آمورش

هزینه “آزمون آیلتس” 2022 چقدر است؟ | قیمت آیلتس در ایران 1400

هنگام برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون آیلتس فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. از انتخاب مرکز آزمون گرفته تا نوع آزمون آیلتسی که می‌خواهید در آن شرکت کنید؛ در کنار تمامی موارد هزینه آزمون آیلتس هم اهمیت زیادی دارد.

برای برخی افراد، تنها دغدغه هزینه آزمون آیلتس است؛ زیرا موفقیت در امتحان با تمرین و پشتکار رقم می‌خورد اما پرداخت هزینه می‌تواند در قدم اول کمی سنگین باشد. اگر شما کسی هستید که نگران هزینه‌های آزمون آیلتس هستید، ادامه مقاله را بخوانید تا اطلاعات کاملی در مورد هزینه آزمون بدست آورید.

آیلتس چیست؟ هزینه آزمون آیلتس در ایران چرا برای آزمون آیلتس هزینه‌ای دریافت می‌شود؟ انواع آزمون آیلتس

آیلتس چیست؟

آزمون IELTS یا آیلتس (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی) محبوب ‌ترین آزمون زبان انگلیسی در سراسر جهان است. افرادی که قصد مهاجرت، کار یا تحصیل در کشور دیگری را دارند، با گذراندن این آزمون می‌توانند مدرک معتبری برای پذیرش ارائه دهند که نشان می‌دهد دوره زبان خود را با نمره قابل قبولی پشت سر گذاشته‌اند.

بیش از 10000 سازمان، آیلتس را به رسمیت شناخته و از آن به عنوان یک شاخص برای سنجش توانایی فردی یاد می‌کنند. مهارت زبان انگلیسی یک زبان آموز در آزمون، در چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن ارزیابی می‌شود.

شما آزمون سه بخش Listening, Reading و Writing در یک روز پشت سر می‌گذارید و برای آزمون Speaking می‌توان ساعت دیگری را انتخاب کرد.

مطالب کاربردی: 4 قانون طلایی موفقیت در یادگیری “مهارت‌های زبان انگلیسی”

مهارت شنیداری ( 30 دقیقه) در آزمون Listening، شما باید به چهار قطعه ضبط شده گوش می‌دهید و سپس به سوالات مطرح شده پاسخ خواهید داد. مدت زمان آزمون 30 دقیقه است.
خواندن ( 60 دقیقه) در آزمون Reading آیلتس باید به 40 سوال پاسخ دهید. سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی مهارت‌های ریدینگ شما را آزمایش کند.
مهارت نوشتاری ( 60 دقیقه) در آزمون Writing آیلتس دو تسک در اختیار شما قرار می‌گیرد که با تکیه بر دایره لغات و ساختار صحیح جملات باید متنی منطقی و به دور از اشتباه ارائه دهید.
گفتاری ( بین 11 تا 14 دقیقه) آزمون Speaking آیلتس در سه بخش مهارت‌های گفتاری انگلیسی شما را ارزیابی می‌کند.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

هزینه آزمون آیلتس در ایران

یکی از مشکلاتی که زبان‌آموزان به هنگام شرکت در آزمون آیلتس با آن مواجه می‌شوند، هزینه آن است. هزینه‌های آیلتس برای آزمون‌های Academic و General Training یکسان است و بسته به کشوری که در آزمون شرکت می‌کنید، متفاوت خواهد بود. هزینه آزمون آیلتس هر سال متفاوت از سال قبل از خود است و در حال حاضر برای شرکت در آزمون ایران، باید ۲۲۰ دلار (۶۱۵۱۴۰۰ تومان) هزینه کنید.

چرا برای آزمون آیلتس هزینه‌ای دریافت می‌شود؟

  • طراحی آزمون اصلی. آیلتس از سال 1989 وجود داشته است اما تیمی از دانشگاهیان و محققین مجبور شدند آزمون اصلی را بسازند، مکانیسم نمره‌دهی را ارائه داده و آن را آزمایش کنند تا مطمئن شوند که با سطح مختلف دانش‌آموزان سازگار است. البته هزینه‌های پرداختی آیلتس در سال‌های اولیه شروع به کار، احتمالا این هزینه را جبران کرده است.
  • به روز نگه داشتن آزمون. اگر امسال در آیلتس شرکت کنید، سوالات مشابه‌ای سال گذشته را دریافت نخواهید کرد. شما باید آیلتس را به عنوان یک چارچوب آزمونی در نظر بگیرید تا لیستی از سوالات که هر سال تکرار می‌شوند. بخشی از هزینه‌های دریافتی آزمون آیلتس، صرف آپدیت سوالات می‌گردد تا از تقلب افراد یا اشتراک‌گذاری آزمون‌های گذشته جلوگیری شود.
  • بازاریابی آزمون. آیلتس از 43000 شرکت کننده در آزمون سال 1995، به 2.5 میلیون نفر در دو دهه بعد رسید. این رشد بی‌نظیر با کمک بازاریابی قوی تیم انجام گرفت و این بازاریابی طبیعتا هزینه‌ای با خود به همراه خواهد داشت. از آنجایی که در حال حاضر دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی آزمون آیلتس را به عنوان ملاک پذیرش خود ارائه می‌دهند، اعتبار این آزمون هم افزایش یافته است و این امر به لطف بازاریابی آن بوده است.

مطالب کاربردی: معرفی ۱۰کتاب ضروری برای نمره 8 آیلتس

  • نمره‌گذاری در آزمون. آیلتس شامل چهار بخش است: خواندن، شنیداری، نوشتاری و گفتاری که دو مورد آخر باید با دست، یکی یکی امتیازدهی شوند. هزینه آزمون آیلتس شما شامل پرداخت به یک تصحیح‌کننده، معمولاً یک معلم زبان انگلیسی، است که آموزش‌های ویژه‌ای را گذرانده است تا بتواند به طور مداوم نمره انگلیسی رایتینگ یا گفتاری را برای آزمون آیلتس شرکت‌کنندگان محاسبه کنند.
  • مدیریت مراکز آزمون. اکثر شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس در مرکز مختلف سراسر دنیا شرکت می‌کنند که نگهداری و بررسی این مراکز نیاز به هزینه دارد. بخشی از هزینه‌های دریافت شده از شرکت کنندگان، صرف این مورد خواهد شد.
  • منحصر بفرد بودن این آزمون. تست‌های استاندارد زبان انگلیسی زیادی در دنیا وجود ندارد. اگر برای اخذ درخواست ویزا انگلستان، استرالیا یا نیوزلند نیاز به اثبات مهارت‌های انگلیسی خود دارید، باید آیلتس را بگذرانید.

اگر نیاز به شرکت در آیلتس دارید و سعی می‌کنید از پرداخت هزینه‌های بالای آیلتس اجتناب کنید، بهترین راز موفقیت شما این است که قبل از ثبت‌نام به خوبی آماده شوید. شرکت در آیلتس بدون آمادگی برای آن، سبب می‌شود پس‌انداز خود را هدر داده و مجبور ‌شوید برای بار دوم هزینه کنید.

هزینه آزمون آیلتس 2022

انواع آزمون آیلتس

دو آزمون آیلتس برگزار می‌شود، Academic و General Training. آزمونی که انتخاب می‌کنید باید متناسب هدفی باشد که می‌خواهید انجام دهید. آیلتس می‌تواند به شما در بخش‌های مختلف زندگی کمک کند؛ مانند مهاجرت به خارج از کشور، به دست آوردن شغلی که همیشه می‌خواستید یا تحصیل در دانشگاهی معتبر. علاوه بر تمامی این موارد، شرکت در آزمون آیلتس مهارت‌های زبان انگلیسی شما را بهبود خواهد بخشد.

مطالب مفید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی ویژه مهاجرت در سریع‌ترین زمان

آیلتس آکادمیک ارزیابی می‌کند که آیا سطح مهارت زبان انگلیسی شما برای یک محیط دانشگاهی مناسب است یا خیر و در کنار آن، ارزیابی می‌کند که آیا برای شروع آموزش یا مطالعه آماده هستید یا خیر. زمانی در این آزمون شرکت کنید که:

  • قصد دارید در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل کنید.
  • درخواست ویزای دانشجویی (سطح 4) در دانشگاه انگلستان دارید.
  • قصد کار در یک کشور انگلیسی زبان برای یک سازمان حرفه ای دارید.

آموزش جنرال آیلتس، مهارت زبان انگلیسی را در زندگی روزمره اندازه گیری می‌کند. این آزمون منعکس کننده موقعیت های محل کار و زندگی اجتماعی هستند.

زمانی در این تست شرکت کنید که:

  • قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری برای سطح کارشناسی ارشد به پایین‌تر را دارید.
  • تصمیم دارید آموزش‌های مرتبط با کار را در یک کشور انگلیسی زبان انجام دهید.
  • قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارید.
  • قصد دارید روزمه خود را قوی‌تر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

امیدواریم که این مقاله از آکادمی روان برای شما علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم به خوبی تمام نکات مربوط به هزینه آزمون آیلتس را برای شما بازگو کرده باشیم. اگر سوالی در این مبحث دارید، لطفا پرسش خود را در قالب کامنت به ما منتقل کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا