آمورش

لیست سخت ترین زبان های دنیا ! سخت ترین زبان دنیا برای یادگیری کدام است؟

سخت ترین زبان دنیا برای یادگیری چه زبانی است؟ به طور کلی یادگیری هر زبان جدیدی می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد اما برخی از زبان‌ها در دنیا وجود دارند که به عقیده زبان آموزان پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر زبان‌ها داشته و برای یادگیری آن‌ها باید انرژی و وقت زیادی صرف شود. در این مقاله از آکادمی روان به معرفی سخت ترین زبان دنیا و لیست کامل آنها خواهیم پرداخت.

لیست سخت ترین زبان دنیا سخت‌ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان 8 نکته برای یادگیری سخت‌ترین زبان‌های دنیا

لیست سخت ترین زبان دنیا

در حالی که عقیده بسیار از مردم این است که ماندارین سخت ترین زبان دنیا است، اما زبان‌های زیادی در این لیست وجود دارند که اغلب دست کم گرفته می‌شوند ولی یادگیری آن‌ها هم می‌تواند وقت گیر باشد.

  1. ماندارین
  • زبان رسمی: چین، هنگ کنگ، ماکائو، سنگاپور
  • صحبت کنندگان: 1.28 میلیارد نفر

همانطور که به آن اشاره کردیم، زبان ماندارین سخت‌ترین زبان دنیاست که توسط مردم چین استفاده می‌شود. این زبان برای افرادی که زبان مادری آن‌ها از سیستم نوشتاری لاتین استفاده می‌کند، بسیار دشوار بوده و روند یادگیری آن هم پیچیدگی‌های خاصی به همراه خواهد داشت. چیزی که زبان ماندارین را سخت تر می‌کند، این واقعیت است که ماندارین یک زبان با هزاران کاراکتر و یک سیستم نوشتاری مرموز است. ماندارین یک زبان آوایی نیست و حفظ کردن کلمات و نوشتن به این زبان می‌تواند مشکل ساز باشد. جستجوی کلمات چینی در فرهنگ لغت به عنوان یک مهارت در چین در نظر گرفته می شود که همین موضوع نشان می‌دهد زبان ماندارین تا چه حد سخت است.

  1. عربی
  • زبان رسمی: 26 کشور مانند عربستان سعودی، مصر، یمن
  • صحبت کنندگان: بیش از 300 میلیون نفر

زبان عربی ششمین زبان رسمی سازمان ملل و دومین زبان در فهرست سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری است. این زبان در کشورهای خاورمیانه و آفریقا با بیش از 300 میلیون بومی بسیار محبوب بوده و افراد زیادی آن را یاد می‌گیرند زیرا زبان رسمی دین اسلام نیز است. یادگیری این زبان شما را با برخی از بهترین آثار ادبی و نوشته‌های تاریخی آشنا کرده و معمولا یادگیری آن تا دو سال طول می‌کشد. به دلیل لهجه‌ها و واژگان متعدد، سبک نوشتن از راست به چپ، تلفظ‌های سخت و کمبود حروف صدادار در زبان، یادگیری آن سخت خواهد بود.

 سخت ترین زبان دنیا

سخت ترین زبان دنیا

  1. تلوگو
  • زبان رسمی: آندرا پرادش و تلانگانا، هند
  • صحبت کنندگان: +75 میلیون نفر

یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دراویدی در هند؛ تلوگو بومی ایالت‌هایی مانند آندرا پرادش و تلانگانا است. تلوگو که به عنوان “ایتالیایی شرق” لقب گرفته است، زبانی خوش آهنگ و در عین حال برای افراد غیر بومی که هیچ درکی از سایر زبان‌های محبوب جنوب هند ندارند، کمی خسته کننده است. یک راه سرگرم کننده برای آشنایی با این زبان، تماشای فیلم و گوش دادن به آهنگ‌های تلوگو است.

از دست ندهید: بهترین آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + موزیک ویدیو

  1. ژاپنی
  • زبان رسمی: ژاپن
  • صحبت کنندگان : +120 میلیون نفر

زبان ژاپنی یکی دیگر از زبان‌های سخت برای همه کسانی است که در کشورهای انگلیسی زبان، اسپانیایی زبان یا فرانسوی زبان بزرگ شده‌اند اما در عین حال ممکن است برای کسانی که به خوبی به زبان های آسیای شرقی مسلط هستند، آسان باشد. زبان ژاپنی، زبان بومی مردم ژاپن است که به زبان خود بسیار افتخار کرده و برای ترویج آن تلاش می‌کنند. ژاپنی به دلیل وجود ساختار پیچیده جملات، هزاران کاراکتر کانجی و ده‌ها گویش زبانی پیچیده است.

  1. لهستانی
  • زبان رسمی: لهستان
  • صحبت کنندگان : 50 میلیون

زبان لهستانی، ششمین زبان محبوب در اتحادیه اروپا است و به عنوان زبان اقلیت در کشورهایی مانند جمهوری چک، مجارستان، اوکراین و لیتوانی به رسمیت شناخته شده است. زبان لهستانی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیاست زیرا کلمات لهستانی گیج کننده بوده و تلفظ آن‌ها برای انگلیسی زبانان دشوار است. اگرچه این زبان از خط لاتین استفاده می‌کند اما دارای حروف اضافی، یک سیستم دستوری پیچیده بوده و به شدت بر صامت‌ها متکی است.

  1. ترکی
  • زبان رسمی: ترکیه
  • صحبت کنندگان : 70 میلیون نفر

زبان ترکی یک زبان بسیار محبوب با تاریخ و فرهنگ غنی مرتبط با آن است. این زبان، زبان بومی مردم ترکیه است و در کشورهای دیگر مانند قبرس، بلغارستان و نیز شنیده می‌شود. برای افراد غیر بومی انگلیسی، این زبان به دلیل تلفظ، گرامر و جنبه شنیداری آن سخت و وقت گیر است.

  1. روسی
  • زبان رسمی: روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان
  • صحبت کنندگان : 150 میلیون نفر

روسی یکی از معروف ترین زبان های اروپایی با بیش از 150 میلیون گویشور در سراسر جهان است. یادگیری زبان روسی به دلیل سیستم پیچیده جنس و حروف، قواعد گرامری متفاوت و سیستم نوشتن پیچیده چالش برانگیز است. هنگام یادگیری زبان روسی به راحتی می‌توان در تلفظ و املای صحیح کلمات اشتباه کرد. روسیه یک زبان سرگرم کننده برای همه کسانی است که می‌خواهند به روسیه سفر کرده و با تاریخ و فرهنگ آنجا آشنا شوند.

  1. ویتنامی
  • زبان رسمی: ویتنام
  • صحبت کنندگان : 95 میلیون نفر

یک زبان دشوار دیگر برای یادگیری، زبان ویتنامی است. زبان ویتنامی یک زبان محبوب در ویتنام است و در جمهوری چک به عنوان یک زبان اقلیت شناخته می‌شود. این زبان شباهت کمی به زبان های غربی دارد و به همین دلیل یادگیری آن سخت است. رمزگشایی سیستم صامت‌ها، مصوت‌ها و هجاهای زبان ویتنامی نیز بسیار دشوار است.

از دست ندهید: روش‌های تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. فنلاندی
  • زبان رسمی: فنلاند و سوئد
  • صحبت کنندگان : +5 میلیون نفر

زبان فنلاندی زبان رسمی کشورهای اروپایی مانند فنلاند و سوئد است و به دلیل سیستم پیچیده حروف صدادار، قواعد دستور زبان سخت و این واقعیت که این زبان با لاتین بسیار متفاوت است، به عنوان یکی از سخت‌ترین زبان‌ها شناخته می‌شود.

  1. کره ای
  • زبان رسمی: کره جنوبی و کره شمالی
  • صحبت کنندگان: 75 میلیون نفر

زبان کره ای ممکن است سخت‌ترین زبان برای یادگیری نباشد اما پیچیده‌ترین زبان با قوانین دستور زبان پیچیده، الفبای خاص، ساختار جمله و تلفظ است. اگرچه یادگیری زبان کره‌ای این روزها در لیست همه دوستداران کی پاپ قرار دارد، اما این زبان، زبانی نیست که بتوان آن را به راحتی یاد گرفت.

  1. فارسی

فارسی یک زبان هندو اروپایی است که حدود 80 میلیون نفر عمدتاً در ایران و افغانستان و همچنین در ازبکستان و تاجیکستان به عنوان زبان مادری صحبت می‌کنند. اگرچه یادگیری این زبان برای انگلیسی زبانان پیچیده است اما تعدادی از کلمات انگلیسی در واقع از زبان فارسی سرچشمه می‌گیرند، از جمله “soup” “pyjama” و “checkmate” . یکی از جنبه های چالش برانگیز زبان فارسی این است که از خط عربی استفاده می‌کند که این خط نه تنها با الفبای لاتین کاملاً متفاوت بوده بلکه از راست به چپ نیز خوانده می‌شود.

  1. مجارستانی

بر خلاف اکثر زبان‌های اروپایی که به خانواده زبان‌های هند و اروپایی تعلق دارند، مجارستانی یک زبان اورالی است. 13 میلیون نفر که اکثر آن‌ها در مجارستان زندگی می‌کنند، از این زبان به عنوان زبان مادری خود استفاده می‌‌کنند اما یادگیری آن برای افراد خارج از کشور سخت خواهد بود. در زبان مجارستانی 14 مصوت با تفاوت‌های جزئی در تلفظ وجود دارد. ترکیب دو تایی حروف هم در مقایسه با انگلیسی تلفظ‌های غیرمنتظره ای دارند؛ به عنوان مثال، “sz” به صورت “s” و “s” به صورت “sh” تلفظ می شود.

سخت‌ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

سخت‌ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

زبان فارسی از نظر بسیاری از غیر فارسی زبانان یک زبان سخت محسوب می‌شود. زبان فارسی یک زبان هند و اروپایی است. این زبان در چندین کشور با گویش های مختلف صحبت می‌شود و در برخی از کلمات و ساختارها نیز وجه اشتراکی با آن‌ها دارد. در مورد یادگیری زبان‌های دیگر برای فارسی زبانان، زبان عربی برای یادگیری جز آسان‌ترین زبان‌ها به حساب می‌آید و این به دلیل اشتراکات زیاد و دین رایج در کشور ایران و عربستان است. همچنین یادگیری زبان انگلیسی هم برای فارسی زبانان تقریبا آسان است.

نداشتن وجوه مشترک و ساختارهای پیچیده موجب می‌شود که یادگیری یک زبان برای کشورهای مختلف دشوارتر باشد. یرای فارسی زبانان لیست سخت‌ترین زبان‌های دنیا به صورت زیر است:

چینی

ژاپنی

روسی

آلمانی

فرانسوی

پرتغالی

فنلاندی

8 نکته برای یادگیری سخت‌ترین زبان‌های دنیا

۱. از صحبت کردن نترسید.

۲. مدت زمان مطالعه و پیوستگی و چگونگی آن بسیار مهم است.

۳. زبان را نباید حفظ کنید بلکه باید ملکه ذهن خود کنید.

۴. با کلمات جدید جمله بسازید.

۵. زبان را از روش صحیح و علمی یاد بگیرید.

۶.فیلم های زبان اصلی ببینید.

۷. از افراد متخصص کمک بگیرید.

۸. در صورت امکان یک پارتنر برای یادگیری آن زبان پیدا کنید.

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا