آمورش

برده به انگلیسی، روش کاربرد و عبارات بهتر (با ترجمه و مثال)

Gamma koli

برده به انگلیسی می شود Slave (اِسلِیو) و برده داری می شود Slavery. در این مطلب نکات گرامری، هم معنی ها و حقایق فوق العاده جالب برده داری را مطالعه کنید.

  • slave: برده
  • تلفظ: /sleɪv/
  • نوع کلمه: اسم (noun) و فعل (verb)

کاربردی: تشکر از دوست یا یک فرد نزدیک به انگلیسی (25 روش)

تعریف slave (برده) به انگلیسی در نقش اسم

1a: person who is forced to work for and obey another and is considered to be their property; an enslaved person. کسی که مجبور است برای دیگری کار و از او اطاعت کند و جزو املاک وی به حساب می آید؛ فردی که غلام و نوکر است

مثال:

  • they kidnapped entire towns and turned the inhabitants into slaves. آنها همه شهرها را غارت و ساکنان را به برده تبدیل کردند

1b: person who works very hard without proper remuneration or appreciation. شخصی که بدون پاداش یا قدردانی مناسب و درخور، بسیار سخت کار می کند

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

مثال:

  • by the time I was ten, I had become her slave, doing all the housework. در 10 سالگی غلام او شده بودم و همه کارهای خانه را انجام می دادم

3a: person who is excessively dependent upon or controlled by something. فردی که بیش از حد به چیزی وابسته و تحت کنترل است

مثال:

  • the poorest people of the world are slaves to the banks. فقیرترین مردم دنیا اسیر و برده بانکها هستند

4a: device, or part of one, directly controlled by another. دستگاه یا بخشی از یک دستگاه که مستقیما توسط دیگری کنترل می شود

مثال:

  • as modifier: ‘a slave cassette deck’ به عنوان اصلاح کننده: بهبود دهنده کاست دک

دانلود کنید: دانلود داستان های کوتاه با ترجمه

تعریف slave (برده) به انگلیسی در نقش فعل

فعل بدون مفعول (object)

1- Work excessively hard. خیلی شدید و سخت کار کردن، بیگاری کردن

مثال:

  • after slaving away for fourteen years all he gets is two thousand. بعد از چهارده سال بیگاری کردن، تنها چیزی که بدست آورد دو هزار تا بود

فعل با مفعول (object)

2-(a device) to control by another. (دستگاهی) که توسط دیگری کنترل می شود

مثال:

  • should the need arise, the two channels can be slaved together. در صورت نیاز، دو کانال را با هم می توان به کار گرفت

3-Make (someone) a slave; enslave. کسی را به بردگی گرفتن، برده شدن

منشا کلمه slave

این واژه در واقع کوتاه شده کلمه انگلیسی میانه در فرانسوی قدیم یعنی esclave و معادل کلمه لاتین قرون وسطایی sclava (واژه مونث) و Slavonic (به معنی اسیر) است. کلمه Slavonic در قرن نهم مخفف شد و به صورت servile درآمد.

حقایق جالب درباره تاریخچه برده داری

سفرهای بردگان در اقیانوس اطلس

در طول دوره تجارت برده در اقیانوس اطلس، یعنی تقریباً از سال 1526 تا 1867، حدود 5.12 میلیون برده از آفریقا و 7.10 میلیون برده از نقاط دیگر به قاره آمریکا رفتند. می شود گفت تجارت برده در اقیانوس اطلس در بین تمام مهاجرت های جهانی در زندگی بشر، پر هزینه ترین مهاجرت بوده است.

اولین آفریقایی هایی که مجبور به کار در دنیای جدید شدند، در شروع قرن شانزدهم از اروپا و نه از آفریقا، به قاره آمریکا رفتند. اولین سفر مستقیم بردگان از آفریقا به آمریکا احتمالاً در سال 1526 انجام شد.

حتما بخوانید: بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه

در دهه 1690 تعداد برده هایی که از آفریقا به آمریکا می رفتند در سال به 30 هزار نفر و یک قرن بعد به 85 هزار نفر در سال رسید. از هر 10 آفریقایی که مجبور به بردگی بودند بیشتر از 8 نفرشان بین سال‌های 1700 و 1850 از اقیانوس اطلس عبور کردند. در دهه 1821 تا 1830 بیشتر از 80 هزار نفر هر سال آفریقا را با کشتی های انتقال برده ها ترک می کردند. بیش از 1 میلیون نفر دیگر هم – یعنی یک دهم از تعداد برده های منتقل شده در دوران تجارت برده- در بیست سال آینده برای بردگی فرستاده شدند.

تا سال 1820، تقریباً به ازای هر یک اروپایی چهار آفریقایی از اقیانوس اطلس عبور کرده بودند. از هر پنج زنی که از این اقیانوس می گذشت، چهار نفرشان آفریقایی بودند. اکثر برده های آفریقایی بین سال‌های 1720 و 1780 وارد آمریکای شمالی بریتانیا می شدند. آفریقایی هایی که به برزیل منتقل می شدند اکثرا از آنگولا آمده بودند. آفریقایی های بَرده عمدتا از غرب آفریقا به قسمت های مختلف آمریکای شمالی از جمله دریای کارائیب برده می شدند.

بیش از 90 درصد از برده های آفریقایی به کارائیب و آمریکای جنوبی وارد شدند. فقط حدود 6 درصد از این برده ها مستقیماً به آمریکای شمالی بریتانیا فرستاده شدند. اما تا سال 1825، حدود یک چهارم از جمعیت ایالات متحده آمریکا شامل مردم آفریقایی تباری می شد که وارد دنیای جدید شده بودند.

  • خیانت به انگلیسی
  • ببخشید به انگلیسی
  • باکره به انگلیسی

گذرگاه میانی برای عبور بردگان آفریقایی خطرناک و وحشتناک بود. برای عبور از این گذرگاه، مرد و زن از هم جدا می شدند. مردان، زنان و کودکان برهنه و نزدیک به هم قرار می گرفتند و مردان برای مدت طولانی در زنجیر بودند. حدود 12 درصد از کسانی که به عنوان برده سوار کشتی شدند نتوانستند از این سفر جان سالم به در ببرند.

بردگی در ایالات متحده در مقایسه با بردگی در قاره آمریکا

در مزارع آمریکا برده های هند غربی نگهداری می شدند. در بسیاری از مزارع منطقه دریای کارائیب 150 برده یا بیشتر نگهداری می شدند. در جنوب آمریکا، فقط یک برده داری هزاران برده داشت و 125 محل نگهداری از برده ها بیشتر از 250 برده داشتند.

نرخ مرگ و میر بردگان در دریای کارائیب، گویان هلند و برزیل به قدری بالا و نرخ زاد و ولدشان به قدری پایین بود که نمی توانستند بدون واردات برده از آفریقا جمعیت برده ها را حفظ کنند. نرخ کاهش طبیعی تعداد برده ها به 5 درصد در سال رسید. در حالی که میزان مرگ و میر بردگان ایالات متحده تقریباً مشابه بردگان جامائیکا بود، اما نرخ باروری بردگان در ایالات متحده از 80 درصد هم بیشتر بود.

به کارتان می آید: 100 روش تعریف کردن از کسی به انگلیسی

بردگان ایالات متحده در مقایسه با بردگان دریای کارائیب افرادی بودند که نسل اندر نسل برای بردگی از آفریقا رانده شده بودند. در قرن نوزدهم، اکثر بردگان در دریای کارائیب بریتانیا و برزیل در آفریقا متولد شدند. در مقابل، تا سال 1850، اکثر بردگان ایالات متحده، آمریکایی های نسل سوم، چهارم یا پنجم بودند.

شیوه برده داری در ایالات متحده به لحاظ تعادل جنسیتی و توانایی جمعیت بردگان برای افزایش تعدادشان از راه تولید مثل طبیعی در مقایسه با برده داری با سایر نقاط متمایز بود. برخلاف بقیه جوامع برده داری ایالات متحده برای بیش از یک قرن و نیم، نرخ افزایش طبیعی بالا و پایداری در جمعیت برده‌ها داشت.

فرزندان برده ها

خیلی کم اتفاق می افتاد که زنان برده بتوانند برای مدت طولانی از کار در مزارع برده داری آزاد شوند. حتی در هفته آخر قبل از زایمان، زنان باردار به طور متوسط سه چهارم یا بیشتر از مقداری که برای زنان طبیعی بود کار می کردند.

میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان در میان کودکان برده دو برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست جنوبی بود. نیمی از نوزادان برده در سال اول زندگی شان مردند. یکی از عوامل مهم برای نرخ بالای مرگ و میر این نوزادان و کودکان، سوء تغذیه مزمن بود.

میانگین وزن نوزادان برده در هنگام تولد کمتر از 4.2 کیلوگرم بود که طبق استانداردهای امروزی به شدت پایین است. اکثر مادران برده نوزادانشان را در عرض سه یا چهار ماه پس از تولد از شیر می گرفتند. این در حالی بود که حتی در قرن هجدهم هم، پزشکان توصیه می کردند که نباید نوزاد را تا قبل از 8 ماهگی از شیر گرفت.

حتما بخوانید: ضروری ترین اصطلاحات انگلیسی که باید بلد باشید

نوزادان برده ها بعد از اینکه از شیر گرفته می شدند با یک رژیم غذایی مبتنی بر نشاسته و متشکل از غذاهایی مثل غلات که فاقد مواد مغذی کافی برای سلامتی و رشد بودند، تغذیه می شدند.

سلامتی و مرگ و میر

برده ها به خاطر تجارت برده در اقیانوس اطلس و شرایط غیر انسانی کار و زندگی شان از انواع و اقسام بیماری های عذاب آور و اغلب کشنده رنج می بردند.

علائم و نشانه های رایج در بین جمعیت برده ها عبارت بودند از: نابینایی، تورم شکم، زانوی پرانتزی، ضایعات پوستی و تشنج. علاوه بر این برده ها به طور معمول دچار بیماری هایی مثل بری بری (ناشی از کمبود تیامین)، پلاگر (ناشی از کمبود نیاسین)،تتانی (ناشی از کمبود کلسیم، منیزیم و ویتامین D)، راشیتیسم (باز هم ناشی از کمبود ویتامین D) و کواشیورکور (ناشی از کمبود شدید پروتئین) می شدند.

ابتلا به اسهال، اسهال خونی، سیاه سرفه، بیماری های تنفسی و کرم ها نیز باعث می شد میزان مرگ و میر در نوزادان و فرزندان برده ها در سالهای اولیه زندگی شان در مقایسه با نوزادان سفید پوستها دو برابر باشد.

تجارت داخلی برده

تجارت داخلی برده در ایالات متحده باعث توزیع جمعیت آفریقایی آمریکایی در سراسر جنوب آمریکا شد که از نظر تعداد برده ها در مقایسه با تجارت برده از اقیانوس اطلس به آمریکای شمالی بسیار بیشتر بود.

با اینکه کنگره آمریکا در سال 1808 تجارت برده های آفریقایی را غیرقانونی اعلام کرد، اما تجارت داخلی برده رونق گرفت و طی 50 سال آتی، جمعیت بردگان در ایالات متحده تقریبا 3 برابر شد. این تجارت داخلی تا دهه 1860 ادامه یافت و تقریباً 2.1 میلیون مرد، زن و کودک که اکثر قریب به اتفاق آنها در آمریکا متولد شده بودند را آواره کرد.

حتما دانلود کنید: 4 تا از بهترین مترجم های انگلیسی به فارسی

یکی از ترسناک ترین اتفاقات در بین جمعیت برده ها “آدم فروشی یا لو دادن یکدیگر” بود. برخی از مزارع برده داری به خصوص مزارع قند لوئیزیانا، از این لحاظ بسیار بدنام بودند. ولی چیزی که تجارت برده داخلی را وحشتناکتر می کرد، نابودی خانواده ها بود.

سودآوری برده ها

قیمت برده ها با توجه به عواملی مثل میزان عرضه و تغییرات قیمت کالاهایی مثل پنبه در طول زمان بسیار متفاوت بود، ولی حتی با در نظر گرفتن هزینه نسبی خرید و نگهداری برده، برده داری سود آور بود.

صاحبان برده ها برای اینکه مطمئن شوند برده ها سود آورند و حداکثر “بازده سرمایه” را از برده داری دریافت می کنند، معمولا حداقل غذا و سرپناه مورد نیاز برای حیات آنها را فراهم می کردند و برده هایشان را مجبور می کردند از طلوع تا غروب خورشید کار کنند.

  • حمام به انگلیسی
  • زوری و اجباری به انگلیسی
  • خجالتی به انگلیسی

با اینکه انتظار می رفت مردان بالغ جوان بالاترین بازده را داشته باشند، اما زنان بالغ جوان ارزشی فراتر از توانایی آنها برای کار در این زمینه داشتند. آنها می توانستند بچه بدنیا بیاورند و طبق قانون، فرزندان برده ها هم تحت تصاحب مالک مادرانشان قرار می گرفتند. بنابراین میانگین قیمت بردگان زن تا سن بلوغ بالاتر از همتایان مرد آنها بود. برده های مذکر حدود 25 ساله “با ارزش ترین” برده ها محسوب می شدند.

برده داری در طول زمان و به ویژه وقتی که در ایالت های شمالی لغو شد، شکل متمرکزی به خودش گرفت. آمار و ارقام خانوارهایی که برده داشتند از 36 درصد در سال 1830 به 25 درصد در سال 1860 کاهش یافت.

در طول جنگ داخلی، تقریباً 180 هزار مرد سیاهپوست در ارتش اتحادیه و 29 هزار نفر دیگر در نیروی دریایی مشغول به خدمت شدند. سه پنجم کل نیروهای سیاهپوست در این جنگ، بردگان سابق بودند.

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا