آمورش

10 فیلم کوتاه انگلیسی برای یادگیری زبان (و روش استفاده)

ielts gama-min

تماشای فیلم یک راه سرگرم کننده برای بهبود تقویت زبان انگلیسی است. ما در این مقاله قصد داریم به یک سری نکات و معرفی 10 تا از فیلم هایی که به شما در یادگیری زبان کمک می کنند ، بپردازیم.

چرا بهتر است زبان انگلیسی را با فیلم یاد بگیریم؟

تماشای فیلم بسیار سرگرم کننده تر از خواندن کتاب های آموزش زبان انگلیسی است! علاوه بر این می تواند به همان اندازه هم مفید باشد. تماشای فیلم به زبان انگلیسی به دلایل زیر باعث افزایش تسلط شما روی این زبان می شود:

  • شنیدن انگلیسی درست و واقعی. کتاب ها برای یادگیری لغات و گرامر فوق العاده هستند، اما هیچ چیز به اندازه گوش دادن به زبان بومی و نیتیو انگلیسی موثر نیست. با تماشای فیلم های بریتانیایی و آمریکایی می توانید به لهجه و گویش بازیگرانی که به زبان بومی انگلیسی صحبت می کنند، گوش دهید. این روش به شما کمک می کند تا انگلیسی مدرن را یاد بگیرید و واژگان و سبک صحبت کردن تان شباهت بیشتری به زبان نیتیو انگلیسی داشته باشد.
  • یادگیری تلفظ بهتر. گاهی اوقات سخت است که بدانید یک کلمه انگلیسی چه طور تلفظ می شود. شنیدن گفتگو های کسانی که در فیلم ها به صورت بومی صحبت می کنند، بیان درست عبارات را به شما آموزش می ‌دهد. دیالوگ ‌های فیلم ‌ها نمونه‌ های خوبی برای درک این که کلمات چه طور در مکالمات پیوسته تلفظ می شوند ، هستند.
  • قرار گرفتن در شرایط و فضای واقعی. وقتی کلمه ای را یاد می گیرید، به خاطر آوردن معنا یا نحوه استفاده از آن دشوار است. در فیلم ها از کلمات به عنوان بخشی از داستان استفاده می شود و این فضا به شما کمک می کند تا آن ها را به طور موثرتر یاد گرفته و به خاطر بسپارید.
  • آشنایی با لهجه های بومی. در سراسر بریتانیا و آمریکا از لهجه های مختلفی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده می شود . هنگام تماشای فیلم، لهجه‌ های محلی زیادی را خواهید شنید که کمک می کند تا آن ها را بهتر درک کنید. کتاب های درسی به ندرت اطلاعاتی در مورد لهجه های انگلیسی ارائه می دهند.
  • آشنایی با فرهنگ مربوط به مردم انگلیسی زبان. با تماشای فیلم به زبان انگلیسی می توانید در مورد فرهنگی که در پس این زبان است اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. زبان و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با هم دارند . پس چرا با تماشای فیلم های زبان اصلی هر دو را هم زمان یاد نگیریم!

5 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم

1-فقط فیلم های جذاب را انتخاب کنید!

مسلما همه ما دنبال فیلم های جذاب هستیم ، اما همین نکته برای انتخاب فیلم جهت آموزش زبان بسیار مهم است. اگر فیلم خسته کننده ای را انتخاب کنید، ممکن است اشتیاق تان به تماشا را از دست بدهید و کم تر به زبانی که در آن استفاده می شود، توجه کنید! برای یافتن فیلم‌ های جالب بر اساس ژانر، عنوان، بازیگر یا تاریخ اکران، می ‌توانید به سایت IMDB مراجعه کنید.

2-از دیدن فیلم ‌هایی که خیلی سخت هستند، اجتناب کنید

وقتی می خواهید یک فیلم به زبان انگلیسی را تماشا کنید ، مهم است که به اندازه کافی با آن ارتباط برقرار کرده و داستان آن را درک کنید. سعی کنید فیلمی را انتخاب کنید که با سطح انگلیسی فعلی تان متناسب باشد. اگر مبتدی هستید، بد نیست با کارتون های ساده یا فیلم های کودکانه مثل ” داستان اسباب بازی ” شروع کنید. از طرفی هم معمولا اگر 99 درصد از دیالوگ بین شخصیت های یک فیلم را درک کنید، آن فیلم برای تان جذاب تر خواهد بود.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

3-هدفتان درک 70٪ دیالوگ ها یا حتی بیشتر باشد

هنگام یادگیری زبان انگلیسی با فیلم، باید هدف تان درک معنای کلی باشد و نه تک تک کلمات . اگر برخی از کلمات یا عبارات را نفهمیدید یا لهجه یک شخصیت در فیلم را متوجه نشدید ، نگران نباشید. گاهی اوقات می‌ توانید فیلم را متوقف کرده یا به عقب برگردانید و واژگان جدید را یادداشت کنید، اما از انجام بیش از حد این کار خودداری کنید. یادتان باشد که تماشای فیلم باید لذت بخش و سرگرم کننده باشد!

دانلود اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی (رایگان)

4-دیالوگ های مورد علاقه تان را تکرار کنید!

اگر دیالوگی را شنیدید که واقعا دوست داشتید، آن را یادداشت و تکرار کنید ! اگر آن را با صدای بلند به زبان بیاورید، به احتمال زیاد آن را به خاطر خواهید سپرد. گاهی اوقات، عباراتی را می شنوید که جالب به نظر می رسند و در انگلیسی روزمره در بریتانیا یا آمریکا کاربرد دارند. کتاب‌ های درسی معمولا این عبارات غیررسمی را آموزش نمی ‌دهند، اما در فیلم ها آموزش داده می شوند!

نکته: با پخش کننده های VLC یا هر برنامه پخش مشابهی می توانید فیلم هایی با زیرنویس هایی که با تاخیر اضافه می شوند را به زبان انگلیسی تماشا کنید. اگر مقدار تاخیر را 2 ثانیه تعیین کرده اید، سعی کنید ابتدا با گوش دادن متوجه دیالوگ شوید و بعد با خواندن زیرنویس ها، آنچه شنیده اید را چک کنید.

5-از زیرنویس ها به روش درست استفاده کنید

وقتی در حال تماشای فیلمی به زبان انگلیسی هستید، ایده خوبی است که گزینه زیر نویس فیلم را فعال کنید. در اکثر پخش کننده های ویدیو می توانید این کار را از طریق زبانه تنظیمات ( Settings) انجام دهید. در یوتیوب دکمه «CC» در گوشه پایین سمت راست را فشار دهید و سپس « زیر نویس انگلیسی » را انتخاب کنید. اگر واقعا فیلمی را دوست دارید، شاید بد نباشد آن را یک بار با زیر نویس و بعد بدون آن تماشا کنید . از گذاشتن زیر نویس به زبان مادری تان اجتناب کنید.

نکته مهم: برخی از فیلم های کوتاه فقط در یوتیوب موجود هستند و به همین دلیل باید وی پی ان را روشن کنید تا بتوانید آنها را تماشا نمایید

فیلمهای کوتاه انگلیسی زبان

1-نادیا (Nadia) 2017

  • دانلود/تماشای فیلم

این فیلم به کارگردانی تدی نایگ و نویسندگی الکس تننبائوم، بر مشکلات مربوط به بی خانمان شدن تمرکز دارد. داستان در مورد یک دختر عادی است که به تازگی توسط مادرش از خانه بیرون رانده شده است. خوشبختانه ، معلمش او را نجات می دهد و دختر متوجه می شود معلمش هم در جوانی به همین سرنوشت دچار شده است.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-300x135.jpg

این فیلم نگرشی در مورد علل بی خانمان شدن می دهد و مربوط به افرادی است که به خاطر حس نا امنی که تجربه کرده اند و یا خشونت خانگی، از خانه فرار می کنند.

2-تصور کن (Imagine) 2015

  • دانلود/تماشای فیلم

این فیلم توسط کارل میسون کارگردانی شده و بر روی بیماری بسیار نادر و صعب العلاج نیمن پیک (Niemann-pick) نوع C تمرکز دارد که یک بیماری ژنتیکی است و باعث زوال عصبی و عقلی می شود.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-1-300x169.jpg

این فیلم درباره دختر کوچکی به نام میلی است که از این بیماری رنج می برد و به خاطر آن نمی تواند آن طور که دلش می خواهد زندگی کند. اگر چه آن ها از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند، اما والدین او هر کاری که می توانند برای درمانش انجام می دهند . متأسفانه، آن ها امید شان برای گرفتن کمک از دیگران برای دخترشان را از دست می دهند.

میلی نا امید از کمک، به تخیل خودش روی می آورد تا به وسیله آن هر کاری که می خواهد ، مثل رقصیدن روی صحنه را انجام دهد.

3-جوان آمریکایی (Young American) 2014

  • دانلود/تماشای فیلم

جوان آمریکایی به کارگردانی کوین لیسی، داستان دختر جوان قوی ای است که در پرورشگاه بزرگ شده است. او هر کاری برای مادر بیمارش انجام می دهد اما سرانجام تصمیم می گیرد برای تامین هزینه های سفرش نقشه سرقت از یک بانک را بکشد.

او تصمیم می‌گیرد همکلاسی جوانش که ظاهرا به او علاقه دارد را در این سرقت شریک کند . سوال این جا است که آیا عشق معشوقش کافی خواهد بود تا او را در چنین نقشه جسورانه ای یاری کند؟

حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال- راهنمای کامل

4-عبور (Passing) 2008

  • دانلود/تماشای فیلم

این فیلم کوتاه زیبا و بی ادعا به کارگردان جولی هیلز است . عبور، داستان مرد جوانی را روایت می کند که وارد یک گل فروشی می شود. او به دنبال چیزی برای نشان دادن عشقش است، اما از میزان توجهی که به او می شود آزرده خاطر می شود .

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-3-198x300.jpg

مرد بعد از رفتنش می فهمد که چرا این همه مورد علاقه قرار گرفته است.

5-متمایز (Different) 2017

  • دانلود/تماشای فیلم

Different به کارگردانی تانیک رحمان به بررسی چگونگی زندگی دو فرد با معلولیت های مختلف با بقیه افراد پردازد. هدف این فیلم این است که پیام کارگردان مبنی بر این که ” با وجود تفاوت‌ هایمان، همه ما هنوز هم می ‌توانیم در کنار هم با خوشی و مهربانی زندگی کنیم. ” را برساند.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-300x170.png

متفاوت یکی دیگر از فیلم های بی ادعایی است که نشان می دهد چه طور تفاوت هایمان، ما را منحصر به فرد می کند، پس باید آن ها را قدر بدانیم .

6-دریا کنار (Sea Side) 2014

  • دانلود/تماشای فیلم

Sea Side اولین فیلم کوتاه کارگردان سباستین کاکس است که درباره دختری از خانواده ای از هم گسیخته است.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-4-200x300.jpg

او با این که زندگی اسفباری دارد اما هنوز برادرش را دارد که برای آرامشش به او کمک کرده و حمایت می کند. به دلیل موقعیتش، او مدام کلاس هایش را لغو می کند تا با برادرش در کنار دریا وقت بگذراند . با گذشت زمان، او متوجه می شود که برادرش کم کم از او فاصله می گیرد.

buy برای دریافت بهترین پکیج آموزش با فیلم و انیمیشن اینجا کلیک کنید

7-کراش (The Crush) 2010

  • دانلود/تماشای فیلم

این فیلم به کارگردانی مایکل کریگ درباره پسر کوچکی است که به دلیل علاقه ای که به معلمش دارد تصمیم می گیرد رابطه عاشقانه او (معلمش) را خراب کند. نقشه اش خوب پیش می رود تا این که متوجه می شود معلمش حلقه ای که این پسر بچه به او داده است را در دست نمی کند.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-1-300x165.png

پس از این که متوجه می شود او قرار است ازدواج کند، نقشه شوم و شیطنت آمیزی را شروع می کند .

8-ایستگاه اتوبوس ( The Bus Stop ) 2016

  • دانلود/تماشای فیلم

فیلم کوتاه و تاثیرگذار ایستگاه اتوبوس اثر ماگالی دِ ژنوا، واکنش یک پیرزن به آزار و اذیت شدنش توسط نوجوانان در ایستگاه اتوبوس را دنبال می کند . این فیلم اولین کارگردانی امیدوار کننده از ماگالی است که مطمئنا شایسته بودن در این لیست هم هست.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-5-300x169.jpg

پس از این که این پیرزن در ایستگاه اتوبوس مورد آزار و اذیت قرار می گیرد ، متوجه می شود که در همسایگی یکی از قلدر ها زندگی می کند. او این شانس را پیدا می کند تا آن جوان را با مادرش ببنید و تصمیم می گیرد درسی به او بدهد که هیچ وقت فراموش نکند.

این ماجرا داستانی زیبا از قدرت طرز فکر مثبت و این که چه طور می توان از آن برای اصلاح یک فرد بد استفاده کرد ، است.

حتما بخوانید: ۱۵ سایت هوشمند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم‌ و سریال

9-من تو را بیشتر دوست دارم (I Love You More) 2014

  • دانلود/تماشای فیلم

من تو را بیشتر دوست دارم، یک درام روان شناختی جالب به کارگردانی کوین اسلون است . علی رغم این که او سال ها در این صنعت بوده، این اولین فیلم کوتاه او است. شهرت او بیشتر به خاطر کار بر روی جلوه های ویژه فیلم Knightrider بوده است.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-6-300x201.jpg

من تو را بیشتر دوست دارم، داستان زوج جوانی را روایت می کند که معتقدند عشق شان از هر کس دیگری بیشتر است. با وجود این ادعا، طولی نمی کشد که رابطه شان به هم می خورد .

10-دوست پسر جدید سیندی اثر رابرت برینکمن (Cindy’s New Boyfriend By Robert Brinkmann) 2015

  • دانلود/تماشای فیلم

رابرت برینکمن بازیگر تصمیم می گیرد تا دوست پسر جدید دوست دختر سابق دوستش را بترساند. او تصمیم می گیرد نقش کاراکتر قبلی اش به عنوان یک مرد سرسخت و کله شق را دوباره بازی کند تا حساب کار دست دست این عاشق تازه از راه رسیده بیاید. اما مشکل این جا است که این پسر گانگستری واقعی است که به این راحتی ها نمی ترسد.

http://sofy.tv/blog/wp-content/uploads/2018/06/1-7-300x169.jpg

در ادامه بخوانید: ۱۳ تا از بهترین فیلم های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی

سایر فیلم های عالی (فیلم های بلند)

  • فیلم Driven 2018 (کلیک کنید)
  • فیلم Judy 2019 (کلیک کنید)
  • فیلم only humans 2018 (کلیک کنید)
  • فیلم Uncut Gems 2019 (کلیک کنید)
  • فیلم Brecht 2019 (کلیک کنید)
  • فیلم This Mountain Life 2019 (کلیک کنید)

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا