آمورش

خدمتکار به انگلیسی، واژه های مشابه و 6 حقیقت جالب

Gamma koli

خدمتکار به انگلیسی می شود Servant البته maid هم کاربرد دارد. (البته به خدمتکاری که داخل رستوران کار می کند، waiter (مرد) و waitress (زن) می گویند). در این مطلب توضیح کامل خدمتکار به انگلیسی، هم معنی ها و حقایق جالب را با هم مرور می کنیم.

تعریف Servant

a public servant کسی که به دیگران خدمت می کند یا به صورت خصوصی ، کسی که کار هایی را برای شخص یا منزل ارباب یا کارفرمای شخصی اش انجام می دهد.

هم خانواده های Servant

  • Servanthood خدمتکاری
  • servantless بدون خدمتکار

50 اصطلاح کاربردی در زبان انگلیسی

سایر معادل ها یا واژه های شبیه:

  • daily خانم خدمتکار در منزل (برای تمیزکاری)
  • domestic خدمتکار (مرد یا زن) که هم برای تمیزکاری و هم کارهای دیگر در منزل استخدام می شود
  • flunky خدمتکار (مرد یا زن) که فراتر از خدمتکار هست و بیشتر کار حمالی می کند
  • lackey بیشتر به خدمتکاران مرد گفته میشود که کارهای سخت منزل را انجام می دهند
  • menial نوکر
  • retainer بیشتر به وکیل یا پزشک خانوادگی می گویند
  • steward مباشر

متضاد ها

  • master (ارباب مرد)
  • mistress (ارباب خانم)

در کنار این مطلب بخوانید: چگونه افراد مختلف را در زبان انگلیسی صدا بزنیم؟

نمونه های Servant در جمله

  • the wealthy family had servants to clean and cook for them این خانواده ثروتمند خدمتکارانی داشتند که برای شان نظافت و آشپزی می کردند
  • At Holy Family Catholic Church , Kurer was remembered Wednesday as a servant and champion of justice. در کلیسای کاتولیک خانواده مقدس، از کورر به عنوان خادم و قهرمان عدالت یاد شده است
  • Was this teacher an unknowing servant of the patriarchy , as Kara Cooney would argue, or a naïve propagandist of the oil industry , as Riggs herself comes to believe? آیا این معلم، همان طور که کارا کُنی می‌گوید، یک کارمند ناآگاه برخواسته از فرهنگ مرد سالارانه بود، یا همان طور که خود ریگز معتقد است، یک مبلق ساده ‌لوح صنعت نفت؟

تاریخچه و ریشه شناسی Servant

در قرن 13 ام به کار برده شد. در دوران زبان شناسی انگلیسی میانه ، Servant یا Sarvaunt بوده است.

به کارتان می آید: 100 روش تعریف کردن از کسی به انگلیسی

6 حقیقت جالب

برخی از تصورات غلط و رایج در مورد خدمتکاران که همه فکر می کنند درست است:

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

1-همه خدمتکاران در دبی؛ فیلیپینی هستند : این فرض بسیار رایج است و علت هم می تواند این باشد که فیلیپینی ها جمعیت غالب خدمتکاران ساکن دبی را شامل می شوند. با این وجود، همه خدمتکاران در این کشور فیلیپینی نیستند. تعداد قابل توجهی خدمتکار وجود دارد که از کشور های جنوب آسیا، کشور های آفریقایی و دیگر کشور های آسیای جنوب شرقی مثل اندونزی به این جا آمده اند. اما با این حال، این فیلیپینی ها هستند که دستمزد های نسبتا بالا تری دریافت می کنند. علت می تواند تسلط آن ها به زبان انگلیسی و مهارت ذاتی شان در برخورد با کودکان باشد.

2- همه خدمتکاران در دبی به صورت قانونی استخدام می شوند: قاچاق انسان اقدامی اسفناک است و باید با شدیدترین مجازات ممکن با آن برخورد شود، زیرا باعث تحقیر و پست شمرده شدن انسان ها می شود. اما با وجود این، بازار سیاه پر سودی در دبی برای خرید و فروش خدمتکاران قاچاقی وجود دارد. سفارت کشور ها شرایط خوب و مساعدی را برای مهارجرت فراهم نمی کنند، بنابراین مهاجرت بسیار سخت می شود. این مانع به ابزار های غیر قانونی مثل بازار سیاه اجازه رونق می دهد . جرایم و مجازات‌ ها در دبی برای هر کسی که خدمتکار غیرقانونی می گیرد بسیار زیاد است، اما افرادی هستند که هنوز به این روش خدمتکاران را به خدمت می گیرند.

3- همه خدمتکاران در دبی یونیفورم می پوشند: این ممکن است برای کسانی که از آژانس های خدمتکار مستقل استخدام می شوند ، و ملزم به پوشیدن یونیفورم و پیراهن هایی هستند که نشان دهنده آرم شرکت مربوطه باست، صادق باشد . اما در مورد خدمتکارانی که توسط خانواده ها و به صورت خصوصی به کار گرفته شده اند، صدق نمی کند . آن ها می توانند هر چه می خواهند بپوشند، زیرا در داخل خانه خودشان زندگی می کنند. اگر چه اگر لباسی بپوشند که از نظر اربابان شان نامناسب تشخیص داده شود، مجبور می شوند آن را عوض کنند.

maids in dubai help

4- حمایت از خدمتکار ها در دبی به خوبی انجام می شود: برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که حمایت از خدمتکار آسان است و فقط باید یک عضو خاص را از لیست نامزد ها انتخاب کرد. بقیه مراحل هم خود به خود انجام می شود و خدمتکار خودش به تنهایی به یک شهر سفر می کند. در واقع، غیرممکن هم نیست اما فرایند دشواری دارد و به همین دلیل است که برخی افراد ترجیح می دهند به جای این کار، آن ها را از آژانس استخدام کنند.

5- همه خدمتکار ها در دبی زندگی آرامی دارند: دبی با 2 میلیون نفر جمعیت، یک جهان مدرن است و به دلیل رفاه و رونق افراد بیشتری را به خود جذب می کند. در بین این افراد خدمتکارانی هم هستند که از سرزمین های بیگانه با هزاران آرزو می آیند و گرچه تعداد زیادی از آن ها زندگی خوبی دارند، اما هنوز عده ای هستند که هیچ وقت تجربه زندگی بدون دغدغه را نداشته اند. برخورد صاحبان شان، پرداخت نامنظم دستمزد، نداشتن وقت آزاد شرایط بدی را به وجود می آورد اما در بیشتر موارد آن ها زندگی شان را می‌گذرانند اما بیشتر برای رفع نیاز های عزیزان شان.

maids in dubai blackmarket

6- خدمتکاران در دبی تحصیلات بالایی ندارند: سوابق تحصیلی برخی از خدمتکارانی که در دبی کار می کنند، شگفت آور است. برخی از خدمتکارانی که از کشور شان مهاجرت کرده ‌اند، این کار را انجام می ‌دهند، نه به این دلیل که فاقد صلاحیت تحصیلی هستند زیرا برخی از آن ها مدرک معتبری برای فعالیت در تجارت و سایر زمینه‌ ها دارند، بلکه به این دلیل که شرایط آن ها را مجبور به انجام این کار می ‌کند. البته خدمتکاران در دبی می توانند از وضعیت فعلی خدمتکاری خارج شوند و به طور کلی وارد عرصه کار شوند، اما اکثر آن ها به دلیل رقابت یا نداشتن اشتراکات فرهنگی این کار را نمی کنند.

بسیار کاربردی: مکالمه در رستوران به انگلیسی (واژگان و عبارات)

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا