آمورش

در مورد نکات مهم خرید رنگ اپوکسی چه میدانید

Gamma koli

رنگ اپوکسی در واقع نوع خاصی از رنگ‌ است که در کنار ویژگی‌های عالی، کاربردهای بسیار متنوعی دارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان، اپوکسی یکی از سخت‌ترین و ماندگارترین رنگ‌ها است. با آن‌که لوازم تزئینی زیادی را با استفاده از اپوکسی درست می‌کنند اما بیشترین استفاده از آن به‌عنوان رنگ است.

در این مطلب قصد داریم به ‌بیان اطلاعات مفید در مورد ویژگی‌ها، مزیت‌ها، کاربردها و پارامترهای تاثیرگذار در قیمت رنگ اپوکسی بپردازیم، بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

حتما بخوانید: آموزش رنگها به انگلیسی

معرفی رنگ‌های اپوکسی و ویژگی‌های آن

زمان ترکیب رزین اپوکساید با هاردنرها (پلی آمین و پلی آمید)، رنگ‌های اپوکسی به‌وجود می‌آیند که کاربردهای بسیار متنوعی در زمینه‌های مختلف دارند.

رنگ‌های اپوکسی کف از ترکیب رزین اپوکسی و پلی آمین به‌دست می‌آیند، بوی خاصی ندارند و برای استفاده از آن‌ها لزومی به استفاده از حلال نیست.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

از طرفی هر رنگی را که بخواهید می‌توانید با رنگ‌های اپوکسی کف در محیط اجرا کنید. سختی و دوام بسیار بالای این رنگ به آن اجازه می‌دهد در برابر انواع ضربه، سایش و عوامل آسیب‌زننده دیگر مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

همچنین رنگ اپوکسی را با ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌کنند، به‌طوری که در بعضی از ضخامت‌ها نقش یک لایه عایق را روی سطح بازی می‌کند.

بیشترین کاربرد این رنگ برای پوشش‌دهی کف است. در صورتی که قرار است رنگ اپوکسی در برابر نور خورشید قرار بگیرد، باید روی آن یک لایه کیلر رنگ پلی اورتان نیز بزنید. این لایه نقش روکش دارد و از لایه اپوکسی محافظت می‌کند.

به‌همین علت نمی‌توانید از این رنگ به‌تنهایی در محیطی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های این رنگ می‌توان به چسبندگی بالا، مقاومت شیمیایی، گرمایی و الکتریکی و امکان استفاده در محیط‌ها با کاربری مختلف مانند مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

مزیت‌ رنگ اپوکسی

این رنگ در کنار ویژگی‌های عالی، مزایای زیادی دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بیان می‌کنیم.

قیمت مقطوع

شاید بتوان قیمت مناسب را اصلی‌ترین دلیل برای تعداد بالای ثبت سفارش رنگ اپوکسی دانست. زیرا این رنگ در کنار استفاده برای سطوح مختلف، در مقایسه با دیگر رنگ‌ها و کفپوش‌ها قیمت کمتری دارد.

از طرفی اپوکسی را می‌توان روی هر سطحی، حتی سیمانی، اعمال کرد. بنابراین با انتخاب آن دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای زیرسازی ندارید.

مقاومت و ماندگاری بالا

اپوکسی را می‌توان در هر ساختمانی با هر نوع کاربری استفاده کرد، زیرا می‌تواند وزن بالا را تحمل کند و در برابر تغییرات آب‌وهوا و رفت‌وآمد زیاد هیچ تغییر نمی‌کند. همچنین ماندگاری بیشتری در طول زمان دارد.

گرچه این مقاومت بالا را می‌توان به ضدحریق بودن این رنگ نیز ربط داد، چراکه در بیشتر مواقع می‌تواند دماهای بالا و تا 200 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند.

از آن‌جایی که اپوکسی در مقایسه با دیگر رنگ‌های معمولی دیرتر شعله‌ور می‌شود، یک انتخاب ایده‌آل برای استفاده در صنعت پتروشیمی است.

شستشوی راحت رنگ اپوکسی

این رنگ در برابر آب مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد و می‌توان با خیال راحت از آن برای پوشش کف استخر، کارواش و هر محیط دیگری که با آب ارتباط دارد، استفاده کرد. سطح اپوکسی را می‌توان به‌ دلیل براق بودن به‌راحتی با استفاده از جارو یا دستمال نمدار تمیز کرد.

از طرفی با توجه به این‌که اپوکسی یک سطح صاف و بدون درز است، نگران جمع شدن گردوخاک یا مواد آلوده در درزها نخواهید بود.

لیز نیست

شاید این تصور را داشته باشید که اپوکسی به‌دلیل پوشش براق و یکدست یک سطح لیز است. اما باید به خلاف آن اشاره کنیم و از این رنگ حتی در محیط‌های با رفت‌وآمد بالا هم استفاده می‌کنند.

کاربرد رنگ‌های اپوکسی

از رنگ اپوکسی می‌توان برای پوشاندن سطوح مختلف، کف، سطح چوبی و حتی اسکلت‌های فلزی ساختمان استفاده کرد، در واقع هیج محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

با این‌حال رایج‌ترین کاربردهای اپوکسی به شرح زیر هستند:

  • در بیشتر پارکینگ‌های سطح شهر و گاراژهای خانگی از اپوکسی برای پوشش‌دهی کف بهره می‌برند.
  • از آن‌جایی که اپوکسی، یک رنگ بهداشتی است در محیط‌های درمانی برای پوشش سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • به‌دلیل خاصیت ضد آب بودن اپوکسی می‌توان از آن برای پوشاندن استخر، کارواش و سونا استفاده کرد.
  • از دیگر ویژگی‌های معمول این رنگ می‌توان به پوشش‌دهی کف دستشویی و حمام اشاره کرد.
  • به‌علت لیز نبودن، در باشگاه‌های ورزشی نیز از اپوکسی به‌عنوان کفپوش استفاده می‌کنند.
  • در مخز‌های ذخیره آب نیز از این رنگ استفاده می‌کنند، زیرا به‌دلیل بهداشتی بودن جلوی گندیده شدن آب را می‌گیرد.
  • حتی در بیشتر موارد برای پوشش خط لوله‌های صنعتی آب، گاز و نفت از رنگ اپوکسی کمک می‌گیرند.
  • در سازه‌های موجود در دریا و هوافضا نیز رنگ‌های اپوکسی کاربرد دارند.
  • با اپوکسی می‌توان اسکلت‌های فلزی را نیز رنگ کرد.

نکاتی که هنگام خرید رنگ اپوکسی باید به آن توجه داشت.

رنگ‌های اپو‌کسی تنوع بالایی دارند. بنابراین پیش از سفارش رنگ اپوکسی ابتدا باید بدانید که برای سطح موردنظرتان باید از کدام یک از انواع آن‌ استفاده کنید تا نتیجه نهایی بهترین باشد.

برای مثال برای سطح‌های سیمانی و بتنی باید حتما از اپوکسی پلی آمین یا اپوکسی مخصوص کف استفاده کنید. البته قبل از اجرای اپوکسی اصلی باید یک لایه پرایمر را روی سطح اعمال کنید.

از طرفی برای سطح‌های فلزی اپوکسی پلی آمید گزینه بهتری است، زیرا در مقایسه با دیگر انواع اپوکسی دیرتر خشک شده و فرصت بیشتری برای پوشش‌دهی بهتر وجود دارد. همچنین چسبندگی این مدل رنگ روی فولاد بیشتر است.

عوامل موثر در تعیین قیمت رنگ‌ اپوکسی

رنگ‌های اپوکسی انواع متفاوتی دارند و طبیعی است که قیمت آن‌ها نیز متفاوت از یکدیگر باشد. از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت باید موارد زیر را نام ببریم:

  • مدل رنگ
  • کاربرد
  • برند
  • حجم خریداری شده
  • قابلیت‌‌ها
  • خرید از فروشگاه اینترنتی یا حضوری از عرضه‌کننده محصول

اهمیت خرید رنگ‌های اپوکسی از فروشگاه اینترنتی معتبر

سفارش رنگ اپوکسی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید رنگ‌ها را در هر مکان و زمانی تنها از طریق سیستم متصل به ‌اینترنت خریداری کنید.

از طرفی می‌توانید قیمت محصولات را در دو فروشگاه مختلف بررسی کنید و برای خرید رنگ با یک قیمت مناسب‌تر اقدام کنید. همچنین امکان خواندن نظرات دیگر خریداران در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر وجود دارد.

علاوه بر این با این نوع سفارش، محصول را درب منزل تحویل می‌گیرید و دیگر نیازی به ماندن در ترافیک‌های طولانی و کلافه‌کننده نیست.

خطرات و معایب خرید رنگ از فروشگاه غیر معتبر

یکی از بیشترین مشکلاتی که هنگام خرید رنگ اپوکسی از فروشگاه‌های غیر معتبر پیش می‌آید، فروش محصولات غیر اصل است. در حالی که فروشنده پول محصول اصل را از خریدار دریافت می‌کند.

در نتیجه خریدار بعد از دریافت محصول، نمی‌تواند از رنگ مورد نظر طبق نیاز خود استفاده کند و تنها هزینه‌ اضافی را پرداخته است.

سخن نهایی

همان‌طور که دیدید رنگ‌های اپوکسی در کنار ویژگی‌های عالی مانند مقاومت و ماندگاری بالا، کاربردهای بسیار متنوعی دارند. به‌طوری که این نوع رنگ می‌تواند پاسخگوی نیاز انواع مشتریان باشد.

در پایان باید مجددا تاکید کنیم زمان سفارش رنگ اپوکسی باید بسیار دقت کنید و با خرید از یک فروشگاه معتبر اینترنتی می‌توانید از بابت کیفیت محصول مطمئن باشید.

شرکت رنگ تهران با سال‌ها سابقه در زمینه انواع رنگ از جمله رنگ اپوکسی، رنگ ترافیکی، رنگ اتومبیل و …. می‌تواند کیفیت مدنظر شما را تامین کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا