آمورش

سفرنامه باغ موزه نگارستان

باغ نگارستان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های قاجاری محسوب می‌شود که در سال‌های ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هجری قمری با هدف ايجاد يک مرکز ييلاقی-حکومتی در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. این باغ که اکنون از وسعت آن کاسته شده است، در گذشته خارج از حصار شاه طهماسبی قرار داشت و از سال ۱۲۸۵ هجری قمری و با گسترش شهر تهران در عهد ناصری جزو محدوده دارالخلافه قرار گرفت. این باغ از شرق به امتداد خیابان دروازه شمیران و اصطبل اعتمادالسلطنه، از غرب به اراضی جلال الملک و از جنوب به دو باغچه جلال الملک و صنیع الملک منتهی می‌شد. در طول بيش از نيم قرن، افراد نامی و معروف زیادی در باغ نگارستان به تحصیل و تدریس پرداخته‌اند. تعداد زيادی از شخصيت‌های علمی، ادبی و هنری کشور چون ملک‌الشعرای بهار، کاظم عصار، علی اکبر دهخدا، بديع‌الزمان فروزانفر، علی نقی وزيری، جلال همايی، سعيد نفيسی، ابراهيم پورداود، غلامحسين صديقی، پرويز خانلری، محمد معين، محمد ابراهيم باستانی پاريزی، علی ‌محمد کاردان و محمود حسابی از جمله این افراد هستند….

  • محل مورد بازدید: باغ موزه نگارستان
  • روز و تاریخ: پنجشنبه 1401/05/13
  • محل حرکت: دفتر مرکزی شماره 2 (شریعتی، خیابان یزدانیان نبش کوچه شاد- پلاک 31)
  • تلفن: 84346
  • نام تورلیدرها: سمانه اکبری – کیمیا ذاکری نژاد
  • توضیح در مورد تور و برنامه 50 کلمه

ساعت 8:30پس ازحضوروغیاب و توزیع بج ها وپذیرایی، معارفه به زبان انگلیسی توسط تورلیدرها انجام میشود (ازلحظه ورود زبان آموزان به داخل حیاط دفتر مرکزی سفیر تا لحظه برگشت مکالمات به زبان انگلیسی میباشد).

سپس توضیحاتی پیرامون تاریخچه باغ ، معماری آن، قسمت های مختلف موزه ارئه می گردد.

از لحظه ای که زبان آموزان وارد دفترمرکزی می شوند ،داخل اتوبوس و حین بازدید از باغ موزه کلیه فعالیتها و آموزشهای مرتبط با مکان مورد بازدید با همراهی اساتید محبوب انجام می گیرد. پس ازتوزیع پک های پذیرایی تهیه شده، بوکلتهای آموزشی به زبان انگلیسی به زبان آموزان ارائه می شود که هر بوکلت شامل :

توضیحات محل مورد بازدید که بصورت انگلیسی به زبان آموزان ارئه می گردد.

تسکهای آموزشی Before visiting که در داخل اتوبوس در مسیر رفت توسط دانشجویان با نظارت اساتید انجام می گیرد که شامل پرسش هایی است که مسافرین در گروههای دونفره پاسخ می دهند . بخش Glossary (لغات و اصطلاحات مربوط به محل مورد بازدید) در مسیر رفت در داخل اتوبوس توسط اساتید آموزش داده می شود .این بخش برای تمامی سطوح قابل اجرا می باشد.

بخش While visiting که درحین بازدید از محل، توسط اساتید انجام می گردد وتوضیحاتی درباره ی قسمت های مختلف باغ موزه نگارستان وآثار هنری وبیوگرافی تعدادی از هنرمندان ارائه می گردد.در این حین، پرسش های مسافرین توسط اساتید پاسخ داده می شود.

فعالیت های آموزشی به زبان انگلیسی که برای هریک از مقاصد طراحی شده، با نظارت اساتید توسط زبان آموزان انجام میگیرد.

discussion Game- Free

به زبان انگلیسی در هر تور با نظارت اساتید اجرا می گردد و زبان آموزان درگروه های آموزشی حضور پیدا کرده و نظرات و نگرش خود را به اشتراک می گذارند.

پس ازبرگزاری قسمت هیجانی تور( گیم به زبان انگلیسی) به برندگان گیم هدیه ای ارائه می گردد.

تسکهای آموزشی After visiting درداخل اتوبوس ،در مسیر برگشت، توسط زبان آموزان با نظارت اساتید ،انجام می گیرد.جهت تمرین لغات و اصطلاحات یاد گرفته شده در طول بازدید، تمریناتی در بوکلت آموزشی طراحی شده است که در اتوبوس توسط زبان آموزان در گروه های دونفره، به این فعالیت ها به زبان انگلیسی پاسخ داده می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا