بهترین کتاب های انگلیسی که فیلم شدند!

3

تماشای فیلم‌های مقتبس از رمان‌هایی که پیش‌تر آن‌ها را مطالعه کرده‌ایم، یکی از شیرین‌ترین تجربیات هنری است که ممکن است داشته باشیم. زمانی که شما به دنیای یک کتاب فرار می‌کنید و با شخصیت‌ها و موقعیت‌های آن آشنا می‌شوید، تماشای فیلمی که این داستان را به تصویر می‌کشد، می‌تواند یک دنیای جدید از تصاویر و احساسات را برای شما زنده کند.

با تماشای فیلم‌های اقتباسی، شما قادر خواهید بود تا دنیای داستان را به صورت بصری تجربه کنید و شخصیت‌ها و محیط‌های داستان را به شکل زنده و واقعی مشاهده نمایید. همچنین، فیلم‌ها معمولاً اجزای مختلف داستان را به صورت مختصرتر و ترکیب‌شده‌تری نشان می‌دهند که ممکن است برای برخی افراد جذاب‌تر باشد.

در این مقاله، به معرفی بهترین فیلم‌های مقتبس از رمان‌های معروف در صنایع سینمای ایران و جهان پرداخته‌ایم. امیدواریم این معرفی‌ها به شما کمک کند تا کتاب مناسب برای مطالعه یا هدیه دادن را پیدا کنید و یا حداقل از دیدن فیلم‌های مبتنی بر این داستان‌ها لذت ببرید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت [نمایش سر فصل‌ها] کلیک کنید! لیست فیلم‌های فانتزی ۱.سه گانه ارباب حلقه ها/The Lord Of The Rings ۲.هابیت/Hobbit ۳.سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت/The Lord of the Rings: The Rings of Power ۴.هری پاتر/Harry Potter 5.جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها/Fantastic beast and where to find them 6. مجموعه سریالی بازی تاج و تخت/Games Of Thrones 7-خاندان اژدها/ House Of Dragon 8-ویچر / The Witcher 9-چرخه زمان / The Wheel Of Time 10.سایه و استخوان / Shadow and Bone 11.بازی گرسنگی / Hunger Games 12.قطب نمایِ طلایی / The Golden Compass 13.مرد شنی/ The Sandman لیست فیلم‌های جنایی 1-خانه وارونه / Crooked House 2-مرگ بر روی نیل / Death on the Nile 3-دختر گمشده / Gone Girl 4-دوزخ / Inferno لیست فیلم های رمانتیک 1-نحسی ستارگان بخت ما / The Fault In Our Stars 2-ترغیب / Persuasion 3-همه چیز، همه چیز / Everything Everything 4-آنا کارنینا / Anna Karenina لیست فیلم های درام 1- دوازده سال برده‌داری / 12Years a Slave 2-دیوانه از قفس پرید / One Flew Over the Cuckoo’s Nest 3-لیست شیندلر / Schindler’s List 4-بازمانده روز / The Remains of the Day سخن پایانی

لیست فیلم‌های فانتزی

بهترین فیلم های اقتباسی از رمان

۱.سه گانه ارباب حلقه ها/The Lord Of The Rings

فیلم ارباب حلقه ها

کارگردان: Peter Jackson

ستارگان:

Cate Blanchett,Elijah Wood,Ian McKellen,Orlando Bloom,Viggo Mortensen

IMDb: 8.8,9,8.8/10

سه گانه ارباب حلقه از سه جلد کتاب به همین نام ساخته شد، ارباب حلقه: یاران حلقه، ارباب حلقه: بازگشت پادشاه و ارباب حلقه ها دو برج به نویسندگی جی.آر.آر تالکین ( J.R.R Tolkien) بزرگترین فانتزی نویس معاصر در سال ۲۰۰۱ میلادی روی پرده های سینما رفت و تا سال ۲۰۰۴ به طول انجامید.

داستان از یه شهر کوچک با مردمان گوشه گیر و از دنیا بی‌خبر شروع می‌شود، شایر(Shire) سرزمین هابیت ها به دور از تمام اتفاقات سرزمین میانه(Middle-Earth)که به طور اتفاقی قدرتمند ترین سلاح تاریکی سر از آنجا در می آورد، یعنی حلقه یگانه(One Ring)که فرودو بگینز(Frodo Baggins)شخصیت اصلی داستان برای نابودی آن باید در طول سرزمین میانه سفر کند و آنرا به سرزمین ارباب تاریکی ببرد.

سه گانه ارباب حلقه ها با موفقیت هایی که کسب کرد یکی از بهترین هایِج ژانر فانتزی تبدیل کرده است، در زمان اکران خود موفق به فروش ۳ میلیارد دلاری در جهان شد و برنده ۱۷ جایزه اسکار شد.

۲.هابیت/Hobbit

فیلم هابیت

کارگردان: Peter Jackson
ستارگان:

Ian McKellen,Orlando Bloom,Martin Freeman,Richard Armitage,Cate Blanchett,Aidan Turner,Luke Evans,Evangeline Lilly…

IMDb:7.8,7.8,7.4/10

سال‌ها پس مرگ تالکین پسر او کریستوفر «Christopher Tolkien» نوشته‌های پدرش را جمع‌آوری کرد و طرفداران را با وسعت جهانی که تالکین ساخته بود آشنا کرد، جهانی که تک تک جزئیات آنرا توصیف کرده بود، یکی از داستان هایی که تالکین نوشته بود، هابیت نام دارد.

«the Hobbit» سرگذشت بیلبو بگینز و کوتوله‌های تنهاکوه«Erebor» برای پس گرفتن خانه‌یشان از اسماگ اژدها «Smug» می‌باشد. داستان هابیت صدها سال پیش از سه‌گانه اتفاق می‌افتد و سرگذشت حلقه یگانه و رسیدن آنرا به شایر را به ما نشان می‌دهد.

هابیت در سه قسمت در از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی به روی پرده رفت:

The Hobbit: An Unexpected Journey
The Hobbit: The Desolation of Smaug
The Hobbit: The Battle of the Five Armies

هابیت، با توجه به تیم کارگردانی و بازیگری شبیه به سه گانه‌ ارباب حلقه‌ها موفق به کسب جایگاه سه‌گانه نشد و از نظر محبوبیت پایین‌تر آن قرار گرفت.
با این حال هایبت یکی از بهترین های لیست ما در ادبیات فانتزی است.

۳.سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت/The Lord of the Rings: The Rings of Power

فیلم ارباب حلقه ها

کارگردان: تیم کارگردانی آمازون
ستارگان:

Morfydd Clark,Robert Aramayo,Sophia Nomvete,Charlie Vickers,Nazanin Boniadi…

IMDb: 7/10

داستان حلقه های قدرت به هزاران سال پیش از واقعه هابیت و سه گانه ارباب حلقه و بازمی‌گردد که سرگذشت ساخته شدن حلقه های قدرت و ظهور ارباب تاریکی سائورون «Sauron» و نابودی پادشاهی بزرگ انسان‌های نومنور «Númenor» را دربر میگیرد؛ این رخدادها در داستان‌های اصلی تالکین بیش از هزاران سال به طول انجامد.

داستان حلقه‌های قدرت با انحراف پیش از حد از نوشته های تالکین ساخته شد، به همین دلیل مورد انتقاد شدید طرفداران قرار گرفت.

علارغم هزینه یک میلیارد دلاری برای ساخت آن، حلقه‌ های قدرت نتوانست بینندگان را جذب کند، و امتیاز پایین تری نسبت به بقیه فیلم های ساخته شد از دنیایِ فانتزی ارباب حلقه ها کسب کرد.

۴.هری پاتر/Harry Potter

فیلم هری پاتر

کارگردان:

Chris Columbus, Alfonso Cuarón, Mike Newell, David Yates

ستارگان:

Daniel Radcliffe,Emma Watson,Rupert Grint,Bonnie Wright,Alan Rickman,Robbie Coltrane…

نویسنده داستان هری پاتر، جی. کی. رولینگ«J.K.Rowling» در هفت رمان ما را به سرزمین جادوگران می‌برد که در آنجا جادوگری جوان به اسم هری پاتر در حال سپری کردن دوران آموزشی خود در مدرسه جادو هاگوارتز «Hogwarts»است‌که با کمک دوستان خود برای مقابله با جادوگر سیاه لرد ولدمورت «Lord Voldemort» آماده می‌شود.

رمان های تا به امروز بیش از 500میلیون فروش داشته و یکی از موفق ترین رمان های فانتزی در سال های اخیر است، از همین رو شرکت برادران وارنر یک مجموعه فیلم محبوب بر پایه داستان های کی رولینگ ساخت.
داستان هری پاتر در هشت فیلم سینمایی عرصه شد:

هری پاتر و سنگ جادو / Harry Potter and the sorcerer’s stone

IMDb: 7.6/10

هری پاتر و تالار اسرار / Harry Potter and the chamber of secrets

IMDb:7.4/10

هری پاتر و زندانی آزکابان / Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

IMDb:7.9/10

هری پاتر و جام آتش / Harry Potter and the goblet of fire

IMDb:7.7/10

هری پاتر و محفل ققنوس / Harry Potter and the Order of the Phoenix

IMDb:7.5/10

هری پاتر و شاهزاده دورگه / Harry Potter and the half-blood prince

IMDb:7.6/10

هری پاتر و یادگاران مرگ/ Harry Potter and Deathly Hallows Part 1/2

IMDb:7.7/10 & 8.1/10

5.جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها/Fantastic beast and where to find them

فیلم جانوران شگفت انگیز

کارگردان: David Yates

ستارگان:

Johnny Depp,Eddie Redmayne,Katherine Waterston,Dan Fogler,Ezra Miller,Jude Law,Mads Mikkelsen

IMDb:7.2/10 6.5/10 6.2/10

داستان Fantastic beast یک پیش درآمد از داستان Harry Potter به نویسندگی جی.کی. رولینگ، ما را به سال های قبل از آغاز داستان هری پاتر و ورود او به هاگوارتز می‌برد، داستان سرگذشت نیوت اسکمندر «Newt Scamender» سرشناس ترین جانوران شناس دنیایِ جادو و ماجراجویی او برای پیدا کردن و کمک به جانوران کمیاب جادویی را دنبال میکند.

و راز های را از شخصیت های محبوب داستان هری پاتر آشکار می‌سازد.

جانوران شگفت انگیز در سه فیلم سینمایی در تاریخ ۲۰۱۶ میلادی به روی پرده ها رفت اما قسمت پایانی آن در سال ۲۰۲۲ جز ناکامی برای شرکت برادران وارنرز نداشت، زیرا با تغییر ناگهانی تیم بازیگری باعث خشمگین شدن طرفداران شد.

6. مجموعه سریالی بازی تاج و تخت/Games Of Thrones

سریال بازی تاج و تخت

کارگردان:David Benioff

ستارگان:

Emilia Clarke,Sophie Turner,Maisie Williams,Pedro Pascal,Kit Harington,Natalie Dormer,Jason Momoa,Peter Dinklage,Richard Madden,Sean Bean,Lena Headey…

IMDb: 9.2/10
مجموعه سریالی بازی تاج و تخت برگرفته از کتاب نغمه های آتش و یخ، به قلم نویسنده آمریکایی جرج آر. آر. مارتین« George R.R.Martin» توسط شبکه‌ HBO در سال 2011 در هشت فصل ساخته شد.

داستان در سرزمین وستروس در جریان است که توسط خاندان های مختلف زیر نظر خاندان قدرتمند که صاحب تحت آهنین«the Iron throne»است در جای جای این سرزمین حکومت میکنند.

بین آنها چهار خاندان قدرتمند وجود دارد که برای بدست آوردن تخت آهنین به جدال با یکدیگر می‌پردازند.

خاندان استارک در شمال(House Stark)
خاندان براثیون صاحبان فعلی تخت آهنین(House Baratheon)
خاندان لینستر(House Lannister)
و در پایان خاندان تارگرین اژدها سواران(House Targaryen )

خط دوم داستانی سریال با آغاز زمستان ده ساله بر سرزمین وستروس و حمله وایت واکر ها«withe walker» موجودات افسانه ای از شمال آغاز می‌شود. این بار تمام خاندان ها باید خصومت ها را کنار بگذارند و از سرزمین های خود در برابر این موجودات پلید دفاع کنند.

سریال بازی تاج تخت توانسته پربیننده ترین مجموعه سریالی در را تاریخ از آن خود کرده و افتخارات بسیاری از جمله کسب جایزه اِمی بعنوان بهترین سریال دِرام در سال های ۲۰۱۵,۲۰۱۶,۲۰۱۸,۲۰۱۹ ؛ از دیگر افتخارات این سریال شامل نامزدی ۵ جایزه گلدن گلوب می‌شود.

بینندگان این مجموعه از آن بعنوان یکی از بهترین مجموعه تلویزیونی تمام ادوار یاد می‌کنند.

7-خاندان اژدها/ House Of Dragon

سریال خاندان اژدها

ستارگان:

Milly Alcock,Matt Smith,Emma D’Arcy,Olivia Cooke,Emily Carey,Ewan Mitchell,Paddy Considine,Rhys Ifans,Eve Best…

IMDb:8.5/10

خاندان اژدها برگفته از رمانی فانتزی به نام آتش و خون (Fire and Blood) به نویسندگی جی.آر.آر مارتین توسط شبکه تلویزیونی HBO در تابستان ۲۰۲۲میلادی منتشر شد.

داستان خاندان اژدها همانطور که از اسمش پیدا است سرگذشت اژدها سواران تارگرین را بازگو می‌کند و به سال قبل از داستان سریال اصلی باز میگردد زمانیکه هنوز اژدهایان خاندان تارگرین بر زمین و آسمان حکومت میکردند و و سرتاسر وستروس و سرزمین والریا پرواز می‌کردید. در سریال ما شاهد یک جدال بر سر تخت آهنین در خود خاندان تارگرین هستیم.

خاندان اژدها همانند سریال اصلی توانسته نظر بیننده‌ها و منتقدین را به خوبی جلب کند و تبدیل به یکی بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ میلادی شود.

8-ویچر / The Witcher

سریال ویچر

کارگردان:تیم کارگردانی نتفلیکس

ستارگان:

Henry Cavill,Anya Chalotra,Freya Allan,Joey Batey,MyAnna Buring,Eamon Farren,Anna Shaffer…

IMDb: 8.0/10

ویچر یکی دیگر از فانتزی های لیست ما که توسط نویسنده لهستانی آندژی ساپکوفسکی(Andrzej Sapkowski) خلق شد، ساپکوفسکی جهان از پر شگفتی ویچر را در هشت جلد به تصویر کشید و ما را با گرالت گرگ سفید(Geralt Of Rivia) یک ویچر(شکارچی)و ماجراجویی هایش برای کشتن موجودات پلید آشنا کرد، در داستان ویچر ها دارای توانایی فراطبیعی هستند که با کمک تمرین‌ها و فعالیت‌های بدنی مخصوص، توانایی مبارزه و از میان برداشتن موجودات مرگبار اهریمنی و پلید را به دست می آوردند.

ویچر ابتدا توسط شرکت بازی سازی Cd project Red در سه قسمت بازی رایانه‌ای عرصه شد و پس از موفقیت های قسمت سوم آن، شبکه تلویزیونی نتفلیکس تصمیم بر ساخت یه مجموعه سریالی برگرفته از داستان های ویچر گرفت.

ویچر از سال 2019 تاکنون در سه فصل به تصویر کشیده شد،سریال ابتدا با تیم بازیگری چشمگیر خود توانست در میان بینندگان محبوب شود اما رفته رفته با سیاست های نتفلیکس محبوبیت های خود را از دست داد، سیاست هایی که حتی باعث حذف شدن بازیگر نقش اصلی یعنی گرالت شد و داستان هایی را که ساپکوفسکی نوشته بود را به کلی تغییر داد.

9-چرخه زمان / The Wheel Of Time

سریال چرخه زمان

کارگردان: Sanaa Hamri

ستارگان:

Rosamund Pike,Barney Harris,Zoë Robins,Marcus Rutherford,Josha Stradowski,Daniel Henney,Madeleine Madden,Kate Fleetwood…

IMDb:7.1/10

این رمان فانتزی توسط نویسنده سرشناس آمریکایی رابرت جردن(Robert Jordan) نوشته شد اما مرگ اجازه اتمام آنرا به نداد. رابرت جردن قبل از مرگش تمام داستان خود برای خانواده خود تعریف کرد از این پس مرگ او در سال ۲۰۰۷ میلادی همسرش، برندن سَندرسون را برای اتمام داستان همسرش انتخاب کرد.

سرانجام مجموعه چرخه زمان در چهارده جلد به اتمام رسید و موفق شد که بعنوان یکی از رمانی های فانتزی محبوب در جهان شناخته شود.

در نوامبر ۲۰۱۹ توسط شبکه تلویزیونی آمازون یک اقتباس تلویزیونی با نقش آفرینی رزمند پایک(Rosamund Pike)در نقش اصلی به نمایش در آمد. تاکنون دو فصل از این مجموعه پخش شده که عملکرد خوبی از خوب به نمایش گذاشته است.

داستان چرخه زمان، درباره‌ی جادوگری به نام مویرین(Moriaine) است که عضوی از گروه زنان جادوگر به اسم «آیز سدای» این گروه تشکیل شده از زنان قدرتمندی است که در پی کنترل نیرو شَر هستند و برای این کار به دنبال فردی هستند که از او با نام تجلی اژدها یاد میشود. (The Dragon Reborn)

10.سایه و استخوان / Shadow and Bone

سریال سایه و استخوان

ستارگان:

Ben Barnes,Jessie Mei Li,Freddy Carter,Amita Suman,Archie Renaux,Danielle Galligan…

IMDb:7.6/10

نویسنده این اثر خانم لی باردوگو(Leigh Bardogo) خواننده ها را در سه مجموعه به یکی از خارق‌العاده ترین جهان های فانتزی یعنی دنیایِ گریشا می‌برد.
که یکی از پرفروش ترین رمان های دهه اخیر است.

سایه و استخوان مجموعه تلویزیونی اقتباس شده از جهان گریشا است که توسط نتفلیکس ساخته و آوریل ۲۰۲۱ به نمایش درآمد این فیلم بر اساس کتاب اول سه گانه رمان گریشا و سایه و استخوان ‌و کتاب اول دوگانه شش کلاغ ساخته شد.

داستان در یک جهان جنگ زده در جریان است زمانی که سرباز فرومایه و یتیم آلینا استارکوف (Alina Starkov)متوجه قدرتی خارق‌العاده میشود که می‌تواند کلید آزادی کشورش باشد، از تمام چیزهایی که میشناسد جدا میشود تا در ارتش گریشا آموزش ببیند.

وقتی در تلاش است که بر قدرت خود مسلط شود، درمی‌یابد که متحدان و دشمنان می‌توانند یکسان باشند و هیچ چیز در این دنیای مجلل آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد.

نیروهای خطرناکی از جمله گروهی از مجرمان کاریزماتیک درگیر این ماجرا هستند که زنده ماندن را به چیزی بیشتر از جادو نیازمند می‌کنند.

سایه و استخوان درست همانند رمان های که از اقتباس شده است تبدیل به یکی از پربازدیدترین مجموعه های شبکه نتفلیکس شده.

11.بازی گرسنگی / Hunger Games

فیلم هانگر گیمز

کارگردان:Gary Ross

ستارگان:

Jennifer Lawrence,Josh Hutcherson,Liam Hemsworth,Elizabeth Banks…

IMDb:7.2/10

داستان روایت یک دنیای پسا آخر زمانی است که در کشوری به نام «پانم» در جریان است که در آنجا سالیانه یچتر هر دوازده منطقه‌ آن یک پسر و دختر بعنوان قهرمان انتخاب می شوند و مجبور در یک مسابقه تلویزیونی پیچیده شرکت کنند و برای زنده ماندن مبارزه کنند.

نویسنده Hunger Games خانم سوزان کالیز در سال در سال ۲۰۰۸ رمانی با محوریت ژانر فانتزی تحت تأثیر اساطیر یونان بخصوص تسئوس منتشر کرد طی سه سال در سال ۲۰۰۹ رمانی با نام اشتعال در سال ۲۰۱۰ با انتشار زاغ مولد به پایان رساند.

اولین قسمت هانگر گیمز در سال ۲۰۱۲ به پرده ها سینما رفت و با درخشش جنیفر لارنس محبوبیت زیادی کسب کرد.

12.قطب نمایِ طلایی / The Golden Compass

فیلم قطب نمای طلایی

کارگردان: Chris Weitz

ستارگان:

Dakota Blue Richards,Nicole Kidman,Daniel Craig,Eva Green,Sam Elliott,Ian McKellen…

IMDb:6.1/10

قطب نمای طلایی یک اقتباس از شاهکار دنیای فانتزی قرن اخیر شفق شمالی(Northern Lights) اثر سِر فیلیپ پولمن (Sir Philip Pullman) نویسنده اهل بریتانیا است. پولمن در سال 2008توسط مجله تایمز جز 50 نویسنده بزرگ از سال 1945 معرفی شد.

در سال 2008 یک اقتباس سینمایی به کارگردانی کریس ویتز ساخته شد(Chris Weitz) که موفق به فروش 382 میلیون دلاری در گیشه شد.

داستان سرگذشت دختری یازده ساله به اسم لایرا بلاکوا(Lyra Belacqua) است،که عمویش، لرد عزریل(Lord Asriel)قیمومیت او را به عهده دارد.

لایرا فکر می‌کند پدر و مادرش در یک سانحهٔ هوایی کشته شده اند؛ در حالی که این طور نیست. شفن‌ها بچه‌ها و از جمله دوست لایرا، راجر را می‌دزدند و او با کمک کوالی‌ها برای آزاد کردن آنها به شمال می‌روند و طی اتفاقاتی لایرا می‌فهمد خانم کولتر(Marisa Coulter)، یکی از اعضای شورای فراگیر نذورات که او را برای مدتی بزرگ کرده بود مادرش و لرد عزریل پدرش است.

13.مرد شنی/ The Sandman

سریال مرد شنی

ستارگان:

Tom Sturridge,Jenna Coleman,Boyd Holbrook,Gwendoline Christie,Mason Alexander Park…

IMDb:7.7/10

داستان مرد شنی از یک مجموعه کتاب مصور(comic book) از سال 1996-1989 به قلم Neill Gaiman ساخته شد که توسط شبکه تلویزیونی نتفلیکس در سال 2022 پخش شد.

داستان سرنوشت جادوگری را به تصویر می‌کشد که قصد دارد مرگ را به دام بیندازد و زندگی جاودانه را برای خود تضمین کند، درعوض برادر کوچکترش به نام(Dream)دریم را گرفتار می کند. او که نگران امنیت برادرش است، دهه ها او را در یک بطری شیشه ای زندانی می کند.

دریم که نام دیگرش مورفئوس است، پس از فرار به دنبال ابزارهای قدرت خود می رود.

این مجموعه با کسب نمرات عالی توسط منتقدین به یکی از مجموعه های محبوب شبکه تلویزیونی نتفلیکس تبدیل شده است.

لیست فیلم‌های جنایی

البته که ممکن است برخی از کتب جنایی که به فیلم تبدیل شدند جذاب و محبوب باشند. در ادامه لیستی از تعدادی از کتب جنایی معروف که به فیلم تبدیل شده‌اند را برای شما فهرست کرده‌ایم:

1-خانه وارونه / Crooked House

ستارگان: گلن کلوز، ترنس استامپ، مکس آیرونز، جولیان سندز

IMDB: 7/10

فیلم Crooked House در سال 2017 توسط گیلزپی مک‌کانن کارگردانی شده و بر اساس رمانی با همین نام اثر آگاتا کریستی ساخته شده است.

داستان فیلم درباره یک معمار معروف به نام چارلز هیوارد است که به خانه‌ای معروف به “خانه کج” دعوت می‌شود تا پرونده مرموز مرگ پدر خانواده را حل کند.

در طول تحقیقات، او با اعضای خانواده هیوارد و رازهای پنهان آن‌ها روبرو می‌شود و به تدریج حقیقتی تاریک و پیچیده درباره قتل پدر خانواده آشکار می‌شود.

بازیگران اصلی این فیلم شامل مکس ایرونز، جولی آندروز، گلن کلوز و کریستینا هندریکس هستند. Crooked House یک فیلم جذاب و معمایی است که با شخصیت‌های پر جذابیت و داستان پر از نقش‌آفرینی هیجان‌انگیز است.

2-مرگ بر روی نیل / Death on the Nile

ستارگان:کنت برانتلی، گال گدوت، آنوا دئوئف، راسل براند، امرا کارنر ،جودی دنچ

IMDB: 6.3/10

فیلم Death on the Nile در سال 2022 توسط کنت برانتلی کارگردانی شده و بر اساس رمانی با همین نام اثر آگاتا کریستی ساخته شده است.

داستان فیلم در مصر و روی کشتی نایل رخ می‌دهد، جایی که داکتر هرکول پوآرو، کارآگاه بلژیکی مشهور، به تعقیب یک قاتل مخفیانه می‌پردازد.

هرکول پوآرو در مسیر تحقیقاتش با شخصیت‌های گوناگون و پر از راز و رمز مواجه می‌شود و به تدریج حقیقت تاریک و پیچیده پشت قتل‌های مرموز به روشنی می‌آید.

Death on the Nile یک فیلم معمایی و هیجان‌انگیز است که با صحنه‌های خیره‌کننده و داستان پر از نقش‌آفرینی جذاب، تماشاگران را به خود جذب می‌کند.

3-دختر گمشده / Gone Girl

ستارگان: بن افلک، رزمند پایک، نیل پاتریک هریس

IMDB: 8/10

“دختر گمشده” (به انگلیسی: Gone Girl) یک فیلم تریلر روان‌شناختی آمریکایی به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام اثر گیلین فلین، نویسنده‌ای برجسته، ساخته شده است.

داستان این فیلم در ایالت میزوری اتفاق می‌افتد و در سبک معمایی پست‌مدرن قرار دارد. فیلم دختر گمشده به تحقیقات انجام شده دربارهٔ ناپدید شدن ناگهانی همسر نیک دان (بن افلک) و نقش وی به عنوان مظنون اصلی تمرکز دارد.

موضوعاتی چون اختلافات فرهنگی، اقتصادی و خیانت در روابط زناشویی، رسانه، انتقام و تأثیر فرآیندهای اقتصادی بر زندگی خانوادگی و واقعیت‌پردازی، از جمله مسائلی است که در این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند.

4-دوزخ / Inferno

ستارگان: تام هنکس، فیلیسیتی جونز، عرفان خان

IMDB:6/10

فیلم Inferno در سال 2016 توسط رون هاوارد کارگردانی شده و بر اساس رمانی با همین نام اثر دن براون ساخته شده است.

در این فیلم، رابرت لانگدون (با بازی تام هنکس)، پروفسور معروف نمایشنامه نگاری، به یک ماجراجویی پیچیده در اورشلیم و فلورانس می‌رود تا یک راز مخفی و خطرناک را کشف کند که به تهدید جهان مدرن منجر می‌شود. این فیلم با جذابیت های خود، تنش و هیجان را به تصویر می‌کشد.

لیست فیلم های رمانتیک

1-نحسی ستارگان بخت ما / The Fault In Our Stars

ستارگان: شیلین وودلی، انسل الگورت

IMDB: 7.7/10

خطای ستارگان بخت ما (به انگلیسی: The Fault In Our Stars) فیلمی رمانتیک آمریکایی به کارگردانی جاش بون، برگرفته از رمانی به همین نام به قلم جان گرین است.هیزل گریس لنکستر هیچ‌گاه از زندگی خود سهمی جز بیماری لاعلاج نبرده‌است.

در واقع فصل آخر زندگی او با تشخیص بیماری سرطانش نوشته شد، گرچه دارویی جدید با تأثیر معجزه‌آسایی چند سال دیگر را به زندگی او هدیه کرده‌است.

اما با ورود ناگهانی آگوستوس واترز خوشتیپ به گروه حمایت از کودکان سرطانی پیچش داستانی بزرگی رخ می‌دهد و داستان زندگی هیزل وارد فصل جدیدی می‌شود.

2-ترغیب / Persuasion

ستارگان: داکوتا جانسون، جودی دنچ، سارا شارپ

IMDB: 5.8/10

فیلم Persuasion 2022، یک اثر جدید بر اساس رمانی معروف از جین آستن به همین نام است. داستان فیلم در انگلستان قرن نوزدهم روایت می‌شود و به تمرکز بر روی داستان عشق و انتقام متمرکز است.

در این فیلم، آنا الیویات (با بازی سارا شارپ)، یک زن جوان که پس از تجربه ناکامی در عشقش به نام فرد ونوای، تصمیم می‌گیرد به خانه خانوادگی خود بازگردد. اما وقتی که فرد ونوای (با بازی داکتر جودی دنچ) دوباره در زندگی او ظاهر می‌شود، آنا با تصمیمات دشواری مواجه می‌شود.

Persuasion 2022 با زیبایی فضای تاریخی و عاطفیتان، شما را به دنیای پر از عشق، خیانت و انتقام معروف جین آستن می‌برد.

3-همه چیز، همه چیز / Everything Everything

ستارگان:آماندلا ستنبرگ، نیک رابینسون

IMDB: 6.4/10

“Everything Everything” یک فیلم عاشقانه و درام به کارگردانی استلا مگنولیا می‌باشد که در سال 2017 منتشر شد. داستان فیلم درباره‌ی دختری به نام مدی است که به دلیل بیماری نادری که او را از جهان خارجی محروم می‌کند، مجبور به زندگی در داخل خانه‌اش است.

اما زمانی که پسر جدید همسایه‌اش، اولیور، وارد زندگی او می‌شود، هرچیز تغییر می‌کند و مدی با خطرات جدید و عشق ناخواسته مواجه می‌شود.

“Everything Everything” بازخورد مثبتی از منتقدان دریافت کرده و توانست جذابیت خود را با داستان تازه و شخصیت‌های قوی نشان دهد.

4-آنا کارنینا / Anna Karenina

ستارگان: کیرا نایتلی، جود لا

IMDB: 6.6/10

«آنا کارنینا» (Anna Karenina) فیلمی درام و عاشقانه به کارگردانی جو رایت است. این فیلم، بر اساس رمان معروفی به همین نام نوشته لئو تولستوی، ساخته شده است و در سال 2012 اکران شد.

داستان فیلم دربارهٔ آنا کارنینا، یک زن زیبا و محبوب از طبقه اشراف روسیه، است که درگیر یک رابطه عاشقانه با مردی جوان به نام کنت وروسکی می‌شود، در حالی که او با مسائل اجتماعی و محدودیت‌های فرهنگی مواجه است.

این فیلم با استفاده از یک روش نوآورانه در فیلم‌برداری و صحنه‌های فانتزی که در یک تئاتر استوایی آندریه، تماشاگران را به جهان زیبا و درخشان روسیه امپراتوری هدایت می‌کند.

«آنا کارنینا» با طراحی هنری زیبا، بازیگری قوی و تصاویر زیبا، تجربه‌ی یک فیلم عاشقانه و هنری فراهم می‌کند که عشق و خیانت در میان جوامع قدرتمند روسیه را به تصویر می‌کشد.

لیست فیلم های درام

1- دوازده سال برده‌داری / 12Years a Slave

ستارگان: برد پیت، اشلی دایک، بیل کمپ

IMDB: 8.1/10

در فیلم دوازده سال بردگی سالومون نورثاپ یک سیاهپوست آزاد است که با همسر و فرزندانش در ساراتوگای نیویورک زندگی می کند. او با نواختن ویولن امرار معاش می کند. یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش مسموم شده و به عنوان برده فروخته می شود. به هوش که می آید، خود را در غل و زنجیر می بیند…

2-دیوانه از قفس پرید / One Flew Over the Cuckoo’s Nest

ستارگان: جک نیکلسون

IMDB: 8.7/10

پرواز برفراز آشیانهٔ فاخته (به انگلیسی: One Flew Over the Cuckoo’s Nest) که در ایران به نام دیوانه از قفس پرید معروف است، فیلمی آمریکایی در ژانر درام و روان شناسانه به کارگردانی میلوش فورمن است که در سال ۱۹۷۵ میلادی بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی ساخته شده‌است.

در سال ۱۹۶۳، رندل پاتریک مک مورفی (جک نیکلسون) را به جرم داشتن رابطه جنسی با دختری پانزده ساله (که در ایالات متحده جرم سنگینی محسوب می‌شود) دستگیر می‌کنند.

از آنجایی که احتمال می‌رود وی برای اجتناب از اعمال شاقه (کار سخت در دوران محکومیت) است که تمارض به داشتن بیماری روانی می‌کند، وی به حکم دادگاه برای بررسی وضعیت روانی‌اش به تیمارستان ایالتی فرستاده می‌شود.

اما مک مورفی در تیمارستان، با مقررات سخت تیمارستان که توسط زن سرپرستاری (پرستار راچد با بازی لوئیز فلچر) اعمال می‌شود مخالفت می‌کند و حتی یکبار به همراه سایر بیماران اقدام به فرار می‌کنند اما دوباره به بیمارستان روانی برگردانده می‌شوند.

این مخالفت‌ها باعث دشمنی سرپرستار با وی می‌گردد و پس از جدالی بین مک مورفی و برخی از دوستانش با سرپرستار، جدال کنندگان را به بخشی می‌فرستند که به آن‌ها شوک الکتریکی وارد می‌شود. بعد از وارد کردن شوک الکتریکی به سر او وی در تصمیمش برای فرار مجدد مصمم تر می‌شود.

در سکانسهای پایانی داستان طی اتفاقاتی، یکی از بیماران خودکشی کرده و به خاطر نقش سرپرستار در خودکشی وی، مک مورفی به قصد خفه کردن و کشتن سر پرستار به وی حمله می‌کند اما با دخالت یکی از کارمندان مرد تیمارستان، سرپرستار در ثانیه‌های پایانی از مرگ نجات پیدا می‌کند.

در نتیجهٔ این اقدام غیرقابل گذشت وی را با لوبوتومی (برداشتن تکه‌ای از مغز) به موجودی تبدیل می‌کنند که دیگر خودش نیست و زندگی نباتی پیدا کرده‌است. در پایان مشخص می‌شود فرد وعده داده شدهٔ داستان (دیوانه‌ای که از تیمارستان روانی فرار می‌کند) مک مورفی نبوده بلکه…

3-لیست شیندلر / Schindler’s List

ستارگان: Adi Nitzan، Andrzej Seweryn، Béatrice Macola

IMDB: 9/10

«فهرست شیندلر» (Schindler’s List) یک فیلم درام تاریخی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال 1993 منتشر شد. این فیلم بر اساس داستان واقعی اوسکار شیندلر، کارآفرین آلمانی که در طول جنگ جهانی دوم، به یکی از قهرمانان نجات‌دهنده یهودیان در زمان هولوکاست تبدیل شد، ساخته شده است.

فیلم به شکل هیجان‌انگیزی و دردناک ماجرای زندگی شیندلر و تلاش‌های او برای نجات صدها یهودی را روایت می‌کند.

با بازی برجسته لیام نیسن و رالف فاینز در نقش‌های اصلی، “فهرست شیندلر” با دراماتیکیته و ارزش تاریخی و فرهنگی برجسته، یکی از آثار برجسته سینمایی تاریخی و انسانی است که به دلیل شاعری زیبایی که در پرده سینما به روایت داستان می‌دهد، جایزه‌های بسیاری از جمله سه جایزه اسکار دریافت کرده است.

4-بازمانده روز / The Remains of the Day

ستارگان: آنتونی هاپکینز، اما تامسون

IMDB: 7.8/10

انگلستان، اندکی پس از پایان جنگ جهانی دوم. یک دیپلمات سابق امریکایی به نام «لوییس» (ریو)، عمارت بزرگ «لرد دارلینگتن» فقید را می خرد که آقای «استیونز» (هاپکینز) پیر، سرپیشخدمت آن است.

او به «استیونز» مرخصی می دهد تا به دیدن «خانم کنتن» (تامپسن)، مستخدمه ی قدیمی این عمارت برود و از او بخواهد سر کار قبلی خود برگردد…

سخن پایانی

به طور کلی، تبدیل کتاب‌های برتر انگلیسی به فیلم‌ها یک فرآیند هنری و آفرینشی است که امکان ارائه داستان‌های جذاب و فراگیر به مخاطبان به شکل دیداری و شناختی فراهم می‌کند.

این تبدیل برای مخاطبان یک تجربه جذاب و مهیج ارائه می‌دهد که همزمان با افزایش علاقه به مطالعه کتاب‌ها، تجربه دیدن داستان در قالب تصویر نیز را ارائه می‌کند. از جنگ و عشق تا ماجراهای فانتزی و جنایی، تبدیل کتاب‌ها به فیلم‌ها می‌تواند راهی جذاب و جالب برای ارتباط نزدیک‌تر با دنیای ادبیات و سینما باشد.

شما چه کتاب‌های دیگری را می‌شناسید که فیلم شده‌اند؟ برایمان حتما بنویسید.

دیدگاه ها غیرفعال است