نحوه تنظیم پلتفرم مشاوره تلفنی
پروتکل صدا از طریق اینترنت پلتفرم مشاوره تلفنی یک جایگزین مقرون به صرفه و مدرن برای سیستم های تلفن ثابت سنتی تر است. ارائهدهندگان خدمات اغلب شامل افزونهها و ادغامهایی هستند که عملیات روزمره را به گونهای ارتقا میدهند که خطوط ثابت نمیتوانند. در این راهنما، نحوه راه اندازی پلتفرم مشاوره تلفنی برای خانه یا محل کار خود را یاد خواهید گرفت. ما شما را از طریق گزینه های برتر سیستم، مراحل کلیدی و ملاحظات مهمی که باید در خرید سامانه مشاوره تلفنی نظر داشته باشید، راهنمایی می کنیم.
آشنایی با پلتفرم مشاوره تلفنی و نحوه عملکرد آنها
به عبارت ساده، پلتفرم مشاوره تلفنی فناوری است که به شما امکان می دهد با استفاده از اتصال اینترنت پهن باند تماس برقرار یا دریافت کنید. استفاده از هر گوشی برای این منظور امکان پذیر است. تلفن های پروتکل اینترنت (IP) سیگنال های صوتی آنالوگ را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کنند و سپس از طریق اینترنت ارسال می شوند.
برخی از تنظیمات سامانه مشاوره تلفنی ممکن است به اترنت Power-over (PoE) نیاز داشته باشند، یا ممکن است اصلاً به هیچ سخت افزاری نیاز نداشته باشید. دلیل این امر این است که، به دلیل ماهیت خود، VoIP نه تنها برای استفاده از طریق تلفن، بلکه عملاً برای هر دستگاه آماده اینترنت، از جمله تبلت یا لپ تاپ شما، در دسترس است.
اکنون که در مورد VoIP و کارهایی که باید قبل از دریافت سرویس انجام دهید بحث کردیم، میتوانیم به مراحل گام به گام تنظیم تلفن VoIP خود برویم.
مرحله 1: نیازهای خود را تعیین کنید
با این حال، قبل از اینکه تصمیم بگیرید چگونه سرویس تلفن پلتفرم مشاوره تلفنی را برای کسب و کار یا دفتر کار خود تنظیم کنید، چند فاکتور حیاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
سرعت اینترنت، کیفیت و قابلیت اطمینان
قبل از راه اندازی سیستم پلتفرم مشاوره تلفنی ، باید برای تعیین کیفیت اینترنت خود وقت بگذارید. می توانید سرعت اینترنت خود را آزمایش کنید یا با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید و در مورد کیفیت و قابلیت اطمینان در منطقه خود سؤال بپرسید. خود دستگاه ها نیز ممکن است در سرعت و قابلیت اطمینان اتصال آنلاین شما نقش داشته باشند. از آنجایی که پلتفرم مشاوره تلفنی به اینترنت ثابت و باکیفیت نیاز دارد، میخواهید اطمینان حاصل کنید که سیستم تلفن شما در حال انتقال است.
اگر قصد خرید تلفن های IP یا سایر سخت افزارها را دارید
راه اندازی سیستم VoIP می تواند شبیه خطوط ثابت سنتی باشد، به جز کابل های اترنت که جای سیم های تلفن را می گیرند. با این حال، امکان استفاده از پلتفرم مشاوره تلفنی بدون تلفن یا نیاز به خرید تلفن، هدست یا سایر سخت افزارها نیز وجود دارد.
هنگام جستجوی خدمات، ممکن است لازم باشد در نظر داشته باشید که آیا شماره های مجازی را به دستگاه های موجود متصل می کنید یا باید روی سخت افزار همراه سرمایه گذاری کنید. این پاسخ معمولاً به عواملی مانند اندازه کسب و کار، مکان آن و بودجه فعلی شما بستگی دارد.
یکی از عوارض سرویس تلفن ابری که به ندرت در مورد آن صحبت می شود این است که تماس با خدمات اضطراری همیشه آسان نیست. در واقع، به خدمات تلفن VoIP متصل به هم نیاز دارد تا قوانین را برآورده کند. این بدان معناست که خدمات را به عنوان یک ویژگی استاندارد در دسترس مشتریان قرار دهید. علاوه بر این، آنها باید شماره تماس و محل تماس گیرنده 911 را به پرسنل خدمات اضطراری ارائه دهند.
به طور کلی ایده خوبی است که بدانید چگونه از طریق ارائه دهنده خدمات VoIP انتخابی شما کار می کند. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که قصد ارائه آن را دارید دقیق است و در صورت نیاز به روز می شود.
مرحله 2: تصمیم بگیرید که به چه تعداد کاربر و خطوط نیاز دارید
اگر شما یک مالک انحصاری هستید که از خانه کار می کنید، به احتمال زیاد فقط به یک یا دو خط نیاز خواهید داشت. برای شرکتی که صدها یا هزاران نفر را در دهها بخش و زیرمجموعه استخدام میکند، داستان متفاوتی است.
با این حال، حتی با وجود یک سازمان گسترده، همه به خط تلفن نیاز ندارند. ممکن است شما فقط به یک خط تلفن منحصر به فرد در هر بخش با چند خط اضافی برای پرسنل سطح بالا نیاز داشته باشید. راه اندازی شبکه تلفن VoIP شما باید بر اساس میزان ترافیک تلفن مورد انتظار کسب و کار شما عمل کند. این بدان معناست که شما نباید بیش از آنچه نیاز دارید خطوط تلفن بخرید، حتی اگر شامل تخفیف باشد.
مرحله 3: هزینه های خدمات و هزینه های افزودنی را محاسبه کنید
هزینه های VoIP ماهانه بسته به تعداد خطوطی که خریداری می کنید متغیر است. البته، برای شرکت های خدمات تلفن ابری معمول است که در صورت خرید تعداد مشخصی خط تلفن، از هزینه ثابت استفاده می کنند. فرض کنید به 10 خط تلفن VoIP نیاز دارید. یک ارائه دهنده معمولاً ممکن است 200 هزار تومان برای هر خط هزینه کند، اما در صورت خرید بین 6 تا 10 خط، قیمت را به 180 هزار تومان برای هر خط کاهش می دهد. به جای مبلغ مشخص هر ماه، فقط یک نرخ ثابت ماهانه مبلغ مندرج بر روی سایت کال می دریافت میشود.
علاوه بر هزینههای هر خط، ممکن است ماه به ماه برای افزونههای خاصی مانند استفاده از شمارههای رایگان یا بینالمللی یا ادغامهای CRM از شما هزینه دریافت شود. هنگام تنظیم بودجه برای سرویس VoIP، فراموش نکنید که هزینه های نصب یا هزینه های فعال سازی را در نظر بگیرید.
مرحله 4: ارائه دهنده خدمات تلفن VoIP را پیدا کنید
هنگام دریافت خدمات تلفن VoIP هیچ کمبودی در گزینه ها وجود ندارد. اگر صرفاً به دنبال شماره مجازی برای کسب و کار خود هستید، میتوانید از طریق Google Voice یک شماره را به صورت رایگان دریافت کنید. همچنین میتوانید با ثبتنام در Workspace، سرویس تلفن Google خود را ارتقا دهید.
برنامه های خدمات Google Workspace:
شروع: *** هزار تومان برای هر کاربر، در ماه (به سایت کال می مراجعه شود)
استاندارد: **** برای هر کاربر، در ماه (به سایت کال می مراجعه شود)
به علاوه: **** تومان برای هر کاربر، در ماه (به سایت کال می مراجعه شود)
شرکت: برای دریافت قیمت باکارشناسان کال می تماس بگیرید
سایر گزینه های محبوب VoIP عبارتند از:
RingCentral: از **** تومان برای هر کاربر، در ماه (به سایت کال می مراجعه شود)
Nextiva: از **** تومان برای هر کاربر، در ماه (با کمتر از 5 کاربر) (به سایت کال می مراجعه شود)
Grasshopper: از *** تومان در ماه (به سایت کال می مراجعه شود)
اگر مایلید در مورد ارائه دهندگان خدمات VoIP و برندهای برتر ما بیشتر بدانید، کال می فهرستی از بهترین خدمات VoIP موجود در بازار را گردآوری کرده است.
پس از دریافت خدمات VoIP
هنگامی که تصمیم می گیرید و برای خدمات VoIP هزینه می کنید، ممکن است لازم باشد هر از گاهی چند کار را انجام دهید. به عنوان مثال، تغییرات احتمالی قیمت را دنبال کنید، به خصوص اگر با تخفیفی وارد شده اید که ممکن است پس از چند ماه یا در عرض چند سال تمام شود.
اکنون که میدانید چگونه یک سیستم تلفن VoIP را راهاندازی کنید، باید بدانید که در صورت ارائه گزینههای خدمات بهتر با قیمت بهتر، همیشه میتوانید به یک سرویس جدید بروید. کارشناسان کال می آماده پاسخگویی 02191304535 به شما عزیزان هستند