آمورش

با بلاگرهای حوزه گردشگری ایران آشنا شویم!

Gamma koli

بلاگرها و اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری هم‌چون اینفلوئنسرهای حوزه مد و لباس و غذا و سرگرمی، از پر مخاطب‌ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی معروف این روزها مثل اینستاگرام هستند و فالوئرهای بسیاری از سراسر جهان، دنبال کننده عکس‌ها و ویدیوهایشان هستند. اینفلوئنسرهای گردشگری تلاش می‌کنند تا مخاطبانشان را با سبک زندگی، غذاها، سبک پوشش و فرصت‌های گردشگری در نقاط مختلف جهان آشنا کنند. با این کار، هم گردش می‌کنند و هم با تولید محتوای انجام شده، به معرفی برندها و بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و خرید و توریستی اقدام کرده و درآمدزایی می‌کنند.

شماری از اینفلوئنسرهای گردشگری صرفا در حوزه ایرلاین‌ها کار می‌کنند. بعضی نیز صرفا به معرفی هتل‌های لوکس می‌پردازند. خلاصه اینفلوئنسر گردشگری، بخشی از ظرفیت‌های ممتاز گردشگری آنلاین است که شهروندان دهکده جهانی را با امکانات و خدمات گردشگری در ۵ قاره آشنا کرده و با ابزار قدرتمندی چون هشتگ‌ها، می‌توان جهان را به روایت اینفلوئنسرهای گردشگری تماشا کرد که خالی از لطف نیست.

اینفلوئنسری به سبک هدی رستمی

هدی رستمی یکی از معروف ترین اینفلوئنسرهای گردشگری ایران است. او را با برنامه فم تریپ می‌شناسیم که شماری از مطرح‌ترین اینفلوئنسرهای جهان با حضور وی به ایران آمدند و مقصدهای گردشگری مختلف کشور را به اطلاع میلیون‌ها مخاطب خود رساندند. او عکاس و مدیر اجرایی برنامه فم تریپ است.

هدی رستمی این بانوی جوان خوش فکر گردشگری ایران، حضور فعالی در اینستاگرام دارد و تصاویر نابی از مکان‌هایی که در سراسر ایران و جهان رفته، به اشتراک گذاشته و با توضیحات خوبی نیز همراه شده است. عکس‌هایی که هدی رستمی در اینستاگرامش منتشر می‌کند، نوع نگاه و نگرش وی به سبک زندگی مردمان نقاط مختلف ایران و جهان دارد و تلاش کرده تا از سلفی بازی‌های مرسوم و فوتوشوت‌های لاکچری محبوب اینفلوئنسرهای لاکچری گرد عرصه گردشگری پرهیز کند.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

هدی رستمی بیش از 400 هزار دنبال کننده داشته و بیش از یک هزار تصویر از مقصدهای گردشگری داخلی و بین المللی که دیدن کرده در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.

اینفلوئنسر مستندسازی به‌نام جواد قارایی

جواد قارایی را خیلی‌ از بینندگان شبکه‌های تلویزیونی سیما می‌شناسد. او یک جوان پر جنب و جوش و عاشق ایرانگردی و معرفی سبک زندگی اقوام کشور به مخاطب بوده و در قالب برنامه مستند گردشگری ایرانگرد تا کنون بسیاری از نقاط کم‌تر شناخته شده این سرزمین اهورایی چهار فصل هزار رنگ هزار نقش را معرفی و به تصویر کشیده است.

جواد قارایی، یکی از اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری ایران است که به عنوان متولد ماه مهر، تاثیر زیادی در شناخت مقصدهای گردشگری ناب و کم‌تر دیده شده ایران زمین به بینندگان سیما در چند سال اخیر داشته است. او در زمینه مدیریت جهانگردی تحصیل کرده و یک کوهنورد و بیابان‌گرد و جنگل‌نورد حرفه‌ای است. شما می‌توانید با خرید بلیط پرواز از جاذبه‌هایی که در مستندها معرفی می‌شود دیدن کنید.

مستند ایرانگرد در چندین فصل ساخته شده و یکی از بهترین مستندها برای شناخت گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ناب توریستی ایران محسوب می‌شود. جواد قارایی در اینستاگرامش که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شمسی به حدود 300 هزار فالوئر رسیده است، تلاش می‌کند تا پشت صحنه مستندهای گردشگری و هم‌چنین جزییات تکمیلی از مقصدهای گردشگری که معرفی می‌کند را در اینستانوشته‌هایش، روایت نماید.

جواد قارایی از اینفلوئنسرهای جدید گردشگری ایران، با بیش از ۸۰۰ عکس و ویدیو از ۳۱ استان کشور، نکاتی ژرف و شگرف برای عاشقان طبیعت دلپذیر و دوست‌داشتنی ۳۱ استان کشور دارد. جواد قارایی در اینستاگرامش، پاسخ‌گوی پرسش‌های مخاطبانشان در گشت و گذارهایی که به نقاط مختلف کشور می‌کند نیز هست و این نقطه قوت فعالیت اینستاگرامی آقا جواد است.

جوادقارایی به عنوان اینفلوئنسر گردشگری، از مخاطبانش برای جمع آوری کمک‌های مادی و غیرنقدی جهت تامین بخشی از نیازهای تحصیلی و زندگی مردمان مناطق کم تر برخوردار ایران نیز هر از گاهی کمک می‌گیرد که قابل ستایش است.

یکی از نقاط مثبت روایت‌های گردشگری جواد قارایی، استفاده از ادبیات فاخر و عشقی است که در زبان و جان او نثار ایران و مردمانش می‌شود و نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. او عاشق هم‌نشینی با طبیعت و دوستدار طبیعت و حامی طبیعت است.

گردشگری با بنیامین رضایی

از دیگر اینفلوئنسرهای گردشگری ایران، بنیامین رضایی است. بن مارکو یا بینامین رضایی، سفرنامه نویس، اینفلوئنسر و نویسنده است. متولد سال شصت و چهار و تا کنون به بیش از پنچاه کشور جهان سفر کرده و در سال نود و هشت شمسی بود که با یک پروژه ۲۰۷ کل ایران را گشت و سرش هوای جهانگردی زد.

بنیامین رضایی، صدها پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته تا شما را با گوشه‌هایی از زیبایی‌های مناطق ایران زمین و بخشی از جهانگردی‌هایش آشنا کند. بنیامین رضایی در سفر تابستانی به یکی از شهرهای آلمان، برای خودش نامه‌ای نوشته و از آرزوهایش می‌گوید.

نوع ادبیات نوشتاری خاصی که بنیامین در روایت‌های گردشگری خود به سراسر جهان دارد، در جذب مخاطب بی تاثیر نیست.

اینفلوئنسری با سمانه قائدی

سمانه قائدی نیز از دیگر اینفلوئنسرهای دنیای گردشگری است. اینستاگرامش با نام سمانه پولو شناخته می‌شود و بیش از 1 هزار تصویر از ایرانگردی و جهانگردی‌هایش به اشتراک گذاشته که دیدنی بوده و مخاطب را با دنیای دیدنی سمانه آشنا می‌کند. سمانه قائدی درباره مکان‌های اقامتی هم که تجربه کرده، نظر می‌دهد و به نوعی HOTEL REVIEWER هم محسوب می‌شود. سایت سمانه در نشانی MAPGARD.com امکان خرید بعضی از محصولات مربوط به برند وی را نیز فراهم کرده است. استوری‌های سمانه شما را از بالی تا استانبول می‌برد. زبان ساده و تاثیرگذار سمانه، نقش بالایی در جذب مخاطب دارد.

گردشگری از دوربین شادی گنجی

از دیگر اینفلوئنسرهای گردشگری ایران، باید به شادی گنجی اشاره کنیم. شادی خانم گنجی، به عنوان یک باستان‌شناس، گردشگری می‌کند و روایت‌های داغ و بسیار جذابی از گشت و گذارهای خود به نقاط مختلف کشور دارد. اینستانوشته های شادی گنجی، کپشن های خواندنی دارد و با تصاویر ویژه‌ای معمولا همراه می‌شود. ادبیات نوشتاری خودمانی در کنار عکس‌های دوست‌داشتنی گردشگری شادی خانم، او را تبدیل به یک اینفلوئنسر جوان گردشگری ایران کرده است.

شادی به روستاها و مناطق دور افتاده سر زده و تصاویری از پوشش فاخر اقوام ایرانی تا سبک زندگی آن‌ها را به تصویر می‌کشد. از یزد، دیار قنات وقنوت و قناعت تا گلستان، نگارستان ایران. شادی گنجی علاوه بر این‌که ایرانگرد است، جهانگرد نیز بوده و به نقاط مختلفی در آسیا و اروپا سفر کرده است. او با مجلات مختلف مصاحبه کرده و در برنامه‌های تلویزیونی نیز بعضی اوقات دیده می‌شود.

خلاصه این پرسه زن جوان را که از زوریخ سوئیس تا غار قلعه کرد را طی کرده، در اینستاگرامش دنبال کنید. استوری‌های شادی گنجی را نباید فراموش کنید که نقاط نعز و شنیدنی و دیدنی بسیار دارد.

شادی گنجی عاشق پوشش اقوام ایرانی است و هر سرزمینی که می‌رود، تلاش می‌کند تا لباس بانوان آن خطه را بر تن کند.

اینفلوئنسری به سبک آرش آروین

از دیگر اینفلوئنسرهای گردشگری ایران، باید به آرش آروین اشاره کرد. او را با نام اورنج راینو یا ORANGE RHINO نیز می‌شناسیم. این کرگدن نارنجی دنیای گردشگری ایران، سفرهای زیادی داشته و بیش از 100 هزار دنبال کننده دارد. سفرنامه‌هایش را در سایت ORANGERHINO.IR نیز به اشتراک گذاشته و نکات زیادی از گردشگری سلامت تا ایمنی در سفر نیز ارائه کرده است.

آرش در استوری های اینستاگرامش، علاوه بر معرفی مقصدهای گردشگری مطرح و حتی کم‌تر شناخته شده در ایران و جهان، به معرفی فیلم‌های محبوبش نیز پرداخته و کتاب خوان هم هست.

اینفلوئنسری به سبک بهارک قربانی

بهارک قربانی، از دیگر اینفلوئنسرهای جوان ایرانی است که حدود 200 هزار دنبال کننده دارد. بهارک قربانی به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده و شهرهای توریستی بسیاری در ایران و اقصی نقاط جهان را از تیر رس دوربین خود گذرانده است. از ترکیه تا لبنان، از گرجستان تا نپال. سفرنامه‌های بهارک قربانی، دیدنی و خواندنی است.

بهارک قربانی برنامه سفرهایش را استوری کرده تا مخاطبانش بدانند او در ماه های آینده به کدام نقاط سفر می‌کند. استوری‌هایش ما را با مقصدهای گردشگری دیدنی از سریلانکا تا هندوستان آشنا می‌کند. او علاوه بر اینفلوئنسری، برنامه‌ریز سفر و پادکستر نیز هست.

آسوده ایمر

اینفلوئنسری به سبک آسوده ایمر هم جذاب و هم خواندنی است. آسوده ایمر، از جمله اینفلوئنسرهای مطرح ایرانی است که در خارج از کشور اقامت داشته و به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و جهانگردی قهار نیز به شمار می رود. آسوده ایمر بیش از ۱۰۰۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و استوری‌هایش، روایتی است از سفرهایش از صربستان تا استانبول. او با همسرش سفر می‌کند و در برنامه‌های تلویزیونی نیز حضور دارد. عکس زیر، روایتی است از سفر زمستانی او و همسرش در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی به بخارست رومانی و دیدار با یکی از هموطنان در این پایتخت زیبای اروپایی.

روایت داستان‌وار او از جهانگردی‌هایش، عامل مهمی در جذب مخاطب شده است.

اینفلوئنسری به سبک ملیکا بکایی

از دیگر اینفلوئنسرهای گردشگری ایران که در این گفتار ویرگول معرفی می‌کنیم، ملیکا بکایی است. از اینفلوئنسرهای گردشگری جوان ایرانی است که از سن ۱۹ سالگی، کوله‌پشتی گرد شده و با هیچهایک، ایرانگردی کرده و اکنون مقصدهای گردشگری خارج از کشور را نیز معرفی می‌کند. تجربیات خود را با روایتی دوست‌داشتنی با فالوئرهایش به اشتراک می‌گذارد. بیش از 200 هزار دنبال کننده داشته و از بولیوی در آمریکای جنوبی تا مالزی سفر کرده است. هزینه‌های سفرش را با تدریس زبان انگلیسی و کار در مزارع (گردشگری مزرعه) و کمک به کودکان و غیره، تامین می‌کند.

اینفلوئنسری با مهسا نعمت

مهسا نعمت، از اینفلوئنسرهای ماجراجو و پر هیجان گردشگری ایران است. نوازنده ساز است و با گروه موسیقی دال بند و علیرضا قربانی سابقه همکاری دارد.

ایرانگردی با صحرا

صحرا، دختر ایرانگردی که این روزها یک اینفلوئنسر مطرح گردشگری ایران شده است، یکی از اینفلوئنسرهای گردشگری ایران بوده و بیش از ۱۶۰ هزار دنبال کننده دارد. اینستاگرام صحرا در این لینک در دسترس است. او خود را جنگچوی شجاع کوچک گمنام لقب داده است. طبیعت‌گردی حرفه‌ای و ذهنی خلاق و قلمی توانا و پر شر و شور دارد.

عکس بالا، تصویری از سفر صحرا به بریتیش کلمبیای زیبای کانادا است.

اینفلوئنسری به سبک مینا طاهر

مینا طاهر از دیگر اینفلوئنسرهای گردشگری ایران حدود 100 هزار دنبال کننده دارد. او سفرهایی به ترکیه، ارمنستان، گرجستان و ماداگاسکار داشته و تصاویری دیدنی از جهانگرد‌ی‌های خود به اشتراک می‌گذارد که خالی از لطف نیست.

تصویر بالا مربوط به سفر مینا و همسرش آروین به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی است. ما را با یکی از بزرگ‌ترین مساجد دنیا آشنا می‌کند. جایی که با مرمر سفید بنا شده و به زعم مینا، خیلی تمیز است. بزرگ‌ترین فرش جهان که حدود 6 هزار متر مربع است در این مسجد پهن شده است.

چگونه اینفلوئنسر و بلاگر گردشگری بشویم؟

برای آن‌که اینفلوئنسر گردشگری یا توریسم بلاگر شوید، با همین گوشی موبایل خود شروع کنید. همراه تور یا به تنهایی شهر و محل زندگی خود را متفاوت ببینید. سبک زندگی شما برای خیلی ها دیدنی است. جذاب است. مخصوصا اگر در مناطق بیابانی یا کوهستانی یا جنگلی کشور ساکن هستید.

یکی از رازهای توریسم بلاگری و اینفلوئنسری در عرصه گردشگری و فشن و غذا این هست که مرتب تولید محتوا کنید و متفاوت باشید. دنباله رو ایده ها و روش‌های دیگران نباشید و خودتان باشید. ترکیبی از عکس و ویدیو به اشتراک گذاشته و تولید محتوای چند زبانه را نیز فراموش نکنید.

روایت‌های خود را ساده و خواندنی بنویسید. هشتگ گذاری مرتبط را فراموش نکنید. برای دیده شدن مطالبتان، حتما تصاویر اختصاصی مخصوص به خود منتشر کنید. به الگوریتم اینستاگرام دقت کنید. برنامه تولید محتوا داشته باشید و حداقل هر روز، یک پست جذاب گردشگری بگذارید. برای درآمد زایی پیج، با برندهای گردشگری ایران و جهان همکاری کنید. ایده‌های جذاب را از بزرگان گردشگری و پیج‌های پرفالوئر کسب کنید. راهنمای خوبی برای شما در این مسیر پرهیجان و فرصت آفرین هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا