آمورش

گل به انگلیسی و 10 حقیقت جالب (با ترجمه و مثال)

Gamma koli

Flower (فلاوِ یا فلاوِر) به انگلیسی می شود گل. نکات جالب، روش استفاده و هم خانواده ها را در این مطلب به طور خلاصه آموزش می دهیم.

تعریف حالت «اسم» (noun) واژه Flower

1- The seed-bearing part of a plant, consisting of reproductive organs (stamens and carpels) that are typically surrounded by a brightly coloured corolla (petals) and a green calyx (sepals).

1- بخش تخمک دار یک گیاه، شامل اندام های تولید مثل (پرچم ها و برچه ها) که معمولاً با مجموعه ای از گلبرگ ها به رنگ روشن و یک کاسه گل سبز رنگ (کاسبرگ) احاطه شده است.

مثال:

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

  • The pistil and the stamen of the flowers are the specialized organs responsible for the reproductive processes. اندام های نر و ماده گل ها اندام هایی خاص هستند که مسئول تولیدمثل آنها به شمار می روند

2-A flower together with its stalk, picked for use as a decoration. پایه نگهدارنده گل، ساقه نام دارد که از این قسمت چیده و برای تزیین کردن استفاده می شود

از دست ندین: 50 اصطلاح کاربردی در زبان انگلیسی

مثال:

  • ‘a bunch of flowers’ یک دسته گل

3-The state or period in which a plant’s flowers have developed and opened. اسم جنس، وضعیت یا دوره ای که غنچه گل های یک گیاه رشد می کنند و باز می شوند

مثال:

  • ‘The roses were just coming into flower’ غنچه های رز در حال شکوفایی بودند

4-Northern English informal Used as a friendly form of address, especially to a young girl or woman. در بخش های شمالی انگلستان به صورت عامیانه به عنوان لحن دوستانه ای برای نشان دادن خصوصاً یک دختر یا زن جوان به کار می رود

عبارت «the flower of» به معنی بهترین در بین یک گروه از آدم ها یا اشیا است.

  • ‘He wasted the flower of French youth on his dreams of empire’ او در رویای پادشاهی خود بهترین جوان فرانسه را فدا کرد

دانلود کنید واسه گوشی: 5 دیکشنری برتر دنیا (از همه زبانها به هم)

حالت «فعل» (verb) کلمه flower

1- فعل لازم یا intransitive: به همراه (of a plant) به معنای گلکاری کردن، گل کاشتن، شکوفه زدن، گل دادن.

  • ‘Michaelmas daisies can flower as late as October’ بابونه های مایکلماس تا ماه اکتبر گل می دهند

2- فعل متعدی یا transitive: به معنای تحریک کردن یک گیاه برای گل دادن، قرار داشتن یا قرار گرفتن در یک وضعیت پیشرفت بهینه، پیشرفت کامل و جامع.

  • ‘she flowered into as striking a beauty as her mother’ او تمام تلاش خود را به کار بست تا به زیبایی مادر خود برسد

گل های رایج معادل انگلیسی

ریشه واژه flower

«flour» در زبان انگلیسی میانه (زبان انگلیسی بین حدود 1100 تا 1500 میلادی)، «flour» و «flor» در فرانسوی قدیم، «flos» و «flor-» در زبان لاتین. املای اصلی این واژه تا اواخر قرن هفدهم فقط در معنای واقعی کلمه (دانه های روییدنی از زمین) استفاده می شد.

بسیار جالب و کمیاب: جملات ناب انگليسي با معني: 40 نقل قول ناب

حقایقی جالب درباره گل ها

گل های جذاب و متنوع زیادی در سراسر دنیا وجود دارند؛ در این بخش مطالبی جالب و باورنکردنی درباره گل ها برای شما گردآوری شده است!

1- گل ها از جمله گیاهان دارای ساختار تولیدمثلی هستند. وقتی حشرات یا پرندگان برای برداشتن شهد گل ها روی آنها می نشینند، گیاه شروع به گرده افشانی کرده و به کمک آن حشره یا پرنده گرده ها را به مادگی یک گل دیگر می رساند.

2- طول بزرگترین گل دنیا در حدود سه متر و عرض آن یک متر است، و وزنی معادل 11 کیلوگرم دارد! اسم این گل «گل شیپوری تایتان» (Titan Arum) است و بوی نامطبوع گوشت فاسد شده می دهد، به همین دلیل این گل را «گل جسد» (corpse flower) هم می نامند.

3- کوچک ترین گل دنیا «Wolffia globose» یا «Watermeal» نام دارد. این گیاه سبز کوچک به اندازه یک دانه برنج است و دانه های گل آن در حفره ای کوچک روی سطح گیاه قرار دارند.

4- در ایالات متحده، تقریباً 60 درصد گل های گل فروشی ها در کالیفرنیا تولید می شوند.

5- گل آفتابگردان (sunflower) در طول روز و از سمت شرق به غرب به سمت نور خورشید می چرخد.

6- دلیل نامگذاری «گل ماه» (Moon flower) به این نام، شکوفایی این گل در شب و بسته شدن گلبرگ هایش در طول روز است.

7- بیش از 400 هزار گل در دنیا وجود دارد، البته تعداد زیادی از آنها هنوز کشف نشده اند و بنابراین آمار آنها بیشتر از این تعداد باید باشد.

8- بامبو (Bamboos) هم نوعی گل به شمار می رود البته این گیاه هر چند سال یک بار گل می دهد.

کاربردی: عمه و خاله به انگلیسی، روش استفاده

9- گران ترین گلی که تا کنون به فروش رسیده است، «ارکیده Shenzhen Nongke» نام دارد. پرورش این گل 8 سال طول کشیده است و هر چهار یا پنج سال یک بار گل می دهد، اما با این وجود در یک حراجی نزدیک به 200 هزار دلار فروخته شده است!

10- گل سوسن (Lilies) بسیار زیباست، اما گل های آن می تواند گربه ها را مسموم کند.

11- رایحه خوش گل رز به دلیل ترشح عطری خوشبو توسط غده های میکروسکوپی گلبرگ های آن ایجاد می شود.

12- تعدادی گل با عنوان «شاه اشرفی شکلاتی» (Chocolate Cosmos) وجود دارند که رایحه ای شبیه بوی شکلات دارند!

13- مواد تشکیل دهنده و خصوصیات خاکی که گل ادریس (hydrangeas) در آن رشد می کند از قبیل میزان اسیدی بودن آن، در تعیین رنگ این گل مؤثر است. در صورتی که میزان اسید خاک کم باشد گل به رنگ صورتی و در غیر این صورت به رنگ آبی در خواهد آمد!

14- «آگاو» (agave) یک گیاه تک باره است، به این معنی که می تواند سال های زیادی بی ثمر باشد و فقط یک بار گل داده و بعد از آن خشک شود.

15- دانشمندان موفق شده اند یک گل قطبی 32 هزار ساله در سیبری را دوباره احیا کنند و برای این کار از دانه های این گیاه که در دوره عصر یخبندان توسط یک سنجاب دفن شده بود، استفاده کردند.

16- گلبرگ های گل وانیل بسیار حساسند: آنها فقط برای چند ساعت در روز باز می شوند و به همین دلیل گرده افشانی این گل ها باید به صورت دستی و توسط انسان صورت گیرد.

17- بزرگترین حراجی گلفروشی دنیا در شهر «آلسمیر» (alsmer) هلند برگزارمی شود. در این حراجی نزدیک به 20 میلیون گل مختلف فقط در یک روز فروخته می شود.

18- اکثر گل ها فقط زمانی که متوجه حضور یک زنبور در نزدیکی خود شوند عمل گرده افشانی را انجام می دهند.

19- دلیل نام عجیب «گل روح» (ghost flower) به خاطر عدم وجود کلروفیل (رنگ دانه هایی که موجب سبزی گیاهان می شوند) در این گیاه است. به همین دلیل این گل مانند روح سفید است.

20- برای ماندگاری بیشتر گل های بریده شده، به آب گلدان آنها مقداری شکر یا سودای مرکبات اضافه کنید.

در ادامه بخوانید: عکاس به انگلیسی و 15 حقیقت جالب عکاسی

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا