آمورش

سفرنامه غار موزه وزیری

غار موزه وزیری کار خود را در مهرماه ۱۳۸۴ در لواسان در یک زمینی به مساحت 1000 مترمربع آغاز نمود و توسط دکتر ناصر هوشمند وزیری که از مجسمه سازان برترکشورمان می باشد مدیریت می شود. تمامی فعالیتها از جمله هزینه و ایده و نوآوری و هنری که در آن بکار گرفته شده توسط استاد اعمال گردیده و به عنون اولین غار موزه خصوصی ایران است.
دالان های حفاری شده در دل کوه به منظور نمایش گذاشتن آثار باارزش استاد و ارائه به دوستداران هنر ساخته شده است که همچنان در حال گسترش و تکمیل می باشد. تک تک آثار ایشان بیانگر داستانهای شاهنامه فردوسی و فولکلور ایران و فرهنگ غنی ایرانی می باشد و شامل قسمتهای نمایشگاهی ،کارگاهی ، صنایع دستی ، آموزشی ، نگارخانه و سالن اجتماعات میباشد.
غار موزه تنها موزه ای است که در آن بازدیدکنندگان می توانند به راحتی بازدید و عکاسی نمایند و دانشجویان رشته هنر می توانندبصورت حضوری از استاد ایده گرفته و کارآموزی نمایند. استاد وزیری درطول گردش بازدیدکنندگان، درباره آثارشان توضیحات کامل را ارائه نموده و تلاش در ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در بین بازدید کنندگان می نماید.آثار موجود در موزه وزیری از جنس چوب، فلز، سنگ، فایبرگلاس، استخوان ساخته شده است.

  • محل مورد بازدید: غارموزه وزیری
  • روز و تاریخ: پنجشنبه 1401/05/27محل حرکت: دفتر مرکزی شماره 2 (شریعتی، خیابان یزدانیان نبش کوچه شاد- پلاک 31)
  • تلفن: 84346
  • نام تورلیدرها: سمانه اکبری – امیر فخرایی

ساعت 8:30پس ازحضوروغیاب و توزیع بج ها وپذیرایی، معارفه به زبان انگلیسی توسط تورلیدرها انجام میشود (ازلحظه ورود زبان آموزان به داخل حیاط دفتر مرکزی سفیر تا لحظه برگشت مکالمات به زبان انگلیسی میباشد).

سپس توضیحاتی پیرامون تاریخچه غارموزه وزیری ، بخش های مختلف غار ارئه می گردد.

از لحظه ای که زبان آموزان وارد دفترمرکزی می شوند ،داخل اتوبوس و حین بازدید از غارموزه کلیه فعالیتها و آموزشهای مرتبط با مکان مورد بازدید با همراهی اساتید محبوب انجام می گیرد. پس ازتوزیع پک های پذیرایی تهیه شده، بوکلتهای آموزشی به زبان انگلیسی به زبان آموزان ارائه می شود که هر بوکلت شامل :

توضیحات محل مورد بازدید که بصورت انگلیسی به زبان آموزان ارئه می گردد.

تسک‌های آموزشی Before visiting که در داخل اتوبوس در مسیر رفت توسط دانشجویان با نظارت اساتید انجام می گیرد که شامل پرسش هایی است که مسافرین در گروههای دونفره پاسخ می دهند . بخش Glossary (لغات و اصطلاحات مربوط به محل مورد بازدید) در مسیر رفت در داخل اتوبوس توسط اساتید آموزش داده می شود .این بخش برای تمامی سطوح قابل اجرا می باشد.

بخش While visiting که درحین بازدید از محل، توسط اساتید انجام می گردد وتوضیحاتی درباره ی آثار مختلف موجود در غار ارائه می گردد.در این حین، پرسش های مسافرین توسط اساتید پاسخ داده می شود.

فعالیت های آموزشی به زبان انگلیسی که برای هریک از مقاصد طراحی شده، با نظارت اساتید توسط زبان آموزان انجام میگیرد.

discussion Game- Free

به زبان انگلیسی در هر تور با نظارت اساتید اجرا می گردد و زبان آموزان درگروه های آموزشی حضور پیدا کرده و نظرات و نگرش خود را به اشتراک می گذارند.

پس ازبرگزاری قسمت هیجانی تور( گیم به زبان انگلیسی) به برندگان گیم هدیه ای ارائه می گردد.

تسک‌های آموزشی After visiting درداخل اتوبوس ،در مسیر برگشت، توسط زبان آموزان با نظارت اساتید ،انجام می گیرد.جهت تمرین لغات و اصطلاحات یاد گرفته شده در طول بازدید، تمریناتی در بوکلت آموزشی طراحی شده است که در اتوبوس توسط زبان آموزان در گروه های دونفره، به این فعالیت ها به زبان انگلیسی پاسخ داده می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا