آمورش

آموزش زبان آلمانی برای کودکان (نکات مهم و دانلود رایگان دروس)

German-gama-min

زبان آلمانی برای آموزش دادن به کودکان گزینه مناسبی است. و از آن جا که زبان انگلیسی یک زبان ژرمنی است، کلمات مشابهی و مشترکی با آلمانی دارد و همین هم یادگیری این زبان را برای کودکان آسان تر می کند. علاوه بر این، آلمانی جز زبان هایی است که به عنوان زبان اول در سراسر اتحادیه اروپا صحبت می شود. از طرفی هم آلمان چهارمین اقتصاد قوی ( بر اساس تولید ناخالص داخلی ) در جهان را دارد، بنابراین داشتن مقداری دانش در مورد زبان این کشور پیشرفته از نظر آینده شغلی و تحصیلی به نفع کودکان تان است.

شاید آموزش یک زبان جدید به فرزندان تان کار سخت و دشواری به نظر برسد ، اما منابع زیادی در دسترس هستند که می توانند در این زمینه به والدین کمک کنند. فیلم های آنلاین ، دی وی دی، کتاب، برنامه و بازی های آنلاینی به کودکان کمک می کنند تا زبان آلمانی را به شیوه ای جذاب تر یاد بگیرند.

germanalphabet

بهترین برنامه ها و وب سایت های آموزش زبان آلمانی برای کودکان

  • Petra Lingua یک دوره زبان آنلاین است که برای کودکان بین 3 تا 10 سال طراحی شده و از روش ارائه محتوای چند رسانه ای به صورت متن، صدا و ویدئو ، تصاویر و تمرین های تعاملی استفاده می کند.
  • Blinde-kuh یک موتور جستجوی آلمانی است که فقط اطلاعات مناسب برای بچه ها را ارائه می دهد.
  • Kindernetz ویدیو های آلمانی زیادی برای بچه ها دارد.
  • Lingonetz یک وب سایت تعاملی است که به کودکان 6 تا 12 ساله کمک می کند تا زبان آلمانی یاد بگیرند.
  • Tivi حاوی برنامه های تلویزیونی از یک شبکه مخصوص کودکان آلمانی است .
  • Chillola یک وب سایت رایگان زبان خارجی برای کودکان است. بچه ها در این جا آلمانی را از طریق بازی و فعالیت های مختلف یاد می گیرند.

بهترین دی وی دی ها برای آموزش زبان آلمانی به کودکان

برای بچه های زیر 5 سال دی وی دی های خوبی وجود دارد ، اما برای بچه های بزرگ تر چیز زیادی در دسترس نیست. اگر به دنبال یک دی وی دی برای کودکان بزرگ تر از 5 سال هستید، می توانید Watch & Learn German with Professor Toto یا German for Kids: Learn German Beginner از شرکت Language Tree را امتحان کنید. نظر ها در مورد هر دو دی ‌وی‌ دی کمی متفاوت است، بنابراین ما نظر قطعی راجع به آن ها نمی دهیم. شما می توانید خودتان بررسی کرده و یکی را انتخاب کنید. دی وی دی هایی که برای کودکان 0 تا 5 ساله برای کمک به یادگیری زبان آلمانی مناسب هستند ، عبارتند از:

  • Early Lingo Colors and Shapes at The Park DVD (بخش اول ) یا مجموعه دی‌وی‌دی های 6 تایی آن. اگر به دنبال DVD ای هستید که کمک تان کند تا کاملا درگیر زبان آلمانی شوید، Early Lingo انتخاب خوبی است. این دی وی دی برای کودکان شش ماه تا 6 سال طراحی شده و از شخصیت های کارتونی جوجو و لولو استفاده می کند که همه چیز در مورد رنگ ها و اشکال و کلمات مربوط به پارک را به زبان آلمانی یاد می دهد . هرDVD تک قسمتی حدود 32 دقیقه است و بیش از 90 کلمه و عبارت آلمانی دارد.
  • Bilingual Baby: Teach Baby German : بیش از 60 کلمه و عبارت در مورد اشیاء روزمره مثل سگ ها ، اسباب بازی ها و غیره دارد که بخشی از دنیای کودکان است و می توانند به راحتی آن ها را تشخیص دهند.

متاسفانه در حال حاضر در ایران هیچ بسته آموزشی یا کتاب آموزش زبان آلمانی مخصوص کودکان ارائه نشده است!

بازی های آنلاین رایگان برای کمک به آموزش آلمانی

یک روش آسان برای قرار دادن کودکان در معرض یک زبان جدید آن هم به روشی جذاب و سرگرم کننده، انجام بازی های آنلاین است. بازی هایی که به زبان آلمانی و برای کودکان باشند، نادرند، اما یکی از مواردی که ارزش بررسی دارد، Digital Dialects است. این سایت بازی های ساده زیادی دارد که به بچه ها کمک می کند تا اصول آلمانی را یاد بگیرند.

حتما این پست را ببینید: ۲۰ نکته مهم برای آموزش زبان آلمانی به کودکان (۲ تا ۹ ساله)

بهترین برنامه های آلمانی مخصوص کودکان

  • Kinderapp برنامه ای است که برای کودکان نوپا طراحی شده تا به آن ها کمک کند که اولین کلمات را یاد بگیرند. این اپلیکیشن از گزینه زبان آلمانی برخوردار است، بنابراین برای بچه های بسیار کوچکی که تازه شروع به صحبت می کنند ، مفید خواهد بود. بچه ها اشیاء واقعی که در محیط اطرافشان و در خانه شان وجود دارد را به روشی تعاملی و سرگرم کننده می شناسند.
  • Learn German–Baby FlashCards یک برنامه فلش کارت برای کودکان 1 تا 4 ساله است و بیش از 450 تصویر با متن و صدا دارد. برای یادگیری بهتر و تقویت حافظه بصری و شنیداری به طور هم زمان صدا های واقعی بیشتری در این برنامه گنجانده شده است. والدین این امکان را دارند تا صدا را در طول جلسات آموزشی والدین و کودک خاموش کنند و زمانی که کودک خودآموز است، صدا را روشن کنند.
  • Learn German by MindSnacks : 9 بازی دارد که برای آموزش واژگان آلمانی و مهارت های مکالمه طراحی شده اند. می توانید اولین درس را به صورت رایگان دانلود کنید و اگر دوست داشتید، آن را ارتقا دهید تا به تمام 50 درس و بیش از 40 ساعت محتوا دسترسی داشته باشید.
  • Smart Speller German Learning دارای 80 تصویر در 7 دسته ( اعداد و رنگ ها، میوه ها و سبزیجات، وسایل نقلیه، حیوانات مزرعه ، اشکال، اعضای بدن ) است. بازی با ضربه زدن روی یک جسم متحرک و سپس تکمیل یک پازل کلمه انجام می شود. کلمات گلچین شده ترکیبی از واژه های پایه و پرکاربرد از هر دسته هستند.
  • Learn German Kids به کودکان کمک می کند تا کلمات ضروری آلمانی را به روشی که مناسب کودکان است، بیاموزند. شش دسته وجود دارد که شامل الفبا ، رنگ، عدد، ماه ، روز و میوه می شود.

حتما ببینید: منابع زبان آلمانی برای کودکان

دروس آموزش المانی به کودکان با بازی و سرگرمی

4 آموزشگاه برتر کلاس زبان برای کودکان (حضوری و آنلاین)

German

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا