آمورش

چگونه در زندگی موفق شویم؟

همه‌ی انسان‌ها می‌خواهند در زندگی خودشان ثروت‌مند باشند، پول زیاد، ماشین خوب و… خواسته‌هایی است که همه‌ی انسان‌ها می‌خواهند آن‌ها را داشته باشند اما آیا تلاش درستی هم برای آن انجام می‌دهند؟

اکثر ما فقط یک خواسته‌ای را داریم اما آیا برای آن ذهنیت درست و تلاشی مداوم داریم؟ قطعا نه! کافیست یک نگاه کوتاه به زندگی انسان‌های موفق بیندازید آن‌ها چه ویژگی دارند که جز افراد موفق جامعه هستند؟

اولین قدم چیست؟ از کجا شروع کنیم؟

اول از همه شما باید ذهنیتی درست نسبت به اینکه می‌توانید انسان موفقی باشید داشته باشید، یعنی توانایی‌های خود را باور کنید. باور کنید که می‌توانید موفق شوید. البته که به یک روز و دو روز اینطور فکر کردن قرار نیست معجزه شود! این‌کار صرفا برای این است که شما عملگرا شوید چون تا وقتی که خودتان را باور نداشته باشید هیچ عملی که موجب موفقیت شود انجام نمی‌دهید.

هدف گذاری کنید

قدم دوم این است که یک هدف کوتاه مدت و یک هدف بلند مدت برای خود انتخاب کنید. یک هدفی را برای خود انتخاب کنید که برای شما انگیزه‌ساز باشد. یعنی هروقت که به آن فکر کردید چنان انگیزه‌ای در شما ایجاد کند که قدرت‌مندانه به سمت انجام کارهای خود بروید. البته که همیشه قرار نیست اینطوری باشد چون همیشه احساسات انسان یکسان نیست و گاهی اوقات ممکن است نتواند خود را کنترل کند.

احساسات خود را کنترل کنید

احساسی که در درون ماست مانند یک قطب‌نما برای زندگی ما است قطب‌نما شما را هدایت می‌کند که به مسیر درست حرکت کنید. احساسات که خداوند در درون ما قرار داده است مانند یک نقشه راه برای زندگی ما است. یعنی چی؟

شما زمانی که احساس بدی نسبت به زندگی، جامعه، کار، دوستان یا هرچیز دیگری داشته باشید قطعا نمی‌توانید انسان موفقی در زندگی باشید. همواره باید سعی کنیم که احساس بهتری نسبت به همه چیز داشته باشیم. زمانی که اتفاق بدی برای افتاد نسبت به آن اتفاق به گونه‌ای نگاه کنید که به شما احساس بهتری بدهد.

همیشه در دل اتفاقات بد می‌توان به گونه‌ای به زندگی نگاه کرد که به شما احساس بهتری بدهد. ممکن است سخت باشد خیلی سخت باشد اما این تفاوت انسان‌های معمولی با موفق است.

کاری را انتخاب کنید که عاشق آن هستید

قاعدتا برای اینکه احساس عالی در طول روز داشته باشید باید کاری را انجام دهید که از انجام آن لذت ببرید کاری که عاشق آن هستید و حاضرید رایگان آن کار را انجام دهید. شغلی که هرروز صبح به خاطر رفتن به سرکار بیدار شوید نه اینکه به زور بخواهید به سرکار بروید.

ممکن است شما ندانید چه کاری را دوست دارید، اگر نمی‌دانید چه کاری را دوست دارید به گذشته خود نگاه کنید، به دوران کودکی چه کاری را عاشقانه انجام میدادید؟ اگر باز هم به جوابی درستی نرسیدید می‌توانید از یک مشاور و یا از تست‌های مرتبط استفاده کنید. اما اگر درون خود را جستجو کنید قطعا چیزی را خواهید یافت که عاشق آن هستید و اگر به شما بگویند به تو پولی نمی‌دهیم شما بازهم آن کار را انجام خواهید داد.

هرروز آموزش ببینید! هرروز

سعی کنید روزانه آموزش ببینید و مهارت‌های خود را افزایش دهید چه مهارت‌های نرم و شخصیتی و چه مهارت‌های تخصصی که مربوط به تخصص شما می‌شود. این باید جزئی از وجود شما باشد. برای شروع هم می‌توانید از سایت‌های آموزشی ایران شروع کنید سایت‌هایی که به افزایش مهارت‌های شما کمک می‌کنند.

حالا وقت عمل کردن است!

عمل کنید به هرچیزی که به ذهن شما می‌آید هرچیزی که فکر می‌کنید برای شما نتیجه‌ی مثبت دربر خواهد داشت. البته که نه هرکاری عواقب آن کار را در نظر بگیرید.

اگر فکر می‌کنید به فلان کار علاقه‌مند هستید تجربه کنید آن کار را ببیند که آیا واقعا آن را دوست دارید؟ کمی ریسک کنید و زمانی که از تصمیم خود مطمئن شدید کاملا ریسک کنید!

سخن پایانی

قطعا با خواندن این مطلب شما قرار نیست آدم موفقی شوید اما ایده‌هایی که به شما می‌دهد برای شروع می‌تواند مناسب باشد پس شروع کنید فقط با عمل کردن شما نتیجه خواهید گرفت. مهم‌ترین چیزی که وجود دارد احساس شما است سعی کنید احساس خوبی داشته باشید تا اتفاقات خوب را برای خود رقم بزنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا