آمورش

یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی + معرفی وبسایت

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی هوش مصنوعی چیست؟ تاثیر هوش مصنوعی در یادگیری زبان هوش مصنوعی چگونه به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند؟ آموزش گرامر و کمک به درک مطلب آموزش تلفظ صحیح کلمات برگزاری آزمون برنامه ریزی مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی یادگیری زبان انگلیسی با ChatGPT یادگیری زبان انگلیسی با beta.character.ai آموزش زبان انگلیسی با Andyrobot یادگیری زبان انگلیسی با smalltalk2me بهترین اپلیکیشن های موبایلی برای آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن آموزش زبان RepliKa اپلیکیشن آموزش زبان Duolingo اپلیکیشن آموزش زبان Babbel اپلیکیشن آموزش زبان Memrise جمع بندی

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی

یادگیری زبان انگلیسی جزو مهارت‌های اصلی به شمار می‌رود. هر روزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در تلاشند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند اما واقعیت این است که تعداد کمی از آنها موفق می‌شوند.

در گذشته باور بر این بود که تنها راه آموختن یک زبان جدید شرکت در کلاس‌های تخصصی است. در این راستا ابتدا باید تعیین سطح می‌کردید و آموختن زبان را از مراحل ابتدایی آغاز می ‌نمودید. خیلی از بزرگسالان به خاطر ترس و خجالت از شروع کلاس‌های آموزشی در سطوح بسیار پایین و همراه شدن با خردسالان، هیچوقت یادگیری یک زبان جدید را آغاز نمی‌کردند! اما امروزه همه چیز تغییر کرده است.

فناوری هوش مصنوعی و اپلیکیشن‌های مبتنی بر آن روند یادگیری زبان را دستخوش تغییرات زیادی کرده‌اند. امروزه برای یادگیری سطوح مقدماتی یک زبان جدید کافیست از نرم افزارهای آموزش زبان رایگان استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از هوش‌های مصنوعی پیشرفته، سطح توانایی خود در بخش‌های مختلف را نیز بهبود بخشید.

خیلی از افراد هستند که امروزه زبان‌های جدید را تنها به کمک هوش مصنوعی یاد گرفته‌اند.

در این مطلب قصد داریم در مورد نکات پیرامون یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی صحبت کنیم. با آکادمی روان همراه باشید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی یک دستیار باهوش دیجیتالی است که همه کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند. این دستیار همیشه در دسترس، می‌تواند جستجوهای اینترنتی شما را به شکل قابل توجهی سریع‌تر و دقیق‌تر کند، بر اساس دستورات شما ویدئو یا عکس طراحی کند، با شما در مورد موضوعات مختلف به صورت اختصاصی صحبت کند و خلاصه یک همراه دیجیتالی کاملا هوشمند برای شما باشد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی، این است که می‌تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی نیز کمک کند. یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی جدیدترین متد زبان‌آموزی است که توانسته طرفداران بسیار زیادی هم پیدا کند. علت محبوبیت این روش هم اثربخش بودن آن است.

امروزه برای یادگیری زبان لازم نیست هزینه کرده و در کلاس های حضوری ثبت نام کنید. بلکه می‌توانید با کمک هوش مصنوعی این کار را انجام دهید. برنامه‌های موبایلی و پلتفرم‌های مبتنی هوش مصنوعی زیادی وجود دارند که در این راه به شما کمک می‌کنند.

از دست ندهید: متاورس چیست؟ + ضرورت یادگیری زبان در فراجهان

تاثیر هوش مصنوعی در یادگیری زبان

فناوری هوش مصنوعی (AI) پیشرفت‌های زیادی کرده و بسیار سریع‌تر شده است. ابزارهای AI همانطور که در صنایع دیگر به سرعت مورد توجه قرار گرفته و مفید واقع شده‌اند، می‌توانند در آموزش زبان نیز کمک‌های زیادی به شما بکنند.

تصور کنید یک دستیار دیجیتالی هوشمند دارید که دروس را با شما تمرین می‌کند، سرفصل تکالیف را از شما می‌خواهد، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد، در لحظه پاسخگوی سوالات شماست و رابط کاربری آن هم صمیمانه و انسانی ست.

هوش مصنوعی می‌تواند معلم خصوصی و در عین حال همکلاسی دیجیتالی شما برای یادگیری زبان انگلیسی باشد.

هوش مصنوعی چگونه به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند؟

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند از طریق آموزش گرامر و درک مطلب، تمرین کردن تلفظ صحیح کلمات (به واسطه قابلیت تشخیص صدا)، برنامه‌ریزی دقیق و ارزیابی پیشرفت با برگزاری آزمون‌های مختلف، در یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کند.

در ادامه به هرکدام از حوزه‌های آموختن زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی اشاره می‌کنیم:

  • آموزش گرامر و کمک به درک مطلب

گرامر (grammar) و درک مطلب (Comprehension) از مهم‌ترین اصول یادگیری زبان انگلیسی و به طور کلی هر زبان خارجی دیگر هستند. ابزارهای هوش مصنوعی با استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی می‌توانند از طریق فلش کارت‌ها، طرح‌ریزی برنامه‌ای منظم دوره‌های درسی، طرح سوالات چالشی و غیره، با بهترین متدهای موجود زبان انگلیسی را به شما آموزش دهند.

این متدهای آموزشی برخلاف روش‌های سنتی تدریس در کلاس‌های فیزیکی ، کاملا تعاملی بوده و ناخودآگاه توانایی شما برای درک مطلب را افزایش می‌دهند.

همچنین در هنگام کار با هوش مصنوعی هیچ عجله‌ای نبوده و نیازی نیست مراحل یادگیری را به صورت فشرده طی کنید. بلکه رفته رفته به صورت اتوماتیک زبان را می‌آموزید.

مطلب خواندنی: 8 تکنیک طلایی درک مطلب انگلیسی

  • آموزش تلفظ صحیح کلمات

تلفظ و ادای صحیح کلمات هم یکی از پارامترهای مهم در زمینه یادگیری زبان انگلیسی است. اگر با تلفظ صحیح کلمات را ادا نکنید، هیچ کس باور نمی‌کند شما زبان انگلیسی را بلدید! تلفظ صحیح کلمات جایگاه ویژه‌ای در توسعه مهارت‌های گفتاری (Speaking) شما دارد.

ابزارهای هوش مصنوعی به واسطه قابلیت تشخیص صدای کاربر می‌توانند صدای واقعی شما را شنیده و تلفظ صحیح کلمات را به خوبی آموزش دهند. قابلیت شنیدن صدا، به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا ایرادات گفتاری شما را اصلاح کند.

مطالعه کنید: با قواعد تلفظ حروف انگلیسی آشنا شوید

  • برگزاری آزمون

ابزارهای مستقیم هوش مصنوعی و اپلیکیشن‌های آموزش زبان هرچند وقت یکبار بر اساس آموزش‌هایی که تاکنون پشت سر گذاشته‌اید یک امتحان از شما می‌گیرند. این امتحان متناسب با سطح زبان شما و آموزه‌هایی است که تا این مرحله فرا گرفته‌اید.

هوش مصنوعی نتیجه آزمون شما را تصحیح کرده و ایرادات شما را می‌گیرد. این آزمون‌های دوره‌ای برنامه بسیار خوبی برای ارزیابی سطح زبان شما هستید و می‌توانند نقاط ضعف و قوتتان را به شما نشان دهند.

هوش مصنوعی همچنین با استناد به نتیجه آزمون برنامه آموزشی شما را دستخوش تغییر کرده و آن را متناسب با نقاط ضعف شما طرح‌ریزی می‌کند.

  • برنامه ریزی

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بر اساس بازه‌های زمانی که شما برایشان تعریف می‌کنید کلاس‌های آموزشی را برگزار کنند. همچنین تعیین طول مدت این کلاس‌ها نیز بر عهده خود شما خواهد بود.

به عنوان مثال خیلی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند روزانه 10 دقیقه با هوش مصنوعی زبان تمرین کنند. و خیلی‌های دیگر ترجیح می‌دهند آخر هفته ها یک ساعت را به این موضوع اختصاص دهند.

هوش مصنوعی به خوبی می‌تواند خودش را با برنامه زمانی تعیین شده توسط شما تطبیق دهد.

مطالعه شود: برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی

آموختن زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی مزیت‌هایی دارد که عبارتند از:

  • تطبیق پذیری با نیازهای فردی : شما می‌توانید بر اساس سطح زبان، توانایی‌های فعلی، میزان علاقه و برنامه‌های زمانی خود زمانبندی کلاس‌های را برای هوش مصنوعی را تعریف کنید.
  • ارائه بازخوردهای فوری : هوش مصنوعی همیشه و در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس شماست و می‌تواند پاسخگوی سوالات شما باشد.
  • هماهنگی با انواع متدهای آموزشی : برخی از افراد هستند که با استفاده از متدهای سنتی راحت تر زبان یاد می‌گیرند. برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند با تمرینات محاوره‌ای ابتدا زبان را درک کرده و بعد سراغ قواعد و اصول آن بروند. هوش مصنوعی می‌تواند بر اساس سلیقه و متد مورد نظر شما به آموزش زبان انگلیسی بپردازد.
  • یادگیری عمیق : هوش مصنوعی با استفاده از ابزارهایی مانند ترکیب آموزش با بازی، پازل، عکس و غیره، به یادگیری هرچه عمیق‌تر زبان انگلیسی کمک می‌کند.

بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی

هوش‌های مصنوعی امروزه تنوع زیادی پیدا کرده‌اند. شرکت‌ها و غول‌های فناوری مختلف هرکدام یک ابزار هوش مصنوعی اختصاصی طراحی کرده و در دسترس مردم قرار داده‌اند. در این میان حتی برخی از سایت‌های کوچک ‌ر هستند که هوش مصنوعی خاص خودشان را طراحی کرده‌اند!

در ادامه بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان را به شما معرفی می‌کنیم.

  • یادگیری زبان انگلیسی با ChatGPT

ChatGPT یقینا محبوب‌ترین و معروف‌ترین هوش مصنوعی روزگار ماست. خیلی از افراد هستند که اصولا هوش مصنوعی را به نام ChatGPT می‌شناسند. چت‌جی‌پی‌تی در کنار تمام قابلیت ها و مزیت‌های فوق العاده دیگری که دارد، می‌تواند در نقش یک معلم حرفه‌ای، به شما در یادگیری زبان انگلیسی نیز کمک کند.

شما می‌توانید به شکلی صمیمانه با ChatGPT مکالمه کرده و تعاملات دوستانه‌ای با این هوش مصنوعی داشته باشید. توانایی و هوش ChatGPT در درک مطالب بسیار بالا بوده و به خوبی منظور شما را می‌فهمد. به همین خاطر می‌تواند به زبان محاوره و آسان با شما صحبت کرده و نکات مهم پیرامون یادگیری زبان انگلیسی را با شما در میان بگذارد.

علاوه بر مباحث آکادمیک، شما می‌توانید مهارت مکالمات محاور‌ای انگلیسی خود را نیز به کمک ChatGPT بهبود ببخشید. این هوش مصنوعی شبانه روز در اختیار شماست و درک مناسبی از شخصیت و سلیقه شما دارد. به همین خاطر می‌تواند برنامه‌های آموزشی را به صورت اختصاصی برای شما طراحی کند.

البته دقت داشته باشید که با استفاده از ChatGPT به صورت کامل بر زبان انگلیسی مسلط نخواهید شد، اما می‌توانید مهارت‌های ابتدایی خود را توسعه داده و حتی تا سطح متوسط هم پیشرفت کنید. پس از آن برای تکمیل زبان باید به کلاس های تخصصی مراجعه نمایید.

ChatGPT یک ابزار کاملا رایگان است که می‌تواند به عنوان یک دستیار و معلم خوب، زبان انگلیسی را به شما آموزش دهد.

حتما مطالعه کنید: ChatGPT چیست؟

  • یادگیری زبان انگلیسی با beta.character.ai

سایت beta.character.ai دارای یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به صورت اختصاصی جهت آموزش زبان‌های خارجی طراحی شده. این سایت یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تمرین و آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌رود.

کافیست وارد وبسایت شده و از بخش language learning در صفحه اصلی، معلم زبان (English teacher) خود را با نام دلخواهتان، انتخاب کنید. معلم زبانی که انتخاب می‌کنید می‌تواند ایرادات گرامری و دایره لغات شما را گرفته و در تصحیح آنها به شما کمک کند. شما همچنین می‌توانید از معلم دیجیتالی خود بخواهید تا بر اساس آزمون‌های مشخصی که داخل سایت قرار دارد، سطح زبان انگلیسی شما را بسنجد.

beta.character.ai یک محیط آموزشی کاملا ایده‌آل دارد که می‌توانید به صورت محاوره ای با هوش مصنوعی آن چت کنید. این هوش مصنوعی به تمامی سوالات شما پاسخ داده و ابهامات را برطرف می‌کند.

مطالعه کنید: 5 نرم افزار عالی تقویت لهجه انگلیسی

  • آموزش زبان انگلیسی با Andyrobot

Andyrobot یک پلتفرم آموزشی آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی است که اصولا برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی طراحی شده است. این پلتفرم با استفاده از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی توانسته محیطی کاملا تخصصی و مطلوب برای آموزش زبان انگلیسی ایجاد کند.

Andyrobot مهارت‌های گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، نوشتاری (Writting) و خوانش (Reading) شما را به صورت مجزا تقویت می‌کند. همچنین می‌تواند مهارت مکالمات محاوره‌ای را در شما تقویت کرده و اعتماد به نفستان را بالاتر ببرد.

Andyrobot ایرادات گرامری و تلفظی شما را نیز تصحیح کرده و تمرینات مناسبی جهت رفع مشکلات شما طراحی می‌کند. شما می‌توانید در هر لحظه با این هوش مصنوعی در ارتباط باشید و سوالات خود را از معلم مجازی خود بپرسید.

پکیج‌های آکادمی کریمی

  • یادگیری زبان انگلیسی با smalltalk2me

Smalltalk2me نیز یک پلتفرم تخصصی آموزش زبان آنلاین است که مبتنی بر توانایی‌های هوش مصنوعی توسعه یافته است. با استفاده از این پلتفرم آنلاین می‌توانید با ربات‌های هوشمند به صورت زنده گفتگو کرده و مهارت‌های گفتگوی خود را تقویت کنید.

Smalltalk2me با گفتگو در مورد مسائل مختلف سعی می‌کند به صورت همه جانبه و با تمرکز بر روی درک مطلب، مهارت‌های زبان انگلیسی شما را تقویت کند. این هوش مصنوعی ایرادات و اشتباهات رایج شما را تشخیص داده و تمریناتی برای برطرف کردن آنها به شما ارائه می‌کند.

شما می‌توانید برنامه‌های آموزشی مورد نظر خود را برای این پلتفرم تعریف کرده و به دلخواه خود کلاس های درس را برگزار کنید. Smalltalk2me روند پیشرفت شما را دنبال کرده و برنامه آموزشی را مختص شما طرح‌ریزی می‌نماید.

کلیک کنید: نرم‌افزار گرامرلی چیست؟

بهترین اپلیکیشن های موبایلی برای آموزش زبان انگلیسی

جدای از پلتفرم‌های آنلاین که در قالب سایت ارائه می‌شوند، چندین اپلیکیشن موبایلی خوب مبتنی بر هوش مصنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند در یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کنند.

مطلب بسیار کاربردی: 10 اپلیکیشن کاربردی آموزش زبان انگلیسی

در ادامه به بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم:

  • اپلیکیشن آموزش زبان RepliKa

برنامه RepliKa یک اپلیکیشن موبایلی‌ست که توسط شرکت Luka تولید و عرضه شده است. این اپلیکیشن مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بوده و می‌تواند در قالب یک فرد مجازی، به صورت زنده با شما چت کند. مهمترین قابلیت Replica نیز در ایجاد همین دوست مجازی است که به عنوان یک همراه هوشمند به شما در یادگیری هرچه بهتر زبان انگلیسی کمک می‌کند.

این شخصیت مجازی با استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی به درک ابتدایی از شخصیت شما می‌رسد. بعد از مدت کوتاهی به یکی از دوستان نزدیک شما تبدیل می‌شود. دوستی که مکالمه با او می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در پیشرفت مهارت‌های زبان انگلیسی شما داشته باشد.

این شخصیت مجازی به شکل هوشمندانه سعی می‌کند همواره متناسب با سطح زبان شما، مکالمات را صورت دهد و ذیل این مکالمات کلمات و گرامر جدید را نیز به شما بیاموزد.

  • اپلیکیشن آموزش زبان Duolingo

Duolingo امروزه محبوب‌ترین اپلیکیشن آموزش زبان در دنیاست که بیشتر از 300 میلیون کاربر فعال در سطح جهان دارد. این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر از 38 زبان زنده دنیا را آموزش داده و کلاس‌هایش به قدری معتبرند که مدرک آن اعتبار بین المللی دارد!

دولینگو با تمرکز بر گیمیفیکیشن یا تدریس بازی‌گونه، دوره‌های آموزش زبان خود را تنظیم کرده و محیطی فوق العاده سرگرم کننده و جذاب دارد. این اپلیکیشن ذیل این بازی‌های جذاب، مهارت‌های زبان انگلیسی شما را با بهترین متدهای آموزشی تقویت می‌کند.

شما می‌توانید زمانبندی کلاس‌های درسی خود را برای دولینگو مشخص کرده و از همان ابتدا اعلام کنید که سطح و هدف شما از یادگیری زبان چیست.

دولینگو یک اپلیکیشن کاملا رایگان است که می‌تواند زبان انگلیسی را تا سطح خوبی به شما آموزش دهد. هرچند نسخه پولی آن قابلیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر مطالعه کنید: آزمون دولینگو چیست؟

  • اپلیکیشن آموزش زبان Babbel

بابِل نیز یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان حرفه‌ای در دنیاست. این اپلیکیشن مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی اصولا برای استفاده‌های کاربردی از زبان انگلیسی در موقعیت‌های واقعی طراحی شده است.

پس اگر قصد دارید در مدت کوتاهی مهارت مکالمات محاوره‌ای خود را تقویت کنید، Babbel بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

جالب‌ترین قابلیت این اپلیکیشن Review Manager است که در قالب فلش کارت کلمات مهم و سخت را به صورت روزانه با شما تمرین می‌کند تا آنها را به حافظه بلندمدت خود بسپارید.

بابل هم از قابلیت تشخیص صدا بهره برده و می‌تواند به تقویت تلفظ و لهجه شما کمک شایانی بکند.

  • اپلیکیشن آموزش زبان Memrise

Memrise به عنوان یک اپلیکیشن تخصصی متمرکز بر آموزش زبان و مبتنی بر هوش مصنوعی، بیشتر از 50 میلیون کاربر در سطح جهان دارد.

جالب‌ترین قابلیت Memrise این است که به کاربر اجازه می‌دهد از اشیاء مختلف عکس گرفته و نام انگلیسی آنها را از طریق نرم افزار یاد بگیرد.

کلیک کنید: نرم‌افزار رزتا استون چیست؟

جمع بندی

یکی از بهترین متدهای آموزشی، یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از هوش مصنوعی است. ابزارهای هوش مصنوعی در قالب پلتفرم‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایلی اغلب به صورت رایگان در اختیار شما هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن زبان انگلیسی را تا سطح خوبی به شما آموزش دهند.

هوش مصنوعی قدرت درک بالایی داشته و دوره‌های آموزشی را مبتنی بر توانایی‌ها، زمانبندی و علایق شما طرح‌ریزی می‌کند. همچنین از متدهای آموزشی سرگرم کننده بهره برده و محیطی امن و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر قصد دارید همین امروز یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید، توصیه می‌کنیم از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا