آمورش

همه چیز در مورد فضای آیکلود در گوشی های اپل

Gamma koli

یکی از امکاناتی که اپل به کاربران خود ارائه می‌دهد، سرویس iCloud است. آیکلود یک فضای ابری بوده که اجازه ذخیره‌سازی میزان محدودی از دیتا را برای کاربران فراهم می‌کند. شما می‌توانید تصاویر، فیلم‌ها، موزیک‌، اپلیکیشن، بازی‌ها و حتی فایل‌های شخصی خود را در این فضا بارگذاری نمایید. هرچند سرویس آیکلود برای علاقه مندان به آیفون بسیار کاربردی است، گاهی محدودیت در میزان فضای در دسترس آزار دهنده خواهد بود. برای حل این مشکل می‌توانید با افزایش حجم آیکلود فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

آیکلود چیست؟ این سوالی است که در این مقاله پاسخ خواهیم داد. همچنین بهترین راهکار برای افزایش حجم سرویس iCloud را بررسی خواهیم کرد.

سلام خوبی و چه خبر به انگلیسی

سرویس آیکلود چیست؟

آیکلود یک فضای ابری است که اپل به کاربران خود ارائه می‌دهد. چه از گوشی‌های هوشمند آیفون استفاده کنید و چه از کاربران لپ‌تاپ‌های مک باشید، فرقی نمی‌کند، چرا که 5 گیگ فضای ابری به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد. در این فضا شما می‌توانید اطلاعات خود را با اهداف مختلف ذخیره کنید:

  • تصاویر
  • ویدیوها
  • مخاطبین
  • پیام‌ها
  • تقویم‌ها

به احتمال فراوان 5 گیگ فضای ابری نمی‌تواند برای بسیاری از کاربران مناسب باشد. در چنین مواقعی Apple امکان افزایش حجم آیکلود را نیز فراهم کرده است. برای تهیه حجم اضافی باید به صورت ماهانه به اپل هزینه بپردازید. در ادامه بهترین راهکار برای پرداخت هزینه آیکلود را بررسی می‌کنیم، اما قبل از هر کاری اجازه دهید با کاربردهای آیکلود بیشتر آشنا شویم.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

کاربردهای سرویس آیکلود چیست؟

فضای ابری اپل کاربردهای زیادی دارد. شاید بسیاری از افراد تنها برای ذخیره سازی اطلاعات از آن استفاده کنند، اما موارد استفاده از این سرویس به این گزینه محدود نمی‌شود.

  • ذخیره سازی اطلاعات: آیکلود یک فضای اضافی ارزشمند برای ذخیره سازی اطلاعات اضافی گوشی یا لپ تاپ‌تان است. تصور کنید شما یک فیلم یا ویدیوی 3 گیگابایتی دانلود کرده‌اید. پس از تماشای آن نیازی به نگهداری آن در حافظه دستگاه خود ندارید، اما شاید حذف آن هم گزینه مناسبی نباشد. در این صورت می‌توانید با ذخیره کردن فایل خود در آیکلود ضمن حفظ حجم دستگاه، هر زمان که نیاز دارید به فایل مدنظر دسترسی داشته باشید.
  • بکاپ گرفتن از اطلاعات: از سوی دیگر به کمک این سرویس می‌توانید از اطلاعات مخاطبین، تصاویر، فیلم‌ها، ایمیل‌ها و یاداشت‌ها و تقویم‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. نسخه پشتیبان (بکاپ) روی آیکلود شما ذخیره خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید از اطلاعات خود در برابر سرقت یا مفقودی محافظت نمایید. همچنین زمانی که بخواهید گوشی موبایل خود را عوض کنید، اطلاعات مورد نیاز در آیکلودتان ذخیره شده و می‌توانید آن را در گوشی جدیدتان بازیابی کنید.
  • ردیابی گوشی: شاید بخواهید بدانید جالب‌ترین قابلیتی سرویس آیکلود چیست. به نظر من گزینه Find my iPhone یکی از جذاب‌ترین و امنیتی‌ترین قابلیت‌هایی باشد که این سرویس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این ویژگی تنها برای گوشی‌های آیفون نیست، بلکه کاربران لپ تاپ‌های اپل نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. قابلیتی که به کمک آن می‌توانید موقعیت دستگاه‌تان در هر لحظه را مشاهده کنید.

همانطور که حتما متوجه شدید، iCloud یک سرویس بی‌نظیر است که قابلیت‌های مفیدی را به شما عرضه می‌کند. با توجه به این که حجم این سرویس محدود است، به نظر می‌رسد خرید فضای آیکلود ارزش زیادی داشته باشد.

چگونه آیکلود را فعال كنيم؟

پیش از این که به دنبال افزایش حجم آیکلود باشید، ابتدا باید این سرویس را روی گوشی، آیپد یا لپ تاپ خود فعال کنید. فعالسازی این سرویس به سادگی و با ساختن حساب کاربری (Apple ID) میسر خواهد شد:

  • ابتدا سیستم عامل دستگاه خود را به جدیدترین نسخه بازار به روز کنید. برای این کار کافی است به بخش Settings مراجعه کرده و گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • در گام بعدی باید با ساختن Apple ID برای خود حساب کاربری ایجاد کنید.

پس از طی کردن 2 گام قبلی سرویس آیکلود به صورت خودکار برای‌تان فعال خواهد شد.

بهترین روش برای افزایش حجم آیکلود

5 گیگابایت فضای ابری در دنیای امروز نمی‌تواند نیازهای بسیاری از کاربران را پاسخگو باشد. در چنین شرایطی باید به فکر افزایش حجم 5 گیگی سرویس خود باشید. اپل به خوبی به این نیاز کاربران آگاه بوده و با ارائه پلن‌های مختلف به کاربرانی که تمایل به افزایش حجم سرویس خود را دارند، کمک می‌کند میزان حجم فضای ابری را افزایش دهند. 3 پلن در نظر گرفته شده برای کاربران اپل عبارتند از:

  • پلن 50 گیگابایتی ماهانه 1 دلار
  • پلن 200 گیگابایتی ماهانه 3 دلار
  • پلن 2 ترابایتی ماهانه 10 دلار

اگر تمایل به افزایش حجم آیکلود دستگاه خود دارید، می‌توانید از یکی از 3 پلن گفته شده به این مهم دست پیدا کنید. به این ترتیب فضای شما از 5 گیگ به 50، 200 یا 2000 گیگ افزایش پیدا خواهد کرد. اما چگونه باید هزینه ماهانه را پرداخت کرد؟ با توجه به محدودیت‌های داخلی، بهترین گزینه برای خرید فضای ابری بیشتر خرید گیفت کارت اپل است.

بهترین روش برای افزایش حجم آیکلود

چگونه میتوان با استفاده از گیفت کارت فضای iCloud را ارتقا داد

همانطور که گفته شد شما باید برای خرید فضای ابری در سرویس آیکلود به صورت ماهانه هزینه پرداخت کنید. در واقع با توجه به میزان فضای خریداری شده کاربران می‌بایست ماهانه 1، 3 یا 10 دلار به شرکت اپل پرداخت نمایند. اما با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، پرداخت این هزینه می‌تواند چالش برانگیز باشد. با توجه به این که امکان پرداخت مستقیم و سایر روش‌های برای ایرانیان پیچیده و گاهی غیرممکن است، می‌توانید با خرید گیفت کارت این هزینه را به راحتی پرداخت کنید.

جهت افزایش حجم آیکلود با خرید گیفت کارت اپل حساب اپل آیدی خود را شارژ کنید و ماهانه هزینه سرویس خود را پرداخت کنید. این هزینه به طور خودکار از شارژ حساب شما کم خواهد شد. البته برای راحتی می‌توانید از گیفت کارت‌های چند دلاری نیز استفاده کنید. به عنوان مثال اگر از سرویس 50 گیگابایتی استفاده می‌کنید، می‌دانید که باید ماهانه 1 دلار به اپل پرداخت کنید، با این حال می‌توانید با خرید گیفت کارت اپل 20 دلاری اشتراک 20 ماه سرویس خود را پرداخت کنید.

خرید گیفت کارت آیکلود

تا به اینجا متوجه شدید که بهترین روش برای گسترش فضای آیکلود چیست. گیفت کارت‌های اپل در این زمینه بهترین گزینه محسوب می‌شوند. اما شاید یافتن یک مرجع معتبر و قابل اعتماد برای خرید کارت‌های هدیه نیز برای‌تان مهم باشد. در این صورت من به شما موبوگیفت را پیشنهاد می‌کنم. وبسایت موبوگیفت با ارائه انواع گیفت کارت یکی از بهترین سایت ها بوده و شما می‌توانید برای شارژ حساب اپل آیدی خود به آن مراجعه کنید.

موبوگیفت تنوع گسترده‌ای برای گیفت کارت‌های اپل در نظر گرفته است. به این ترتیب می‌توانید با توجه به بودجه و سرویس مدنظرتان گیفت کارتی خریداری کنید و از آن برای گسترش حجم فضای ابری اپل استفاده کنید.

خرید فضای آیکلود

موبوگیفت، ارائه دهنده انواع گیفت کارت‌های آیکلود

وبسایت موبوگیفت یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های کارت هدیه (Gift Card) است. به جرات می‌توان گفت تمامی گیفت کارت‌هایی که بدان نیاز دارید در این سایت پیدا می‌شود. اگر به دنبال افزایش حجم آیکلود هستید نیز می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه و خرید گیفت کارت اپل حساب خود را شارژ کرده و از آن برای پرداخت هزینه سرویس ماهانه خود استفاده کنید. موبو گیفت کارت‌های اعتباری خود را با بهترین قیمت ارائه می‌کند. از دیگر محصولات این وبسایت میتوان به گیفت کارت پلی استیشن ، گیفت کارت ایکس باکس و گیفت کارت نینتندو اشاره کرد. با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل آنی دیگر هیچ نگرانی از بابت خدمات ارائه شده این فروشگاه نخواهید داشت. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن از پلن‌های پولی سرویس iCloud استفاده کنید، بدون شک موبوگیفت بهترین گزینه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا