سریع ‌ترین روش های مهاجرت به هر کشور

2

سریع ‌ترین روش های مهاجرت بنابر تعاریف مختلف، متفاوت هستند. به عبارت دیگر سریع ‌ترین روش های مهاجرت اصولاً به شکل عمومی وجود خارجی ندارد؛ زیرا سرعت اخذ ویزا و اقامت هر کشور با دیگری متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است ویزای تحصیلی، سریع ‌ترین روش مهاجرت به کانادا باشد اما روش سریعی برای مهاجرت به آمریکا به شمار نرود.

اگر از یک کارشناس مهاجرت بپرسید که سریع ‌ترین روش های مهاجرتی کدامند؟ قطعاً اول از شما می‌پرسد به کجا؟.

مهم‌ترین روش های مهاجرت به کشورهای خارجی شامل مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، و ازدواج است. هیچ کدام از این روش‌ها الزاماً نتیجه سریع‌تری نسبت به سایر روش های مهاجرتی ندارند. در واقع شما باید ببینید که کدام روش در کدام کشورها، سرعت بازدهی بیشتری دارد.

اگر معیار اولویت اصلی شما برای مهاجرت، بیشتر از هرچیز سرعت گرفتن ویزا و اقامت است، باید شرایط خود را به نسبت مقاصد مهاجرتی بهتر بسنجید. به عنوان نمونه ممکن است مهاجرت سرمایه‌گذاری به انگلستان سریع ‌ترین بازدهی را داشته باشد اما شما اصولاً توان مالی کافی برای استفاده از این فرصت را نداشته باشید.

در این مقاله از آکادمی روان سعی داریم سریع ترین روش های مهاجرت را با شما در میان بگذاریم. در این راستا تلاش کرده‌ایم تا مبتنی بر هریک از این روش‌ها، بهترین کشورها از منظر سرعت اعطای اقامت را معرفی نماییم. اگر قصد دارید هرچه سریع‌تر به خارج از کشور مهاجرت کنید، این مقاله را از دست ندهید.

سریع ‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

سریع ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین و رایج‌ترین شیوه‌های مهاجرت به شمار می‌رود. در خیلی از کشورها آمار مهاجرت تحصیلی از مهاجرت کاری هم بالاتر است. مهاجرت از طریق ادامه تحصیل مزیت‌های بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید از این طریق مدتی را به عنوان دانشجو در کشور مقصد زندگی کرده و با شرایط زیستی در آن کشور بهتر آشنا شوید. در این مدت تحت پوشش حمایت دانشگاه قرار خواهید داشت و روند مهاجرتی به آرامی برای شما طی خواهد شد.

کلیک کنید: بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

از طرف دیگر فرصت تحصیل در مؤسسات عالی رتبه را خواهید داشت و بعد از فارغ‌التحصیلی شانس شما برای ورود به بازار کار بیشتر است.

در برخی از کشورها، ویزای تحصیلی جزو سریع ‌ترین روش های مهاجرت به شمار می‌رود. کشورهایی که در اعطای ویزای تحصیلی کمتر سخت‌گیری می‌کنند و سرعت عمل بیشتری در انجام پروسه آن دارند عبارتند از:

ویزای تحصیلی آلمان

آلمان اصولاً یکی از بهترین کشورهای برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. مؤسسات آموزش عالی این کشور رتبه‌های علمی بسیار خوبی دارند و میانگین شهریه دانشگاه‌ها نیز پایین است. علاوه بر این، شانس برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی در این کشور نیز بالاست. با این وجود، مهم‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به آلمان شاید این است که پروسه سریعی دارد.

مهاجرت تحصیلی یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به آلمان به حساب می‌آید. پس از پایان تحصیل هم 18 ماه فرصت دارید تا در آلمان کار پیدا کنید و ویزای خود را به کاری و بعد اقامت دائمی تبدیل نمایید.

ویزای تحصیلی مالزی

گرچه روش های مختلفی برای مهاجرت به مالزی وجود دارند اما شاید سریع ‌ترین آن‌ها مهاجرت تحصیلی باشد. پروسه اخذ ویزای تحصیلی مالزی به نسبت خیلی از کشورهای دیگر جهان بسیار سریع انجام می‌شود ولی این به معنی پایین بودن کیفیت مؤسسات آموزش عالی این کشور نیست. توجه داشته باشید که دانشگاه‌های مالزی رتبه 27 رنکینگ جهانی را دارند.

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا از هر نظر و با هر روشی، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به شمار می‌رود. این کشور اصولاً بسیار مهاجرپذیر است و درب‌هایش را همواره به روی مهاجران خارجی باز گذاشته است. با این وجود برخی از روش های مهاجرت به این کشور از برخی روش های دیگر زودبازده‌تر هستند.

ویزای تحصیلی یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به کانادا است که پروسه آن به سرعت طی می‌شود. کانادا یکی از 4 کشور برتر در حوزه سیستم آموزشی پیشرفته بوده و تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است. افرادی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان می‌رسانند معمولاً به سرعت جذب بازار کار شده و می‌توانند با تبدیل ویزا، بعد از مدتی اقامت دائمی کانادا را نیز دریافت نمایند.

همچنین خیلی از خانواده‌ها برای تسهیل مسیر مهاجرت، فرزندان زیر 18 سال خود را برای ادامه تحصیل در مدارس کانادا به این کشور می‌فرستند، زیرا مهاجرت دانش‌آموزشی می‌تواند یکی از سریع ‌ترین روش های گرفتن ویزای کانادا باشد.

مطلب خواندنی: چطور آیلتس 9 بگیریم؟

ویزای تحصیلی نیوزلند

نیوزلند از منظر‌های مختلف یکی از مقصد مهاجرتی ایده‌آل به شمار می‌رود. اگر سری به سایت‌های فارسی و انگلیسی بزنید، خواهید دید که همگی آن‌ها نیوزلند را به عنوان یک فرصت استثنایی برای مهاجرت معرفی کرده‌اند. جدای از تمام مزیت‌های این کشور برای مهاجران خارجی، گرفتن ویزای تحصیلی آن پروسه سریعی دارد.

با وجود سریع‌ بودن روند اعطای ویزای تحصیلی به مهاجران متقاضی، نیوزلند از نظر رتبه علمی دانشگاهی نیز جایگاه بسیار خوبی در رنکینگ جهانی دارد و از این نظر در جایگاه شانزدهم جهان ایستاده است.

ویزای تحصیلی چین

شاید کمی برای شما عجیب باشد اما از نظر سرعت دریافت ویزا، چین یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. در یک نظرسنجی جهانی، بیشتر از 75% دانشجویان خارجی در چین ادعا کرده‌اند که پروسه درخواست صدور و دریافت ویزای تحصیلی آن‌ها بسیار سریع انجام شده است!

چین دارای تعداد زیادی دانشگاه مختلف است که رشته‌های تحصیلی متنوعی در آن‌ها آموزش داده می‌شوند. تعداد دوره‌های انگلیسی نیز بالا بوده و فرصت تحصیل به زبان رسمی بین‌المللی در آن وجود دارد.

ویزای تحصیلی هند

گرچه هند همیشه در تصور ما یکی کشورهای فقیر و شلوغ است اما در واقع یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی در جهان به شمار می‌رود. کشور هند از نظر میانگین رتبه دانشگاهی در جایگاه بیست و چهارم دنیا ایستاده و کیفیت آموزشی بسیار خوبی در سطح عالی دارد. اخذ ویزای تحصیلی نیز یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به هند محسوب شده و از جمله محبوب‌ترین راه‌های گرفتن اقامت این کشور است.

لازم به ذکر است جایگاه علمی خوب هند باعث شده تا پس از تحصیل در این کشور شانس زیادی برای مهاجرت به کشورهای برتر اروپایی داشته باشید.

مطلب خواندنی: بهترین کتاب های آیلتس

ویزای تحصیلی ایرلند

ایرلند یکی از آسان‌ترین کشورها برای اخذ ویزای تحصیلی در جهان است. برخلاف بعضی از روش های مهاجرتی دیگر، دولت ایرلند در پذیرش دانشجویان خارجی سخت‌گیری نمی‌کند و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از دانشجویان خارجی، ایرلند را به عنوان مقصد مهاجرتی خود در نظر بگیرند.

با داشتن ویزای این کشور به راحتی می‌توانید به انگلستان یا دیگر کشورهای اروپایی سفر کنید.

ویزای تحصیلی هنگ‌کنگ

البته هنوز بر سر اینکه هنگ‌کنگ بالاخره یک کشور مستقل است یا جزوی از چین محسوب می‌شود مناقشه است ولی اگر این مسائل را کنار بگذاریم، هنگ‌کنگ یکی از آسان‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. رتبه علمی دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا بوده و در جایگاه بیستم جهان قرار دارد. 70% افرادی که هنگ‌کنگ را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند مدعی هستند که مهاجرت تحصیلی به این کشور پروسه بسیار آسان و سریعی دارد.

ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا از نظر رتبه کیفیت آموزش در بین 22 کشور برتر جهان قرار دارد. با این وجود تقریباً همه دانشجوهای خارجی این کشور معترفند که پروسه اخذ ویزای تحصیلی آن بسیار آسان بوده و سریع طی می‌شود. جدای از این، با تحصیل در استرالیا می‌توانید از مزیت عدم نیاز به یک زبان جدید بهره‌مند باشید؛ زیرا اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

مطالعه کنید: مدارک مورد نیاز برای مهاجرت

ویزای تحصیلی سنگاپور

سنگاپور یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری را در میان کشور‌های جهان دارد. این موضوع باعث شده تا تقریباً هرکس از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل می‌شود به سرعت بتواند جذب بازار کار شده و پس از تبدیل ویزای خود، بعد از مدتی اقامت دائمی این کشور را دریافت کند. سنگاپور از نظر کیفیت زندگی نیز جایگاه بالایی در جهان دارد.

جالب اینکه ویزای تحصیلی یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. موضوعی که باعث شده تا دانشجویان بین‌المللی نگاه ویژه‌ای به سنگاپور داشته باشند.

سریع ‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری

سریع ترین کشور برای مهاجرت کاری

در خیلی از کشورها، ویزای کاری سریع ‌ترین روش مهاجرت به شمار می‌رود. واقعیت این است که بیشتر برنامه‌های ویزای کاری بر اساس نیاز کشور مقصد به نیروی کار تعریف شده‌اند. این به معنای آن است که کشور مقصد به شما نیاز دارد و به همین خاطر سریع‌تر پروسه ویزای کاری شما را انجام می‌دهد.

البته باید توجه داشت که تمام برنامه‌های ویزای کاری در اثر نیاز و التزام آن کشور برای نیروهای کار خارجی نیست، بلکه خیلی از این برنامه‌ها تنها فرصت کار پیدا کردن را در اختیار شما قرار می‌دهند. از طرف دیگر باید در نظر داشته باشید که میزان رقابت برای مهاجرت کاری به یک کشور نیز می‌تواند روی سرعت بررسی درخواست‌ها و اعطای ویزا اثرگذار باشد.

کلیک کنید: بهترین رشته های کامپیوتر برای مهاجرت

در خیلی از کشورها، صف تقاضا برای دریافت ویزای کار به قدری بالاست که ماه‌ها طول می‌کشد تا جواب درخواست شما بیاید. با این وجود ویزای کاری در کشورهای زیر جزو سریع ‌ترین روش های برای مهاجرت به شمار می‌رود:

ویزای کار کانادا

کانادا نهمین اقتصاد برتر جهان است و از نظر قدرت خرید در جایگاه بیست و یکم قرار گرفته است. این کشور مهاجرپذیر با تمام مزیت‌‌ها و رتبه‌های برتری که به خود اختصاص داده، همچنان یک کشور در حال توسعه به شمار می‌رود. جالب اینکه کانادا بیشتر پیشرفت‌های خود را مدیون نیروهای کار خارجی مجرب و حرفه‌ای است.

با این وجود طبیعی است که ویزای کاری، ایده‌آل‌ترین روش مهاجرت به کانادا باشد. این کشور از چند سال پیش با راه‌اندازی برنامه اکسپرس اینتری و امتیازبندی متقاضیان بر اساس مهارت‌ها و تجارب، سرعت رسیدگی به پرونده‌های مهاجرت کاری را دوچندان کرد. امروزه مهاجرت کاری به کانادا یکی از سریع ‌ترین پروسه‌های ویزا در جهان را دارد.

این کشور همچنین برنامه دارد تا سال 2025 بیشتر از یک میلیون نفر نیروی کار خارجی ماهر جذب کند. پس اگر به دنبال سریع ‌ترین روش های مهاجرت می‌گردید، حتماً برنامه ویزای کاری کانادا را در نظر داشته باشید.

ویزای کار استرالیا

استرالیا مزیت‌های زیادی برای نیروهای کار خارجی دارد. بیمه بی‌کاری، بیمه درمانی، بالاترین نرخ دستمزد، کیفیت زندگی و سیستم آموزشی مطلوب و غیره همگی از مزیت‌های مهاجرت به استرالیا هستند. در این کشور به قدری فرصت شغلی ریخته که عملاً نیروی کار کافی برای اشغال آن‌ها وجود ندارد. به همین خاطر هم هست که استرالیا آغوش بازی برای پذیرش نیروهای کار خارجی دارد.

این مسئله همچنین باعث شده تا پروسه اعطای ویزا و اقامت به متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور سرعت بسیار زیادی داشته باشد.

ویزای کار آلمان

بر اساس آخرین خبرها، کشور آلمان با یک حفره 400 هزار نفری در زمینه نیروی کار مواجه شده است. این یعنی 400 هزار فرصت شغلی حاضر و آماده در آلمان انتظار مهاجران ماهر خارجی را می‌کشند. پس بهتر است فرصت را از دست ندهید!

آلمان همیشه یک مقصد بسیار خوب برای مهاجرت کاری بوده است. بیشترین مهاجران خارجی این کشور از طریق برنامه‌های ویزای کاری اقدام می‌کنند (بیش از 50%). آلمان دارای یک اقتصاد قدرتمند و در حال توسعه است که همواره جا برای نیروهای کاری ماهر خارجی دارد. به همین خاطر هم هست که روند اخذ ویزای کاری این کشور بسیار سریع‌تر از خیلی روش های دیگر انجام می‌شود.

جالب اینکه نسبت دستمزد به مخارج زندگی در آلمان تقریباً 2 است، یعنی درآمد شما در آلمان تقریباً دو برابر میانگین هزینه‌های ماهانه خودتان خواهد بود!

از دست ندهید: تمکن مالی چیست؟

ویزای کار امارات

امارات یکی از کوچک‌ترین اما متمول‌ترین همسایه‌های جنوبی ایران است. سفر کردن به این کشور از ایران تنها چند ساعت طول می‌کشد. داشتن مرز مشترک با ایران، وجود شهرهای طلایی مانند دبی و ابوظبی، قرار داشت در میان 30 کشور برتر جهان از نظر قدرت خرید و درآمدهای بسیار بالا باعث شده تا امارات یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری باشد.

خیلی از افراد هستند که کار کردن در امارات را به اروپا ترجیح می‌دهند، زیرا هم فرهنگ مردم آن کشور به ما نزدیک‌تر است و هم مسیر رفت و آمد به ایران چندان دشوار نخواهد بود. بر اساس آمارها، امروزه بیش از 30 هزار ایرانی در امارات مشغول به کار هستند.

قوی بودن زیرساخت‌های نفتی و توسعه کسب و کارهای دیگر موجب شده تا بازار کار خوبی در امارات برای مهاجران خارجی به وجود بیاید. این کشور همچنین در سریع ‌ترین زمان ممکن به نیروهای کار ماهر ویزا اعطا می‌کند.

ویزای کار قطر

قطر نیز یکی دیگر از همسایه‌های متمول جنوبی ایران است که یک مقصد ایده‌آل برای مهاجرت کاری به شمار می‌رود. جالب اینکه 88% از جمعیت مردم قطر را افراد مهاجر تشکیل می‌دهند! همین آمار به خوبی نشان می‌دهد که این کشور تا چه اندازه به مهاجرین وابسته است.

این وابستگی باعث شده تا قطر به یک کشور ایده‌آل برای مهاجرت کاری ایرانی‌ها تبدیل شود. همچنین ایرانی‌ها برای ورود به قطر نیازی به ویزا ندارند و به راحتی می‌توانند جذب بازار کار شوند. شروع کردن به کار در قطر گرچه بسیار سریع و آسان است اما باید همیشه مراقب قوانین کار بسیار پیچیده و سخت این کشور باشید.

جالب اینکه نرخ بیکاری در قطر 0.1% بوده و میانگین درآمد سالانه افراد در این کشور 90.000 دلار است!

ویزای کار عمان

عمان نیز یکی دیگر از کشورهای عربی همسایه ایران است. این کشور متمول دارای یکی از با‌ارزش‌ترین واحد‌های پول در جهان بوده و وضعیت رفاه اقتصادی بسیار خوبی دارد. عمان هنوز به اندازه امارات و قطر یا عربستان پیشرفته نیست اما با سرعت در حال رشد و توسعه است. موضوعی که باعث شده تا نیاز بسیار زیادی به نیروهای کار خارجی داشته باشد.

تقریباً هیچ شهروند عمانی را پیدا نمی‌کنید که کار کند! این مهاجران هستند که همه کارها را انجام می‌دهند. میانگین سطح درآمد در این کشور بسیار بالا بوده و فرصت‌های شغلی نیز بسیار زیاد هستند. به همین خاطر کار کردن در عمان یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به شمار می‌رود.

هرچند بهتر است در هنگام عقد قرارداد با کارفرمایان عمانی نهایت دقت را داشته باشید و در دام قراردادهای ناعادلانه نیفتید.

ویزای کار نروژ

نروژ یکی از زیبا‌ترین، آرام‌ترین و بی‌حاشیه ترین کشورها اروپاست. اگر به دنبال یک راه سریع برای مهاجرت می‌گردید، برنامه‌های ویزای کاری نروژ می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای شما باشند. گرچه مهاجرت به این کشور از روش های دیگر هم ممکن است اما هیچکدام از آنان سرعت مهاجرت کاری را ندارند.

شما با دریافت دعوتنامه یا ویزای کاریابی می‌توانید به نروژ مهاجرت کنید.

کلیک کنید: بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

ویزای کار تایوان

تایوان یکی از فعال‌ترین کشورها در زمینه خط تولید محصولات مختلف برندهای جهانی است. این یعنی در این کشور همیشه بازار کار هست. ویزای کاری، شاید تنها راه مناسب برای مهاجرت به این کشور باشد. هرچند دولت تایوان در اعطای ویزای کاری سخت‌گیر است اما اگر مهارت و تجربه خوبی داشته باشید این راه برای شما یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت خواهد بود.

سریع ‌ترین کشورها برای مهاجرت سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی از ایده‌آل‌ترین روش های مهاجرتی به شمار می‌رود. تقریباً هیچ کشوری نیست که از طریق سرمایه‌گذاری به شما اقامت ندهد. آخر کدام دولت است که از ورود سرمایه‌های خارجی استقبال نکند؟

شما می‌توانید از طریق خرید یا راه‌اندازی یک کسب و کار در کشور مقصد، شروع یک استارت‌آپ تحت حمایت موسسان خارجی، خرید ملک یا اوراق قرضه در یک کشور، اقامت موقتی یا دائمی آنجا را به دست بیاورید. البته شرایط هر کشور برای اعطای ویزای سرمایه‌گذاری با دیگری متفاوت است.

ویزای سرمایه‌گذاری اصولاً یکی از زودبازده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به شمار می‌رود. به ویژه در کشورهایی که با خرید ملک یا اوراق قرضه، به شما اقامت می‌دهند. در زیر به کشور‌هایی که ویزای سرمایه‌گذاری یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به آن‌هاست اشاره می‌کنیم:

ویزای سرمایه‌گذاری کانادا

گرچه کانادا سرعت بسیار خوبی در زمینه اعطای ویزاهای تحصیلی و کاری دارد اما در بعضی از موارد با سرمایه‌گذاری سریع‌تر می‌توانید ویزا و اقامت این کشور را به دست بیاورید. کانادا سال‌هاست که ثابت کرده یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذاران خارجی است. این کشور سهم زیادی از توسعه اقتصادی خود را مدیون همین سیاست است.

به عنوان مثال کانادا در سال 2017 با جذب بیش از 24 میلیارد دلار سرمایه خارجی نشان داد که درب‌های بسیار بازی برای پذیرش سرمایه‌داران خارجی دارد. پروسه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا معمولاً بسیار سریع است. هرچقدر هم سرمایه شما بیشتر باشد، سرعت بررسی و پذیرش پرونده مهاجرت شما بالاتر می‌رود.

ویزای سرمایه‌گذاری ایرلند

ایرلند کشوری است که با 2 تا 3 هزار یورو سرمایه نیز می‌توانید اقامت آن را دریافت کنید. این کشور به خوبی پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی بوده و به سرعت پرونده‌‌های متقاضیان این نوع ویزا را بررسی می‌کند. ویزای سرمایه‌گذاری ایرلند یکی از سریع ترین روش های مهاجرت به اروپاست.

ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان

انگلستان اصولاً جزو کشورهایی است که سخت ویزا می‌دهد، با این وجود راحت‌ترین راهی که از طریق آن می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید، سرمایه‌گذاری است. اگر از حداقل سرمایه لازم برخوردار باشید، ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان می‌تواند یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به کشورهای تراز اول دنیا باشد.

کافی است سن شما بالای 18 سال باشد و سرمایه‌ای بالغ بر 50 هزار، 200 هزار یا 1 میلیون پوند داشته باشید. در انگلستان می‌توانید از طریق خرید ملک و زمین، راه‌اندازی کسب و کار یا خرید سهام یک شرکت ویزای سرمایه‌گذاری دریافت کنید.

ویزای سرمایه‌گذاری ترکیه

ترکیه از نظر کاری یا تحصیلی شاید چندان مقصد مهاجرتی خوبی نباشد اما مطمئناً یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. برای ورود به ترکیه نیازی به اخذ ویزا نیست. شما می‌توانید با خرید یک خانه در این کشور (که قیمتش از خیلی از خانه‌های تهران ارزان‌تر است) اقامت دائم و کمی بعد، کارت شهروندی این کشور اروپایی را دریافت کنید.

خیلی از ایرانی‌ها هستند که با خرید ملک در این کشور کارت شهروندی ترکیه و ویزای شینگن دریافت کرده و مسیر خود را برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته‌تر هموار کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در ترکیه قطعاً یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به شمار می‌رود که پول چندان زیادی هم نمی‌خواهد.

مطالعه کنید: برنامه ریزی برای مهاجرت

ویزای سرمایه‌گذاری لهستان

گرچه متقاضیان ویزای کار لهستان بسیار زیاد هستند اما بهترین روش مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه‌گذاری است. حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به این کشور بسیار مناسب بوده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارند. دولت لهستان که برنامه‌های متنوعی برای رشد و توسعه اقتصادی خود دارد، به خوبی پذیرای سرمایه‌های خارجی است.

به همین دلیل ویزای سرمایه‌گذاری این کشور یکی از زودبازده‌ترین روش های مهاجرتی به اروپا محسوب می‌شود.

ویزای سرمایه‌گذاری لیتوانی

لیتوانی قوانین سخت‌گیرانه قدیم خود را برداشته و فرصت‌های خوبی برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری فراهم کرده است به ویژه ثبت شرکت در این کشور یکی از سریع ‌ترین روش های مهاجرت به شمار می‌رود. بزرگ‌ترین مزیت لیتوانی برای مهاجران این است که حداقل مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری در این کشور بسیار پایین است.

ویزای سرمایه‌گذاری اسپانیا

چند سالی است که اسپانیا یک فرصت طلایی پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی قرار داده است: خرید ملک.

شما می‌توانید با خرید یک ملک نسبتاً ارزان در این کشور برای خود و اعضای خانواده‌تان اقامت اسپانیا را دریافت کنید. مشکلات اقتصادی این کشور بزرگ اروپایی باعث شده تا هرچه بیشتر به سرمایه‌های خارجی نیاز پیدا کند.

امروزه ویزای سرمایه‌گذاری سریع ‌ترین روش برای مهاجرت به اسپانیا محسوب می‌شود. هرچند راه برای مهاجرت تحصیلی و کاری هم باز است.

ویزای سرمایه‌گذاری گرجستان

آیا می‌دانستید که با خرید یک خانه در گرجستان می‌توانید اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورید؟ سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، زمین یا کسب و کار در این کشور یک روش عالی برای اخذ اقامت گرجستان است. مهاجرت سرمایه‌گذاری به گرجستان یکی از سریع ‌ترین راه‌های مهاجرت به خارج از کشور محسوب می‌شود. مخصوصا که برای این کار نیاز به پول زیادی هم نخواهید داشت!

ویزای سرمایه‌گذاری اتریش

با داشتن 3 تا 10 میلیون یورو سرمایه اولیه، ویزای سرمایه‌گذاری اتریش یکی از سریع ‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به اروپا خواهد بود. شما با بعد از 3 سال از گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری این کشور می‌توانید اقامت دائمی آن را به دست بیاورید. بعد از 10 سال زندگی در اتریش نیز کارت شهروندی آن را دریافت خواهید کرد.

کلیک کنید: بهترین دانشگاه های آمریکا

سریع ‌ترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج

واقعیت این است که با وجود تمام مزیت‌ها روش های فوق، مهاجرت از طریق ازدواج یکی از راحت‌ترین و سریع ‌ترین روش های مهاجرت به کشورهای خارجی محسوب می‌شود. از قدیم گفته‌اند که عشق بر هر درد بی‌درمان دواست!

عشق حتی مسیر مهاجرت را نیز هموارتر می‌کند. اصولاً از طریق ازدواج راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید ویزای ورود به یک کشور خارجی را دریافت کنید. همه کشورهای جهان نیز برنامه‌های مهاجرت از طریق ازدواج دارند. راحت‌ترین کشورهایی که از راه ازدواج می‌توانید ویزا و اقامت آن‌ها را به دست بیاورید عبارتند از:

  • پرتغال – دریافت تابعیت با ازدواج: 3 سال
  • اسپانیا – دریافت تابعیت با ازدواج: 1 سال
  • مکزیک – دریافت تابعیت با ازدواج: 2 سال
  • برزیل – دریافت تابعیت با ازدواج: 1 سال
  • سوئیس – دریافت تابعیت با ازدواج: 5 سال
  • کلمبیا – دریافت تابعیت با ازدواج: 2 سال
  • ایرلند – دریافت تابعیت با ازدواج: 2 سال

سخن آخر

در این مقاله تلاش کریم تا سریع ‌ترین روش های مهاجرت را بر اساس کشورهای مختلف دسته‌بندی کنیم. اگر شما هم قصد مهاجرت دارید ابتدا باید اولویت‌های خود را ارزیابی کرده و متناسب با آن کشوری که در سریع ‌ترین زمان ممکن ویزای درخواستی شما را اعطا می‌کند، انتخاب نمایید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است