چگونه با شبکه اجتماعی زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

1

آیا می‌توان با شبکه‌های اجتماعی زبان انگلیسی یاد گرفت؟ اصلا یادگیری زبان با تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی امکان‌پذیر است؟

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی در زمینه نرم افزارهای ارتباطی تقریبا تمامی کارها به سمت دنیای آنلاین سوق پیدا کرده‌اند، زیرا از این طریق برقراری ارتباط بین افراد بسیار آسان‌تر شده است. رونق یافتن شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از کسب و کارها تاثیر گذاشته؛ اما یکی ازکسب و کارهایی که بیشتر از همه تحت تاثیر قرار گرفته است آموزش است.

موضوعی که ما در این مقاله قصد بررسی آن را داریم میزان تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر یادگیری زبان انگلیسی است، تا ببنیم که چطور می‌شود در شرایط فعلی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یادگیری زبان پرداخت، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید…



میزان تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر یادگیری زبان انگلیسی

شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده‌اند که ما از این طریق بتوانیم اطلاعاتمان را به‌روز کنیم و چه بهتر است حالا که اکثرمان زمان زیادی را صرف گشت و گذار در دنیای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌کنیم از این زمان به بهترین نحو ممکن و برای یادگیری بخصوص یادگیری زبان انگلیسی که مطرح‌ترین زبان دنیا است استفاده نماییم.

بررسی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که تقریبا ۸۰ درصد افراد آموزش آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی را به یادگیری سنتی ترجیح می‌دهند. در حال حاضر نیز شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند که مدرسین از طریق آن به آموزش آنلاین می‌پردازند. در ایران اینستاگرام و تلگرام پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در زمینه تدریس و یادگیری زبان انگلیسی هستند.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از کدام یک از شبکه‌های اجتماعی بهتر است؟

اینستاگرام،یوتیوب و تلگرام بیشترین تاثیر بر یادگیری زبان انگلیسی را به خود اختصاص می‌دهند. انتخاب این‌که کدام یک می‌تواند برای زبان انگلیسی بهتر باشد به هدف شما از یادگیری زبان و سلیقه‌ی شما بستگی دارد. در این قسمت یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای یادگیری زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم:

مطالعه کنید: بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش زبان

پیج اینستاگرام آموزش زبان با محمد کریمی

استاد کریمی 7 سال سابقه‌ی تدریس در امر آموزش زبان انگلیسی دارند و در پیجشان که 1 میلیون نفر فالوور دارد، هر روز لغات و اصطلاحات پرکاربرد را با هدف مکالمه آموزش می‌دهند. ویدیوهای این پیج به روش‌های جالب لغات و جملات زبان انگلیسی را در ذهن شما ماندگار می‌کند و به‌مرور می توانید انگلیسی را خیلی خوب یاد بگیرید!

نکته قابل توجه این است که بخش‌هایی از فیلم‌های معروف هالیوودی بین ویدئوهای ضبط شده قراردارد که برای تثبیت بهتر در حافظه بسیار موثر هستند. وی همچنین در کامنت‌ها با زبان‌آموزان خود تعامل بسیار خوبی دارد.

شیوه‌های آموزشی استاد کریمی براساس متد موازی ترکیبی است این متد به شما کمک می‌کند چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را به‌صورت ناخودآگاه یادبگیرید. علاوه بر آموزش‌های هر روزه، هر ماه لایوهای مینی دوره رایگان در پیجشان برگزار می‌کنند که مخاطبان زیادی پیدا کرده است. به شما پیشنهاد میکنیم این پیج را به هیچ عنوان از دست ندهید!

استاد کریمی و تیمشان برای سهولت در یادگیری زبان انگلیسی، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی روان را هم راه‌اندازی کرده اند که یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی برای زبان‌آموزان فارسی زبان است. پیج اینستاگرام استاد محمد کریمی

در ادامه چند اپلیکیشن دیگر که صرفا در زمینه آموزش آنلاین زبان انگلیسی فعالیت دارند را برایتان معرفی خواهیم کرد.

۱-آیتاکی

آیتاکی یک شبکه برای یادگیری قدم به قدم زبان انگلیسی است، که با استفاده از آن می‌توان علاوه بر یادگیری با دوستان جدیدی آشنا شد. در حال حاضر این نرم‌افزار آموزشی برای گوشی‌های موبایل در دسترس است.

۲-نیتیو

نیتیو یک اپلیکیشن بسیار جالب است که شما با استفاده از آن می‌توانید به راحتی پاسخ سوال‌های خود را که نمی‌دانید پیدا کنید تنها کافی است یک سوال متنی و یا صوتی بپرسید سپس جواب آن را بگیرید! حوضه آموزشی این شبکه اجتماعی بیشتر در زمینه سوالات فرهنگی است، و شما با استفاده از آن می‌توانید علاوه بر زبان با فرهنگ‌های مختف نیز آشنا شوید.

۳-اسپیکی

اسپینکی اپلیکیشنی چند زبانه در دنیای آموزش است که شما را به مردم در سرتا سر دنیا متصل خواهد کرد. این نرم‌افزار از ۱۱۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند! که بسیاری از این زبان‌ها پر کاربرد اند. اسپینکی علاوه بر گوشی در ویندوز هم قابل استفاده است و جالب است که در نسخه ویندوز شما برای یادگیری بیشتر می‌توانید با دوستانتان تماس تصویری و یا صوتی نیز برقرار کنید.

۴-لنگویینگ

لنگویینگ یکی از پر مخاطب‌ترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی در بین کاربران اندروید هست؛ و جالب است که با استفاده از آن می‌توان دوستان خود را بر اساس سطح مهارت زبانی و سن جستجو و انتخاب کرد. با کمک این اپلیکیشن می‌توان هر ۴ مهارت زبانی را تقویت نمود.

مطالعه کنید: یادگیری زبان با گیمیفیکیشن یا بازی‌سازی

5-یونی لنگ

یونی لنگ یکی از پلتفرم‌های آموزش آنلاین زبان است که برای آموزش دارای زیر مجموعه های فراونی است،شما در این پلتفرم می‌توانید پس از انتخاب زبان انگلیسی به تقویت و یادگیری مهارت های 4 گانه زبان خود بپردازید.

نرم افزارهای نام برده شده تنها بخشی از نرم افزارهایی است که در زمینه آموزش آنلاین فعالیت دارند، سعی ما بر این بود تا بهترین آن‌ها را برایتان معرفی نماییم.

6– لینگوییلا

اگر در اپلیکیشن آموزش زبان Lingualia ثبت‌نام کنید، به شبکه اجتماعی اختصاصی این برنامه هم دسترسی خواهید داشت.

لینگوییلا با هدف کمک به آموزش زبان انگلیسی و اسپانیایی طراحی شده و شبکه اجتماعی آن محیط بسیار مناسبی برای آشنا شدن با دوستان بومی‌زبان جدید است. شما می‌توانید از طریق این برنامه سؤالات خود را مطرح کنید، به خوبی با دوستانتان تمرین کنید و با افرادی که انگلیسی را به صورت نیتیو یا بومی صحبت می‌کنند در ارتباط باشید.

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

ویدئوهای انگلیسی یوتوب خود منابع بسیار خوبی هستند که تماشای مداوم آن‌ها می‌تواند گوش شما را به شنیدن و درک زبان انگلیسی عادت دهد. جدای از آن، برخی از کانال‌های یوتوبی هستند که به صورت اختصاصی روی آموزش زبان تمرکز کرده‌اند.

اگر وقت شرکت کردن در کلاس‌های حضوری یا آنلاین را ندارید، تماشای ویدئوهای این کانال‌ها می‌تواند به میزان خوبی در تقویت زبان انگلیسی به شما کمک کند.

البته دقت داشته باشید که این کانال‌ها گرچه برای تمرین و تقویت زبان انگلیسی خوبند، اما جای کلاس‌های آموزشی را نمی‌گیرند. در زیر بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم:

کانال‌های یوتیوبی آموزش زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

کانال‌های یوتیوبی زیر بیشتر مناسب زبان‌آموزان سطح مبتدی هستند:

  • Easy English

Easy English شاید مشهورترین کانال یوتیوبی برای آموزش زبان انگلیسی باشد. برای استفاده از ویدئوهای این کانال نیازی به دانش سطح بالای زبان انگلیسی نخواهید داشت. این کانال اصولاً برای زبان‌آموزان مبتدی طراحی شده و موضوع ویدئوهای آن نیز اغلب شامل مکالمات روزمره و موقعیت‌های واقعی است. تماشای این ویدئوها می‌تواند تمرین بسیار خوب و کاربردی برای آموختن زبان انگلیسی باشد.

  • Jennifer ESL

ویدئوهای این کانال یوتیوبی فضای کلاس درس را تداعی می‌کنند. در این ویدئوها یک معلم زبان انگلیسی در قاب ایستاده و با صبوری و آرامش مباحث پایه‌ای زبان انگلیسی را به ساده‌ترین شکل ممکن به شما آموزش می‌دهد. ویدئوهای این کانال دارای تمرین‌ها عملی بوده و به خوبی و آرام‌ آرام مهارت‌های زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کنند.

  • Speak English With Mr. Duncan

این کانال با بارگذاری ویدئوهای آموزشی سرگرم کننده برای تقویت مهارت‌های گفتاری زبان انگلیسی طراحی شده است. اگر اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن به انگلیسی را ندارید، توصیه می‌کنیم حتماً این کانال را دنبال کنید.

  • BBC Learning English

کانال آموزش زبان انگلیسی BBC یکی از بهترین منابع برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است. این کانال به خصوص برای افرادی که قصد تقویت لهجه بریتیش دارند عالی‌ست. ویدئوهای آموزشی این کانال یوتیوبی به صورت روزانه بارگذاری شده و قالب‌های متنوع برای تقویت تمام سطوح زبان انگلیسی هستند.

کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح متوسط

کانال‌های یوتیوبی زیر بیشتر مناسب زبان‌آموزان سطح متوسط هستند:

  • VOA Learning English

کانال شبکه خبری VOA مناسب افرادی است که زبان انگلیسی آن‌ها در سطح متوسط بوده و قصد تقویت بیشتر آن را دارند. استفاده از عناوین خبری در این کانال نه‌تنها به درک زبان انگلیسی شما کمک می‌کند بلکه شما را در جریان جدیدترین اخبار جهان هم قرار می‌دهد.

  • com

اگر می‌خواهید به صورت کامل بر زبان انگلیسی مسلط شوید و ترفندهای کاربردی بسیار مناسبی را بیاموزید، این کانال می‌تواند کمک‌های زیادی به شما کرده و مهارت درک مطلب را در شما تقویت کند.

  • On the GO with EF

این کانال یوتیوبی جذاب‌ترین ویدئوهای آموزشی سرگرم کننده را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با تماشای آنان مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. ویدئوهای ماجراجویانه این کانال نه‌تنها انگلیسی شما را تقویت می‌کند، بلکه شما را با فرهنگ‌های مختلف مردم جهان نیز آشنا می‌کند.

کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

کانال‌های یوتیوبی زیر بیشتر مناسب زبان‌آموزان سطح حرفه‌ای و پیشرفته هستند:

  • Business English Pod

خیلی از افراد هستند که به زبان انگلیسی برای پیشبرد کسب‌وکار خود احتیاج دارند. این کانال مخصوص آموزش مهارت‌های زبان انگلیسی در حوزه کسب‌وکار بوده و شما را برای انجام مذاکرات تجاری، مصاحبه‌های شغلی، ارائه بیزنس پلن و غیره آماده می‌کند. با این کانال یوتیوبی می‌توانید تمامی اصطلاحات مربوط به حوزه کسب‌وکار را بیاموزید.

  • Rachel’s English

افرادی که از قبل مهارت بالایی در زبان انگلیسی دارند اما قصد دارند توانایی درک مطلب خود را تقویت کنند، می‌توانند بیشترین استفاده را از این کانال ببرند. این کانال می‌تواند منبع بسیار خوبی برای تمرین و تقویت تلفظ صحیح واژگان و ادای صحیح جملات انگلیسی باشد.

با کانال یوتیوبی Rachel’s English انگلیسی را به نیتیو بیاموزید.

مشهورترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آزمون آیلتس

بعضی از کانال‌های یوتیوب هستند که به صورت اختصاصی برای آماده‌سازی زبان‌آموزی جهت شرکت در آزمون آیلتس طراحی شده‌اند. در زیر به این کانال‌های یوتیوبی اشاره می‌کنیم:

  • IELTS Essentials

این کانال می‌تواند بهترین و معتبرترین منبع برای آمادگی زبان‌آموزان جهت شرکت در آزمون آیلتس باشد. ویدئوهای این کانال ساختارهای آزمون، فرم و رایج‌ترین سؤالات آزمون و البته ترفندهای پاسخ‌دهی به آن‌ها را به شما آموزش می‌دهند.

  • IELTS Official

ویدئوهای این کانال مجموعه مصحبه‌هایی با افراد موفق در آزمون آیلتس هستند و سعی می‌کنند تجارب آنان را با شما به اشتراک بگذارند.

  • IELTS Simon

سیمون به عنوان یکی از مشهورترین آموزگاران زبان انگلیسی در راستای آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس، کانال یوتیوبی بسیار خوبی را راه‌اندازی کرده که به خوبی شما را آماده آزمون آیلتس می‌کند.

  • IELTS Advantage

این کانال یوتیوبی نیز به کمک ویدئوهای آموزشی از اساتید به‌نام زبان انگلیسی، مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی شما را با تمرکز بر روی قبولی در آزمون آیلتس تقویت می‌کند.

  • IELTS Liz

لیز نیز یکی از یوتیوبرهای مشهور جهان در زمینه آموزش زبان انگلیسی است که با ویدئوهای خود به خوبی مهارت‌های زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کند.

مشهورترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آزمون تافل

بسیاری از کانال‌های یوتیوبی هم هستند که به صورت اختصاصی برای آموزش زبان انگلیسی متناسب با معیارهای آزمون تافل طراحی شده‌اند. بهترین کانال‌های یوتیوبی برای آمادگی جهت شرکت در آزمون تافل عبارتند از:

  • linguamarina

در این کانال یوتیوبی مارینا به عنوان شخصی که تجارب زیادی از شرکت در آزمون تافل دارد با شما صحبت کرده و تجارب ارزشمند خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • NoteFull TOEFL Mastery

این کانال به صورت اختصاصی برای تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی جهت شرکت در آزمون تافل طراحی شده است.

  • MagooshTOEFL

کانال یوتیوبی مگوش به صورت کامل جزئیات مربوط به شرکت در آزمون تافل را برای شما شرح می‌دهد.

  • TOEFL TV: The Official TOEFL iBT Channel

TOEFL TV کانال یوتوبی رسمی برگزار کنندگان آزمون تافل است. در این کانال با ویدئوهای کوتاه و جذابی روبرو خواهید شد که شما را با ساختار کلی آزمون، تغییرات جدیدی که در آن ایجاد شده و نکات کلیدی برای موفقیت در آن آشنا می‌کند.

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان از طریق یوتیوب بودید می‌توانید به مقاله بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی مراجعه کنید.

بهترین پیج های اینستاگرامی برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین پیج های اینستاگرامی برای یادگیری زبان انگلیسی

واقعیت این است که اینستاگرام امروزه به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده و وقت زیادی از روز ما را به خودش اختصاص می‌دهد. اینستاگرام به یک تلویزیون همراه مرجع تبدیل شده و همه چیز در آن هست. از ویدئوهای فان و بامزه گرفته تا ویدئوهای بلاگرها، ویدئوهای فشن، آموزش آشپزی، سبک زندگی، گردشگری و غیره. خلاصه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، هرچه بخواهید در اینستاگرام پیدا می‌شود.

اما به جای اینکه از این شبکه اجتماعی برای تلف کردن وقت خود استفاده کنید، می‌توانید بهره‌برداری‌های بسیار مفیدی هم از آن داشته باشید. در شبکه اینستاگرام پیج‌های زیادی هستند که برای آموزش زبان انگلیسی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید از این پیج‌ها برای تمرین و تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید.

در زیر به مشهورترین پیج‌های اینستاگرامی که به آموزش زبان انگلیسی اختصاص دارند اشاره می‌کنیم:

  • @mohammd_karimi_com

پیج اینستاگرام محمد کریمی یکی از پیج‌های معتبر یادگیری زبان انگلیسی است. آقای کریمی با لایوهای آموزشی و ویدیوهای کوتاه در پیج اینستاگرامی خود مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

در این پیج شما به طور روزانه با استوری‌های آموزشی بسیار خوبی مواجه می‌شوید و همین طور ویدیوهای آموزشی در قالب داستان را می‌بینید که باعث می‌شود یادگیری زبان انگلیسی به خوبی در ذهن شما تثبیت شود.

  • @esl

یاسمن اسماعیلی یکی از موفق‌ترین بلاگرهای ایرانی در زمینه آموزش زبان انگلیسی است. او در ویدئوهای کوتاه اینستاگرامی خود با زبانی ساده نکات کاربردی بسیار مفیدی را با شما در میان خواهد گذاشت.

  • @english

محمد فهیم‌نیا نیز یکی دیگر از بلاگرهای آموزش زبان انگلیسی موفق در اینستاگرام است که با ویدئوهای خود تلفظ صحیح کلمات و نکات مختلف گرامری را به شما آموزش می‌دهد.

  • @sarah

سارا قهرمانی با ویدئوهای کوتاه، خلاقانه و ساده خود اصطلاحات مهم و رایج در زبان انگلیسی را به شما آموزش داده و اشتباهات رایج در مکالمات یا مکاتبات انگلیسی را برمی‌شمارد.

  • @oneclickcalss

این پیج اینستاگرامی حرفه‌ای به صورت تخصصی و پیشرفته تمامی اصطلاحات و واژگان مهم انگلیسی را با لهجه بریتیش به شما آموزش می‌دهد.

  • @bbclearningenglish

BBC علاوه بر کانال یوتوبی، یک پیج اینستاگرامی مخصوص آموزش زبان هم دارد که با ویدئوهای خلاقانه مهارت‌های زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کند.

  • @cambridgeenglish

پیج آموزش زبان انگلیسی کمبریج یکی از معتبرترین و بهترین منابع در اینستاگرام برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است. این پیچ با طرح کردن معماهای جذاب و پیچیده ذهن شما را به چالش کشیده و زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کند.

  • @inenglishwithlove

این پیچ اینستاگرامی به کی معلم زبان خلاق تعلق دارد که با استفاده از جملات انگیزشی زیبا و تصویر فریبنده، نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد.

  • @tofluency

اگر می‌خواهید سخت‌ترین نکات گرامری زبان انگلیسی را به ساده‌ترین شکل ممکن بیاموزید، جک در این پیچ اینستاگرامی می‌تواند بهترین معلم شما باشد.

  • @english_vocabulary

این پیج بهترین منبع اینستاگرامی برای تقویت دایره واژگان انگلیسی خواهد بود.

  • @land

اگر می‌خواهید اصطلاحات پیچیده انگلیسی را با تفریح و سرگرمی و روش‌های بسیار ساده بیاموزید، توصیه می‌کنیم حتماً پیج اینستاگرامی idiom.land را دنبال کنید. این پیج با استفاده از روش‌های خلاقانه و جذاب انگلیسی را به شما می‌آموزد.

  • @pronunciationwithemma

Pronunciation with emma بهترین منبع اینستاگرامی جهت تقویت مهارت‌های گفتاری و تلفظ صحیح لغات در زبان انگلیسی است.

برای دیدن پیج‌های بیشتر اینستاگرامی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید به مقاله پیج آموزش زبان انگلیسی مراجعه کنید.

مشهورترین پیج‌های اینستاگرامی برای آمادگی آزمون آیلتس

برخی از پیج‌های اینستاگرامی هستند که به صورت تخصصی برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس طراحی شده‌اند. این پیج‌ها عبارتند از:

  • @ieltsetc

خانم فیونا در پیج IELTS with Fiona با ویدئوهای کوتاه و ساده نکات مهم شرکت در آزمون انگلیسی آیلتس را به شما آموزش می‌دهد.

  • @tips4ielts

این پیج یک منبع اساسی برای یادگیری ترفندهای کاربردی جهت موفقیت در آزمون آیلتس است.

  • @afarineshielts

خانه آیلتس آفرینش یک پیج اینستاگرامی ایرانی است که به صورت تخصصی نکات مهم شرکت در آزمون آیلتس را به شما می‌آموزد.

  • @ieltsjournal

آیلتس ژورنال در پیج اینستاگرامی خود مهارت‌های لازم موفقیت در آزمون آیلتس را به شما یاد می‌دهد.

  • @ielts9

این پیج اینستاگرامی شاید مشهورترین منبع در شبکه‌های اجتماعی برای آموزش نکات مهم شرکت در آزمون آیلتس باشد. تماشای ویدئوهای آموزشی این پیج نقش مهمی در بالا بردن نمره آیلتس شما خواهد داشت.

مشهورترین پیج‌های اینستاگرامی برای آمادگی آزمون تافل

بعضی از پیج‌های اینستاگرامی هستند که به صورت اختصاصی روی آموزش نکات مهم جهت شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل تمرکز کرده‌اند. گرچه با توجه محدودیت‌های برگزاری این آزمون در ایران، تعداد این پیج‌ها هم محدود است، اما آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست.

مهم‌ترین پیج‌های اینستاگرامی جهت آمادگی برای شرکت در آزمون تافل عبارتند از:

  • @toefl_official

این پیج اینستاگرام رسمی برگزار کنندگان آزمون تافل است. در این پیج می‌توانید با ساختار کلی آزمون، آخرین تغییرات و نکات کلیدی جهت موفقیت هرچه بیشتر آشنا شوید.

  • @saeedrezaee_1360

سعدی رضایی در این پیج اینستاگرامی نکات مهم و آموزنده‌ای را برای موفقیت در آزمون تافل و آیلتس با شما در میان می‌گذارد.

  • @hesamehosseini

حسام حسینی به عنوان یکی از بهترین مدرسان آزمون تافل، در پیج اینستاگرامی خود نکات مهم برای موفقیت در این آزمون را با شما در میان می‌گذارد.

  • @toefl_practice

در این پیج اینستاگرامی می‌توانید با مهمترین و پرکاربردترین واژگانی که در آزمون تافل می‌آیند آشنا شده و آن‌ها را تمرین کنید.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی

در شرایط کنونی با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا تقریبا تمامی آموزش‌ها بصورت آنلاین و مجازی انجام می‌شود، وجود چنین شرایطی باعث شده است تا بستر آموزشی بهتری از طرف مدرسین مختلف برای زبان آموزان آماده شود تا از این طریق بتوانند همه آن‌چه که نیاز است را به آن‌ها بیاموزند.

با این حال موضوع آموزش آنلاین زبان انگلیسی بحث جدیدی نیست زیرا آموزش‌های آنلاین چند سالی است که رواج پیدا کرده است و داشتن مزیت‌هایی همچون برقراری ارتباط سریع و راحت و صرفه جویی در وقت باعث محبوبیت آموزش آنلاین زبان انگلیسی شده است. آموزش مجازی می‌تواند به دو روش انجام گیرد

۱- یادگیری با استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که تماما مربوط به تدریس آنلاین و برگزاره دوره‌های مختلف هستند.

۲-استفاده از شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام که معمولا دارای آموزش‌های رایگان می‌باشد.

مطالعه کنید: 12 پیج برتر اینستاگرام آموزش زبان انگلیسی

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از شبکه های اجتماعی

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از شبکه های اجتماعی

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی تنبل هستید و یا هر زمانی که قصد یادگیری این زبان را دارید نتوانستید وقت کافی به این کار اختصاص دهید، یادگیری آنلاین بهترین انتخاب برای شما است استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم برای یادگیری زبان انگلیسی مزایای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهدکه از جمله مهم‌ترین این مزایا به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

۱-صرفه جویی در زمان

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم برای یادگیری زبان انگلیسی مزایای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اولین مزیت استفاده از آموزش آنلاین زبان انگلیسی آن هم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی این است که شما می‌توانید به نحو احسن از وقت خود استفاده کنید، یعنی به جای آن که در شبکه‌های اجتماعی وقت خود را تلف کرده و هیچ مطلب جدیدی را یاد نگیرید، می‌توانید با دنبال کردن صفحات آموزشی مختلف به یادگیری بپردازید!

خوشبختانه در حال حاضر افراد زیادی هستند که در اپلیکیشن‌های مختلف به آموزش زبان انگلیسی به شیوه‌های نوین می‌پردازند و این موضوع انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند.

۲-تمرین و تکرار بیشتر مطالب

در واقع زمانی که شما در این شبکه‌های اجتماعی قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید، به صورت روزانه مطالبی برای شما ارسال می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا شما در هر لحظه در حال تکرار، تمرین و آموزش باشید و آموزش‌های با سرعت بیشتری در ذهنتان تثبیت شوند.

۳-ایجاد محیطی جذاب

جذابیت آموزش زبان انگلیسی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا در هنگام آموزش به هیچ عنوان خسته نشده، بلکه برای ادامه دادن فرآیند آموزشی خود مشتاق‌تر شوید.

۴-برقراری ارتباط با افراد مختلف در سراسر دنیا

این امکان برقراری ارتباط با افراد خارج از کشور وجود دارد و این تاثیر بسیاری مثبتی دارد اما در کلاس‌های سنتی چنین قابلیتی به ندرت دیده می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی با افراد جدیدی آشنا می‌شوید و دوستان جدیدی پیدا می‌کنید.

شما می‌توانید پارتنر زبان انگلیسی پیدا کنید که به سوال‌های شما جواب بدهد. اگر جمله شما مشکل گرامری داشته باشد و معنی کلمه‌ای را ندانید و اشتباه از آن استفاده کرده باشید، دوستان انگلیسی زبانتان شما را اصلاح خواهند کرد و به شما کمک می‌کنند ایراداتان را رفع کنید.

داشتن این نوع ارتباطات در یادگیری زبان باعث می‌شود اجتماع کاملا جدیدی از افراد داشته باشید و روی تقویت و بهبود مهارت‌های زبان کار کنید.

مطالعه کنید: 10 اپلیکیشن برتر آموزش زبان انگلیسی

مقایسه آموزش آنلاین و سنتی زبان انگلیسی با یکدیگر

در مقام مقایسه هر دونوع آموزش سنتی و آنلاین دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند،و بطور کلی نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام یک از این روش های آموزش گزینه بهتری نسبت به دیگری است، و هر شخص باید بسته به ویژگی‌های خود بهترین روش را جهت آموزش برای خود برگزیند. ما در این قسمت به مقایسه معایب و مزایای هریک از روش های آموزش به‌طور جداگانه می‌پردازیم.

مطلب مرتبط: یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری

معایب و مزایا آموزش حضوری

اول از همه می رویم سراغ آموزش به صورت حضوری که در حال حاضر نیز به دلیل بیماری کرونا زبان آموزان از استفاده از آن محروم هستند. یکی از معایب آموزش سنتی عدم استفاده از آموزش‌های به‌روز دنیا است که بزرگترین مشکل این سیستم است، و دلیل آن را می‌توان حجم بالای دانش آموزان و محدودیت زمان دانست.

محاسن و بستر و زیر ساخت‌های این آموزش، فراوانی و قابل دسترس بودن مکان‌های آموزشی، به همین دلیل حضور کمتر دانش آموزان در کلاس به دلیل فراوانی این آموزشگاه‌ها که در نتیجه بالا رفتن کیفیت آموزش است. ایجاد روحیه یادگیری و فضای آموزشی و پرسش و پاسخ .

معایب و مزایای آموزش آنلاین

محاسن آموزش آنلاین به‌طور خلاصه : آشنا شدن با علم روز جهان، استفاده بهینه از وقت و هزینه، بالا رفتن استاندارد آموزش کشوری در سطح جهانی به دلیل استفاده از علم روز، آشنایی با فرهنگ مختلف جهانی، استفاده از روش‌های آموزش زبان مدرن و جدید، صرفه‌جویی در وقت و هزینه

از معایب آموزش آنلاین می‌توان گفت که روشی نو است که آموزش کافی و بستر سازی‌های لازم انجام نشده است . در دسترس نبودن امکانات کافی و لازمه برای عموم و سرعت پایین و ایرادات اینترنتی وجود دارد.

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف از همه جنبه‌های تکنولوژی برای پیشرفت هرچه بیشتر در مهارت‌های زبانی خود کمک بگیرید و همچنین با دوستان جدیدی آشنا شوید و با کمک آن‌ها زبان خود را تقویت کنید.

به‌نظر شما کدام یک از شبکه‌های اجتماعی توانسته تاثیر بیشتری در زمینه آموزش زبان انگلیسی داشته باشد؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما درمیان بگذارید…

دیدگاه ها غیرفعال است