آمورش

تعویض باتری ریش تراش فیلیپس

Gamma koli

ریش تراش یکی از وسایل پرکاربرد جهت آراستگی آقایان است که دارای برندهای مختلفی می باشد. ریش تراش فیلیپس یکی از برندهای محبوب است که از قابلیت های بسیاری برخوردار است. بنابراین ایجاد اختلال در عملکرد باتری، اتمام شارژ و یا خراب شدن آن یکی از مشکلاتی است که ممکن است با تعویض باتری حل شود.

C:UsersaaDesktop84.jpg

نحوه تعویض باتری ریش تراش فیلیپس

با توجه به مدل های مختلف این نوع ریش تراش، ممکن است روش یکسانی برای تعویض باتری آنها وجود نداشته باشد. بنابراین مراحل زیر تعویض باتری این دستگاه را به طور کلی بیان می کند:

  1. ابتدا پیچ های تعبیه شده در پشت دستگاه را توسط پیچ گوشتی مناسب جدا کنید.
  2. در مرحله بعد با یک وسیله نوک تیز و باریک، قاب ریش تراش را از بدنه جدا کنید. (بهتر است از وسایل غیر فلزی استفاده کنید تا به قطعات داخلی دستگاه آسیب نزند)
  3. سعی کنید قاب دستگاه را به آرامی و با کمترین فشار از روی آن جدا کنید.
  4. حال باید اقدام به تعویض باتری ریش تراش کنید. از آنجا که ممکن است سر مثبت و منفی باتری مشخص نباشد، در هنگام برداشتن آنها به قطب ها دقت کنید تا در هنگام جایگزینی باتری های جدید با مشکل مواجه نشوید.
  5. در هنگام تعویض باتری بهتر است آن را از روی برد جدا نکنید. این کار باعث می شود که سایر اتصالات ریش تراش دچار مشکل نشود.
  6. برای اتصال باتری جدید بهتر است قسمتی از باتری قدیمی را از جای آن بلند کرده و باتری جدید را به آن لحیم کنید.
  • توجه داشته باشید که فضای تعبیه شده برای باتری ریش تراش بسیار کم است، به همین دلیل لحیم باتری جدید بر روی آن نیاز به دقت بسیار بالایی دارد.

تعویض باتری ریش تراش فیلیپس در خانه

علاوه بر تعویض باتری ریش تراش فیلیپس توسط تعمیر کاران حرفه ای، برخی از افراد نیز تخصص و توانایی انجام این کار را در منزل دارند. بنابراین باید نهایت دقت را در این کار داشته باشند، زیرا کوچک ترین اشتباه باعث از کار افتادن دستگاه می شود. در ادامه به برخی از نکات مهم قبل از تعویض باتری ریش تراش اشاره می کنیم:

  • ممکن است در برخی از مدل های ریش تراش فیلیپس، باتری بر روی برد دستگاه لحیم شده باشد. به همین دلیل تعویض آن نیاز به تخصص کافی در این زمینه دارد.
  • بهتر است قبل از باز کردن بدنه دستگاه، ابزارهای مناسب برای انجام این کار داشته باشید.
  • بهتر است قبل از باز کردن دستگاه، اطمینان حاصل کنید که علت کار نکردن دستگاه از باتری است.
  • باتری های این دستگاه در انواع مختلفی وجود دارد، بنابراین دقت کنید نوع مناسب دستگاه خود را انتخاب کنید.
  • اغلب ریش تراش ها با باتری های نیکل – کادمیم (Ni CD)، نیکل – متال هیدرید (MH Ni) و برخی دیگر با باتری‌های لیتیوم یونی‌ سازگارند.
  • باتری های Ni CD دارای طول عمر کمتری بوده و به همین دلیل در مدت زمان کوتاه نیاز به تعویض دارند.
  • باتری های MH Ni به دلیل ظرافت بیشتر دارای ماندگاری بالاتر بوده و به همین خاطر شارژ بیشتری را نگه می دارند. قیمت این نوع باتری در مقایسه با Ni CD بیشتر است.

توجه داشته باشید در صورت باز شدن دستگاه، ممکن است در مقابل قطرات آب خاصیت ضد آب بودن خود را از دست بدهد.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

C:UsersaaDesktop648.jpg

سایر مشکلات ریش تراش فیلیپس

از آنجا که ریش تراش فیلیپس به یکی از وسایل کاربردی و پرمصرف آقایان تبدیل شده است، ممکن است علاوه بر مزایا، دارای برخی مشکلات نیز باشد. این مشکلات مانند ایجاد اختلال در عملکرد باتری، شکستگی بدنه در حین کار کردن با دستگاه و یا آسیب در اتصالات برقی که ممکن است به نقص در قطعات داخلی مربوط باشد، مشاهده شود. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین مشکلات ریش تراش فیلیپس اشاره می کنیم:

  • ریش تراش پس از چند بار کار کردن روشن نمی شود.
  • ممکن است بدنه دستگاه در حین کار کردن به سرعت داغ کند.
  • در هنگام کار با ریش تراش صدای بسیار بلند و ناخوشایندی به گوش می رسد.
  • کلید های تعبیه شده بر روی بدنه دستگاه کار نمی کند.
  • پاره شدن سیم اتصال ریش تراش، باعث از کار افتادن دستگاه شده است.
  • ممکن است باتری و قطعات داخلی دستگاه مانند برد آن آسیب دیده باشد.
  • برخی از قطعات دستگاه چون چرخ دنده، پایه نگهدارنده و بدنه ریش تراش دچار شکستگی شده است.

در صورت مشاهده هر یک از مشکلات بالا، بهتر است دستگاه ریش تراش را به یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص بسپارید تا دستگاه را عیب یابی و مشکل آن را رفع کند.

قیمت باتری ریش تراش فیلیپس

ممکن است با عیب یابی دستگاه، متوجه شوید که علت کار نکردن ریش تراش فیلیپس، اختلال در باتری آن است. در این صورت باید اقدام به تعویض باتری کرده و از باتری های با کیفیت و با ماندگاری شارژ بالا استفاده کنید. از آنجا که مدل های ریش تراش فیلیپس بسیار متنوع است باید در هنگام تعویض باتری اندازه باتری ریش تراش و مدل دستگاه را به خاطر داشته باشید. قیمت باتری این دستگاه با توجه به سایز آن، نوع، میزان ماندگاری شارژ، کیفیت و کارکرد آن متغیر است. همچنین بهتر است بدانید که قیمت باتری های این دستگاه چندان گران نیست و می توانید بهترین باتری را با قیمت مناسب خریداری کنید. ناگفته نماند که بیشترین قیمت باتری مربوط به باتری های قلمی 900 میلی آمپری است که باز هم قیمت آن کمتر از 100 هزار تومان خواهد بود.

خرید باتری ریش تراش فیلیپس

در هنگام خرید باتری ریش تراش فیلیپس بهتر است علاوه بر سایز و ماندگاری شارژ به قابلیت شارژ شدن آن نیز توجه کنید. برخی از باتری های معمولی چون قلمی و نیم قلمی با توجه به اینکه ماندگاری شارژ بالایی دارند، اما ممکن است پس از اتمام انرژی الکتریکی دیگر شارژ نشوند. بنابراین بهتر است برای ریش تراش فیلیپس از باتری های استفاده کنید که قابلیت شارژ شدن را نیز داشته باشند. برای خرید باتری ریش تراش می توانید از فروشگاه های آنلاین و یا مراکز خرید معتبر استفاده کنید. در عین حال سعی کنید از بهترین باتری برای دستگاه خود استفاده کنید تا طول عمر آن نیز افزایش یابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا