آمورش

شارژ اپل آیدی با استفاده از گیفت کارت چگونه انجام میشود؟

Gamma koli

نحوه شارژ اپل ایدی یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از کاربران محصولات کمپانی محبوب Apple با آن مواجه می‌شوند. شارژ حساب اپل از طریق گیفت کارت اپل به ‌سادگی انجام می‌شود. البته برای این کار اول باید برای خود یک حساب اپل یا همان اپل ایدی ایجاد کنید. ساخت ایدی برای اپل به سادگی و تنها با یک ایمیل و شماره تلفن انجام می‌شود. در گام آخر با خرید یک گیفت کارت می‌توان به راحتی حساب خود را شارژ نمود.

شارژ اپل ایدی با استفاده از گیفت کارت

بسیاری از کاربران اپل حداقل یکبار با این روش اقدام به شارژ اپل ایدی خود کرده‌اند. در واقع برای استفاده از سرویس‌های پولی این شرکت حتما باید حساب خود را شارژ کنید و سپس اقدام به خرید سرویس نمایید. اما اگر تا به حال حساب خود را شارژ نکرده‌اید، این راهنما برای شما نوشته شده است.

اپل ایدی (Apple ID) چیست؟

پیش از این که بخواهیم به نحوه شارژ اپل ایدی بپردازیم، اجازه دهید ابتدا کمی درباره اپل ایدی صحبت کنیم. کاربران قدیمی گوشی‌های آیفون یا مک‌بوک‌های اپل حتما با این واژه آشنایی دارند. اما اگر به تازگی یکی از محصولات این شرکت را به دست می‌گیرید، یا قصد خرید یکی از دستگاه‌های اپل را دارید یا حتی اگر علاقه‌ای به هیچ کدام از محصولات اپل را ندارید، اپل ایدی یک اصطلاح غریبه برای شما خواهد بود.

برای این گروه از افراد این سوال مطرح می‌شود که Apple ID چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع این شناسه هویت کاربران اپل محسوب می‌شود و روشی برای شناسایی کاربران مختلف می‌باشد. به عبارتی دیگر کاربران می‌توانند با ثبت یک ایدی دستگاه‌های مختلف این شرکت را به هم وصل کنند، دستگاه‌های خود را ردیابی نمایند و بسیاری از کاربردهای دیگر. اما یکی از جالب‌ترین کاربردهای این شناسه کاربری دسترسی به خرید از فروشگاه‌های اپل است. اجازه دهید این ویژگی را با ذکر یک مثال بهتر توضیح دهیم.

حتما بخوانید: تبریک تولد+ تبریک ولنتاین به زبان ترکی استانبولی (با ترجمه)

شرکت اپل همانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ از سرویس‌های رایگان و پولی متعددی بهره می‌برد. با این حال اگر بخواهید یکی از برنامه‌های پولی این شرکت را استفاده کنید، راهکار شما چیست؟ چگونه باید خرید خود را ردیابی کنید؟ نحوه پرداخت هزینه به سرویس مدنظر به چه صورت است؟ جواب این سوال بسیار ساده است. در این صورت می‌توان با ساخت یک ایدی حساب خود را شارژ نمود و به راحتی از برنامه‌ها و سرویس‌های غیر رایگان این کمپانی استفاده کنید.

به عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید از فروشگاه موسیقی اپل خرید کنید. در این مواقع می‌توانید با خرید گیفت کارت اپل یا همان آیتونز موجودی حساب کاربری خود را افزایش دهید و محصولات دیجیتال مدنظر خود را از آیتونز تهیه کنید.

شارژ اپل ایدی چه کاربردی دارد؟

چه وارد فروشگاه‌های اندرویدی شوید و چه گشت و گذاری در اپ استورهای آی‌او‌اس بزنید، می‌توانید برنامه‌های رایگان زیادی پیدا کنید. با این حال تمامی اپ‌های این فروشگاه‌ها هم رایگان نیستند. بسیاری از سرویس‌ها وبرنامه‌ها به صورت غیر رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

همانطور که برای خرید اپ‌های پولی اندروید نیاز به گیفت کارت گوگل پلی دارید، لازمه استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های غیررایگان اپل، خرید گیفت کارت اپل است. به این ترتیب می‌توانید به راحتی وارد حساب کاربری خود شوید و با استفاده از کارت هدیه خریداری شده، موجودی خود را افزایش دهید. دقیقا همان کاری که در بسیاری از پلتفرم‌های دیگر انجام می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که شارژ کردن اپل ایدی چه کاربردی دارد، پاسخ آن بسیار ساده است:

شارژ اپل آیدی به کاربران اپل این اجازه را می‌دهد تا وارد فروشگاه‌ها و سرویس‌هایی مانند Apple Music، App Store، iMessage، FaceTime، iCloud، iTunes یا بسیاری از موارد دیگر شوند و از خدمات و برنامه‌های غیر رایگان آن‌ها استفاده کنند.

گیفت کارت (gift card) چیست؟

برای این که بهتر با گیفت کارت‌ یا کارت هدیه آشنا شوید، بیایید به چندین سال قبل بازگردیم. درست زمانی که اپراتورهای محبوب ایرانسل و همراه اول روزهای ابتدایی خود را سپری می‌کردند، کاربران این دو شرکت مجبور بودند برای افزایش موجودی حساب خود از کارت‌های اعتباری استفاده کنند. این کارت‌ها هر کدام دارای یک کد 12 یا 16 رقمی بودند و زمانی که کاربران آن را در گوشی خود وارد می‌کردند، مبلغی به عنوان شارژ به حساب‌شان افزوده می‌شد.

کارت شارژ قدیمی ایرانسل

کارت‌های هدیه امروزی نیز دقیقا همان نقش را ایفا می‌کنند. زمانی که شما می‌خواهید یکی از سرویس‌های پولی گوگل پلی یا اپ استور را استفاده کنید، ناچار به خرید گیفت کارت‌ها هستید. البته این نوع کارت‌های هدیه انواع فراوانی دارند.

برخی از شناخته شده‌ترین انواع گیفت کارت‌ها عبارتند از:

  • گیفت کارت اپل
  • گیفت کارت اسپاتیفای
  • گیفت کارت پلی استیشن
  • گیفت کارت ایکس باکس
  • گیفت کارت آمازون
  • گیفت کارت گوگل پلی
  • گیفت کارت نت فیلیکس

بدیهی است باید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید gift card مدنظر خود کنید. به عنوان مثال اگر از طرفدارن موسیقی هستید و به برنامه آیتونز علاقه دارید، می‌توانید با خرید گیفت کارت آیتونز به موسیقی‌های پولی این پلتفرم دسترسی پیدا کنید.

البته کاربرد گیفت کارت‌ها به گوشی‌های هوشمند یا محصولات اپل ختم نمی‌شود. مثلا طرفداران فیلم وسریال می‌توانند با خرید گیفت کارت نت فیلیکس یک اشتراک در این پلتفرم برای خود ایجاد کنند. یا به عنوان مثالی دیگر علاقه مندان به بازی‌های ایکس باکس این فرصت را دارند تا با استفاده از گیفت کارت‌های مخصوص از بازی‌ها و امکانات پولی این کنسول استفاده کنند.

نحوه شارژ اپل ایدی با استفاده از گیفت کارت

اکنون دیگر می‌دانید اپل ایدی چیست و چه کاربردی دارد؟ همچنین به ضرورت شارژ اپل ایدی برای خرید سرویس‌ها پرداختیم. قطعا متوجه شدید که برای استفاده از سرویس‌های پولی و غیر رایگان باید ابتدا حساب کاربری خود را شارژ نموده و حق اشتراک آن سرویس را خریداری کنید. همچنین گیفت کارت‌ها نیز به صورت کاملی معرفی شدند. اکنون، اگر شما نیز از علاقه مندان به تکنولوژی باشید، می‌خواهید بدانید که چگونه باید حساب خود را شارژ کنید؟

پاسخ به این پرسش ساده است. همانطور که در گذشته برای شارژ سیم کارت خود باید کارت اعتباری تهیه می‌کردید، در حال حاضر برای شارژ حساب اپل باید اقدام به خرید گیفت کارت کنید. جهت خرید کارت هدیه (البته به صورت دیجیتال یا فیزیکی) باید یک فروشگاه معتبر پیدا کنید. پس از یافتن یک فروشگاه برای خریدن گیفت کارت، شما می‌توانید میزان مبلغ مدنظر خود را برای تهیه این کارت‌ها پرداخت کنید. در گام بعدی باید به حساب اپل خود مراجعه کنید و آن را شارژ نمایید. در این صورت می‌توانید از موجودی خود برای خرید سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های Apple استفاده کنید.

نتیجه گیری

شارژ اپل ایدی برای طرفداران گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل یک قابلیت ایده‌آل است. چنانچه بخواهید به برنامه‌ها و سرویس‌های پولی این کمپانی دسترسی داشته باشید، می‌توانید با تهیه گیفت‌کارت حساب خود را شارژ کنید. با این حال شاید پیدا کردن مرجعی معتبر برای خرید گیفت کارت‌ها چالش برانگیز باشد. با توجه به تعدد فروشگاه‌های ارائه دهنده این کارت‌ها، پیشنهاد ما این است که از موبوگیفت استفاده کنید. سایت موبوگیفت ارائه دهنده انواع گیفت کارت‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود. شما می‌توانید پس از وارد شدن به این فروشگاه به راحتی و در کمترین زمان مراحل احراز هویت را طی کنید. پس از این کار انواع گیفت‌کارت‌ها برای‌تان ارائه شده است. با توجه به نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید یک یا چند عدد از آن‌ها کنید.

دقت کنید که خرید گیفت کارت اپل حتما باید از فروشگاه‌های معتبر صورت پذیرد. موبوگیفت ضمن ارائه خدمات مناسب، با برخورداری از نماد اعتماد الکترونیک می‌تواند خیال شما را برای خرید راحت کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا