آمورش

آموزش الفبای حروف انگلیسی با تلفظ + ویدیو

قبل از یادگیری گرامر زبان، ابتدا حروف الفبای آن را یاد بگیرید. حروف الفبای زبان انگلیسی شامل 26 حرف است. با تمرین، ترتیب حروف را به خوبی بیاموزید. یادگیری حروف الفبا ضروری است تا مهارت خواندن و اعتماد به نفس در یادگیری زبان انگلیسی افزایش یابد. با استفاده از این مقاله، به راحتی حروف انگلیسی را از A تا Z یاد بگیرید.

از دست ندهید: آموزش نوشتن حروف انگلیسی

ویدیو آموزش الفبای حروف انگلیسی: چرا باید الفبای انگلیسی را یاد بگیریم؟ ترتیب حروف الفبای انگلیسی از a تا z نکات مهم در یادگیری الفبای انگلیسی چرا در انگلیسی حروف بزرگ و کوچک داریم؟ نحوه قرارگیری حروف الفبا تریب حروف الفبا به چه دردی میخورد؟ آواشناسی مولتی گراف‌ها معرفی دوره الفبت پلاس برای یادگیری حروف انگلیسی

جهت اطلاعات بیشتر از فرزند دو زبانه کلیک کنید.

الفبای زبان مانند آجرهای به کار رفته در یک ساختمان است؛ تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی بدون یادگیری الفبای آن، شبیه تلاش برای ساخت یک خانه بدون آجر است. این کار نشدنی است؛ بنابراین مدارس و روش‌های زبانی را باور نکنید که سعی می‌کنند به بدون آموزش حروف، زبان دیگری را آموزش دهند.

هنگامی که شما شروع به تشخیص حروف و کلمات یک زبان خارجی می‌کنید، پیشرفت سریع‌تری در یادگیری کلمات داشته و انگیزه شما برای یادگیری هم بیشتر می‌شود. هم‌چنین با یادگیری حروف الفبا، می‌توانید کلمات ساده را در نگاه اول شناسایی کنید که همین موضوع باعث می‌شود حس خوبی از یادگیری زبان داشته باشید.

مطلب مرتبط: آموزش حروف ترکیبی در زبان انگلیسی

حروف الفبا انگلیسی

در زبان انگلیسی، هر حرف را می‌توان به دو روش نوشت؛ حروف بزرگ و حروف کوچک. از حرف بزرگ برای حرف اول در یک جمله و برای اولین حرف در نام افراد و مکان استفاده کنید.

حروف بزرگ حروف کوچک تلفظ نام تلفظ به فارسی
A a /eɪ/, /æ/ a اِی
B b /biː/ bee بی
C c /siː/ cee سی
D d /diː/ dee دی
E e /iː/ e ایی
F f /ɛf/ ef اِف
G g /dʒiː/ gee جی
H h /(h)eɪtʃ/ (h)aitch اِیچ
I i /aɪ/ i آی
J j /dʒeɪ/ jay جِی
K k /keɪ/ kay کِی
L l /ɛl/ el اِل
M m /ɛm/ em اِم
N n /ɛn/ en اِن
O o /oʊ/ o اوو
P p /piː/ pee پی
Q q /kjuː/ cue کیو
R r /ɑːr/ ar آر
S s /ɛs/ ess اِس
T t /tiː/ tee تی
U u /juː/ u یو
V v /viː/ vee وی
W w /ˈdʌbəl.juː/ double-u دابلیو
X x /ɛks/ ex اِکس
Y y /waɪ/ wy وای
Z z /zi/, /zɛd/ zee/zed زی

نکته مهم) تمامی حروف الفبای انگلیسی در دو انگلیسی آمریکن و بریتیش یکسان است؛ به جز در حرف “Z” که در این مورد به شکل زیر تلفظ می‌گردد:

  • در امریکن: zee
  • در بریتیش: zed
  • حروف صدادار: A ،E ،I ،O ، U
  • حروف بی‌صدا: B ،C ،D ،F ،G ،H ، J ،K ،L ،M ،N ،P ،Q ،R ،S ،T ،V ،X ،Z ،W ، Y

از دست ندهید: تمام حروف صدادار زبان انگلیسی

برای اینکه ترتیب حروف انگلیسی را به درستی به خاطر بسپارید، بهتر است از ویدیوهای موجود در یوتیوب استفاده کنید. به طور مثال ویدیو زیر به شما کمک خواهد کرد به راحتی الفبای انگلیسی را یاد بگیرید.



اگر یادگیری الفبای انگلیسی برای شما دشوار است به این نکات توجه کنید.
آیا می‌توانید آهنگ الفبای دوران کودکی خود را به یاد بیاورید؟ سعی کنید یک اهنگ الفبای انگلیسی اختصاصی برای خود بسازید. گاهی اوقات ساختن آهنگ الفبا با ریتم مورد نظر خود شما می‌تواند فرآیند یادگیری حروف را سرعت بخشد.

با حروف الفبای انگلیسی، جمله بسازید. یکی از روش‌های انجام این کار این است که داستانی 26 کلمه‌ای بنویسید که در آن نوشته، هر کلمه با یک حرف از الفبای انگلیسی آغاز شود. مثال:

After breakfast, cats destroyed everything. Fish, games

پس از صبحانه، گربه همه‌چیز را نابود کرد. ماهی، بازی …
حروف را با دست تمرین کنید. با توجه به اینکه امروزه بیشتر آموزش‌ها به صورت آنلاین انجام می‌گیرد، بیشتر زبان‌آموزان دیگر تمایلی برای نوشتن با خودکار ندارند اما این روش می‌تواند بسیار مفید باشد. نوشتن حروف الفبا بر روی کاغذ به شما کمک خواهد کرد در مدت زمان کمتری، تمامی حروف را یاد گرفته و به خاطر بسپارید.

مطالعه کنید: آموزش حروف الفبا انگلیسی به کودکان

سعی نکنید تمام الفبا را در یک روز یاد بگیرید. کل الفبا را در قالب گروه‌های شش‌تایی تقسیم کنید و هر بار یکی از آن گرو‌‌ه‌ها را به خود آموزش دهید. صبر کنید تا تسلط کافی بر روی گروه اول پیدا کنید و پس از اینکه خیالتان بابت نحوه صحیح نوشتن و تلفظ آن گروه راحت شد، به سراغ یادگیری گروه دوم بروید.

هر روز تمرین کنید. بهترین دوست شما در یادگیری الفبای انگلیسی، تمرین زیاد است. هر روز بدون وقفه حروفی که یاد گرفتید را تکرار کنید تا به طور کامل در ذهن بنشیند.

از فلش‌کارت استفاده کنید. فلش‌کارت‌ها یکی از بهترین ابزارها برای یادگیری حروف جدید یک زبان و یا کلمات جدید هستند. این فلش کارت را می‌توان در مترو، اتوبوس و هر جای دیگری استفاده کرد تا از وقت خود بیشترین بهره را ببرید.

اگر به صورت نوشتاری مشغول تمرین حروف هستید، حتما تمامی آن‌ها را بلند برای خود بخوانید. این کار کمک خواهد کرد تا تلفظ کلمات را همراه با شکل نوشتاری آن‌ها یاد گرفته و از سمت دیگر الفبا را در ذهن‌تان تثبیت می‌کند.

از دست ندهید: فونتیک در زبان انگلیسی

چرا در انگلیسی حروف بزرگ و کوچک داریم؟

در بین مورخان این مورد وجود دارد که حروف انکلیسی در ابتدای ساکن به صورت حروف بزرگ وجود داشته است و به مرور و برای تسهیل آن، حروف کوچک نیز ابداع شده و در الفبای انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است. این مورد بیشتر در جهت صرفه جویی در زمان و مکان استفاده از حروف بوده است. به مرور حروف کوچک نسبت به حروف بزرگ رایج‌تر و محبوب‌تر شدند و از آنها به وفور استفاده می‎‌شود.

موارد استفاده از حروف بزرگ (CAPITAL LETTERS)

خوب است بدانید ک در طول متن معمولا از حروف بزرگ استفاده نمی‌شود، زیرا نمی‌توان متنی را که تماما با حروف بزرگ نوشته شده است را به راحتی خواند! با اینحال موارد استثنایی وجود دارد که د پر متن می‌بایست از حروف بزرگ برای نوشتن آن استفاده نمود. برای آشنایی با این موارد لیست زیر را از دست ندهید:

  • برای شروع یک جمله
  • برای استفاده در ضمیر شخصی من (I)
  • برای روزهای هفته، ماه‌های سال و تعطیلات
  • برای اختصارات و کلمات اختصاری
  • اسامی خاص
  • سر فصل‌ها و عناوین
  • علائم تجاری
  • نام سازمان‌ها، اماکن و بناهای تاریخی
  • نام کشورها
  • زبان‌ها
  • ملیت‌ها
  • مذاهب

حروف الفبای انگلیسی از a شروع شده و به z ختم میشوند. همیشه ترتیب حروف الفبا به همین شکل است که در ادامه میتوان آن را مشاهده نمود:

  • a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z
  • A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N-O-P-Q-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z

همانطور که می‌دانید بسیاری از اسناد و فهرست‌ها به ترتیب حروف الفبا دسته بندی شده است. در ادامه برخی از رایج‌ترین موارد استفاده از ترتیب حروف الفبا را خواهیم داشت:

  • دیکشنری‌ها
  • فهرست کتاب‌ها
  • لیست تلفن‌ها
  • فهرست کشورها
  • الفبای موسیقیایی

نکته: الفبای موسیقی، تنها شامل هفت حرف است. دقت داشته باشید که ترتیب این الفبا با الفبای معمولی که ما می‌شناسیم متفاوت است و به شکل زیر می‌باشد:

E, F, G, A, B, C, D

از دست ندهید: حروف اضافه در انگلیسی

آواشناسی

در انگلیسی پنج حرف A,E, I, O, U به عنوان حروف مصوت شناخته میشوند. 21 حرف باقی مانده که شامل B, C, D, F, G, H, J, K, L, M, N, P, Q, R, S, T, V, X, Z, و W,Y جز حروف صامت هستند. دقت داشته باشید که در این موارد نیز استثنائاتی وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به مطلب حروف صدادار و بی صدا بیشتر با آنها آشنا شوید. (خوب است د ر اینجا لینک مقاله حروف صدادار و بی صدا قرار داده شود)

مولتی گراف‌ها

هنگامیکه جمعی از حروف، یک صدا را ایجاد کنند، به آن مولتی گراف یا چند گراف گفته می‌شود. مولتی گراف‌ها، می‌توانند از حروف صامت، مصوت یا مخلوطی از هر دو تشکیل شوند. برخی از رایج‌ترین مولتی گراف‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده نمایید:

ch, sh, ck, ph, rh, sc, th, tion, sch, ous, ai, ea, ee, ei, oo

الفبای انگلیسی

برای یادگیری حروف انگلیسی تیم آکادمی روان دوره‌ای تحت عنوان الفبت پلاس طراحی کرده است که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مناسب است. البته در این دوره علاوه‌بر حروف انگلیسی بعضی از تلفظ‌های خاص و همچنین حروف ترکیبی را یاد خواهید گرفت. برای رفتن به صفحه دوره الفبت پلاس کلیک کنید همچمین نمونه‌ی آموزش این دوره را در ویدیوی زیر می‌توانید مشاهده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا