آمورش

خوبی به انگلیسی و 10 حقیقت جالب (با ترجمه و مثال)

Gamma koli

کلمه خوبی کمی ابهام دارد. اگر منظورتان این است که از کسی بپرسید حالت خوبه؟ (خوبی؟) باید بگویید Are you OK؟ یا مثلا برای احوالپرسی ساده بگویید ?How are you. اما اگر ویژگی خوبی منظورتان است باید از واژه Goodness استفاده کنید. در این مطلب نکات آموزنده فوق العاده کاربردی به صورت مختصر داریم.

  • goodness: خوبی
  • نوع کلمه: اسم غیرقابل شمارش (uncountable noun)
  • تلفظ بریتیش: /ˈɡʊd.nəs/
  • تلفظ آمریکایی: /ˈɡʊd.nəs/

به کارتان می آید: 100 روش تعریف کردن از کسی به انگلیسی

تعریف کلمه goodness (در ارتباط با سلامتی)

1- The part of something, especially of food, that is good for health. بخشی از چیزی مخصوصاً غذا که برای سلامتی مفید است

واژگان مرتبط با کلمه goodness در تعریف اول

  • caloric (کالری دار)
  • calorie (کالری)
  • calorie-controlled (از لحاظ کالری کنترل شده)
  • clean eating (غذای تمیز)
  • cleanse (پاک کردن)
  • climatarian (آب و هوا)
  • dietary (مربوط به رژیم غذایی)
  • dieter (رژیم گیرنده)
  • dietetics (رژیم های غذایی)
  • fattening (چاق کردن)
  • lactovegetarian (پیرو رژیم غذایی گیاهخواری لاکتو)
  • nourishment (تغذیه)

حتما بخوانید: ضروری ترین اصطلاحات انگلیسی که باید بلد باشید

تعریف کلمه goodness (در ارتباط با شخصیت)

The personal quality of being morally good. خصوصیت شخصی از لحاظ خوب بودن

مثال:

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

  • Mother Teresa’s goodness is an example to us all. خوبی های مادر ترزا برای همه ما نمونه است

تعریف کلمه goodness (در ارتباط با اخلاق)

The quality of being morally right and admirable. خصوصیت اخلاقی درست و قابل تحسین بودن

مثال:

  • I believe in the basic goodness of human nature. من به نیکویی اساسی ذات انسان اعتقاد دارم

حتما بخوانید: سلام خوبی به انگلیسی (100 روش سلام احوالپرسی انگلیسی)

سایر کاربردهای goodness

1- exclamation: used to express any strong emotion, especially surprise.

مثال:

  • My goodness! how many more times do I have to tell you! خدای من! چند بار دیگه باید بهت بگم
  • Goodness gracious (me), what a terrible thought! خدای مهربان (من)، چه فکر وحشتناکی

2- surprise: used in many fixed expressions to show emotion. غافلگیر شدن، در بسیاری از عبارات ثابت برای نشان دادن احساسات استفاده می شود

مثال:

  • Goodness! I thought you’d gone home already! عجب! من فکر می کردم به خانه رفته اید

خیلی کاربردیه: چطوری افراد مختلف رو در انگلیسی صدا بزنیم؟

مثالهایی از کاربرد Goodness در جمله

  • The scores were averaged to give a prosodic goodness rating. نمرات برای ارائه یک رتبه خوب عروضی به طور میانگین محاسبه شدند
  • Consequently, right reason is necessary for the goodness of the action. در نتیجه برای حسن عمل، دلیل صحیحی لازم است
  • There is no explicit reference to natural goodness. هیچ اشاره صریحی به خوبی های طبیعی وجود ندارد
  • However, he still frames his argument in the same top-down (goodness-of-fit) model. با این وجود، او همچنان استدلالش را در همان مدل بالا به پایین (آزمون نیکویی برازش) چارچوب بندی می کند
  • An active nihilism, however, could provide the ground for goodness to emerge from cruelty. با این حال، یک پوچگرایی یا نیهیلیسم فعال می تواند بستری برای ظهور خیر از دل ظلم فراهم کند
  • Finally, vowels produced by women, being longer and more diphthongal, obtained higher goodness ratings than vowels spoken by men, regardless of speaker or listener dialect. در نهایت، مصوت هایی که خانمها تولید می کنند و طولانی تر و دو مصوتی هستند، نسبت به مصوت های تولید شده توسط مردان، بدون توجه به گویش گوینده یا شنونده، رتبه بندی بهتری کسب کردند
  • Table 1 shows the goodness-of-fit statistics for models with one to three classes. جدول 1 نشان دهنده آزمون نیکویی برازش مدل های یک تا سه کلاسه است
  • Variables were tested for normality of distribution by means of the goodness-of-fit test. متغیرها برای نرمال بودن توزیع با استفاده از آزمون نیکویی برازش آزمایش شدند

به کارتون میاد: حمام به انگلیسی، روش استفاده و عبارات مرتبط

حقایق جالب درباره خوبی

تا به حال برایتان پیش آمده که احساس کنید دلتان می خواهد برای انجام یک کار خوب عجله به خرج بدهید؟ تا به حال متوجه شده اید که بعد از انجام یک کار خیر و داوطلبانه چقدر احساس آرامش می کنید؟ برایتان پیش آمده که وقتی به آخرین باری که کار نیک و خداپسندانه ای انجام داده اید فکر می کنید، انگیزه و اراده تان برای انجام دوباره چنین کارهایی بیشتر شود؟ خب، اگر حتی به یکی از این سوال ها جواب “بله” داده باشید باید بدانید که پشت همه این احساسات دلیل قانع کننده ای به نام “علم” وجود دارد.

روز جهانی نیکوکاری روزیست که در آن مردم به انجام کارهای نیک بیشتر از قبل ترغیب و تشویق می شوند. نیکی کردن به دیگران احساس شگرفی در ما به وجود می آورد که بسیار خوشایند است. خیلی خب، حالا بیایید با حقایق علمی و اثبات شده درباره خوبی کردن آشنا شویم و ببینیم خوب بودن و خوبی کردن چطور باعث ایجاد احساسات مطلوب در ما می شود.

1- انجام کارهای خوب استرس را کاهش می دهد

نتایج تحقیقی که در سال 2013 روی رابطه بین خوبی کردن و فشار خون انجام شد، نشان می دهد که نیکی کردن به دیگران می تواند تأثیر قابل توجهی بر فشار خون داشته باشد. محققان دریافتند بزرگسالان بالای 50 سال که حدود 4 ساعت در هفته به انجام کارهای خیر و داوطلبانه مشغولند 40 درصد کمتر از افراد دیگر به فشار خون بالا در سنین بالای 50 سالگی مبتلا می شوند.

علاوه بر این، سخاوتمند بودن هم می تواند همین اثر را داشته باشد. مطالعه ای که در سال 2010 انجام شد نشان داد هر چه مردم خسیس تر باشند و کمتر میل به بخشندگی داشته باشند میزان کورتیزول (هورمون استرس) هم در بدنشان بالاتر می رود.

مکالمه رو یک بار برای همیشه یاد بگیر: دانلود 100 مکالمه رایج روزمره

2- خوبی کردن به دیگران، امید به زندگی را در شما افزایش می دهد

بله! این مورد حقیقت دارد. محققان دانشگاه بوفالو (Buffalo) به ارتباطی بین بخشش، خودخواه نبودن و کاهش خطر مرگ زودرس پی برده اند. یافته ها نشان می دهد کسانی که به اعضای خانواده یا دوستانشان کمک یا خوبی می کنند (مثل مراقبت از بچه های بقیه یا کمک کردن در انجام کارهایشان)، با اتفاقات استرس زای کمتری مواجه می شوند و در نتیجه مرگ و میر هم در بینشان کاهش پیدا می کند. به عبارت دیگر، “کمک به دیگران به طور خاص با از بین بردن ارتباط بین استرس و مرگ و میر، مرگ و میر را کاهش می دهد.”

3- انجام کارهای خوب باعث می شود که ما احساس بهتری داشته باشیم

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از انجام یک کار خوب احساس خیز برداشتن یا هیجان زده شدن داشته باشید؟ این حس خوشایند به این دلیل ایجاد می شود که مغز شما هورمون های مربوط به احساسات خوب در مغز شما ترشح می کند. وقتی در حق دیگران خوبی می کنید، مراکز لذت در مغز شما فعال می شوند و مقدار زیادی اندورفین آزاد می شود. در ضمن، انجام کارهای خوب باعث ایجاد احساس رضایت و قدردانی نیز می شود.

کمک به دیگران باعث ایجاد احساس”سرخوشی” می شود، یعنی مراکز لذت در مغز فعال می شوند و به شما احساس رهایی و خوشحالی می دهد. برای همین است که وقتی کار خوبی می کنید پر از احساسات خوب می شوید.

4- انجام کارهای خوب در محل کار ما را راضی و خوشحال نگه می دارد

بر اساس یکی از تحقیقات انجام شده در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (Wisconsin-Madison)، افراد نوع دوست در محل کارشان متعهدتر هستند و به وظایفشان بیشتر عمل می کنند. همچنین محققان دریافته اند افرادی که در واسط دهه 30 زندگی شان در محل کارشان کمک می کنند، در 60 سالگی زندگی شادتر و بهتری را تجربه می کنند.

این تحقیق به طور کلی یک نتیجه مهم در بردارد: کسانی که در محل کارشان به همکاران و دیگران کمک می کنند رضایت شغلی بیشتری نسبت به سایرین دارند و در محل کارشان شادتر و خوشحالترند.

مرتبط: شنبه به انگلیسی، روش استفاده و حقایق جالب روزهای هفته

5- خوبی کردن به دیگران سلامت روح و روان را افزایش می دهد

این مورد هم طبق تحقیقات ثابت شده است! بعد از بررسی گسترده ای که مجله BMC Public Health روی 40 نفر درباره تاثیر خوبی کردن با سلامت عمومی و شادی انجام داد، مشخص شد که کارهای خیر و بشردوستانه برای سلامت روح و روان مفید است. این بررسی نشان داد که خوبی کردن نه تنها احساس رضایت را نسبت به زندگی افزایش می دهد، بلکه با کاهش افسردگی هم در ارتباط است.

6- انجام کارهای خوب منجر به ایجاد احساس خوشبختی می شود

بنا به گفته خانم سونیا لیوبومیرسکی (Sonja Lyubomirsky)، دکترای روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، “افرادی که کارهای محبت آمیز و مهربانانه انجام می دهند به مرور زمان شادتر می شوند.” خانم لیوبومیرسکی که بیش از 20 سال روی مقوله شادی تحقیق کرده است به این نتیجه رسیده که خوبی کردن به دیگران بیشتر از 1 بار در هفته، بیشترین میزان شادی را در پی خواهد داشت.

علاوه بر این، استفن پست (Stephen Post)، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه کیس وسترن رزرو (Case Western Reserve) می گوید وقتی ما از خودگذشتگی می کنیم و به دیگران لطف و محبت می کنیم، همه چیز از رضایت از زندگی گرفته تا خودشناسی و سلامت جسمانی به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

حتما دانلود کنید: 4 تا از بهترین مترجم های انگلیسی به فارسی

7- خوبی کردن به شما انگیزه می دهد تا دوباره کارهای خوب انجام بدهید

مطالعه ای که در سال 2012 که در Psychological Science منتشر شد نشان داد فکر کردن به مواقعی که به دیگران کمک کرده اید باعث می شود بخواهید دوباره این کار را انجام بدهید. این تحقیق نشان داده که تامل در خوبی هایی که در گذشته در حق دیگران کرده اید در مقایسه با مهربانی هایی که بقیه به شما کرده اند بیشتر باعث می شود احساس از خودگذشتگی کنید و دلتان بخواهد دوباره همان کارها را انجام بدهید. به عبارت دیگر، فکر کردن به چیزی که بخشیده اید، انگیزه تان را برای خوبی کردن بیشتر چند برابر می کند.

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا