آمورش

بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی بصورت اصولی +دانلود منابع

ielts gama-min

در این مطلب بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی طبق متدهای جدید معتبرترین موسسات آموزش زبان در دنیا را معرفی می کنیم. همچنین بهترین منابع یادگیری را به صورت رایگان جهت دانلود قرار داده ایم.

بعد از این مطلب مجددا به صفحه اصلی آموزش زبان انگلیسی برگردید و مطالب بعدی را استفاده کنید. اگر در حال یادگیری زبان از صفر هستید، منابع این صفحه را نیازی نیست دانلود کنید و فقط روشها را مطالعه کنید و به صفحه آموزش زبان انگلیسی برگردید.

سوالات رایج کاربران

یادگیری زبان چقدر طول می کشد؟بهترین منابع برای یادگیری زبانبدون کلاس هم می توان یاد گرفت؟واژه ها را چطور حفظ کنم؟در گرامر مشکل دارمتا چه سطحی پیش میروم؟

اگر هیچ زمینه ای از زبان ندارید حداقل روزانه ۱ تا نهایتا ۴ ساعت تمرین کنید تا در ۴ ماه به سطح متوسط برسید. بدون کلاس

منابع رایگان در اینجا و منابع حرفه ای را در اینجا می توانید ببینید

برای یادگیری زبان لزوما به کلاس نیازی نیست. بسیاری از زبان آموزان موفق زبان را به صورت خودآموز و با بسته های آموزشی یا منابع موجود در همین صفحه یاد گرفته اند

واژه ها مهم ترین بخش زبان انگلیسی هستند. اینجا کلیک کنید و روش یادگیری و همه منابع را خواهید دید. کار راحتی ست.

بجز در آزمونهای زبان داخلی، جایی نیاز به گرامر ندارید. اما اگر می خواهید گرامر را به صورت جداگانه یاد بگیرید از این صفحه رایگان، یا از این کتاب کامل استفاده کنید.

منابع موجود در این صفحه شما را تا سطح متوسط پیش می برند به شرطی که تک تک کلمات و جملات موجود در پی دی اف را حفظ کنید.

۱- یک هدف تعیین کنید

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه ی کافی قانع کننده ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام اینکار نیاز دارید. اگر مشوق شما میتواند پول باشد، تصور کنید که زبان انگلیسی چگونه میتواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی های زیبا و جذاب فکر کنید! دلیل تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

۲- خواندن و گوش کردن به زبان

وقتتان را برای تلاش جهت صحبت کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به جایش سعی کنید بیشتر وقتتان را برروی گوش کردن (listening) و خواندن متون (reading) بگذارید. این یک راه سریعتر و کارامدتر برای تسلط بر زبان انگلیسی است. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان های کوتاه، درس های تصویری و مقاله های صوتی گوش کنید. اینها درس های قدرتمندی هستند و به شما کمک میکنند که سریعتر یاد بگیرید. باید رمان های انگلیسی آسان بخوانید، میتوانید از رمان های انگلیسی زیر شروع کنید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

حتما دانلود کنید: ۱۱ رمان انگلیسی برای یادگیری زبان از صفر

۳- حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

حتما دانلود کنید: ۱۰۰ آهنگ انگلیسی که باید دائما گوش کنید

۴- استفاده از موسیقی های مخصوص

تحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی ” مانند این موسیقی ها ” می تواند به زبان آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آنها کمک کند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید و سپس زبان تمرین کنید.

در حال مطالعه

۵- زمان بندی درست مطالعه

  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید
  2. پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.
  3. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

۶- تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید!

۷- عادت دادن ذهن و گوش و زبان

هر روز در هر شرایطی هم که شده، حداقل به یکی دو مکالمه گوش کنید یا مطالعه کنید یا صحبت کنید و نگذارید اعضای بدنتان از عادت کردن به شنیدن زبان انگلیسی غافل شود. میتوانید از برنامه های رایگان صوتی روزانه مخصوص گوشی ها استفاده کنید یا اینکه روی لینک زیر کلیک کنید که مکالماتی برای شروع از صفر است:

دانلود کنید: مکالماتی برای عادت کردن به زبان انگلیسی (از صفر)

۸- تمرین با صدای بلند

یک راه عالی برای بهبود صحبت کردن به انگلیسی این است که هر زمانی میتوانید، متن ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. حتی اگر اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک میکند که راحتتر انگلیسی صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه یا هرچیزی که به زبان انگلیسی است، استفاده کنید. حتی اگر شما همه ی لغات را نمیفهمید، اینکار باعث میشود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کند و متوجه میشوید که وقتی انگلیسی صحبت میکنید میتوانید سریعتر و آسانتر جملاتتان را بسازید. بلند خواندن همچنین به دلیل اینکه شما از کلمات انتخابی خودتان استفاده نمیکنید، مفید است.

دانلود کنید: این مطالب فوق العاده کاربردی را هر روز با صدای بلند تمرین کنید

۹- صحبت با خودتان یا با دوستان

وقتی در حال انجام کارهای روزانه هستید، میتوانید با خودتان به تنهایی انگلیسی صحبت کنید. این باعث میشود به انگیسی فکر کنید. برای مثال میتوانید بگویید: I’m going to the kitchen, now I am making a cup of tea, I love tea because it refreshs me! و مانند اینها. میدانم این روش کمی غیر معمول به نظر میرسد اما کمک کننده است. فقط کافی ست امتحان کنید!.

دانلود کنید: این انیمیشن های ساده را با زیرنویس دانلود کنید و از حرف های آنها تقلید کنید

۱۰- تهیه دفترچه یادداشت

یک نوت بوک کوچک به همراه داشته باشید تا زمانیکه لغت جدیدی یاد میگیرید، آن را سریع یادداشت کنید. اگر وقت اضافه دارید، لغاتی که نوشته اید را مرور کنید. در هر هفته تعدادی لغت مشخص برای خودتان تعیین کنید و هر هفته تعدادشان را افزایش دهید. فقط خود لغت را یاد نگیرید بلکه کاربرد آن در متن و املای آن را هم بیاموزید همچنین در مورد آن کلمه یک جمله بنویسید؛ مثلا I am interesting in learning English and I find learning English interesting! پیشنهاد میکنم که ترجمه ی لغات را جلوی خود کلمه ننویسید. بلکه در دفتر دیگر یا پشت همان برگه آن را یادداشت کنید.

۱۱- گوش کردن به اخبار

رادیوی بریتانیایی (بی بی سی)

  • احتمالا بی بی سی را میشناسید، پیج آموزش زبان آنها بسیار قدرتمند عمل می کند.بی بی سی پادکست ها (فایل های صوتی) بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه می کند که میتوانید از آن برای تقویت مهارت شنیداری خود و همچینین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده کنید. حتما روزانه حداقل ۱-۴ فایل آن را تمرین کنید. برای ورود به سایت کلیک کنید

رادیوی آمریکایی (وی او ای)

  • جدای از دروغ های این رسانه آمریکایی، بهترین فایل های تقویت مهارت شنیداری و حتی گفتاری را در زمینه لهجه آمریکایی به صورت روزانه به صورت رایگان در اختیار کاربران می گذارد. حتما روزانه حداقل ۱-۴ آن را تمرین کنید. برای ورود به سایت کلیک کنید

۱۲- انتخاب موضوعات کاربردی

در مورد موضوع هایی که دوست دارید در زبان خودتان در مورد آنها صحبت کنید، فکر کنید سپس چیزهایی که برای صحبت کردن آن به زبان انگلیسی لازم دارید را پیدا کنید؛ مثلا اگر دوست دارید در مورد فوتبال یا هر چیز دیگری صحبت کنید، میتوانید آنها را در وبسایت ها و مجلاتی که این موضوعات را پوشش میدهند پیدا کنید. لیست لغات مورد نیاز درمورد موضوعتان را بنویسید و کلمات و عبارات را یاد بگیرید. سعی کنید در جواب سوالهای فرضی با خودتان در مورد این موضوعات صحبت کنید. در گروهها و کلاسهایی که افراد با علایق مشابهی با شما دارند عضو شوید.

حتما ببینید: یک وب سایت فوق العاده برای یادگیری صحبت راجب موضوعات مختلف

۱۳-کتابهای انگلیسی بخوانید

کتاب های داستان یا درسی انگلیسی را در سطح خودتان بخوانید. بعد از اینکه آنها را آرام خواندید سعی کنید با صدای بلند بخوانید و لغات جدید آن را یادداشت کنید. برای اینکه از اول و به صورت اصولی شروع کنید، اکثر موسسات معتبر دنیا از کتاب های زیر استفاده می کنند. آنها را به صورت فیزیکی (نه پی دی اف) خریداری کنید و شروع به کار کردن کنید. برای یادگیری آنها نیاز به هیچ مهارت خاصی نیست و فقط کافی است با خود کتاب پیش بروید. اگر هم دوست دارید می توانید راهنمای فارسی همین کتاب ها را هم خریداری کنید:

حتما ببینید: بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای شروع از صفر

۱۴- این برنامه ها را نصب کنید

اپلیکیشن های زبان انگلیسی که اکثر آنها زبان انگلیسی را از صفر به شما آموزش می دهند کمک زیادی به یادگیری می کنند. این اپلیکیشن ها و سایر نرم افزارهای زبان انگلیسی به دلیل اینکه باعث می شوند همزمان از فکر، صدا و گوش خود استفاده کنید، توانایی یادگیری شما را به طرز شگفت آوری افزایش می دهند.

حتما دانلود کنید: بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان از صفر

۱۵- نکات کاربردی دیگر

  • مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید (یا اینکه صدای خود را ضبط کنید تا به اشکالات خود پی ببرید)
  • در مواقع بیکاری، رانندگی و … ترانه های انگلیسی گوش کنید و تمرین کنید
  • اصطلاحات رایج زبان انگلیسی را یاد بگیرید (منطورمان این اصطلاحات است)
  • در شبکه های اجتماعی مثل reddit یا اینستاگرام با انگلیسی زبان ها چت کنید (حتما این مخفف ها که انگلیسی ها در چت هایشان زیاد استفاده می کنند را بلد باشید)
  • سعی کنید هر چیزی را که می بینید به زبان انگلیسی بیان کنید (مثلا این یک پرنده است را به انگلیسی بگویید)
  • در وبسایت blogfa.com یک اکانت ایجاد کنید و یک وبلاگ انگلیسی زبان راه اندازی کنید (مطالب را از خودتان بنویسید-با اشکال یا بدون اشکال فرقی نمی کند)

جمع بندی

با توجه به روش گفته شده در بالا، پیشنهاد شده است که زبان آموز بصورت خودآموز از کتاب های فورکورنرز یا اینترچنج سطح مبتدی شروع می کند. همزمان از دی وی دی های آموزشی به کمک کامپیوتر و گوشی نیز استفاده می کند و همه انها را با صدای بلند تکرار کرده و به همین صورت جلو می رود. حتی بسته های آموزش زبان انگلیسی از صفر وجود دارد (مثل این بسته یا این کتاب) که شما را از هر کلاسی بی نیاز می کند. نهایتا بعد از یادگیری و رسیدن به یک حد قابل قبول از نظر خودتان، در کلاس های رفع اشکال زبان در حد دو سه جلسه شرکت می کنید. اگر هم فقط از طریق کلاس یاد میگیرید، ابتدا دایره واژگان خود را به حد قابل قبولی برسانید که وقتتان در کلاس ها هدر نرود. همین!

حتما بخوانید: روشی دیگر برای یادگیری زبان

امیدوارم که این ایده ها برای شما کمک کننده باشد. مطمئن باشید با این روش ها سرعت یادگیری زبان شما تا دو برابر افزایش می یابد (این نتیجه جدیدترین تحقیقات دنیاست!). هر سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا