آمورش

از پروازهای کامباز چه می‌دانید؟

Gamma koli

آیا تا به‌ حال برای شما پیش‌ آمده که بخواهید همزمان به دو مقصد سفر کنید؟ در چنین شرایطی باید در هنگام رزرو بلیط هواپیما، بلیط دوسره تهیه کنید. بله! به این نوع بلیط‌ها، بلیط‌های دوسره و یا به اصطلاح بلیط پروازهای کامباز (Open Jaw) می‌گویند. برخی از ایرلاین‌ها برای رفاه حال مسافران پروازهای کامباز را در لیست خود قرار داده‌اند؛ اما پرواز کامباز به طور دقیق چیست؟ از پروازهای کامباز چه می‌دانید؟ ما برای آن دسته از مسافرانی که قصد دارند همزمان به دو مقصد سفر و پرواز کامباز رزرو کنند، این متن را به نگارش درآورده‌ایم. اینگونه می‌توانید با مفاهیم آن آشنایی داشته باشید و در هنگام رزرو بلیط هواپیما دچار نگرانی و دردسر نشوید. در ادامه با ما همراه باشید.

پرواز کامباز چیست؟

کامباز، یکی از صدها اصطلاح و اصطلاحاتی است که اخیرا در جامعه گردشگری در حال چرخش است. اگرچه پیچیده به نظر می‌رسد، اما یک پرواز کامباز می‌تواند در سفر بسیار مفید باشد. در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلات هستید و می‌خواهید در حین سفر از دو، سه یا حتی چهار شهر دیدن کنید؟ یا در حال برنامه‌ریزی یک سفر کاری هستید و باید به آن کنفرانس برسید اما نمی‌خواهید زمان زیادی را تلف کنید؟ کامباز ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید.

پرواز کامباز (Open Jaw) در واقع نوعی بلیط هواپیما است. مسافران به وسیله این بلیط می‌توانند از مبدا خود ابتدا به سمت مقصد اول پرواز کنند. پس از آن بعد از گذشت مدت زمانی از اقامتشان، با همان بلیط در تاریخ و زمان مشخص و از پیش اعلام شده به سمت مقصد دوم خود پرواز کنند. متعاقبا بلیط برگشت این مسافر از مقصد دوم به سمت مبدا مسافر پرواز خواهد کرد. اگر برایتان این سوال پیش آمده که این پروازها چرا چنین اسمی دارند، باید بگوییم که با الهام از الگو رفت و برگشت هواپیما در این مسیر؛ می‌توان تصویری شبیه به دهان باز یک کروکدیل را تصویر کرد. دقیقا به همین خاطر است که به این پروازها نام Open Jaw را داده‌اند.

اگر از آن دسته مسافرینی هستید که به سفرهای معمولی می‌روید، شاید پروسه پروازهای کامباز برای شما مقداری طولانی و البته تا حدی هم پیچیده باشد. اما خرید بلیط هواپیما برای پرواز کامباز برای مسافرینی که زیاد سفر می‌کنند، یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه جویی در وقت و هزینه در زمینه سفرهای هوایی است. برای تهیه انواع بلیط هواپیما می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

در این موتور جستجو فقط کافیست مبدا، مقصد و زمان سفر خود را وارد کنید تا لیستی از تمام بلیط‌های موجود به شما نمایش داده شود. اینگونه می‌توانید بدون این که به تمام سایت‌های فروش بلیط مراجعه کنید، با یک مقایسه ساده، خرید اینترنتی بلیط هواپیما را انجام دهید.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

مزایای پرواز کامباز چه هستند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید به رزرو پرواز کامباز فکر کنید. بیایید به برخی از مهم‌ترین آن‌ها نگاه کنیم:

  • صرفه‌جویی در زمان

متداول‌ترین نوع پرواز کامباز، رسیدن به یک شهر و سپس پرواز به شهری دیگر است که زمان را به نفع مسافر ذخیره می‌کند. او به یک شهر می‌رسد و به شهری دیگر عزیمت می‌کند. به‌ جای این‌که مسافر به فرودگاه بازگردد و ساعت‌ها معطل شود به ‌راحتی می‌تواند با همان بلیط به مقصدی دیگر سفر کند.

به طور مثال، فرض کنید قرار است شما هم از لندن و هم از پاریس دیدن کنید. یا می‌توانید با بلیط پرواز خارجی ساده به لندن و از آنجا به پاریس را تهیه کنید. یا یک سفر رفت ‌و برگشت به لندن و پاریس، سپس بازگشت به خانه را انتخاب کنید. با این کار زمان زیادی را برای خود خریده‌اید. تورهای مسافرتی برای اینگونه سفرها نیز موجود هستند که می‌توانید با آن‌ها همراه شوید.

حتی در سفرهای داخلی کشور می‌توان از پروازهای کامباز استفاده کرد. مسافران ایتالیا غالباً در یک سفر از ونیز، فلورانس و رم دیدن می‌کنند. در حالی‌ که ایتالیا کشوری عظیم نیست، سفر با قطار از ونیز به رم حداقل نیمی از روز را تلف می‌کند. با بلیط کامباز داخلی وقت بیشتری برای گردشگری دارید و هزینه بلیط قطار به ونیز را پس‌انداز می‌کنید.

  • صرفه جویی در هزینه

رزرو یک بلیط چند مقصده معمولاً بسیار ارزان‌تر از رزرو یک پرواز رفت و برگشت کلاسیک یا دو بلیط هواپیما تک است. پروازهای کامباز از همان معیارهای هزینه استفاده می‌کنند که برای بلیط‌های رفت و برگشت، از جمله پرواز چارتر با تخفیف استفاده می‌شود.

  • امکان گردش بیشتر

با رزرو برخی پروازهای کامباز، این فرصت را خواهید داشت که در طول سفر خود مکان‌های بسیار شگفت انگیزتری را کشف کنید. شما می‌توانید پروازهای طولانی مدت خود را از قبل رزرو کنید و سفر خود را بین اولین و آخرین مقصد خود بدون تاثیر بر بلیط طولانی مدت، اصلاح کنید. پرواز کامباز می‌تواند راهی عالی برای کاوش بیشتر بدون نیاز به صرف زمان برای بازگشت به فرودگاه اصلی باشد.

انواع بلیط پروازهای کامباز

بلیط پروازهای کامباز، دارای ۳ نوع مختلف هستند که هر کدام از این سه بلیط هواپیما، انواع مختلفی از پرواز را تحت پوشش خود قرار می دهند. در ادامه هر کدام از بلیط‌های کامباز را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱– بلیط هواپیما کامباز معمولی

مسافران با خرید بلیط پروازهای کامباز معمولی می‌توانند از شهری به شهر دیگر سفر کنند و برای مسیر برگشت از فرودگاهی متفاوت در مقصد برای بازگشت خود به مبدا استفاده کنند. درک پرواز Open Jaw معمولی را با یک مثال برای شما ملموس‌تر می‌کنیم. به طور مثال وقتی پرواز شما از فرودگاه بین ‌المللی آل مکتوم دبی راهی فرودگاه بروکسل است، ممکن است که از فرودگاه شرلوآ شهر بروکسل به فرودگاه دبی بازگردید. در واقع شما با خرید یک بلیط هواپیما با صرف نظر از مبدا، در سه شهر مختلف دیگر نیز حضور داشته‌اید. به این صورت هزینه مالی و زمانی بسیار کم‌تری پرداخت کرده‌اید. برای اقامت در مقاصد خود فراموش نکنید که برای رزرو هتل نیز می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید.

۲– بلیط هواپیما کامباز با مقصد متغیر

مسافران با خرید بلیط پروازهای کامباز با مقصد متغیر، می‌توانند از شهر شماره‌ی ۱ به مقصد شهر شماره ۲ پرواز کنند و در مسیر بازگشت از شهر شماره ۳ به مقصد شهر شماره‌ی ۱ بازگردند. بیشتر مسافرینی که قصد سفر با تورهای اروپایی و سفرهای قاره‌ای و تور گردشگری دارند، چنین بلیط‌هایی را تهیه می‌کنند تا به این صورت تنها با یک بار خرید بلیط هواپیما بتوانند به مقاصد مختلف سفر کنند.

۳– بلیط هواپیما کامباز دوگانه

و اما به سومین مدل این بلیط یعنی بلیط هواپیما کامباز دوگانه می‌رسیم. ساز و کار این نوع از بلیط هواپیما به این صورت است که ۲ مبدا و ۲ مقصد متفاوت از طرف مسافر انتخاب می‌‌شود. این نوع بلیط با دیگر بلیط‌های کامباز فرق دارد و برای تهیه آن مسافر باید مستقیما با شرکت هواپیمایی وارد مکاتبه شود. در این نوع بلیط هواپیما، مسافر در واقع در ۴ شهر حضور خواهد داشت. این نوع بلیط برای بازرگانان و افراد همیشه در سفر مناسب است.

سخن آخر

در این مطلب، همه چیز را درباره این که بلیط‌های هواپیما کامباز چه هستند و مسیرها را چگونه پوشش می‌دهند، بررسی کردیم. اگر قصد سفر دارید، در نظر داشته باشید که سفرمارکت همیشه بلیط هواپیما مناسب شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای همراهی با تورهای لحظه آخری و یا خرید بلیط لحظه آخری نیز می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا