آمورش

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

یادگیری یک زبان دیگر مانند این موقعیت است که به یک بچه تبدیل شده‌اید و قصد دارید از ابتدا تمام حروف الفبا را یاد بگیرید. روند آموزش زبان جدید شامل یادگیری صداهای جدید، یادگیری کلمات، جمله‌سازی، اعداد، رنگ‌ها و … می‌شود که در نهایت با کمی پشتکار می‌توانید با یک زبان دیگر هم با افراد جامعه ارتباط برقرار کنید. شاید برای شما سوال ایجاد شود که زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال در این مقاله همراه آکادمی روان باشید.

سطح مبتدی زبان انگلیسی چیست؟ سطح A1 سطح A2 نحوه یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان 1. انگیزه خود را مشخص کنید 2. اهداف یادگیری شما چیست؟ 3. از چه منبعی برای یادگیری استفاده می‌کنید؟ 4. برنامه مطالعاتی خود را ایجاد کنید. نحوه بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی برای مبتدیان آشنایی با چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی 1. گوش دادن یا همان شنیدن (listening) 2. خواندن (reading) 3. نوشتن (writing) 4. صحبت کردن (speaking) دوره‌های آموزشی زبان آکادمی روان

سطح مبتدی زبان انگلیسی چیست؟

سطوح زبان

برای سیستماتیک کردن یادگیری یک زبان خارجی، شورای اتحادیه اروپا استاندارد مشخصی برای گذراندن دوره‌های زبان و سطح‌بندی آن مشخص کرد. این استاندارد که به اختصار استاندارد CEFR نامیده می‌شود، روشی کاربردی برای تعیین سطح زبان شما است که در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است. به طور کلی شش سطح CEFR وجود دارد.

  • سطح مبتدی: سطوح A1 و A2
  • سطح مستقل: سطوح B1 و B2
  • ماهر: سطوح C1 و C2

اگر به عنوان یک مبتدی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید، باید روی سطوح CEFR A1 و A2 تمرکز نمایید.

مطالب کاربردی: مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

سطح A1

پس از گذشت چندین هفته از شروع یادگیری زبان انگلیسی، باید بتوانید موارد زیرا را به عنوان یک زبان آموز انجام دهید.

  • شما باید بتوانید خود را به زبان انگلیسی معرفی کرده و سلام کنید.
  • باید توانایی صحبت در مورد موارد ساده را داشته باشید. به طور مثال قد، رنگ چشم و … در این دوره آموزش داده می‌شود.
  • به عنوان یک زبان آموز، صحبت در مورد خانواده جز ملزومات است. به طور مثال می‌توانید والدین خود را توصیف کرده یا درباره تعداد برادران یا خواهران خود صحبت کنید. هم‌چنین می‌توانید بگویید که متاهل هستید یا مجرد و چند بچه دارید.
  • زمانی که به خارج از کشور سفر می‌کنید، می‌توانید هتل رزرو کرده و یا به خرید بروید.
  • در این سطح امکان انجام مکالمات بسیار ساده مثل صحبت در مورد آب و هوا وجود دارد. علاوه بر آن اگر شخص مقابل به آرامی صحبت کند، احتمالا بتوانید مکالمات پیچیده‌تری هم داشته باشید.

سطح A2

وقتی به سطح A2 برسید، باید بدانید که دیگر در زبان انگلیسی مبتدی نیستید.

  • در سطح A2، شما شروع به استفاده از جملات و اصطلاحات ساده انگلیسی می‌کنید.
  • در مورد عادات یا کارهای تکراری خود صحبت می‌کنید. به طور مثال اگر هر روز یک فعالیت را انجام می‌دهید، در این سطح قادر خواهید بود به سادگی آن را بیان نمایید.
  • در سطح A2 می‌توانید به مردم بگویید اهل کجا بوده و یا تجربه زندگی در چه شهرهایی را داشته‌اید. علاوه بر آن می‌توانید سوابق تحصیلی و کاری خود را شرح داده و درباره خانواده خود با جزئیات بیشتری صحبت کنید.
  • آشنایی کامل با زمان فعل‌های زبان انگلیسی دارید و می‌توانید در مورد گذشته، حال و آینده صحبت کنید.
  • آموزش‌های این سطح به شما اجازه خواهد داد از حروف اضافه مناسب برای جملات خود استفاده کنید.
  • توانایی خواندن متون ساده را خواهید داشت و از این سطح شروع به خواندن متون مختلف خواهید کرد.

بهترین دوره برای یادگیری کامل مکالمه زبان انگلیسی

در هر زبانی 90 درصد مکالمه و صحبتی که شما در طول شبانه روز با افراد مختلف دارید شامل 700 قالب است که استاد کریمی و تیم متخصص آکادمی روان بعد از 3 سال این 700 قالب طلایی زبان انگلیسی را جمع‌آوری کرده‌اند و داخل ترم پیشرفته دوره جامع آکادمی روان آموزش داده‌اند. برای مشاهده دوره روی تصویر زیر کلیک کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به مشاورین ما با شماره تماس 09130013252 پیام دهید.

پکیج‌های آکادمی کریمی

نحوه یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان

زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

مسیری که به عنوان یک تازه وارد در یادگیری زبان انگلیسی پیش روی شماست، به عوامل مختلفی بستگی دارد و همین عوامل سبب می‌شود برنامه آموزش یک فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. انگیزه و اهدافی که برای خود دارید، مشخص خواهد کرد که چرا باید پا در این مسیر گذاشته و قصد دارید تا کجا پیش بروید. برای رسیدن به پاسخ زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟ مراحل زیر را در نظر بگیرید.

1. انگیزه خود را مشخص کنید

در اولین قدم باید از خود بپرسید که چرا دوست دارید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ هدف شما مهاجرت تحصیلی است یا می‌خواهید از آن به عنوان ابزاری جهت قوی‌تر شدن رزومه استفاده کنید؟ این سوال بسیار مهم است و باید پاسخ آن به صورت شفاف بیان شود؛ زیرا نحوه یادگیری زبان به این بستگی دارد که می‌خواهید انگلیسی را برای پیدا کردن شغل بهتر یاد بگیرید یا برای صحبت با مردم کشورهای دیگر.

مشخص کردن اهداف به زندگی انسان نظم داده و باعث می‌شود بداند در نهایت چه چیزی منتظر او است. اگر اهداف خود را شناسایی کنید، انگیزه شما افزایش یافته و مسیر مشخصی پیش روی شما قرار می‌گیرد.

از دست ندهید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی ویژه مهاجرت

2. اهداف یادگیری شما چیست؟

حالا که می‌دانید چرا در این راه قدم گذاشته‌اید، نوبت به تعیین اهداف یادگیری می‌رسد. برای مشخص کردن اهداف یادگیری باید موارد زیر را مشخص کنید:

  • آنچه قصد دارید یاد بگیرید.
  • چقدر زمان برای مطالعه دارید
  • قصد دارید در چه بازه زمانی به هدف خود برسید.
  • چگونه می‌توانید آموخته‌های خود را مورد آزمایش قرار دهید

به طور مثال حالتی را تصویر کنید که خانواده شما 5 ماه دیگر به آمریکا سفر کرده و قصد دارند در یک مراسم شرکت کنند. در این شرایط شما تنها 5 ماه زمان خواهید داشت تا انگلیسی را برای انجام مکالمات ساده یاد بگیرید زیرا مجبور هستید با افراد داخل مهمانی صحبت‌های ابتدایی را انجام دهید.

3. از چه منبعی برای یادگیری استفاده می‌کنید؟

حتما باید مشخص کنید که قرار است از چه منبعی برای یادگیری کمک بگیرید. ممکن شما با محتوای متنی راحت باشید و شخص دیگری با محتواهای ویدیویی، در نتیجه با درک این تفاوت‌ها باید مشخص کنید که تمایل دارید از چه منبعی برای آموزش خود بهره برید.

علاوه بر آن با توجه به هدف مشخص شده در مرحله قبل، باید تصمیم بگیرید که قصد دارید مکالمه خود را قوی کنید یا مهارت‌های نوشتاری؟ این جزئیات کمک خواهد کرد انتخاب‌های دقیق‌تری داشته باشید.

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را برای یک شغل یاد بگیرید، از دوره آموزشی موسسات یا کتاب‌های آموزشی استفاده کنید. از فایل‌های ساده صوتی برای تمرین مهارت‌های گفتاری و شنیدای خود استفاده کرده و برای یادگیری بیشتر لغات و دستور زبان، اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را امتحان کنید.

از دست ندهید: تکنیک سایه بهترین روش تقویت مکالمه و مهارت شنیداری

4. برنامه مطالعاتی خود را ایجاد کنید.

حالا وقت آن فرا رسیده که یک برنامه بچینید. با توجه به ساعات خالی در طول روز، مطالب مورد نیاز برای یادگیری و … یک برنامه شخصی تنظیم کنید تا بتواند مسیر راه را به شما نشان دهد.

نحوه بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی برای مبتدیان

نحوه بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی برای مبتدیان

بعد از اینکه مشخص کردید برنامه مطالعاتی شما چیست، باید به دنبال راه‌هایی باشید که به شما کمک کنند از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

  • گوش دهید. یکی از بهترین راه‌های برای تقویت زبان انگلیسی، گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی، برنامه‌های رادیویی و پادکست انگلیسی است. این کار باعث خواهد شد با تلفظ کلمات آشنا شده و اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی را بهتر بشناسید. زمانی که یک آهنگ انگلیسی پخش می‌شود، سعی کنید بر روی کلمات آن تمرکز کرده و معنای جملات را درک کنید.
  • برنامه‌های تلویزیونی تماشا کنید. تماشای فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی به شما کمک خواهد کرد مهارت‌های خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. یوتیوب می‌تواند مکانی عالی برای یافتن ویدیوهای انگلیسی زبان در مورد موضوعی باشد که به آن علاقه دارید
  • تقلید کنید. شاید کمی عجیب بنظر رسد اما تقلید کردن از چیزی که می‌شنوید می‌تواند بسیار مفید باشد. در هنگام تماشای فیلم یا گوش‌دادن به موسیقی به کلمات و نحوه تلفظ آن‌ها توسط افراد بومی گوش داده و سعی کنید لحن صدای خود را شبیه صدای آن‌ها کنید.
  • کلمات مرتبط با یکدیگر را یاد بگیرید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا دایره واژگان خود را گسترش داده و با کلمات زیادی آشنا شوید. به طور مثال وقتی کاربرد Good morning را یاد گرفتید، سعی کنید عبارات مرتبط با آن مانند Good afternoon, Good evening, Good night و Good day را نیز یاد بگیرید. یا اگر سعی می‌کنید درخواست یک لیوان آب کنید ( May I have a glass of water) به جای آب از نوشیدنی‌های دیگر مانند چای یا قهوه استفاده کنید تا جملات بیشتری در ذهن‌تان داشته باشید.

از دست ندهید: 28 بهترین فیلم ها برای تقویت زبان انگلیسی

  • الگوهای زبان انگلیسی را بشناسید. به طور کلی به خاطر سپردن الگوها آسان‌تر از قوانین پیچیده است. به مثال‌های زیر دقت کنید:

I/you/we/they see—but he/she/it sees
I/you/we/they walk—but he/she/it walks
I/you/we/they make—but he/she/it makes

از قبل می‌دانید که در سوم شخص مفرد باید ‘s’ به اخر فعل اضافه کنید، یادگیری این الگوها باعث تثبیت آن در ذهن خواهد شد و به جای آموختن کل آن‌ها، تنها باید دو مورد را به خاطر بسپارید.

  • وقتی شروع به خواندن متون کوتاه کنید. خواندن متون زبان انگلیسی را با متون ساده شروع کنید مانند کتاب کودکان یا کمیک‌ها که سطح جملات آن‌ها بالا نیست. و انگلیسی را شروع می‌کنید، درک مقاله‌های خبری طولانی یا رمان های 500 صفحه‌ای بسیار سخت خواهد بود. ممکن است ناامید شوید و بخواهید تسلیم شوید در نتیجه بهتر است از همان ابتدا متناسب با سطح مهارت خود کتاب‌های ساده‌تر انتخاب کرده و به مرور زمان آن را سخت‌تر کنید.
  • همیشه صحبت کنید. تا حد امکان از زبان انگلیسی در مکالمات خود استفاده کنید؛ اگر شخصی اطراف شما علاقمند به زبان انگلیسی است می‌توانید با او صحبت کنید و اگر شخصی را نمی‌شناسید، یک معلم خصوصی گزینه مناسبی خواهد بود.
  • خودتان را به چالش بکشید. مشکلی ندارد اگر به تازگی زبان انگلیسی را آغاز کرده‌اید، شروع به استفاده از آن در زندگی واقعی کنید. سعی کنید عضو یک چت‌ گروهی انگلیسی زبان شده و شروع به مکالمه کنید. به رستورانی بروید که در آن انگلیسی صحبت شده و غذای خود را به انگلیسی سفارش دهید.

از دست ندهید: مکالمه انگلیسی در رستوران

  • خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید. این کار به تقویت مهارت‌های نوشتاری شما کمک زیادی خواهد کرد. از جملات ساده استفاده کنید و با گذشت زمان آن‌ها کامل‌تر کنید.
  • در مورد زندگی روزمره خود صحبت کرده و آن را با گوشی همراه ضبط کنید. پس از اتمام یک بار گوش دهید و نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کنید تا بدانید در چه بخش‌هایی از صحبت به زبان انگلیسی مشکل دارید.
  • کلمات جدید را یادداشت کنید. برای اینکه همه لغات را در یک دفتر داشته باشید، از همان ابتدا هر چیزی که یاد می‌گیرید را یادداشت کنید تا در ذهن شما ثبت شود. با گذشت زمان یک دفتر با دریایی از لغات خواهید داشت که مرور آن به تقویت دایره لغات شما کمک می‌کند.
  • در خانه راه بروید و سعی کنید اسم همه وسایل را به زبان انگلیسی برگردانید. می‌توانید در ابتدای راه اسم کلمات را با برچسب بر روی اشیا چسبانده تا برای به خاطر سپردن آن‌ها دچار مشکل نشوید.
  • یک شخصیت انگلیسی برای خود اختراع کرده و بیوگرافی این شخص را بنویسید. گاهی اوقات سعی کنید از دید این شخص جمله‌بندی کنید و در مورد شغل یا خانواده او صحبت نمایید.
  • سعی کنید در گروه‌های زبان انگلیسی عضو شده و با آنها رو به جلو پیش بروید. این گروه‌ها معمولا دارای عضوهایی از سراسر جهان با ملیت‌های مختلف هستند که ساده‌ترین راهکارها برای یادگیری زبان انگلیسی را در گروه به اشتراک می‌گذراند. این گروه‌ها را می‌توانید در بیشتر شبکه ‌های اجتماعی پر مخاطب بیابید.
  • از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کمک آموزشی غافل نگردید. امروزه با توجه به مبحث فراگیر زبان انگلیسی در زندگی رومزه افراد، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های متعددی در این زمینه طراحی و اجرا شده‌اند. این برنامه‌ها تا حد زیادی نیاز زبان آموزان را برطرف کرده و با تهیه برنامه مدون، زبان آموز را به سمت هدف نهایی هدایت می‌کنند.

آشنایی با چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی

چهار مهارت اصلی یادگیری در زبان انگلیسی که همان گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است، همگی در یادگیری زبان برای مبتدیان امری لازم و ضروری است. اگر به دنبال این هستید که زبان انگلیسی را از پایه و به صورت مبتدی آغاز کنید، حتما این چهار مهارت را یاد گرفته و به مرور آن را تقویت کنید. در ادامه بیشتر در مورد این چهار مهارت صحبت خواهیم کرد.

1. گوش دادن یا همان شنیدن (listening)

مهارت شنیداری یا همان گوش دادن در واقع قدرت درک صحیح صدا و لهجه‌های مختلف در زبان انگلیسی است. هر چه صداها واضح‌تر شنیده شوند و بتوانید آن را با زبان اصلی تطابق دهید و فهم بالایی از آن را به دست آورید، مهارت شما در یادگیری انگلیسی بیشتر خواهد شد. برای تقویت مهارت شنیداری می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • گوش دادن به فایل‌های صوتی زبان انگلیسی
  • گوش دادن و تحلیل آهنگ‌های زبان انگلیسی
  • گوش دادن به پادکست‌ها با تنوع موضوعی به زبان انگلیسی
  • تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مختلف با زبان اصلی انگلیسی و تحلیل آن‌ها

2. خواندن (reading)

مهارت خواندن د ر واقع همان توانایی درک متون مختلف و خواندن متون متنوع در زبان انگلیسی است. هرچه تنوع خوانش مطالب در موضوعات مختلف را در این حیطه افزایش دهید، به نسبت یادگیری شما در زبان انگلیسی نیز بیشتر خواهد شد. برای تقویت مهارت ریدینگ می‌توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید:

  • خواندن روزانه روزنامه‌ها و مجلات به روز دنیا به زبان انگلیسی
  • خواندن کتاب‌های داستان و یا کتاب‌های رمان غیر مصور به زبان انگلیسی در درجات مختلف سختی
  • نوشتن مطالب و یا روزمرگی‌های خود به زبان انگلیسی

3. نوشتن (writing)

از دیگر مهارت‌هایی که شما را به یادگیری بیشتر و بهتر زبان انگلیسی سوق می‌دهد، مهارت نوشتن است. این مهارت به معنی توانایی در نوشتن متون مختلف به زبان انگلیسی با دقت بالا و کمترین خطا؛ به خصوص در استفاده صحیح از واژگان و دستور ادبیات انگلیسی است. برای تقویت مهارت رایتینگ نیز می‌توانید از روش‌های زیر بهره گیرید:

  • نوشتن روزمرگی‌های خود با اعمال واژگان مختلف و همچنین دستور ادبیات زبان انگیسی در آن و تقویت مهارت به مرور و گذشت زمان
  • نوشتن داستان‌های کوتاه زبان فارسی به انگلیسی و در واقع برگردانی از داستان‌های فارسی
  • نوشتن مقالات مختلف به زبان انگلیسی بدون استفاده از برنامه‌های ترنزلیت‌های

4. صحبت کردن (speaking)

آخرین مهارت موثر در یادگیری زبان انگلیسی را با نام صحبت کردن می‌شناسیم. هر چه مهارت بالاتری در صحبت کردن زبان انگلیسی به صورت نیتیو و استفاده مناسب واژگان در آن را داشته باشید، به معنای داشتن مهارت قوی صحبت کردن در زبان انگلیسی است. برای تقویت مهارت اسپیکینگ نیز بهتر است از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • صحبت کردن با سایر زبان آموزان در سطح خود به زبان انگلیسی و صحبت در مورد روزمرگی‌های خود
  • شرکت در کلاس‌های حضوری و یا آنلاین اسپیکینگ زبان انگلیسی
  • گوش دادن به پادکست ها و تمرین برای تکرار آنها به خصوص تکرار واژگان حدید
  • شرکت در گروه‌های مکالمه در شبکه‌های اجتماعی
  • یادگیری اصطلاحات پر کاربرد در مکالمات زبان انگلیسی

دوره‌های آموزشی زبان آکادمی روان

دوره‌های آموزشی زبان آکادمی روان

زبان انگلیسی را می‌توان به صورت خودآموز و یا به کمک یک مدرس یاد گرفت. شرکت در کلاس‌های عمومی، خصوصی، نیمه خصوصی، آنلاین و حضوری به شما کمک خواهد کرد طبق برنامه‌ریزی مشخصی پیش رفته و همیشه یک پشتیبان کنار خود داشته باشید؛ این موضوع سبب شده افراد زیادی به جای خودآموزی، در کلاس‌های مختلف ثبت‌نام کنند. برای شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین موسسات مختلفی وجود دارد اما همیشه برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید بهترین موسسه را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

اگر قصد شرکت در دوره آموزشی زبان را داشتید، آکادمی روان می‌تواند به شما در رسیدن به مقصد نهایی کمک کند. تا به امروز بیش از 50,000 زبان‌آموز توسط تیم آکادمی روان به تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی خود پرداخته و توانسته‌اند با این مهارت فرصت شغلی یا تحصیلی بهتری بدست آورند.

تدریس در دوره‌های آموزشی زبان آکادمی روان با جدیدترین متدهای روز دنیا انجام خواهد گرفت و این دوره‌ها به شما کمک خواهد کرد تا مسیر آینده خود را هموارتر سازید. اگر در مورد دوره‌های آموزشی زبان آکادمی روان نیاز به توضیحات بیشتر و یا مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا