آمورش

قرعه کشی به انگلیسی، کاربرد در جمله و 25 حقیقت جالب

Gamma koli

قرعه کشی به انگلیسی میشود lottery (لاتاری) البته draw و balloting هم استفاده می شود اما کلمه اول رایج تر است. در این مطلب تعاریف قرعه کشی در فارسی و انگلیسی، کاربرد آن در جمله با مثال و بقیه نکات کاربردی را می آموزید.

تعاریف مختلف کلمه Lottery

1-A game of chance in which people buy tickets with numbers on and some people win prizes. Lotteries are often used to raise money for the government or for a charity.

1-بازی ای شانسی که در آن مردم بلیط هایی با شماره می خرند و برخی هم برنده جایزه می شوند. از بخت آزمایی ها معمولا برای جمع آوری پول برای دولت یا یک موسسه خیریه استفاده می شود. / لاتاری / بخت آزمایی

  • A lottery ticket بخت آزمایی
  • The State Department issues 55,000 visas each year by lottery. وزارت امور خارجه 55000 ویزا را به صورت لاتاری صادر می کند

2- A system of deciding who will get something by choosing people’s names by chance

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

2- سیستم تصمیم گیری برای این که با انتخاب تصادفی نام افراد، چه کسی به یک چیز خاص برسد / قرعه کشی

  • Do you really think winning the lottery would make you happy? آیا واقعا فکر می کنی با بردن قرعه کشی خوشحال می شوی؟

در کنار این مطلب بخوانید: چگونه افراد مختلف را در زبان انگلیسی صدا بزنیم؟

مثال:

  • Nine hundred Maine residents and 100 nonresidents had their names drawn from a lottery. نهصد نفر از ساکنان مین و 100 نفر از غیر ساکنین نام شان در لاتاری در آمده بود
  • They have spent a lifetime playing the lottery. آن ها عمری را صرف بخت آزمایی کرده اند
  • A baby ‘ s sex is a genetic lottery . It all depends on the chromosomes the baby receives from its parents. جنسیت نوزاد یک نوع قرعه کشی ژنتیکی است. همه چیز بستگی به کروموزوم هایی دارد که بچه از والدینش می گیرد
  • They had been playing the lottery together for more than a year, and they trusted him. آن ها بیشتر از یک سال با هم بخت آزمایی کردند و به هم اعتماد دارند
  • Similarly, if you have just won the lottery, go to an adviser who specialises in high net worth individuals. اگر به تازگی در قرعه کشی برنده شده اید، به مشاوری مراجعه کنید که در راهنمایی افراد پر درآمد تخصص دارد

یاد بگیرید مهمه: خانم به انگلیسی در حالت های مختلف

25 حقیقت جالب درباره قرعه کشی

1-اولین نمونه ثبت شده بخت آزمایی، برگه های کنو از چین باستان و مربوط به سال های 201 تا 187 قبل از میلاد است. این برگه های بخت آزمایی به احتمال زیاد به تأمین مالی پروژه‌ های بزرگ دولتی مثل دیوار بزرگ چین کمک کرده است.

2- در طول فستیوال Saturnalia روم باستان ، میزبانان ثروتمند شام یک نوع قرعه کشی برگزار کردند. هر مهمان یک بلیط دریافت می کرد و دارنده بلیط برنده معمولا چیز هایی مثل ظروف غذا خوری می گرفت.

3- رومن آگوستوس سزار اولین بخت آزمایی ثبت شده ای که بلیت برای فروش ارائه می کرد را برگزار کرد. او از این بودجه برای مرمت و بازسازی شهر استفاده کرد.

4- در قرون وسطی، دولت‌ های مختلف برای کمک به جمع ‌آوری بودجه برای انواع هزینه های عمومی لاتاری برگزار می ‌کردند. این لاتاری ها خیلی محبوب بودند و به عنوان نوعی مالیات غیر ضروری در نظر گرفته می شدند.

5- احتمال کشته شدن یک نفر توسط ماشین فروش خودکار ( 1 در 112 میلیون ) بیشتر از برنده شدن در لاتاری است.

حتما بخوانید: ضروری ترین اصطلاحات انگلیسی که باید بلد باشید

6- کسانی که در قرعه کشی برنده می شوند ؛ کم تر از اتفاقات روزمره زندگی مثل خوردن صبحانه خوردن یا گپ زدن با دوستان شان لذت می برند.

7- احتمال این که یک نفر رئیس جمهور ایالات متحده شود ( 1 در 10 میلیون ) بیشتر از برنده شدن در لاتاری است.

8- جوآن آر. گینتر، استاد دانشگاه استنفورد ، چهار بار برنده لاتاری شد . احتمال وقوع این اتفاق حدود 1 در 18 سپتیلیون است.

9- یک زن کالیفرنیایی در بخت آزمایی 1.3 میلیون دلار برنده شد و بلافاصله بدون این که به همسرش بگوید، درخواست طلاق داد. دو سال بعد ، وقتی همسرش فهمید که آن زن در بخت آزمایی برنده شده است، از او شکایت کرد. قاضی تمام آن پول را به مرد داد!

10- آمریکایی ها بیشتر پول شان را برای تهیه بلیط های بخت آزمایی خرج می کنند تا برای موسیقی ، کتاب، فیلم، بازی های ویدیویی و تیم های ورزشی.

11- آمریکایی ها سالانه حدود 70.15 میلیارد دلار برای بلیط های لاتاری خرج می کنند.

  • عبارات مربوط به تحصیل و دانشگاه
  • اصطلاحات مربوط به غذا و آشپزی

12- در سال 2010، قرعه کشی هفتگی دولتی در اسرائیل همان 6 عددی که سه هفته پیش در آمده بود را قرعه کشی کرد . احتمال وقوع این اتفاق یک در چهار تریلیون است.

13- فقط 20 ماه بعد از این که بیلی باب هارل جونیور در سال 1997 در لاتاری برنده شد، از همسرش جدا شد، اما توسط شیادان فریب خورد و در نهایت خودکشی کرد. او کمی قبل از مرگش گفت: ” برنده شدن در لاتاری بدترین اتفاقی است که تا به حال برای من رخ داده است. ”

14- حدود 70 درصد از برندگان قرعه کشی نه تنها تمام پولی که برنده شده اند را خرج می کنند، بلکه بقیه پول شان را هم در عرض هفت سال از دست می دهند.

15- احتمال این که برندگان لاتاری در عرض سه تا پنج سال نسبت به تعداد میانگین آمریکایی ها اعلام ورشکستگی کنند، بیشتر است.

16- رایج ترین اعداد بخت آزمایی 44، 38 و 40 هستند.

17- متداول ترین اعداد انتخاب شده در بخت آزمایی به 7 ختم می شوند.

18- وقتی افراد شرکت کننده در قرعه کشی اعداد را انتخاب می کنند، تمایل دارند تا آن ها را بر اساس اعداد هفته قبل انتخاب کنند.

19- حتی اگر هزاران بلیط بخت آزمایی خریداری کرده باشید، احتمال برنده شدن شما 1 در 292201338 خواهد بود. این احتمال با قرعه کشی های بعدی هم بیشتر نمی شود.

20- نیویورکی ها بیش از شهروندان هر ایالت دیگری بلیط بخت آزمایی می خرند و سالانه بیش از 9 میلیارد دلار هزینه می کنند.

حتما بلد باشید: 200 تا از اصطلاحات توریستی زبان انگلیسی

21- شانس این که شخصی برنده پاوربال شود ؛ حدود یک در بیش از 292 میلیون است.

22- بهترین راه برای کسب درآمد در بخت آزمایی، بازی نکردن است.

23- داکوتای شمالی کمترین میزان بلیط بخت آزمایی را در ایالات متحده می فروشد.

24- مردان در ایالات متحده هر 18 روز یک بار بخت آزمایی می کنند، در حالی که زنان هر 11 روز یک بار این کار را انجام می دهند.

25- حدود 70 درصد از افراد 20 تا 30 ساله حداقل یک بلیط بخت آزمایی در سال می خرند . تقریبا 45 درصد از سالمندان 70 سال یا بالاتر حداقل یک بلیط بخت آزمایی در سال می خرند.

15 روش افزایش دایره لغات انگلیسی (با سرعت نور)

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا