آمورش

معرفی بهترین کتاب های کمک ‌درسی چهارم برای دروس ریاضی، فارسی و علوم

Gamma koli

با گذشت یکی دو سال اول تحصیل و با کم شدن وابستگی درسی دانش‌آموزان به والدین، نیاز به تهیه کتاب‌های کمک‌آموزشی برای آن‌ها بیشتر می‌شود. شروع کار با این کتاب‌ها در سال‌های میانی ابتدایی، دانش‌آموزان را با نحوه صحیح درس خواندن و استفاده از منابع کمک‌آموزشی آشنا می‌کند و آن‌ها را برای شیوه‌های یادگیری در مقاطع بالاتر تحصیلی آماده می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از بهترین کتاب‌های کمک‌درسی برای چهارم دبستان را به شما معرفی کنیم:

آشنایی با مناسب ترین کتاب‌های کمک درسی چهارم

عنوان دروس چهارم ابتدایی، همان درس‌هایی است که در سال سوم پیشت سر گذاشته‌اند، با این تفاوت که مطالب جدید و در سطح یادگیری بالاتری هستند. ۷ درسی که دانش‌آموزان در سال چهارم با آ»‌ها سروکار دارند شامل موارد زیر هستند:

D:Zahraچهارم-500x286.jpg

حتما بخوانید: بهترین کتابهای آموزش زبان

  • ریاضی
  • علوم‌ تجربی
  • فارس
  • نگارش فارسی
  • مطالعات اجتماعی
  • آموزش قرآن
  • هدیه‌های آسمان

کتاب‌های کمک ‌درسی چهارم برای ریاضی، فارسی و علوم

از میان درس‌های کلاس چهارم ابتدایی، برای درس‌های ریاضی، علوم تجربی و فارسی از جمله کتاب‌های کمک درسی چهارم بوده که مورد نیاز است. خانواده‌ها می‌توانند بر اساس نیاز دانش‌آموزان خود برای این دروس کتاب کمک‌آموزشی تهیه کنند. همچنین بسیاری از ناشران کتاب‌های جامع که شامل هر سه این دروس می‌شود را نیز منتشر کرده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

کتاب کمک ‌درسی برای درس ریاضی چهارم دبستان

درس ریاضی اهمیت زیادی به خصوص در پایه چهارم دبستان دارد. بسیاری از مفاهیم مهم و پایه ریاضی در این مقطع آموزش داده می‌شود. با توجه به شرایط آموزشی در سال‌های اخیر و عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری ریاضی، استفاده از کتاب‌های کمک درسی چهارم برای این پایه به تثبیت این مفاهیم کمک زیادی می‌کند. کتاب‌های کمک‌درسی که برای ریاضی چهارم پیشنهاد می‌شوند شامل موارد زیر است:

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

ریاضی چهارم دبستان خیلی سبز

این کتاب تالیف اکبر کشفی است و شامل درسنامه و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۵۲ صفحه است.

کارپوچینو ریاضی چهارم ابتدایی گاج

این کتاب تالیف علیرضا رئیسی امجد و اکرم نژاد فلاح است و شامل درسنامه و تست است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۹۲ صفحه است.

شاهکار ریاضی چهارم دبستان کلاغ سفید

این کتاب تالیف سمانه نومیری است و شامل درسنامه و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۲۳۲ صفحه است.

کتاب کار و تمرین چهارم دبستان منتشران

این کتاب تالیف نرجس نومیری است و شامل نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۰۱ صفحه است.

آموزش و تمرین ریاضی چهارم دبستان رشادت جلد اول و دوم مبنکران

این کتاب تالیف محمد برجی اصفهانی و هادی عزیززاده است. جلد اول شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۳۱ صفحه است. جلد دوم شامل پاسخنامه جلد اول در ۱۳۰ صفحه است.

سیر تا پیاز ریاضی چهارم ابتدایی گاج

این کتاب تالیف فرزاد تندرو و آرزو فراهانی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۳۱۲ صفحه است.

ریاضی چهارم ماجراهای من و درسام خیلی سبز

این کتاب تالیف محمدرضا فاتحی نسب است و شامل درسنامه و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۱۱ صفحه است.

کتاب کمک‌درسی برای درس فارسی چهارم دبستان

مقطع ابتدایی زیربنای مقاطع بالاتر است. سهل‌انگاری در آموزش نکات و مطالب هر درس می‌تواند دانش‌آموز را در تسلط بر مطالب سال‌های آینده دچار مشکل کند. یکی از دروس مهم در دبستان، زبان و نگارش فارسی است که سرشار از نکات و جزییات کاربردی و پر اهمیت است. پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری فارسی دانش‌آموز از این کتاب‌ها کمک بگیرید:

فارسی چهارم دبستان کتاب کار خیلی سبز

این کتاب تالیف گلزار فرهادی و مرجان ده حقی است و شامل درسنامه و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۲۷ صفحه است.

کارپوچینو فارسی چهارم ابتدایی گاج

این کتاب تالیف سیده نجمه حسینی است و شامل درسنامه و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۴۸ صفحه است.

فارسی چهارم دبستان شاهکار کلاغ سفید

این کتاب تالیف نوشین باباشاه است و شامل درسنامه و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ است.

  • آموزش و تمرین فارسی چهارم دبستان رشادت مبتکران

این کتاب تالیف مجید علی‌محمدی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۲۱۱ صفحه است.

فارسی چهارم دبستان ماجراهای من و درسام خیلی سبز

این کتاب تالیف رویا نورمحمدی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۹۲ صفحه است.

کتاب کمک‌درسی برای درس علوم چهارم دبستان

یادگیری کامل دروس پایه‌های ابتدایی تحصیل برای موفقیت در پایه‌های بعدی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از مفاهیم ارایه شده در درس علوم تجربی دبستان از مفاهیم اصلی زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی در سال‌های آینده تحصیلی دانش‌آموز خواهد بود. کتاب‌های کمک‌درسی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای یادگیری علوم چهارم دبستان بسیار مفید هستند:

علوم چهارم دبستان کار خیلی سبز

این کتاب تالیف ریحانه شعبان‌زاده و مهرناز صادقی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۵۸ صفحه است.

کارپوچینو علوم چهارم دبستان گاج

این کتاب تالیف مصطفی خلیل زاده و فاطمه حسینی رباطی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۵۵ صفحه است.

آموزش و تمرین علوم چهارم دبستان رشادت مبتکران

این کتاب تالیف مجید علی‌محمدی و مجید یحیی زاده است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۵۱ صفحه است.

علوم چهارم دبستان ماجراهای من و درسام خیلی سبز

این کتاب تالیف مهرناز صادقی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۰۴ صفحه است.

سیر تا پیاز علوم چهارم ابتدایی گاج

این کتاب تالیف مرضیه غلامی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۱۸۴ صفحه است.

D:ZahraEntrepreneur-student-Cover (1).jpg

کتاب‌های کمک‌درسی جامع برای چهارم دبستان

همانطور که پیش از این اشاره کردیم ناشران کتاب‌های کمک درسی جامع را برای مقاطع دبستان نیز طراحی کرده‌اند. این کتاب‌ها شامل همه دروس فارسی، علوم تجربی، ریاضی، مطالعات اجتماعی و هدیه‌های آسمان است و مناسب مرور آخر هفته یا دیگر تعطیلات هستند. در ادامه چند نمونه از کتاب‌های جامع‌ ‌چهارم دبستان معرفی می‌شوند:

پیک آدینه چهارم دبستان گاج

این کتاب تالیف حسن رضا شیری و سکینه موسوی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۲۲۸ صفحه است.

پیک هفتگی چهارم دبستان خیلی سبز

این کتاب تالیف بهاره اخگری است و شامل نمونه سوال تشریحی است.

جامع چهارم دبستان ماجراهای من و درسام خیلی سبز

این کتاب تالیف محمدرضا فاتحی نسب و مهرناز صادقی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۳۵۰ صفحه است.

جامع چهارم دبستان پرسمان ای کیو گاج

این کتاب تالیف حامد شریفیان است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. سال انتشار کتاب ۱۴۰۰ و تعداد صفحات آن ۴۴۸ صفحه است.

سخن آخر

در سال‌های اخیر به دلیل آموزش غیرحضوری، وجود نواقص یا اشتباهاتی در نحوه یادگیری دانش‌آموزان، موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده‌است. این موضوع به ویژه در مورد دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی که در حال یادگیری مفاهیم پایه هستند، نگرانی‌های بیشتری را به همراه داشته است. با این وجود می‌توان در سال‌های پیش‌رو با همکاری خانواده‌ و مدارس و به کمک ابزارها و منابع کمک‌درسی این کمبودها را تا حد زیادی جبران کرد. پیشنهاد می‌کنیم از کتاب‌های کمک‌درسی معرفی شده در این امر کمک بگیرید. برای دسترسی آسان به انواع کتاب‌های کمک‌درسی می‌توانید به سایت وطن بوک مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا