آمورش

روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی (16 ترفند موثر)

Gamma koli

گرامر اسکلت زبان انگلیسی است. بدون گرامر، نمی توان به یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی ادامه داد. بنابراین، شما باید اصول اولیه گرامر را بدانید. البته بهبود سطح گرامر هم کار سختی نیست. هر فردی می تواند به راحتی گرامرش را با چند کار ساده تقویت کند .

با این حال، باید در نظر داشت که نمی توان گرامر را فقط در یک روز یاد گرفت یا بهتر کرد. این یک فرآیند طولانی و زمان بر است. اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. برای شروع سفر و تقویت این بخش از زبان انگلیسی نکات ساده این مقاله را دنبال کنید.

1-زیاد بخوانید

خواندن احتمالا مؤثرترین تکنیک برای تقویت مهارت های مربوط به دستور زبان شما است. با این کار، هنگام مطالعه می توانید گرامر دقیق و درست را در ذهن تان ثبت کنید. فرآیند خواندن شامل دیدن، گفتن و شنیدن است که به شما در درک هر اصل گرامری کمک می کند . خواندن به شما کمک می ‌کند تا علاوه بر تقویت گرامر، بر تمام بخش ‌های نوشتاری از روان تر بیان کردن جمله گرفته تا استفاده از واژگان پیشرفته ؛ مسلط شوید. این وبسایت را ذخیره کنید و روزانه یک بار یک مطلب آن را بخوانید. واقعا عالی ست

2-یک کتابچه راهنمای گرامر داشته باشید

برای تسلط بر دستور زبان پایه، قدم دوم برای هر فردی این است که یک کتابچه مرجع در دسترس داشته باشد. اگر به هر سوال گرامری برخورد کردید، می توانید به راحتی پاسخ را در دفترچه راهنما جستجو و سردرگمی تان را برطرف کنید.

3-اصول اولیه گرامری که بلد هستید را اصلاح کنید

هر بار حضور پیدا کردن در کلاس زبان انگلیسی باعث نمی شود که نکات دقیق مربوط به گرامر انگلیسی را درک کنید. تکنیک ها و روش های مختلف ممکن است گاهی باعث سردرگمی تان شوند. برای جلوگیری از این مشکل، خیلی مهم است که مدتی را صرف یادگیری یا بازنگری اصول اولیه کنید.

این مطلب بسیار مهم است: ساختار جمله در انگلیسی (و انواع جمله با مثال)

4-تمرین؛ بهترین کار است

ابزار های خوب متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مهارت های گرامری تان را چه به صورت آنلاین و چه به صورت چاپی، تقویت کنید. اگر می دانید در چه بخش هایی مشکل دارید، هر روز چند دقیقه را به تکمیل تمرینات گرامر اختصاص دهید. حتی انجام چند تست تمرینی انگلیسی در سطوح مختلف به شما کمک می کند تا توانایی های گرامرتان را ارتقا دهید.

5-شنونده خوبی باشید

همیشه به آن چه دیگران می گویند که می تواند اطلاعاتی باشد که یک استاد یا متخصصان کلاس های نگارش یا معلمان خصوصی به شما می دهند، توجه کنید. کشف کنید که آیا با موضوع خاصی باز هم مشکل دارید یا خیر. از متخصصان بازخورد بگیرید تا اشتباه تان و دلایل آن را بفهمید. حتی بد نیست که چک لیستی از مواردی که هنگام نوشتن باید در نظر داشته باشید، تهیه کنید.

6-با صدای بلند غلط گیری کنید

سعی کنید هر آن چه را که می نویسید با صدای بلند بخوانید؛ زیرا به مغز شما کمک می کند تا شکاف های اطلاعاتی که در زمان نوشتن از دست داده اید را پر کند. وقتی در ذهن مان غلط گیری می کنیم، ممکن است همیشه اشتباهانمان را تشخیص ندهیم. با صدای بلند خواندن مطالبی که نوشته اید، آن هم ترجیحا برای یک شخص دیگر، روش خوبی است که بررسی کنید آیا از دستور زبان مناسب استفاده کرده اید یا خیر. هنگامی که اطلاعات را با صدای بلند به جای مرور در ذهن تان، می خوانید، به احتمال زیاد اشتباهات تان را کشف خواهید کرد.

7-تا حد امکان بنویسید

هر چه بیشتر با تکیه بر دستور زبان مناسب، بنویسید، بدون زحمت تر قواعد ملکه ذهن تان می شود. این توصیه ما به نوشتن مقاله دانشگاهی هم کمک تان می کند.

هر زبان آموزی، صرف نظر از سن، می تواند با برداشتن گام های بیشتر برای تقویت گرامرش شروع کند. اگر از تاکتیک های بالا به طور منظم استفاده کنید، توانایی های گرامری شما به طرز چشمگیری بهبود پیدا می کند. برای این کار کافی ست یک موضوع که در مجلات یا جایی می بینید یا می شنوید را انتخاب کنید مثلا آلودگی هوا و بعد در حد 5 پاراگراف در باره آن بنویسید.

مهم ترین اصول اولیه گرامر انگلیسی

با دانستن چند نکته بعدی، 30-40 درصد گرامر زبان را یاد گرفته اید!

8-استفاده از اجزای کلام در دستور زبان انگلیسی

شما هر بار که می نویسید یا صحبت می کنید، از اسم، فعل، حروف اضافه، حروف ربط و سایر بخش های زبان انگلیسی استفاده می کنید. دانستن نحوه استفاده از این اجزا می‌تواند به شما کمک کند تا شیوا تر صحبت کنید، واضح ‌تر بنویسید و هنگام برقراری ارتباط با دیگران احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

  • اسم (noun): یک فرد، مکان، چیز، ایده را نام می‌برد. (مثل Lulu، Jail، Cantaloupe، Loyalty و غیره)
  • ضمیر (Pronoun) : جای اسم را می گیرد (مثل He، who، I، Whatو . . .)
  • فعل (Verb): بیانگر عمل یا بودن است. (مثل Scrambled، was، should، win و . . .)
  • صفت (Adjective): یک اسم یا ضمیر را توصیف می کند. (مثل messy، Strange، alien و . . .)
  • قید (Adverb): یک فعل، صفت یا قید دیگر را توصیف می کند. (مثل willingly، woefully، very و . . .)
  • حرف اضافه (Preposition): یک اسم یا ضمیر را به کلمه دیگری در جمله مرتبط می کند. (مثل by، for، from و . . .)
  • حرف ربط (Conjunction): دو کلمه یا گروه از کلمات را به هم پیوند می دهد. (مثل and، after، although و . . .)
  • حرف ندا (Interjection): بیانگر احساسات شدید است. (مثل Yikes!، Wow!، Ouch! و . . .)

9-اجزای جمله

بعد از این که اجزای مختلف کلام را به خوبی درک کردید، وقت آن است که همه آن ها را کنار هم قرار دهید تا جمله مناسب را بسازید. کلمات و علائم نگارشی مناسب به ترتیب درست می توانند در برقراری یک ارتباط خوب تفاوت ایجاد کنند. به خاطر داشته باشید که برای ساختن یک جمله کامل به حداقل تعداد اجزای جمله یعنی نهاد / گزاره / علامت پایان نیاز دارید.

  • فعل یا Verb (که گزاره هم نامیده می شود): عمل یا حالت را بیان می کند.
  • فاعل (Subject) : شخص یا چیزی که در مورد آن صحبت می شود.
  • متمم (Complement): کلمه یا گروهی از کلمات است که معنای فاعل و فعل را کامل می کند.
  • انواع متمم ها: مفعول مستقیم و غیر مستقیم ، متمم فاعلی، متمم مفعولی.

10-نکات ضمایر برای گرامر مناسب انگلیسی

بیتلز آهنگ “I, Me, Mine” را می خواند، اما درک ضمایر کمی تمرین می خواهد. ضمایر می توانند فاعلی یا مفعولی باشند و می توانند مالکیت را نشان دهند ؛ مثل You، me، him، them، us و . . . هر کسی می تواند با درک ضمایر واضح تر صحبت کند و بنویسد.

  • ضمایری که ممکن است فقط به عنوان فاعل یا متمم فاعلی به کار روند : I، he، she، we، they، who، whoever
  • ضمایری که ممکن است فقط به عنوان مفعول یا متمم مفعولی به کار روند: Me، him، her، us، them، whom، whomever
  • ضمایر مشترکی که ممکن است به عنوان فاعل یا مفعول استفاده شوند: you, it, everyone, anyone, no one, someone, mine, ours, yours, theirs, either, neither, each, everybody, anybody, nobody, somebody, everything, anything, nothing, something, any, none, some, which, what, that.
  • ضمایری که مالکیت را نشان می دهند: my, mine, your, yours, his, her, hers, its, our, ours, their, theirs, whose

11-نکاتی برای مطابقت فاعل و فعل

شخص یا چیزی باید در یک جمله حضور داشته باشد. آن شخص یا چیزی که یک عمل را انجام می دهد یا درباره آن صحبت می شود، فاعل است. افعال کلماتی هستند که عملی که فاعل انجام می دهد یا وضعیتی که فاعل در آن قرار دارد را بیان می کنند . در غیر این صورت، شما با یک جمله ناقص یا یک جمله بی معنی مواجه خواهید بود.

  • فاعلهای مفرد با افعال مفرد می آیند، فاعل های جمع هم با افعال جمع. (I run, she runs, they run)
  • مقدار زمان و پول معمولا مفرد هستند. (Ten dollars is)
  • در Either/or و neither/norفعل را با نزدیک ترین فاعل مطابقت دهید. (neither the boys nor the girl is)
  • Either و neither ، بدون or و nor، همیشه یک فعل مفرد می گیرند. (either of the apples is)
  • همه فاعل ها قبل از هر each و every یک فعل مفرد می گیرند. (each CD is mine; every one of the cheeses is different)
  • Both، few ، several و many همیشه جمع هستند. (both/many are qualified; few want the job ; several were hired)

12-قرار دادن علائم نگارشی مناسب

آیا می توانید تصور کنید که یک جمله بدون هیچ نقطه گذاری چطور خواهد بود؟ یک جمله بدون علامت گذاری مناسب، قابل خواندن نیست. دانستن اینکه کی و چطور از نقطه، ویرگول، دو نقطه، نقطه ویرگول و سایر علائم نگارشی استفاده شود ، نوشته شما را روان تر و قابل درک تر می کند.

  • علامت پایانی (Endmark ): همه جملات به علامت پایانی نیاز دارند: نقطه، علامت سوال، علامت تعجب یا سه نقطه. هیچوقت دو علامت پایانی در انتهای یک جمله قرار ندهید.
  • ویرگول بالا (Apostrophe): برای مالکیت مفرد، به طور کلی ’s را اضافه کنید . برای مالکیت جمع، s’ را اضافه کنید.
  • ویرگول (Comma): برای آدرس مستقیم از ویرگول برای جدا کردن نام از بقیه جمله استفاده کنید. در لیست ها، ویرگول را بین آیتم های یک لیست قرار دهید ، البته نه قبل از اولین مورد. هنگام ترکیب دو جمله کامل با یک حرف ربط، قبل از حرف ربط یک ویرگول قرار دهید. اگر یک فاعل و دو فعل دارید ، قبل از حرف ربط ویرگول قرار ندهید.
  • خط فاصله ( Hyphen ): اگر دو کلمه یک چیز را توصیف می کنند، خط تیره را بین آن دو قرار بدهید . اگر کلمه اول به -ly ختم می ‌شود ، بین کلمه مرکب خط فاصله نگذارید.
  • دو نقطه (Colon): از دو نقطه بعد از یک بند مستقل که قبل از یک لیست قرار می گیرد و برای جدا کردن توضیح ، قانون یا مثال از یک جمله مستقل قبلی استفاده کنید.
  • نقطه ویرگول (Semicolon): از نقطه ویرگول برای پیوستن به جملات مستقل در جملات مرکب که حروف ربط هم پایه ساز (and, or, but, nor, for, so, yet) و ویرگول به عنوان رابط ندارند ، استفاده کنید. کلماتی مثل however, moreover, thus و therefore اغلب به عنوان رابط در این جملات استفاده می شوند . همچنین می ‌توانید برای جدا کردن آیتم ‌های طولانی یا پیچیده در مجموعه‌ ای که قبلا شامل ویرگول بوده، از نقطه‌ ویرگول استفاده کنید، و اگر استفاده از ویرگول گیج تان می کند، دو عبارت مستقل طولانی یا پیچیده را جدا کنید.

حتما دانلود کنید: 7 کتاب داستان عالی برای یادگیری بهتر زبان با ترجمه

13-نکات زمان فعل

فعل علاوه بر این که عمل یا حالت را در جمله نشان می دهد، زمان انجام عمل را هم نشان می دهد. با یادگیری انواع زمان های ساده، کامل، گذشته و حال، صحبت کردن و نوشتن شما واضح و مختصر خواهد شد.

  • زمان حال ساده (Simple present tense): می گوید که الان چه اتفاقی می افتد.
  • زمان گذشته ساده (Simple past tense): آنچه قبلا اتفاق افتاده را می گوید.
  • آینده ساده ( Simple future ): در مورد آن چه هنوز اتفاق نیفتاده صحبت می کند.
  • زمان حال کامل (Present perfect tense): بیانگر عمل یا حالتی در زمان حال است که با گذشته ارتباط دارد.
  • زمان گذشته کامل (Past perfect tense) : در مورد یک رویداد را قبل از رویداد دیگری در گذشته توضیح می دهد.
  • زمان آینده کامل (Future perfect tense) : درباره چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده است و در رابطه با رویداد دیگری در آینده صحبت می کند.
  • آموزش کامل زمان فعل در اینجا به زبان ساده

14-ایده های تان را با حروف ربط به هم وصل کنید

اگر می خواهید دو ایده یا جمله کوتاه را به هم متصل کنید ، می توانید این کار را با استفاده از یک حرف ربط انجام دهید. به طور مثال :

  • I’m studying English. English is important. من دارم انگلیسی می خوانم . انگلیسی مهم است

تبدیل می شود به:

  • I’m studying English because it’s important. من دارم انگلیسی می خوانم زیرا مهم است

رایج ترین حروف ربط عبارتند از:

  • and : و – برای اضافه کردن
  • because: زیرا – برای دلیل آوردن
  • but : اما – برای نشان دادن تضاد و مقایسه کردن
  • so : بنابراین/ پس / به همین دلیل – برای توضیح پیامد و نتیجه
  • or : یا – برای نشان دادن وجود یک جایگزین

چند مثال از این حروف ربط در قالب جمله:

  • He likes football and he plays in a team. او فوتبال را دوست دارد و در یک تیم بازی می کند
  • We’re going out because we’re bored. ما بیرون می رویم زیرا حوصله مان سر رفته است
  • She wants to study more but she doesn’t have time. او می خواهد بیشتر درس بخواند اما وقت ندارد
  • Kim is coming round so I’m cleaning my flat. کیم دارد میاید به همین دلیل دارم آپارتمانم را تمیز می کنم
  • Would you like tea or coffee? آیا چای یا قهوه میل دارید

15- گرامر را از کجا رایگان یاد بگیرم؟

در این مطلب (کلیک کنید) ما گرامر زبان انگلیسی را هم باکمک ویدیوی آموزشی و هم جزوه به رایگان آموزش داده ایم. ضمنا آموزش درس به درس هم وجود دارد هر کدام که خودتان تمایل دارید را می توانید دانلود کرده و شروع به یادگیری کنید.

16-بهترین کتاب موجود برای یادگیری حرفه ای گرامر (پولی)

در واقع کتاب گرامری که معرفی می کنیم برای یادگیری کامل و اصولی گرامر زبان انگلیسی یک استثناست. کتاب Grammar in use بیشتر برای کسانی که برای آزمونهای دکترای داخل کشور یا دانشجویان ادبیات انگلیسی یا هر کسی که به دلیلی نیاز به یادگیری عمیق تر گرامر زبان به زبان ساده دارد پیشنهاد می کنیم. به این نکته دقت کنید که بهترین روش برای یادگیری حرفه ای و اصولی گرامر انگلیسی همراه با تمرین های مختلف استفاده از جدیدترین نسخه کتاب Grammar in use میباشد (کلیک کنید)

کتاب گرامر

حتما در کنار این مطلب دانلود کنید: آموزش مکالمه زبان با 100 درس مکالمات روزمره

آموزش های درس به درس گرامر ما

اجزای اصلی جمله

۱ انواع فعل کلمات پرسشی 8
۲ همه افعال (زمانها) اسامی قابل شمارش و غیرقابل شمارش 9
۳ مصدر اسم های ملکی (مالکیت) 10
۴ اسم صفت مرکب 11
۵ صفت کلمات انتزاعی و عینی 12
۶ قید مقایسه ای و عالی 13
۷ ضمیر 14

حروف اضافه

۱ آرتیکل حروف اضافه مکان 5
۲ حروف ربط حروف اضافه “With”، “Over” و “By” 6
۳ حروف ربط تضاد فعل بعد از حروف اضافه 7
4 پیشوند پسوند 8

قواعد جملات

۱ قواعد ربط دو جمله جمله واره قیدی 6
۲ جملات شرطی عبارات اسمی 7
۳ جمله واره عبارات قیدی 8
4 علائم نگارشی فعل فاعل مفعول 9
5 جمله معلوم و مجهول ساختار جمله 10

پرکاربردترین عبارات

۱ گرامر going to گرامر used to ۷
۲ گرامر could گرامر wish ۸
۳ گرامر would گرامر will ۹
۴ گرامر do does گرامر shall ۱۰
۵ گرامر have has گرامر have got ۱۱
۶ گرامر to گرامر May Might ۱۲
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا