آمورش

سبک های مختلف یادگیری زبان انگلیسی و اهمیت آن‌ها | Learning Styles

یکی از مهمترین‌ مباحث ذر بحث آموزش زبان انگلیسی، سبک یادگیری زبان‌آموزان است. این که هر زبان‌آموز چه سبکی دارد و چطور زبان را بهتر یاد می‌گیرد، عامل بسیار مهمی است که اغلب اوقات توجهی به آن نمی‌شود و این امر یادگیری را به تعویق می‌اندازد.

اگر در مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستید، به شما پیشنهاد میکنم که سبک یادگیری خود را پیدا کنید و مسیر میان‌بر را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

سبک‌های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟ 1. زبان آموزان سبک بصری یا دیداری (Visual) 2. زبان‌آموزان سبک شنیداری (Aural) 3. زبان آموزان سبک کلامی (Verbal) 4. زبان آموزان سبک حرکتی (Kinesthetic) 5. زبان‌آموزان اجتماعی (Social) 6. زبان‌آموزان غیر اجتماعی (Solitary) اهمیت شناختن سبک یادگیری در آموزش زبان ویدئو سبک های یادگیری زبان انگلیسی

سبک‌های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

در این مقاله سبک‌های مختلف زبان انگلیسی را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید روش یادگیری خود را بهتر بشناسید.

سبک های یادگیری زبان انگلیسی

1. زبان آموزان سبک بصری یا دیداری (Visual)

یادگیرندگان روش بصری ترجیح می‌دهند که با تصاویر، عکس‌ها و درک فضایی آموزش ببینند. این یادگیرندگان دوست دارند درس‌ها را با چشمشان ببینند، و اغلب در جلوی کلاس می‌نشینند تا نه تنها دید کاملی از زبان بدن و حالات چهره معلم خود داشته باشند، بلکه از موانع دیداری (و حواس‌پرتی) نیز جلوگیری کنند.

یادگیرندگان سبک بصری یادداشت برداران دقیقی هستند. آنها درک بالایی از تصاویر دارند و از نمایش اسلایدها، پوسترها، کلیپ ها و سایر ابزارهای دیداری بهترین چیزها را یاد می گیرند. یادگیرندگان دیداری از چیزهای ساده مانند نوشتن طرح کلی درس گرامر بر روی تخته لذت می‌برند و بهتر یاد می‌گیرند. اگر از زبان آموزان بصری هستید باید بدانید که هر چه را که می‌خواهید بهتر یاد بگیرید، باید با چشمتان آن را ببینید.

مطالعه کنید: ۱۳ ویژگی «زبان آموزان موفق» که باید بدانید! | successful students

2. زبان‌آموزان سبک شنیداری (Aural)

زبان آموزان شنوایی در درجه اول به موسیقی و صدا برای یادگیری زبان متکی هستند. این زبان‌آموزان اغلب اطلاعات را از طریق سخنرانی‌های شفاهی، بحث‌ها و ارائه‌ها دریافت می‌کنند. زبان آموزان شنوایی مفاهیم را از طریق گوش دادن به لحن، زیر و بمی صدا، سرعت و سایر ظرایف واجی گفتار تفسیر می کنند.

از آنجایی که اطلاعات نوشتاری ممکن است برای این دانش‌آموزان معنای کمی داشته باشد، زبان‌آموزان شنیداری از خواندن متن با صدای بلند لذت می‌برند و حتی ممکن است یک ضبط صوت برای ضبط سخنرانی مدرس همراه داشته باشند. زبان آموزان شنوایی از ارائه یک آموزش 40 دقیقه ای کاملا راضی هستند. همچنین ادغام بخش‌های صوتی، آهنگ ها و فیلم ها در درس، مانند آنچه در دوره‌های آموزش زبان آکادمی روان یافت می شود، مغز آنها را تحریک می کند و باعث یادگیری هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود.

فیلم‌های زبان انگلیسی، موزیک ویدیوهای انگلیسی، اخبار انگلیسی و مستندهای انگلیسی به شدت برای این زبان آموزان موثر هستند.

3. زبان آموزان سبک کلامی (Verbal)

این‌ها زبان آموزانی هستند که از طریق کلمات به بهترین شکل یاد می‌گیرند. هنگام یادگیری مطالب جدید، زبان آموزانی که به این دسته تعلق دارند، شنیدن توضیحات مفصل و با جزییات را به تماشای نمایش فیزیکی و بصری ترجیح می دهند.

مانند یادگیرندگان شنوایی، زبان آموزان کلامی در یک سخنرانی کلاسی پیشرفت می کنند. آن‌ها همچنین بسیار برون‌گرا هستند و از فرصت هایی برای تعامل با کلمات و صداها از طریق بحث، پرسیدن سؤال و آموزش دیگران استقبال می کنند. به طور کلی، زبان‌آموزان کلامی در فعالیت‌های گروهی که شامل تعاملات و کلمات زیادی است، پیشرفت می‌کنند.

مطالعه کنید: 10 روش 100% تضمینی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

4. زبان آموزان سبک حرکتی (Kinesthetic)

زبان آموزان حرکتی، ترجیح می دهند از بدن، دست ها و حس لامسه خود برای یادگیری استفاده کنند. این دانش‌آموزان در نشستن طولانی‌مدت مشکل دارند، اما با یک استراتژی مناسب می‌توانند زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند.

زبان آموزان حرکتی به راحتی حواسشان پرت می‌شود و اغلب مقصر پرت کردن حواس دیگران هستند. مدرسین زبان به جای مقابله با آن‌ها و دادن دستورات یا کلمات تند، باید فرصت یادگیری را برای آن‌ها فراهم کنند. در واقع، این زبان‌اموزان از طریق بازی‌های مخصوص آموزش زبان مانند پانتومیم می‌توانند به خوبی زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

5. زبان‌آموزان اجتماعی (Social)

زبان‌آموزان اجتماعی ترجیح می‌دهند که از طریق شرکت در بحث‌های گروهی و کلاس‌های فری دیسکاشن مانند آن‌چه در آکادمی روان صورت می‌گیرد، زبان انگلیسی را یاد بگیرند. این زبان‌اموزان کاملاً کلامی هستند و همیشه مشتاق هستند که آنچه را که آموخته اند در محیط های تعاملی به کار ببرند. شرکت در بحث های گروهی تجربه یادگیری این افراد را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد

6. زبان‌آموزان غیر اجتماعی (Solitary)

همان‌طور که از نام آن پیداست، این‌ها زبان‌آموزان آرامی هستند که می‌توانند به تنهایی با حداقل راهنمایی‌های معلم کار کنند. زبان‌آموزان درون‌گرا اغلب اوقات به عنوان افراد خجالتی کلاس اشتباه گرفته می‌شود. این زبان‌اموزان ترجیح ‌دهند زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد بگیرند و در محیط‌های اجتماعی و گروهی محتاطانه عمل می‌کنند. بهترین گزینه برای این دسته از زبان‌اموزان شرکت در دوره‌های مجازی اموزش زبان است.

اهمیت شناختن سبک یادگیری در آموزش زبان

اهمیت سبک های یادگیری زبان

یادگیری زبان مطابق با سبک یادگیری‌تان به عنوان یک زبان آموز بسیار سودمند خواهد بود. زیرا این کار باعث می‌شود که از همان ابتدای یادگیری زبان راه درست را در پیش بگیرید و هرگز از مسیر صحیح یادگیری زبان انگلیسی خارج نشوید. وقت طلاست و اگر بدون توجه به سبک یادگیری خود شروع به خواندن زبان کنید، نیمه‌های راه دلسرد و ناامید خواهید شد.

زبان‌اموزان زیادی هستند که بدون در نظر گرفتن سبک یادگیری خودشان، از راه اشتباه پیش می‌روند و نمی‌توانند نتیجه دلخواه را کسب کنند. در حالی که اگر با مشاوره و کمک گرفتن از کارشناسان در این زمینه، سبک یادگیری خودشان را بشناسند، می‌توانند زبان انگلیسی را به راحتی بیاموزند.

اکثر افراد مشکلی در تشخیص سبک یادگیری خود ندارند. با انجام تست های استاندارد موجود در این زمینه نیز می‌توانید سبک یادگیری خود را بیابید.

آگاهی در خصوص سبک یادگیری زبان می‌تواند دلیل این‌که چرا یادگیری برخی از بخش‌های زبان انگلیسی برای شما آسان‌تر بوده و از آن‌ها لذت می‌برید را مشخص سازد. به عنوان مثال اگر شما یک زبان آموز درونگرا هستید، شرکت در کلاس‌هایی که نیاز به حرف زدن بدون توجه به صحیح بودن گرامر دارد برایتان لذتب‌خش نخواهد بود. در عوض از یاد گرفتن ریشه‌ی کلمات و انجام تمرین های گرامری بسیار لذت خواهید برد.

ویدئو سبک های یادگیری زبان انگلیسی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا