آمورش

زبان آلمانی چقدر سخت است؟ چطور شروعش کنیم؟

German-gama-min

بسیاری از افراد بر این باورند که یادگیری زبان آلمانی دشوار است که البته تا حدی حق دارند. آلمانی ساختار های دستوری خاصی دارد که در زبان انگلیسی وجود ندارد. این اصول دستوری حداقل در ابتدا برای برخی از زبان آموزان آلمانی چالش برانگیز است.

با این حال، معمولا این طور در بین مردم جا افتاده که زبان آلمانی سخت ترین زبان برای یادگیری است . البته برای انگلیسی زبانان این طور نیست. آلمانی و انگلیسی دو زبان خواهر هستند، یعنی ریشه هر دو زبان آلمانی است. پس آن ها نقاط مشترک زیادی دارند.

این که یادگیری هر زبانی چه قدر برای تان سخت خواهد بود به زبان مادری شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، اگر زبانی که می آموزید شبیه زبان مادری تان باشد، یادگیری اش برای شما آسان تر خواهد بود.

توصیه های مهم یادگیری آسان و اصولی سطح مقدماتی زبان آلمانی

اگر دو زبان کاملا با هم متفاوت باشند، یعنی از دو خانواده زبان مجزا باشند، احتمالا یادگیری برای شما دشوارتر خواهد بود.

به هر حال، آلمانی و انگلیسی یک زبان با ریشه مشترک دارند و آن هم زبان آلمانی است .

زبان شناسان نسبت به این مسئله آگاهند زیرا می دانند برخی از کلمات آلمانی و انگلیسی خیلی شبیه به هم هستند.

مثلا، کلمه ” پدر ” یا ” Father ” در آلمانی “Vater” است که همانطور که می دانید ” v ” صدایی شبیه ” f ” دارد. ” آواز خواندن ” یا ” Sing” هم در آلمانی “singen” است. “باغ” یا “Garden”در آلمانی “Garten” است ( مثلا کلمه کودکستان یا Kindergarten هم یک کلمه آلمانی است ). احتمالا حالا متوجه شدید قضیه از چه قرار است!

با این حال، یادگیری زبان های دیگری مثل عربی، چینی و عبری برای کسانی که زبان مادریشان انگلیسی است، بسیار دشوارتر است زیرا این زبان ها در خانواده زبان انگلیسی نیستند.

ریشه کلمات آن ها متفاوت است. مثلا در این زبان ‌ها، مثل آلمانی و انگلیسی کلمه ای مثل «Vater» که مشابه با “Father” باشد، وجود ندارد.

علاوه بر این، کارشناسان زبان موسسه خدمات زبانی (Foreign Services Institute ) زبان ها را بر اساس میزان دشواری یادگیری شان، به چند دسته تقسیم می کنند.

حتما دانلود کنید: جملات کوتاه به زبان آلمانی تا از یک مکالمه سربلند بیرون بیایید!

طبق گزارش موسسه خدمات خارجی، برای یادگیری زبانی مثل فرانسوی یا اسپانیایی که در رده اول قرار دارند، یک فرد انگلیسی نیتیو باید 24 هفته وقت بگذارد تا آن را خوب یاد بگیرد. زبانی که در رده اول قرار دارد، معمولا جز آسان‌ ترین زبان ‌ها برای یادگیری انگلیسی زبانان به حساب می آید.

عربی و چینی از نظر سختی زبان های رده چهارم برای انگلیسی زبانان بومی به حساب می آیند . اکثر افراد انگلیسی زبان نیتیو برای یادگیری این نوع زبان ها به 44 هفته آموزش نیاز دارند.

آلمانی به عنوان یک زبان رده دوم برای انگلیسی زبانان نیتیو در نظر گرفته می شود زیرا به حدود 30 هفته آموزش برای یادگیری نیاز دارد.

به عبارت دیگر، بر اساس ارزیابی میزان دشواری زبان ها در موسسه خدمات خارجی ، یادگیری آلمانی برای یک فرد انگلیسی زبان نیتیو فقط شش هفته بیشتر از یادگیری اسپانیایی یا فرانسوی طول می کشد.

یادتان باشد که اسپانیایی و فرانسوی زبان های رده اول و آلمانی زبان رده دوم هستند.

چه طور زبان آلمانی را به عنوان یک مبتدی شروع کنیم؟

تکنولوژی یادگیری آلمانی ( یا هر زبان دیگری ) را بسیار آسان کرده است. دوره های آموزشی زبان آلمانی خوبی به صورت آنلاین وجود دارند که از پایه این زبان را به شما آموزش داده و کمک می کنند تا ظرف مدت کوتاهی به آلمانی صحبت کنید.

می توانید از بازی های ویدیویی آلمانی زبان برای یادگیری استفاده کنید. بازی مورد علاقه من “?Who is Oscar lake” است.

بهترین روش معرفی خانواده به زبان آلمانی

اگر نمی توانید این بازی را پیدا کنید یا رایانه شخصی ندارید ( چون اسکار فقط به صورت نسخه های رایانه ای در دسترس است )، سراغ بازی هایی بروید که واژگان را به شما آموزش می دهند.

اگر بتوانید بازی هایی را پیدا کنید که از در کنار کلمات از تصاویر استفاده می کنند ، بهتر است.

با این مکالمات رایگان شروع کنید: 100 مکالمه کوتاه آلمانی با فایل صوتی (رایگان)

علاوه بر این در کتابخانه های محلی هم می توانید به دنبال کتاب‌ های آموزش زبان آلمانی باشید. کتاب اصطلاحات عالی هستند زیرا نه تنها به شما مطالب کاربردی ( مثل طریقه رفتن به دستشویی ) را یاد می‌دهند که می توانید در شراط مختلف از آن ها استفاده کنید، بلکه به شما یاد می‌دهند کلمات و ساختار جملات را هم شناسایی کنید.

German

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا