آمورش

تره به انگلیسی و 10 حقیقت جالب (با ترجمه و مثال)

Gamma koli

تره به انگلیسی می شود Chive (چایو) یا Chives (چایوز) هر دو کاربرد دارند. نکات گرامری روش استفاده در جمله، هم معنی ها، 5 سبزی رایج دیگر به انگلیسی و 10 نکته فوق العاده جالب در انتهای مطلب را از دست ندهید.

  • نوع کلمه: اسم (noun)
  • تلفظ: / chīv/

حتما بخوانید: ۶ کتاب واژگان فوق‌العاده برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی

تعاریف مختلف chive (تره) به انگلیسی

1- A bulbous herb (Allium schoenoprasum) native to Eurasia, having clusters of usually pink to rose-violet flowers and cultivated for its long, slender, hollow leaves.

1- گیاه پیازدار (Allium schoenoprasum) بومی اوراسیا، دارای خوشه‌ هایی از گل های صورتی تا بنفش رزی که بخاطر برگهای بلند، باریک و توخالی اش کشت می شود.

2- The leaves of this plant used as a seasoning.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

2- از برگ های این گیاه به عنوان چاشنی استفاده می شود.

3- perennial having hollow cylindrical leaves used for seasoning.

3- گیاه چند ساله با برگهای استوانه ای توخالی که برای چاشنی استفاده می شود.

4- cylindrical leaves used fresh as a mild onion-flavored seasoning.

4- برگ های استوانه ای شکلی که به صورت تازه به عنوان یک چاشنی با طعم ملایم پیاز استفاده می شود.

نام های دیگر تره

Allium schoenoprasum, cive, schnittlaugh

به کارتان می آید: 100 روش تعریف کردن از کسی به انگلیسی

حقایق تغذیه ای Chives (تره)

تره گیاهی از خانواده پیازهاست که طعم ملایمی شبیه به پیاز دارد. برگ های سفت، توخالی و لوله‌ای شکل این گیاه شبیه لایه های پیاز هستند، با این تفاوت که قطر کوچکتری دارند و از دور تا حدودی شبیه «تیغه های چمن » به نظر می رسند.

از نظر گیاه شناسی، این استوانه های سبز رنگ متعلق به خانواده Alliaceae، از جنس: Allium هستند. نام علمی Chives (تره) Allium schoenoprasum است.

تره را نباید با پیاز سبز، که قسمت سبز و نرسیده پیاز و یا با پیازچه (پیاز ولشی) اشتباه گرفت. تره به همراه کرفس، جعفری و ترخون، ترکیبی مطلوب از گیاهان قدیمی فرانسوی می سازد.

تره گیاه چند ساله کوچکی است که به صورت توده ای رشد می کند و احتمال می رود خاستگاه آن ارتفاعات سیبری باشد. این گیاه در زیر نور مناسب خورشید و خاکی که خوب زهکشی شده باشد بهتر رشد می کند. نهال تره را می توان از بذر یا تقسیمات 2 تا 3 پیاز پرورش داد. طول گیاه کاملا رشد یافته تره به حدود 20 تا 30 سانتیمتر می رسد.

کشاورزان در مزارع، برگهای تره را به صورت دوره ای هرس می کنند تا رشد محصول را بررسی کنند. درواقع، برای جلوگیری از انبوه بیش از حد گیاه و بروز بیماری های ریشه، همه کاشت ها باید هر دوتا سه سال یکبار تقسیم شوند. پیازهای ریز زیرزمینی تره برخلاف پیاز و سیر، طعم ناخوشایندی دارند و برای همین هم از آنها در پخت و پز استفاده نمی شود.

ساقه های گیاه تره که به طور مستقیم از پایه به سمت بالا می آیند، کمی بلندتر از برگ ها رشد می کنند و خوشه های کوچکی از گل های ارغوانی یا بنفش دارند.

انواع مختلف تره عبارتند از:

1- سیبری غول پیکر (Allium ledebourianum)

2- سیر لانه زنبوری یا چینی (Allium tuberosum)

3- انواع سیر سیبری (Allium nutans)

در کنار این مطلب بخوانید: چگونه افراد مختلف را در زبان انگلیسی صدا بزنیم؟

فواید تره برای سلامتی

1- تره کالری بسیار کمی دارد.100گرم تره تازه فقط 30 کالری دارد؛ ولی همین مقدار حاوی آنتی اکسیدان های مهمی مثل فلاونوئید، فیبر گیاهی، مواد معدنی و ویتامین هایی است که ثابت شده برای سلامتی مفیدند.

2- تره هم درست مثل پیازچه حاوی فیبر غذایی با مشتقات گیاهی بیشتری نسبت به سایر اعضای خانواده گیاهان الیوم مانند پیاز، موسیر ،تره فرنگی و غیره است.100 گرم برگ تره تازه، روزانه 5.2 گرم یا 7 درصد از مقدار توصیه شده فیبر بدن را تامین می کند.

3- درست مثل سایر اعضای خانواده گیاهان آلیوم، تره هم دارای آنتی اکسیدان های تیوسولفونات است. تیوسولفونات هم مانند دی آلیل دی سولفید، دی آلیل تری سولفید و آلیل پروپیل دی سولفید موقع برش خوردن یا خرد کردن گیاه، به خاطر واکنش های آنزیمی به آلیسین تبدیل می شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که آلیسین با مهار آنزیم ردوکتاز در سلول های کبد، تولید کلسترول را کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان داده که تره خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد.

مکالمه رو یک بار برای همیشه یاد بگیر: دانلود 100 مکالمه رایج روزمره

4- علاوه بر این، آلیسین موجود در گیاه تره با آزاد کردن ترکیبات باز کننده عروق (اکسید نیتریک)، گرفتگی رگ های خونی را کاهش می دهد و در نتیجه به کاهش فشارخون کمک می کند. آلیسین جلوی تشکیل لخته پلاکتی را هم می گیرد و باعث عملکرد فیبرینولیتیک (تجزیه لخته) در رگ های خونی می شود. در مجموع می توان گفت که آلیسین در کاهش خطر کلی ابتلا به بیماری های عروق کرونر، بیماری های عروق محیطی و سکته موثر است.

5- نکته شگفت انگیز این است که تره در مقایسه با سایر سبزیجات خانواده آلیوم حاوی ویتامین A بیشتری است.100 گرم برگ تازه تره حاوی 4353 واحد بین المللی ویتامین A یا 145 درصد مقدار توصیه شده روزانه است. علاوه بر این، ترکیب اکسیدان هایی مثل کاروتن، زاگزانتین و لوتیین موجود در تره از بدن شما در برابر سرطان های ریه و حفره دهان محافظت می کند.

6- تره حاوی ویتامین های ضروری دیگری مثل ویتامین C و Kهم هست. تره یکی از غنی ترین منابع ویتامین K است و مقدار آن در مقایسه با پیازچه نیز بیشتر است.100 گرم تره تازه حدود 7.212 میکروگرم یا 177درصد از مقدار توصیه شده مصرف روزانه این ویتامین را تامین می کند. مطالعات علمی نشان می دهد که ویتامین K با افزایش فعالیت استئوبلاستیک (تشکیل و تقویت استخوان) نقش بالقوه ای در سلامت استخوان دارد. مقدار کافی ویتامین K در رژیم غذایی به محدود کردن آسیب عصبی در مغز کمک می کند؛ بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین در درمان بیماری آلزایمر نقش بسزایی دارد.

7- تره تازه منبع غنی فولات است.100 گرم برگ تره، 105 میکروگرم یا 26 درصد از فولات بدن را تامین می کند. اسید فولیک برای پیوند دی ان ای و تقسیم سلولی ضروری است. مقدار کافی فولات در رژیم غذایی در دوران بارداری از بروز نقص در مجرای عصبی نوزادان جلوگیری م کند.

حتما دانلود کنید: 4 تا از بهترین مترجم های انگلیسی به فارسی

8- به جز اینها، تره سرشار از سایر ویتامین های گروه B و همچنین برخی مواد معدنی ضروری مانند مس، آهن، منگنز، روی و کلسیم است. به طور کلی سبزی های برگ دار حاوی مقدار مناسبی از چندین ویتامین حیاتی مانند پیریدوکسین، اسید پانتوتنیک، نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین هستند.

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا