رپورتاژ

ابزارهای جدید صافکاری خودرو

صافکاری خودرو یکی از روش هایی برای ترمیم بدنه ماشین است که امروزه با روش های متفاوتی انجام می شود. در واقع صافکاری ماشین انواع مختلفی دارد و با توجه به میزان آسیب وارد شده به ماشین، متخصصان و افرادی که در این حوضه فعالیت دارند از انواع مدل های آن استفاده می کنند.‌ به عنوان مثال برخی از صافکاری ها با دستگاه های پیشرفته و دسته دیگر با چسب حرارتی است.

شاید این موضوع کمی عجیب باشد اما بله همان طور که بیان شد نسبت به فرورفتگی ماشین یا میزان آسیب وارد شده، از ابزارها و روش های متفاوتی استفاده می نمایند. حال برای انجام دادن یک صافکاری تمیز و بدون رنگ به ابزار مخصوصی نیاز است.

این ابزارها به کار بهتر کمک می کنند و از همین رو استفاده نیز از آن ها بسیار واجب و ضروری است. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع ابزارهای جدید صافکاری را برای شما شرح دهیم.

صافکاری خودرو چیست؟

در مطالب بالا اشاره کوتاهی به این که صافکاری خودرو چیست، کردیم. در واقع صافکاری خودرو به روشی گفته می شود که با کمک ابزارها و ترفندهایی، بدنه اصلی خودرو که آسیب دیده است را ترمیم می کنند.

مثلا اگر ماشین دچار فرورفتگی باشد، آن را با استفاده از فشاری که در جهت مخالف وارد می کنند، به بیرون کشیده و آن را نیز ترمیم می کنند. حال این صافکاری ها با استفاده از ابزارهای مختلفی صورت می گیرد و نوع های متفاوتی هم دارد.

به عنوان مثال صافکاری بی رنگ، صافکاری pdr و.. نمونه هایی از انواع آن ها می باشد که امروزه مورد استفاده زیادی قرار می گیرند. برای صافکاری خودرو باید به چند نکته مهم توجه داشت‌ اول این که نسبت به فرورفتگی و عمق آسیب دیدگی باید صافکاری را انجام دهند.

یعنی برای ماشینی که با تصادف دچار ضربه عمیقی شده نمی توان از مدل صافکاری با چسب حرارتی استفاده کرد. باید از ابزارها و دستگاه های مربوطه استفاده نمود تا صافکاری تمیز و بدون مشکل انجام شود.

ابزارهای جدید صافکاری خودرو

همان طور که بیان شد ابزارهای جدیدی برای صافکاری خودرو وجود دارد که با استفاده از آن ها، می توان مشکلات و ضربه های وارد شده به ماشین را رفع نمود. برخی از این ابزارها عبارت اند از:

میله های pdr

میله های پی دی ار یکی از جدیدترین ابزارهای صافکاری هستند. با استفاده از این میله ها می توان به تمام قسمت های ماشین دست داشت و بدون رنگ نیز آن ها تعمیر نمود. میله های پی دی ار، یکی از بهترین ابزارها برای یک صافکاری بدون رنگ هستند که اخیرا از آن استفاده های متداولی می شود.

دستگاه مکنده

دستگاه های مکنده، همان طور که از نام آن ها مشخص است، دستگاه هایی هستند که با فشار وارد کردن در جهت مخالف فررورفتگی های ماشین را ترمیم می کنند.

این دستگاه ها انواع مختلفی و نسبتا به مکش آن ها می توان گفت متفاوت است. اما برخی از دستگاه های مکنده همانند یک میله pdr صورت می گرند و بدون رنگ هستند. از این مدل دستگاه ها می توان برای تمام قسمت های ماشین نیز استفاده نمود.

اهرم های کششی

اهرم های کششی، یکی از پرطرفدارترین ابزارهای موجود امروزه در صافکاری می باشد. این اهرم بر روی قسمت آسیب دیده یا فرو رفته نصب می شود و سپس با فشاری که بر روی آن وارد می کنند، این اهرم باعث پر شدن سطح خالی شده و به نوعی بدنه ماشین به حالت طبیعی برمی گردد.

بهترین نوع صافکاری کدام است؟

در مطالب بالا با برخی از ابزارهای رایج و جدید صافکاری آشنا  شده اید. در واقع بهترین مدل صافکاری، مدلی است که کمترین آسیب به ماشین وارد شود. صافکار pdr  یا بدون رنگ، بهترین نوع برای ماشین هستند و امروزه هم تا حد امکان مکانیکان و افراد در تلاش اند تا صافکاری های خود را بدون رنگ انجام دهند.

زیرا اینگونه هم هزینه اضافی برای رنگ ماشین صرف نمی شود و هم از قیمت ماشین کاهش نمی یابد. توجه داشته باشید که معمولا دستگاه های مکنده، اهرم های کششی، میله های پی دی ار و.. باید حتما توسط افراد مجربی استفاده شوند. زیرا هر چقدر هم که میزان آسیب رسانی به ماشین از طریق این میله ها کم باشد، اما باز هم باید با تخصص صورت گیرند تا مشکلات دیگری به وجود نیاید.

همچنین قیمت اصلی صافکاری نسبت به میزان وارد به ماشین نیز متفاوت است. هرچه آسیب جدی تر باشد قیمت و هزینه صافکاری هم افزایش می یابد.

قیمت صافکاری بدون رنگ چگونه است؟

صافکاری pdr و صافکاری های بدون رنگ، معمولا قیمت بسیار زیادی ندارند. زیرا برای این مدل صافکاری ها به طی کردن روش های سخت و نقاشی مجدد خودرو نیاز نیست. معمولا قیمت صافکاری های بدون رنگ کمتر از دیگر مدل صافکاری ها می باشد و زمان کمتری هم صرف می شود.

اگر اتومبیل شما دچار آسیب شده، کافی است که با مراجعه به بهترین مجموعه که در خصوص صافکاری بدون رنگ تجربه زیادی دارد اقدام نمایید و خودرو خود را همانند روز اول تحویل بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا