آمورش

خداحافظ به انگليسي، 5 روش گفتن آن و 10 حقیقت جالب

Gamma koli

روش ساده خداحافظی کردن گفتن bye (بای) یا Goodbye (گودبای) می باشد اما روشهای شیک تر و حرفه ای تری هم وجود دارد که در این مطلب یاد می گیرید. ما چندین راه برای گفتن خداحافظ به انگليسي داریم، برخی غیر رسمی و برخی دیگر رسمی هستند. بیایید نگاهی به برخی از آن ها بیندازیم. Bye – راه استاندارد برای خدا حافظی است. می توانید آن را براي دوستان، خانواده و همچنین در موقعیت های کاری استفاده کنید.

  • Goodbye – کاملاً رسمی است و وقتی با کسی که احتمال دارد دوباره او را نبینیم خداحافظی می کنیم یا اگر از کسی عصبانی هستیم (مثلاً بعد از بحث) از آن استفاده مي کنیم.
  • Bye, bye – اغلب توسط بزرگسالی که با یک کودک کوچکتر صحبت می کند یا بین بزرگسالان در پایان مکالمه تلفنی استفاده می شود.
  • Have a good day – این عبارت از ایالات متحده آمریکا آمده است، اما در انگليس نیز رایج است. معمولا آن را به مشتری، همکلاسی یا یکی از اعضای خانواده مي گوييم (مثلاً وقتي یک کودک به مدرسه مي رود)

مکالمه رو یک بار برای همیشه یاد بگیر: دانلود 100 مکالمه رایج روزمره

Take it easy – از این عبارت به معنای خداحافظی استفاده می کنیم، اما به این معنی است که می خواهیم فرد آرام باشد و سخت نگيرد.

  • See you later بعدا میبینمت
  • Talk to you later بعدا حرف می زنیم
  • Have a good one موفق باشی

همه این ها کاملا غیر رسمی هستند و در اکثر موقعیت ها قابل استفاده اند. وقتی از اين عبارات استفاده می کنیم، آرام و دوستانه به نظر می رسیم.

I’m off -(ینی ما که رفتیم!) یک روش غیر رسمی متداول برای گفتن اینکه در شرف رفتن هستید.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

حتما بخوانید: ضروری ترین اصطلاحات انگلیسی که باید بلد باشید

حقايق جالب درباره خداحافظي

  • در اسپانیایی، چندین راه مختلف برای خدا حافظی وجود دارد: adiós در لغت به معنای «خدا» است، اما از نظر کاربردی به معنای «خداحافظ» است. hasta luego، در لغت به معنای “تا آن زمان یا تا بعد” است؛ hasta la vista در لغت به معناي “تا دیدن” اما از نظر کاربردی به معناي “بعداً شما را می بینم” است.
  • “Hasta La Vista, Baby” توسط آرنولد شوارتزنگر در فیلم Terminator 2: Judgment Day در فرهنگ آمریکایی رایج شد.
  • آرنولد شوارتزنگر برای بازی در فيلم ترميناتور2، 15 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. او با داشتن تنها 700 کلمه دیالوگ در فیلم، برای هر کلمه 21429 دلار دستمزد دریافت کرد يعني برای عبارت “Hasta la vista, baby”، 85716 دلار دستمزد گرفته است.
  • “Judgment Day” در فیلم، 29 اوت 1997 بود. يعني سالگرد اولین بمب اتمی که توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1949 منفجر شد.
  • اولین بمب هسته ای که اتحاد جماهیر شوروی منفجر کرد RDS-1 بود که به عنوان “نخستین رعد و برق” نیز شناخته می شود.
  • در 28 ژانویه 1573، همان سالی که گابریل هاروی نامه خود را نوشت، اساسنامه کنفدراسیون ورشو امضا شد. این مواد آزادی مذهب را برای لهستان تایید می‌ کرد. در آن زمان لهستان پر از لهستانی ها، لیتوانیایی ها، روس ها، آلمانی ها، گرجی ها و یهودی ها بود. در نتیجه، لهستان جامعه ای بسیار متحمل مذهبی داشت. هنگامی که پادشاه در سال قبل از دنیا رفت و اصلاحات در سیستم حقوقی آن ها به جریان افتاد، بیم آن می رفت که انتخاب یک نامزد نامناسب ممکن است این تساهل مذهبی را متوقف کند. این امر در آن زمان برای منطقه فاجعه آمیز بود زیرا لهستان بین مسکو، ترکیه و بقیه اروپای غربی قرار داشت که خود به دلیل درگیری های مذهبی از هم جدا شده بودند. پناهندگان از همه کشورهای همسایه لهستان به دنبال مدارا با لهستان بودند و بدین ترتیب از آزار و اذیت در کشور های خود فرار می كردند. Cardinal Hozjusz در آن زمان لهستان را “مکانی برای پناهگاه بدعت گذاران” نامید. کنفدراسیون سپس این تساهل اجتماعی را قانونی کرد و اجازه همزیستی مسالمت آمیز همه فرقه های مذهبی را داد.
  • آزادی مذهب در ایالات متحده بر اساس اصلاحیه اول قانون اساسی ایالات متحده پیش بینی شده است. اصلاحیه اول بیان می کند که «کنگره هیچ قانونی در مورد احترام به تأسیس دین یا ممنوعیت اعمال آزادانه آن وضع نخواهد کرد. یا خلاصه کردن آزادی بیان یا مطبوعات؛ یا حق مردم برای تجمع مسالمت آمیز و درخواست از دولت برای جبران شکایات.» همچنین 2 بند شرعی در اصلاحیه اول وجود دارد. بند تأسیس و بند تمرین آزاد. آن ها به دولت اجازه نمی دهند که یک دین ملی ایجاد کند یا دولت ایالات متحده را به یک دین بر دین دیگر ترجیح دهد.
  • اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده حقوق مدنی مذهبی را تضمین می کند و تبعیض از جمله بر اساس مذهب را با تضمین “حمایت برابر قوانین” برای همه افراد ممنوع می کند.
  • در 3 مارس 1991 رادنی کینگ توسط اعضای اداره پلیس لس آنجلس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. تبرئه افسران پلیس دخیل در شورش ‌های 1992 مرکز جنوب آغاز شد.
  • همان نوار کاست ضبط شده ای که ضرب و شتم رادنی کینگ را ضبط کرد، در همان روز برای ضبط گروه فیلمبرداری فیلم ترمیناتور 2 در حالی که خودشان در حال فیلمبرداری از نمای بیرونی یک نوار برای صحنه ابتدایی فیلم بودند، استفاده شد.
  • در 25 نوامبر 1981، مجمع عمومی سازمان ملل متحد “اعلامیه ای در مورد حذف همه اشکال تعصب و تبعیض بر اساس مذهب یا عقیده” تصویب کرد. این اعلامیه به رسمیت شناخته شد. جامعه بین المللی بر این باور است که آزادی مذهب یکی از حقوق اساسی بشر است. با این حال، مایه تاسف است که آن ها هیچ عواقب قانونی را برای کسانی که حق آزادی مذهب را تضمین نمی کنند تصویب نکرده اند.
  • گزارش انجمن پژوهشی Pew در مورد دین و زندگی عمومی نشان داد که تقریباً 2.2 میلیارد نفر در کشور هایی زندگی می کنند که آزار و اذیت به دلایل مذهبی بین سال های 2006 تا 2009 در آن ها افزایش یافته است.

بسیار کاربردی: ببخشید به انگلیسی، روش استفاده و عبارات مرتبط

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا