آمورش

مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟ (بعد از کرونا)

Gamma koli

اگر شما در یک حرفه مهارت داشته باشید، بد نیست آن را در خارج از کشور ادامه دهید و پیشرفت بیشتری داشته باشید! یا اگر دنبال یک شغل جدید هستید؛ می توانید قبل از پیدا کردن کار در خارج از کشور با ویزای توریستی به آن جا سفر کنید و در مورد موقعیت های شغلی اطلاعات کسب کنید زیرا شرایط برای رفتن معمولا سختگیرانه نیست.

دریافت ویزای کار نیازی به عبور از هفت خوان رستم ندارد. در واقع، در کم ترین زمان می توانید در شغل مورد علاقه تان در خارج از کشور مشغول به کار شوید! با این وجود باید آمادگی لازم را داشته باشید، بنابراین خوب تحقیق کنید. (خواندن این مقاله اولین قدم است.)

روند معمولی برای اخذ ویزای کار چگونه است؟

فرآیند درخواست ویزای کار بسته به ملیت و مقصد شما متفاوت است، اما معمولا اول باید یک پیشنهاد شغلی و اسپانسر دریافت کنید. بسته به مقصد تان، ممکن است نیاز به گرفتن اقامت هم داشته باشید.

می توانید با تماس با کنسول گری یا سفارت کشوری که قصد دارید در آن کار کنید، بگویید دقیقا چه چیزی نیاز دارید. معمولا این اطلاعات را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد. اگر از قبل یک پیشنهاد شغلی دارید، کارفرمای شما ممکن است بتواند از طرف شما مدارک را ارسال کند.

یکی از بهترین کشورها: مهاجرت به استرالیا: موارد مورد نیاز و همه نکات کاربردی

درخواست آنلاین یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت ویزای کار است . بسیاری از سرویس های ارائه ویزا، درخواست های مرحله به مرحله ای را در کنار پشتیبانی متخصص ارائه می دهند و ویزا ها را مستقیما به صندوق دریافت شما می فرستند.

همان طور که می دانید، دریافت ویزای کار تا حد زیادی به کشور انتخابی شما بستگی دارد. برای مهاجرت کاری، کشور هایی که گرفتن ویزای کاری در آن ها آسان است را کشف کنید!

11 کشوری که گرفتن ویزای کار از آن ها آسان است

1-استرالیا و نیوزلند

  • چرا؟ هنگامی که به کشور هایی که آسان تر ویزای کاری می دهند فکر می کنید، بلافاصله اقیانوس آرام جنوبی به ذهن تان می رسد. استرالیا و نیوزیلند ویزای تعطیلات کاری را به آمریکایی های 18 تا 30 ساله برای مدت حداکثر 12 ماه ارائه می دهند. معمولا این ویزا ها با هزینه یا مدرکی مبنی بر این که می توانید در آن جا خانه بخرید، قابل دریافت خواهند بود. سایر ویزا ها بیشتر مبتنی بر مهارت کسانی است که مدرک مهندسی دارند یا می توانند در آزمون ارزیابی مهارت قبول شوند.
  • انواع کار های پر طرفدار: متوجه خواهید شد که استرالیا و نیوزلند پر از آمریکایی ها و کسانی است که در صنعت هتل داری، گردشگری و خدمات ویزای کاری گرفته اند. البته تعجب آور نیست زیرا هر دو کشور دارای مناظر خیره کننده و شگفتی های طبیعی فوق العاده ای برای جذب توریست هستند. شما می توانید اوقات فراغت تان را به غواصی در آب های کنار صخره های مرجانی بزرگ یا پیاده روی در جزیره جنوبی نیوزلند بگذرانید!

2-هلند

  • چرا؟ اگر ایده خوبی برای کسب و کار یا ارائه محصول جدید دارید، این کشور ممکن است راحت ترین کشور از نظر گرفتن ویزای کار باشد . هلند به اتباع خارجی که قصد راه اندازی کسب و کار دارند، اقامت یک ساله می دهد. بعد از 12 ماه، کارآفرینان برای مجوز کار خود اشتغالی و آزاد اقدام می کنند. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید رویا پردازی است!
  • انواع کار های پر طرفدار: این ویزا مخصوص کسانی است که می خواهند کسب و کار راه اندازی کنند و شغل آزاد و مختص خودشان را داشته باشند (مثل دانشمندان، مبتکران ، مخترعان و طراحان.)

3-کامبوج

  • چرا؟ کامبوج نه تنها راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای کار است، بلکه یکی از بهترین کشور ها برای دریافت ویزای کار هم هست! ویزای تجاری به راحتی قابل تمدید است و شما در کنار مهاجران دیگری قرار خواهید گرفت که در بهشتی زندگی و کار می کنند که از تاریخ و فرهنگ جذابی برخوردار است.
  • انواع کار های پرطرفدار: با این که دریافت ویزای تجاری آسان است، از نظر فنی باید برای مجوز کار به صورت قانونی در این کشور هم درخواست بدهید . مشاغل آزاد و کار از راه دور در کامبوج رایج است، اما مشغول شدن در انواع دیگر مشاغل مثل گردشگری یا تدریس هم خیلی دشوار نیست.

4-آلمان

  • چرا؟ آلمان (و سایر کشور های اروپایی) ویزای کار را به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. اگر به تحصیل و کار در خارج از کشور فکر می کنید، این کشور بهترین انتخاب برای شما خواهد بود! همچنین یک ” ویزای هنرمند ” در آلمان وجود دارد که اگر می‌خواهید به صورت آزاد کار کنید و توانایی ارائه یک طرح تجاری سنجیده را دارید، می ‌توانید برای آن درخواست دهید.
  • انواع کار های پر طرفدار: در آلمان به کارگران ماهر در بخش فناوری و بهداشت نیاز است، اما انواع کار های دیگر هم در این کشور قوی اقتصادی مورد تقاضا است.

5- ایرلند

  • چرا؟ هیچ محدودیت سنی برای کسانی که درخواست ویزا برای کار در ایرلند می دهند، وجود ندارد و دریافت ویزای تعطیلات هم بسیار آسان است! با این حال، برای واجد شرایط بودن باید دانشجو یا تازه فارغ التحصیل باشید. در غیر این صورت، ویزای کار معمولی هم هست، اما ممکن است امنیت آن کمی دشوارتر باشد. اگر مجموعه مهارت های خاصی داشته باشید، هنگام درخواست به شما کمک می کند.
  • انواع کار های پر طرفدار: شما به احتمال زیاد بیشترین شانس را برای یافتن کار در شهر های دوبلین، لیمریک و کورک خواهید داشت. تعداد فزاینده ‌ای از شرکت‌ های چند ملیتی در ایرلند وجود دارند که ممکن است بتوانند از شما حمایت مالی کنند، البته فرصت ‌های زیادی هم در صنایع آموزشی، هتل داری یا خدمات وجود دارد. ایرلندی ها خوش برخورد و خون گرم هستند. جزیره زمرد هم مکانی عالی برای پیدا کردن کار در خارج از کشور است!

6- چین

  • چرا؟ چین یکی از بهترین کشور ها از نظر راحت گرفتن ویزای کاری است، زیرا همیشه به یک فرد انگلیسی زبان نیتیو برای تدریس در کلاس های درس در سراسر کشور نیاز دارد. اگر به فکر گرفتن گواهینامه TEFL (تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی) هستید، چین مقصد مناسبی برای شما خواهد بود.
  • انواع کارهای پرطرفدار: معلمان تنها جویندگان کار بین المللی در چین نیستند. شما می توانید خودتان را در هر صنعتی تصور کنید، اما ممکن است لازم باشد کمی زبان چینی (گویش رسمی ماندارین است ) برای این کار بدانید.

7- سنگاپور

  • چرا؟ سنگاپور یکی از بزرگ ترین مراکز مالی جهان است و ویزا های کاری را تا شش ماه ارائه می دهد. ویزای تعطیلات کاری این کشور به دانشجویان و افرادی که تازه فارغ التحصیل شده اند ارائه می شود و دریافت آن بسیار آسان است. اغلب، این ویزا بعد از فارغ التحصیلی باعث می شود تا از حمایت مالی هم برخوردار شوید. حدود یک سوم ساکنان سنگاپور مهاجر هستند!
  • انواع کار های پرطرفدار: در صورت داشتن مجموعه مهارت هایی که شامل فناوری اطلاعات، تدریس یا هتل داری می شود، پیدا کردن کار در سنگاپور آسان خواهد بود. با وجود جامعه بین المللی بزرگ و حضور درصد بالایی از انگلیسی زبانان، زبان مانعی برای یافتن شغل نخواهد بود.

8- اکوادور

  • چرا؟ اکوادور یکی از مکان ها برای دریافت راحت ویزای کار در آمریکای لاتین است. تا زمانی که مدرک لیسانس و 400 دلار داشته باشید، واجد شرایط کار در اکوادور به عنوان فریلنسر با ” ویزای حرفه ای” هستید.
  • انواع کار های پرطرفدار: بسیاری از کارگران از سراسر دنیا در شرکت های بین المللی، در صنعت گردشگری، یا در سازمان های غیر دولتی (NGO) موقعیت شغلی پیدا می کنند.

رایج ترین سوالاتی که در مصاحبه کاری خارج از کشور می پرسند

9- کره جنوبی

  • چرا؟ یافتن کار در خارج از کشور ممکن است تا حدی آسان باشد، اما در مورد یافتن شغلی با درآمد بالا چطور؟ اگر در مورد مسائل مالی نگران هستید، کره جنوبی ممکن است مقصد بهتری برای شما باشد. معلمان زبان انگلیسی (با ویزایE-2 ) حقوق بسیار خوبی دریافت می کنند، به خصوص اگر گواهینامه داشته باشند.
  • انواع کار های پرطرفدار: با این که تدریس محبوب ترین شغل برای خارجی ها است، تعطیلات کاری و ویزای ” جستجوی کار ” هم راحت در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برای این نوع ویزا ها، می توانید در یک شرکت بین المللی یا در صنعت خدمات کار پیدا کنید.

10- جمهوری چک

  • چرا؟ مشاغل زیادی برای مسافران بین المللی در جمهوری چک به خصوص در شهر چند فرهنگی پراگ وجود دارد! ساده ‌ترین راه برای گرفتن ویزای ” استخدام ” قبل از ورود به این کشور این است که خوب در مورد کار در آن جا مطمئن شوید، اما می‌ توانید با ویزای توریستی / مسافرتی وارد شوید و بعد از آن کار پیدا کنید.
  • انواع کار های پرطرفدار: در جمهوری چک، بسیاری از کارگران بین ‌المللی در صنعت هتل داری یا خدمات غذایی، فناوری اطلاعات یا ارتباطات، بهداشت و مدد کاری اجتماعی و آموزش شغل پیدا می ‌کنند.

11- کانادا

  • چرا؟ دریافت ویزای کار موقت در کانادا بسیار آسان است و مقررات و شرایط آن چنان سختی ندارد. ویزا ها هم نسبتا قابل دسترس هستند.
  • انواع کار های محبوب: اگر به دنبال پیشرفت شغلی در حرفه فعلی یا حتی گرفتن یک ویزای جدید هستید، کانادا از پرستاری گرفته تا رشته های علوم ، فناوری، مهندسی و ریاضیات را به لحاظ کاری حمایت می کند. این کشور یک انتخاب عالی برای گرفتن ویزای کاری است!

آیا اصلا برای شروع زندگی تان در خارج از کشور آماده اید؟

هیچ چیز مثل کار در سطح بین المللی نیست. شما شبکه کاری تان را به صورت جهانی گسترش خواهید داد، رزومه تان را تقویت کرده و به بهترین شکل زندگی خواهید کرد. برای هر شغلی نهایتی وجود دارد، چه بخواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید، چه بخواهید در یک شرکت بین المللی و چند فرهنگی تجربه کسب کنید و یا توانایی تان در تدریس را محک بزنید، مسلما رفتن به آن طرف مرز ها ایده خوبی است!

حتما بخوانید: چرا نباید مهاجرت کنیم؟ 14 دلیل

فقط باید اول، رویا های بزرگ در سر بپرورانید. دوم، فرصت های کاری بین المللی را کشف کنید. در آخر، ویزای کاری تان را بگیرید . قبل از اقدام، لیست کشور های این مقاله را مجددا مرور کنید.

mohajerat paziresh

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا