که از شما پرسیده می‌شود پاسخ دهید، بلکه باید یک ارتباط انسانی برقراری کنید.

هر چقدر در طول مصاحبه روان‌تر صحبت کنید شانس موفقیت شما نیز بالاتر است.

همچنین سعی کنید انسجام جملات و موضوعات مورد بحث را حفظ کنید و ایده‌هایتان را به خوبی به یکدیگر ربط دهید. مکالمه شما باید پیوسته و روان باشد و بین جملات شما ارتباطی منطقی وجود داشته باشد.

بیان کردن نظرات شخصی راه بسیار خوبی برای این کار است. اگر با حرفی که طرف مقابل زده موافق یا مخالف هستید این را به او ابراز کنید. از دیدگاه و منظر شخصی خود صحبت کنید. این کار هم باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود، هم موجب روان‌تر شدن جملات شما می‌گردد.

• دستور زبان را رعایت کنید

خیلی از افراد هستند روان صحبت می‌کنند، دایره واژگان خوبی دارند و لهجه و تلفظشان حرف ندارد اما گاهی اوقات نکات گرامری را در جملات رعایت نمی‌کنند. این در حالی است که مصاحبه کننده توجه زیادی به این موضوع دارد. شما باید در گفتگوهای خود ساختار جملات را به درستی رعایت کنید. حواستان به زمان افعالی که به کار می‌برید باشد.

سعی کنید از جملات کوتاه استفاده کنید تا زمان فعل آن را گم نکنید. انسجام زمانی افعال یک عبارت طولانی را حفظ کنید.

همچنین بهتر است مهارت‌های گرامری خود را رخ مصاحبه کننده بکشید. یعنی تلاش داشته باشید بدون اینکه انسجام جملات به هم بریزد، از جمله‌هایی که ساختار گرامری مختلفی دارند استفاده کنید. مثال بزنید، خاطره تعریف کنید، از آینده بگویید تا به این بهانه بتوانید مهارت خود در گرامر را نشان دهید.

جدای از موارد بالا، نکات مهم دیگری هم وجود دارند که برای گرفتن نمره آیلتس 9 باید حتماً آن‌ها را رعایت کنید. این نکات کلیدی ریز و بسیار مهم عبارتند از:

• در طول مصاحبه ارتباط چشمی خود را حفظ کنید.

• سعی کنید قبل از آزمون چندین بار جلوی آینه فضای مصاحبه را بازسازی کنید و با خودتان حرف بزنید تا به داشتن ارتباط چشمی عادت کنید.

• با ماسک روی صورت وارد جلسه مصاحبه نشوید، چون ماسک باعث می‌شود نتوانید خیلی از کلمات یا جملات را به درستی ادا کنید.

• عجله نداشته باشید، قبل از پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه کننده حتماً 2 ثانیه مکث کنید و به خوبی به سؤال او فکر کنید.

• در طول جلسه سعی نکنید زیاده از حد خودمانی شوید و همیشه ادب و احترام را رعایت کنید.

• گهگاه از کلمات پیچیده و خاص نیز در جملات خود استفاده کنید تا دایره واژگان خود را به رخ بکشید.

• چنانچه به شکل دقیق متوجه سؤالی نشدید از مصاحبه کننده بخواهید آن را برای شما تکرار کند، این کار خیلی بهتر از دادن پاسخ اشتباه است.

• آرام باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

• لبخند بزنید و انرژی مثبت داشته باشید.

اگر این نکات را رعایت کنید می‌توانید نمره 9 آزمون اسپیکینگ آیلتس را به راحتی کسب کنید.

چگونه در بخش ریدینگ آیلتس 9 بگیریم؟

ریدینگ آیلتس 9

مهم‌ترین مهارت‌هایی که برای موفقیت در آزمون Reading آیلتس به آن‌ها نیاز دارید عبارتند از:

• مهارت درک موضوع متن
• مدیریت زمان پاسخگویی به سؤالات
• توجه به جزئیات متن
• درک هدف و دیدگاه نویسنده

بخش ریدینگ آزمون آیلتس دارای 3 متن است که مربوط به موضوعات آکادمیک یا عمومی هستند (بسته به نوع آیلتس). از این 3 متن مجموعاً 40 سؤال طرح می‌شود که برای گرفتن نمره آیلتس 9 حداقل باید به 39 تای آنان جواب صحیح بدهید.

برای پاسخ دادن به این سؤالات نیز تنها 60 دقیقه فرصت دارید.

رعایت نکات کلیدی زیر به شما کمک می‌کند تا در بخش ریدینگ نیز نمره 9 آیلتس را کسب کنید:

• روی مهارت‌های اسکن و اسکیم خود کار کنید و یاد بگیرید با یک نگاه کوتاه کلیت متن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن متوجه شوید.

• قبل از اینکه شروع به خواندن متن کنید، ابتدا نگاهی به سؤالات بیندازید و ببیند که چطور مطرح شده‌اند؟ این کار به شما کم می‌کند تا متن را سریعت رو هدفمندتر مطالعه کنید.

• حتماً به راهنمایی‌های هر کدام از سؤالات آزمون ریدینگ آیلتس دقت کنید. در این راهنمایی‌ها اشاره شده که می‌توانید از چه تعداد کلمه‌ای استفاده کنید، یا بهتر است از چه نوع کلمه‌هایی استفاده نمایید. چنانچه پاسخ شما مطابق با این راهنمایی نباشد، نمره کامل آن سؤال را دریافت نخواهید کرد.

• حواستان به نکات کلیدی متن باشد. کلمه‌های کلیدی، تاریخ‌ها، اعداد علائم و غیره می‌توانند در پاسخگویی به سؤالات بسیار مهم باشند. حتماً قبل از خوانش متن یکبار آن را اسکن کنید و قسمت‌های کلیدی را استخراج نمایید.

• دقت داشته باشید که برخلاف مصاحبه اسپیکینگ، پاسخ‌های شما به سؤالات بخش ریدینگ نباید بر اساس تفاسیر شخصی خودتان باشد. تمام پاسخ‌های شما را باید بتوان از داخل متن استخراج کرد. اگر در پاسخ به سؤالات (مگر اینکه از شما نظر خواسته باشد) از نظرات شخصی استفاده کنید، نمره را نمی‌گیرید.

• برای اینکه سریع‌تر به یک درک کلی از متن برسید، باید ساختار متن را شناسایی کنید. مقدمه، بدنه و جمع‌بندی را تفکیک کنید. ببینید چه ارتباط منطق بین پاراگراف‌ها وجود دارد. این کار به درک صحیح مطالب کمک می‌کند.

• سعی کنید وقت کمتری برای متن‌های ساده‌تر بگذارید و بیشتر زمان خود را به متن‌های سخت‌تر و پیچیده‌تر اختصاص دهید. مدیریت زمان در پاسخ‌دهی به سؤالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس بسیار مهم است.

• سعی کنید برای آماده شدن جهت شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک اطلاعات آکادمیک خود در زمینه‌های مختلف را تقویت کنید. به همین خاطر مطالعه مطالب علمی در حوزه‌های مختلف برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت.

• برای آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس جنرال بهتر است بیشتر روی خواندن مقالات عمومی، روزنامه و کتاب‌های داستانی تمرکز کنید.

از دست ندهید: تکنیک های ریدینگ آیلتس

چگونه در بخش لیسنینگ آیلتس 9 بگیریم؟

به اعتقاد بسیاری از افراد بخش Listening یا آزمون شنیداری آیلتس، راحت‌ترین بخش این امتحان است. بخش لیسنینگ آیلتس که آن‌ هم مانند سایر بخش‌ها 9 نمره دارد، از چهار قسمت مختلف تشکیل شده است. در این بخش 4 فایل صوتی برای شما پخش می‌شود و از هر فایل صوتی 10 سؤال پرسیده می‌شود. در مجموع باید در این بخش به 40 سؤال مختلف ظرف 30 دقیقه پاسخ دهید.

برای اینکه بتوانید از بخش لیسنینگ آیلتس نمره 9 را کسب کنید باید حداقل به 39 سؤال از این 40 مورد پاسخ صحیح بدهید.

سه فایل صوتی اولی که برای شما پخش می‌شود هر کدام از دو بخش تشکیل شده‌اند. هرکدام از قسمت‌ها بین 20 تا 50 ثانیه بوده بین آن‌ها یک مکث کوتاه وجود دارد.

ماجرای فایل صوتی چهارم اما متفاوت است، چون بین بخش اول و دوم آن هیچ مکثی وجود ندارد و شما باید به 10 سؤال آن به دقت گوش کنید. سطح سختی سؤالات از فایل اول تا چهارم رو به افزایش خواهد بود.

محتوای دو فایل صوتی اولی که برای شما پخش می‌شود حول محور مسائل اجتماعی ساده، مانند قرارهای ملاقات، رزرو هتل و رستوران و غیره هستند. فایل صوتی اول معمولاً در قالب یک دیالوگ دو نفره برگزار می‌شود و فایل صوتی دوم نیز به صورت مونولوگ تک نفره (مانند مجری یک برنامه تلویزیونی) خواهد بود.

در فایل صوتی سوم نیز یک گفتگوی چند نفره (معمولاً 2 تا 4 نفره) انجام می‌شود. فایل صوتی چهارم اما مانند دومی، یک مونولوگ تک نفره است. با این تفاوت که موضوع صحبت علمی بوده و بیشتر شبیه یک کنفرانس علمی دانشگاهی است.

برای اینکه آشنایی بیشتری با ساختار بخش لیسنینگ آزمون آیلتس داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتماً به چند نمونه از آزمون‌های قبلی نگاه بیندازید و به عنوان تمرین حداقل 10 تا از آن‌ها را حل کنید.

نکات کلیدی که می‌توانند ضامن موفقیت شما در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس باشند عبارتند از:

• برای نوشتن پاسخ‌ها منتظر اتمام فایل صوتی نباشید و به محض فهمیدن جواب آن را یادداشت کنید.

• قبل از شروع هر بخش نگاهی گذرا به سؤالات بیندازید و نکات کلیدی را پیدا کنید. برای پیدا کردن مهارت در این کار نیاز به تمرین دارید. گوش دادن به پادکست، اخبار و البته آزمون‌های لیسنینگ دوره‌های قبلی کمک زیادی به شما خواهد کرد.

• به جزئیاتی که در فایل صوتی در مورد گوینده بیان می‌شود دقت کنید. این موضوع در گفتگوهای چند نفره بسیار مهم است. شما باید بتوانید گوینده‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید تا به درستی ه سؤالات مطرح شده پاسخ دهید.

• عجله نداشته باشید. گرچه بهتر است به محض پیدا کردن پاسخ آن را یادداشت کنید، اما این به معنی عجله کردن نیست. ممکن است پاسخ اصلی کمی جلوتر بیان شود! پس صبر کنید تا صحبت گوینده در این باره تمام شود، بعد پاسخ را یادداشت کنید.

• هیچ سؤالی را بی‌پاسخ نگذارید. یادتان باشد که آیلتس مانند کنکور نیست که بارم منفی داشته باشد. پس حتی اگر سؤالی هست که جواب آن را نمی‌دانید، حدس بزنید و یادداشت کنید.

• هیچ نوع غلط املایی پذیرفته نیست. حتی اگر پاسخ شما صحیح باشد، داشتن غلط املایی آن را از اعتبار می‌اندازد و باعث می‌شود نمره‌اش را دریافت نکنید.

مطلب خواندنی: اپلیکیشن تقویت لیسنینگ

چگونه در بخش رایتینگ آیلتس 9 بگیریم؟

برخلاف لیسنینگ، بخش Writing آزمون آیلتس، به اعتقاد بسیاری سخت‌ترین بخش این امتحان است. معمولاً آزمون رایتینگ است که میانگین نمره آیلتس افراد را پایین می‌آورد. پس باید بیشترین آمادگی را برای شرکت در این بخش آزمون داشته باشید تا جای ممکن تمرین کنید. این بخش به ویژه برای ما ایرانی‌ها که زیاد عادت به نوشتن نداریم سخت است.

بخش رایتینگ آزمون آیلتس از دو تسک 1 و 2 تشکیل شده و 60 دقیقه زمان دارد. در هر دو تسک شما باید یک مطلب بنویسید. در تسک اول باید یک نقشه یا فرآیند را توصیف کنید، و در تسک دوم باید یک مقاله کامل بنویسید. مدیریت زمان در تکمیل این دو قسمت بسیار ضروری است.

اگر می‌خواهید نمره آیلتس 9 را از بخش رایتینگ دریافت کنید بهتر است به نکات کلیدی زیر توجه داشته باشید:

• تسک دوم رایتینگ آیلتس از تسک اول سخت‌تر است. بنابراین بهتر است 20 دقیقه را به تسک 1 و 30 دقیقه را به تسک 2 اختصاص دهید. سپس 10 دقیقه پایانی را به اصلاح خطاهای احتمالی اختصاص دهید و غلط‌های املایی، نگارشی یا گرامری و غیره برطرف کنید.

• برای منسجم‌تر کردن مقاله تسک 2 توصیه می‌کنیم مثال‌هایی از زندگی واقعی بیاورید تا متن شما جذاب‌تر و روان‌تر شود. البته دقت داشته باشید که این مثال‌ها کاملاً باید به موضوع مرتبط باشند و بیش از حد غرق آن‌ها شوید تا اصل موضوع از یاد نرود.

• برای تمرین بیشتر توصیه می‌کنیم بخش رایتینگ آزمون‌های آیلتس قبلی را انجام دهید و متن‌هایی که برایشان نوشته شده بخوانید.

• موضوع تسک 2 آزمون رایتینگ می‌تواند در مورد هر چیزی باشد. از انرژی و محیط زیست گرفته تا تکنولوژی و سیاست. بنابراین بهتر است اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و دایره لغات خود را گسترش دهید.

• متنی که می‌نویسید باید منسجم و کامل باشد و تمام جنبه‌های سؤالی که مطرح شده را پاسخ دهد. دقت کنید که مقاله شما حتماً دارای بخش‌های مقدمه، بدنه و جمع‌بندی تفکیک ‌شده باشد.

• سعی کنید در نوشته خود از زبان و لغات مناسب و ادبی استفاده کنید. زبان نوشتار ابا محاوره تفاوت دارد. پس به این موضوع دقت داشته باشید.

• هرچقدر نوع دایره واژگان شما در متن بیشتر باشد، شانس شما برای گرفتن نمره آیلتس 9 بالاتر است.

• دقت داشته باشید که حتماً از دستور زبان صحیح استفاده کنید. جملات شما باید تا حدی ساختاری پیچیده و مرکب داشته باشند.

• داشتن غلط املایی در متن به هیچ وجه پذیرفته نیست و اثر منفی سیار زیادی دارد.

• قبل از اینکه شروع به نوشتن مقاله کنید کمی در موردش فکر کنید و طرح کلی آن را متصور شوید. بعد با آرامش خیال مشغول نگارش شوید.

• در تسک 1 رایتینگ باید به توصیف و تحلیل صرف نمودارها، نقشه‌ها یا جداول بپردازید. پس از نوشتن نظرات یا دیدگاه‌های شخصی خود داری کنید. تسک 1 یک گزارش توصیفی مبتنی بر آمار است.

• در تسک 2 باید نظرات خود را دخیل کرده و استدلال‌های شخصی خود را بیان کنید. در این مقاله باید تشریح کنید که چرا این‌گونه فکر می‌کنید. در پایان مقاله تسک 2 حتماً باید نتیجه‌گیری کرده و پیشنهاد خود را ارائه دهید.

• دقت داشته باشید که در تسک 1 تعداد کلمات متن شما نباید بیشتر از 150 کلمه باشد. مقاله تسک 2 نیز حداکثر باید حاوی 250 کلمه باشد. دقت کردن به این محدودیت‌ها اهمیت بسیار زیادی در گرفتن نمره کامل دارد.

• زمان خود را طوری مدیریت کنید که در انتها زمان کافی برای بازبینی متن و رفع ایرادات نوشتاری داشته باشید.

چقدر طول می‌کشد تا برای گرفتن نمره آیلتس 9 آماده شویم؟

جوّ قبولی در آزمون آیلتس به گونه‌ای است که انگار همه برای گرفتن نمره خود عجله دارند. همه به دنبال این هستند که در سریع‌ترین زمان خودشان را برای گرفتن بالاترین نمره آیلتس آماده کنند.

گرچه راه‌کارهایی برای تسریع آموزش زبان وجود دارد اما اگر به دنبال گرفتن نمره‌های بالا هستید بهتر است زیاد عجله نکنید. قبولی در آزمون آیلتس، آن هم با نمره بالا، به برنامه‌ریزی، تعهد و تلاش نیاز دارد. تصور نکنید که تنها با تمرین انگلیسی در یک ماه آخر می‌توانید نمره 9 آیلتس را به دست بیاورید.

افرادی که از قبل روی زبان انگلیسی تسلط دارند و سال‌ها آموزش دیده‌اند می‌توانند در مدت زمان کوتاه خودشان را برای گرفتن نمره 9 آیلتس آماده کنند. چون کار آن‌ها صرفاً به مرور و یادآوری آنچه از قبل یاد گرفته‌اند خلاصه می‌شود.

اما ماجرا برای افراد مبتدی کمی متفاوت است. اگر مهارت‌های شما در زبان انگلیسی در سطح مبتدی است، کوتاه‌ترین زمانی که ممکن است بتوانید خودتان را برای گرفتن آیلتس 9 آماده کنید 3 ماه است. در این 3 ماه منتهی به آزمون عملاً باید زندگی خود را وقف یادگیری و تقویت زبان انگلیسی کرده و روزانه 5 ساعت را به یادگیری و تمرین اختصاص دهید.

اما واقعیت این است که اکثر افرادی که توانسته‌اند نمره 9 آیلتس را بگیرند سال‌ها زبان انگلیسی را تمرین کرده‌اند و با شرکت در کلاس‌های ترمیک زبان به خوبی آموزش دیده‌اند.

مطلب خواندنی: آیلتس 6 در یک ماه

سخن آخر

برای اینکه بتوانید نمره 9 آیلتس را که بالاترین نمره ممکن است کسب کنید باید بتوانید در هر 4 بخش آزمون نمره 9 را کسب کنید. برای داشتن عملکردی عالی در تمام آزمون‌های چهارگانه آیلتس به تمرین و مهارت زیادی نیاز دارید. باید تا می‌توانید روی اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ خود کار کنید و به تقویت این مهارت‌ها بپردازید.

افرادی که موفق به دریافت آیلتس 9 می‌شوند اعتبار زیادی کسب می‌کنند و شانس خود را برای گرفتن ویزا، پیدا کردن کار، گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی افزایش می‌دهند.

امیدواریم نکاتی که در این مطلب با شما در میان گذاشتیم دریافت نمره آیلتس 9 کمک کند.

دیدگاه ها غیرفعال است