اخبار

پاریس: غزه سرزمین فلسطین است؛ اسرائیل حق تعیین آینده آن را ندارد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: (رژیم) اسرائیل حق تعیین آینده غزه را که سرزمین فلسطین محسوب می‌شود، ندارد و ما باید به اصل حقوق بین الملل بازگردیم.

کولونا اظهارات اخیراً سیاستمداران و مقامات این رژیم جعلی درباره اجبار فلسطینیان در نوار غزه به مهاجرت را «غیر مسوولانه» توصیف کرد و بر حمایت کشورش از راه حل به اصطلاح دو دولتی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: غزه سرزمین فلسطینی است که می‌خواهد بخشی از کشور آینده فلسطین باشد و ما از راه حل دو دولتی که تنها گزینه ممکن تلقی می شود، حمایت می‌ کنیم.

کاترین کولونا بر لزوم حمایت اشغالگران قدس از غیرنظامیان با پایبندی به قوانین بین المللی تاکید کرد.

این در حالیست که برخی از وزرای کابیته رژیم صهیونیستی (ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی، بتسالل اسموتریچ وزیر دارایی و دنی دانون عضو کنست از حزب حاکم لیکود) در هفته‌های اخیر خواستار تشویق «مهاجرت داوطلبانه» فلسطینی ها از نوار غزه شدند، موضوعی که با واکنش‌ ها و انتقادات تند جهانی مواجه شد.

با گذشت سه ماه، حمله‌های مداوم جنگنده ها و نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری همچنان ادامه دارد و بامداد امروز درگیری مسلحانه شدیدی بین نیروهای اشغال‌گر و مبارزان مقاومت در شهر نابلس و دیگر مناطق کرانه باختری روی داد.

ارتش رژیم صهیونیستی بمباران منطقه‌های مختلف نوار غزه به ویژه خان‌یونس در جنوب نوار غزه را ادامه می‌دهد.

در نتیجه بمباران منطقه «معن» در خان‌یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی چندین فلسطینی به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

310310

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا