آمورش

10 تا از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024

آیا به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستید؟ آیا نمی‌دانید کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟ در این مقاله از سری مقالات اکادمی روان با ما همراه باشید تا بهترین کشورها برای مهاجرت را بررسی کنیم.

وقتی که به مهاجرت فکر می‌کنید، اولین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که به کجا مهاجرت کنیم که کم‌ترین آسیب و بیشترین سود را برای ما داشته باشد؟ پاسخ این سوال به هدف از مهاجرت، میزان سرمایه مالی و خواسته‌هایی که شما از کشور مقصد دارید، بستگی دارد.

پیش‌نیاز مهاجرت: یادگیری زبان انگلیسی لیست بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان 1. کانادا 2. سوئیس 3. اسپانیا 4. نیوزلند 5. اتریش 6. سنگاپور 7. استرالیا 8. فنلاند 9. فرانسه 10. ژاپن 11. دانمارک آیا مهاجرت کنیم یا مهاجرت نکنیم؟ چه کشورهایی برای مهاجرت کاری خوب است؟ کشورهای آسیایی کشورهای اروپایی کم‌هزینه ترین کشورها برای مهاجرت کجاست؟ مکزیک یکی از کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت کانادا از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری مهاجرت به کشور استرالیا و نیوزلند چه کشورهایی برای مهاجرت زنان مناسب است؟ رتبه ۱۰ – اتریش رتبه ۹ – استرالیا رتبه ۸ – نیوزیلند رتبه ۷ – سوئیس رتبه ۶ – فنلاند رتبه ۵ – کانادا رتبه ۴ – نروژ رتبه ۳ – هلند رتبه ۲ – سوئد رتبه ۱ – دانمارک سخن پایانی

پیش‌نیاز مهاجرت: یادگیری زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت دارید و عزم خود را جزم کرده‌اید تا از کشور خود بروید، باید اولین قدم را استوار و محکم بردارید و تحقیقات بسیار کنید؛ زیرا که قرار است باقی عمر خود را در کشوری بیگانه سپری کنید و اگر تحقیقات کافی به عمل نیاورید، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. اولین قدم در مسیر مهاجرت، بعد از شناخت کافی مسیرهای مهاجرت و داشتن دانش و اطلاعات کافی، یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت است.

اگر زبان انگلیسی را ندانید، زندگی در کشورهای خارجی برای شما دشوار خواهد شد و از یک خرید ساده گرفته تا تحصیلات و کار برای شما غیر ممکن خواهد بود. همچنین مهاجرت نیاز به برنامه ریزی دقیق و پشتکار دارد. شاید برای رسیدن به آرزوی مهاجرت، نیاز باشد مدت طولانی سخت کار کنید و حتی مجبور باشید تا مدتی به سختی امورات خود را بگذرانید.

در صورت عدم موفقیت ناامید نشوید. ناامیدی نتیجه‌ای جز به باد رفتن امید مهاجرت برای شما نخواهد داشت. در این‌جا لیست بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را آورده‌ایم.

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

مهاجرت به کانادا

1. کانادا

این روزها بازار مهاجرت به کانادا خیلی داغ است و دلیل آن فرصت های عالی برای توسعه شغلی، اشتغال، رشد شخصی و تعامل اجتماعی است. در کانادا مهاجران جدید قادر خواهند بود به کیفیت زندگی بهتری دست پیدا کنند. از طرفی قوانین مهاجرت به کانادا نسبت به سایر کشورها راحت‌تر است و کشوری مهاجر پذیر است.

اگر شهروند کانادا شوید، امکان سفر به بسیاری از کشورهای جهان بدون نیاز به ویزا را خواهید داشت. اگر تاجر و سرمایه‌گذار هستید این امر برای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از نظر مزایای خدمات اجتماعی و برنامه های رفاهی کانادا در جایگاهی برتر از دیگر کشورها قرار دارد. خدمات آموزشی، بهداشتی و خدمات رفاه اجتماعی، با کمک دولت در اختیار مهاجران قرار می‌گیرد.

از نظر بازار کار، کانادا فرصت‌های شغلی بسیاری را در اختیار کارگرانی که مهارت‌ها و صلاحیت‌های سطح بالا دارند قرار داده است. شرایط کار در کانادا و حقوق و مزایای آن در مقایسه با سایر کشورهای جهان قابل توجه است.

مطالعه کنید: بهترین سایت گردشگری ایران

همچنین در کانادا آزادی کامل دین و فرهنگ وجود دارد و این کشور در زمره شادترین کشورهای جهان قرار دارد. میزان جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین است.

در نظرسنجی HSBC، کانادا برای کلیت کشور در رتبه سوم و برای جوامع پذیرا در جایگاه دوم قرار گرفت. کانادا دومین کشور بزرگ در جهان است و با توجه به جمعیت نسبتاً کم آن فرصت‌های زیادی برای کار و زندگی دارد. مهمتر از همه مراقبت های بهداشتی رایگان در اختیار شهروندان کانادایی اعم از مهاجر یا بومی قرار می‌گیرد.

برای مهاجرت به کانادا باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. برای یادگیری زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته، دوره جامع آموزش زبان را پیشنهاد می‌کنیم. این دوره بر اساس بهترین متدهای روز دنیا طراحی شده و در طول دوره کوچ (پشتیبان) با شما همراه خواهد بود.

مهاجرت به سوئیس

2. سوئیس

کشور سوئیس یک کشور قدرتمند در زمینه اقتصاد محسوب می‌شود و یکی از کشورهای ثروتمند جهان است.مردم کشور سوئیس سعی می‌کنند که کمترین تأخیر را در قرارهای دوستانه یا کاری خود داشته باشند و صداقت بخش مهمی از زندگی مردم این کشور محسوب می‌شود.

امید به زندگی کشور سوئیس رتبه دوم در دنیا را دارد. دانشگاه‌های این کشور در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی اغلب در لیست کشورهای برتر دنیا قرار دارد. دوره‌های کارشناسی در این کشور به زبان فرانسوی یا آلمانی برگزار می‌شود و نیاز است که فرد تسلط بر زبان داشته باشد.

متوسط ​​حقوق مهاجران در سوییس 111,587 دلار (92,400 پوند) است یعنی 33٪ بیشتر از میانگین جهانی برای مهاجران، که 75,966 دلار (64,700 پوند) است!

در کشور سوییس به کودکان اهمیت زیادی داده می‌شود. سوئیس بهترین کشور برای یادگیری و دومین مورد برای تحصیل در نظر گرفته می‌شود. بازنشستگان در سوییس زندگی مرفهی دارند. زبان انگلیسی در 26 بخش از کشور سوییس به طور گسترده صحبت می شود.

از نظر تفریحات سوییس دارای منزلگاه اسکی، مناظر طبیعی و دامداری، شکلات‌های مرغوب و تفریح در دامنه کوه های آلپ است.

مطلب پیشنهادی: بهترین فیلم ها برای تقویت زبان انگلیسی

مهاجرت به اسپانیا

3. اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از بهترین مکان ها برای بازنشستگان است. 41٪ مهاجران انگلیس بیش از 65 سال سن دارند. اب و هوای این کشور وصف نشدنی است! سه شهر اسپانیا یعنی بارسلونا، مادرید و سویا، جز 10 مقصد برتر آفتابی اروپا قرار دارند.

بر اساس یک نظرسنجی بزرگ Time Out، میزان استرس در اسپانیا بسیار کم است. اسپانیا رتبه اول کیفیت زندگی، رتبه اول برای سلامتی جسمی و روحی، و رتبه سوم برای تعادل کار و زندگی، سهولت در یافتن مسکن مناسب و استقبال از دیگر جوامع را در بهترین کشورها برای مهاجرت را به خود اختصاص داده است.

از دست ندهید: 12 انیمیشن انگلیسی جذاب برای تقویت زبان

مهاجرت به نیوزلند

4. نیوزلند

هر سال از نیوزیلند به لطف نرخ جرم پایین، توانایی‌های نظامی، ثبات سیاسی و احترام به حقوق انسانی با عنوان امن‌ترین و صلح‌دوست‌ترین کشور دنیا یاد می‌شود. مردم این کشور بسیار صبور و میهمان‌نواز هستند. نیوزلند در زمینه کشاورزی توانسته رشد خوبی داشته باشد به طوری‌ که در این کشور فضای کشاورزی بسیار مدرن پیش می‌رود.

طبیعت زیبا، استاندارد بالای زندگی و رفتار دوستانه مردم این کشور سبب شده تا نیوزیلند تبدیل به یکی از مقصدهای گردشگری دنیا شود.

مطلب مفید: زمان حال استمراری در انگلیسی

مهاجرت به اتریش

5. اتریش

مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و البته زبان‌های کروات و مجارستانی نیز در این کشور دیده می‌شود. آب و هوای کشور اتریش معتدل اقیانوسی است به طوری که اغلب دارای تابستان‌های گرم بوده و دما به ۳۵ درجه هم نمی‌رسد.

اتریش هم کشوری در میان کشورهای صلح‌طلب و آرام دنیا است. این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به بعد از منازعات دور کرده است. اتریش دارای سیاست خارجی منعطف و بی‌طرفانه است.

امروزه از اتریش با نام یک شریک تجاری پر منفعت، مقصد مسافرتی و کشوری با سطح سواد بالا یاد می‌شود. مردم کشور اتریش کمی خشک و رسمی هستند اما هرگز نمی‌توان منکر مهربانی آن‌ها شد.

از دست ندهید: آموزش جامع زمان حال ساده در زبان انگلیسی

مهاجرت به سنگاپور

6. سنگاپور

سنگاپور کشوری است که به طبیعت و محیط زیست بسیار اهمیت می‌دهد. سنگاپور خود را به یک قطب تجارت جهانی تبدیل کرده است. سنگاپور از سرمایه‌گذاران خارجی به شدت استقبال می‌کند. پس اگر سرمایه‌گذار هستید کافیست پس از گذراندندوره‌های زبان انگلیسی و تسلط بر زبان بین المللی، کاهار مهاجرت خود به سنگور را انجام دهید.

حمل و نقل در سنگاپور بسیار سریع و راحت است. از نظر امکانات تفریحی، می‌توانید در باغ های زیبای کنار خلیج، باغ وحش، جنگل های بارانی و پارک مرلیون که نماد ملی سنگاپور است، و یک مجسمه چشمه 70 تنی در لبه پارک گردش کنید و کودکان شما از گشت و گذار در پارک ها و باغ وحش‌های آفتابگیر سنگاپور لذت ببرند.

از دست ندهید: 10 اپلیکیشن برتر آموزش زبان انگلیسی 1400

مهاجرت به استرالیا

7. استرالیا

طبق نظرسنجی HSBCف سنگاپور ششمین کشور برتر برای مهاجران،، دومین رتبه از نظر سلامت جسمی و روحی و سومین رتبه بهترین کیفیت زندگی را کسب کرده است. میزان جرم و جنایت کم، مراقبت های بهداشتی رایگان و با کیفیت بالا، هزینه کم زندگی، اجناس خوراکی ارزان قیمت، استرالیا را به مکانی امن برای زندگی تبدیل کرده است.

از نظر آب و هوایی، تنوع گونه جانوری، و مکان‌های تفریحی جذابف استرالیا یک گزینه عالی محسوب می‌شود. اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا هستید، دوره عبارات ضروری انگلیسی را از دست ندهید.

مهاجرت به فنلاند

8. فنلاند

کشور فنلاند دارای یک شبکه امنیت اجتماعی قوی و مراقبت های بهداشتی رایگان است. تعادل بین کار و زندگی در فنلاند برقرار است. مردم فنلاند خیر خواه و خیر هستند. بربری جنسیتی در فنلاند حرف اول را می‌زند.

مهاجرت به فرانسه

9. فرانسه

کشور فرانسه از طرف سازمان تجارت جهانی به عنوان مرفه‌ترین و بهترین کشور برای مهاجرت شناخته شده است. میزان در آمد بالا و دارا بودن از رفاه و کیفیت مطلوب زندگی در فرانسه، خدمات بهداشتی رایگان، دانشگاه های دولتی با تحصیل به صورت رایگان و کیفیت اموزش فوق‌العاده بالا، شرایط اقتصادی و شغلی مناسب از عواملی هستند که مهاجرت به فرانسه را به یک گزینه خوب تبدیل کرده است. با یادگیری زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی بهتری را در فرانسه خواهید داشت.

مطلب مفید:یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

مهاجرت به ژاپن

10. ژاپن

کشور ژاپن با مردیم سخت‌کوش و دقیق یکی از بهترین روندهای صعودی در زمینه اقتصادی را در پیش گرفته است. این کشور در زمینه صنعت و تکنولوژی در دنیا مطرح است. آب و هوای کشور ژاپن معتدل است. سفر به کشوری زیبا با آمیخته‌ای از بزرگداشت سنت‌­های قدیمی و جلوه­‌های فوق پیشرفته عصر جدید است.

ژاپن دومین کشور صنعتی جهان و سومین کشور از نظر اقتصادی در جهان است. توکیو از مدرن‌ترین و گران‌ترین پایتخت‌های جهان است. زبان رسمی مردم ژاپن «ژاپنی» است.

مهاجرت به دانمارک

11. دانمارک

در کشور دانمارک شادی، بخش مهمی از زندگی است. رعایت قوانین رانندگی در این کشور تبدیل به یک فرهنگ شده است. بانوان در کشور دانمارک از حقوق برابر با آقایان و گاه بیشتر از آقایان برخوردار هستند.

کشور دانمارک توانسته زیرساخت‌های اقتصادی خود را بهبود بخشد. در این کشور آنچه بسیار مهم است حقوق یکسان بین زن و مرد است و در بخش‌های تحصیل و کار و ازدواج این برابری به وضوح دیده می‌شود.

موفقیت این کشور با اصلاحات پیشرفته و سیاست‌های خردمندانه دولت محقق گشته است. مسائل بهداشت و درمان، برابری جنسیتی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جزو اولویت‌های دانمارک است.

دانمارک یک کشور متحد اروپایی با مردمانی تحصیل کرده و صبور است. مردم دانمارک بسیار همیار و پشتیبان یکدیگر و خوشبین هستند. کپنهاگ پایتخت دانمارک به عنوان مشهورترین پایتخت دوچرخه‌ها هم شناخته می‌شود. مردم دانمارک سبک زندگی آرام و بدون عجله‌ای دارند.

از دست ندهید: آیا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

آیا مهاجرت کنیم یا مهاجرت نکنیم؟

مهاجرت کردن وجه‌های مختلفی دارد و برای هر شخص بر اساس شرایط شخصی خود، متفاوت است. ممکن است بسیاری از افراد در طول زندگی خود با شرایطی مواجه شوند که برای بهبود و پیشرفت خود، تصمیم به مهاجرت بگیرند و مهاجرت کردن را به یک‌جا ماندن ترجیح دهند.

در ابتدای فرایند مهاجرت، افراد ممکن است دچار مشکلات بسیاری شوند و در چندین ماه اول ممکن است دچار پشیمانی و افسردکی گردند؛ ممکن است کار مناسب پیدا نکنند یا با شرایطی مواجه شوند که قبلا پیش بینی نکرده بودند.

پس این سوال که آیا مهاجرت خوب است یا نه کاملا بستگی به شرایط هر فرد دارد.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد قصد مهاجرت دارید یا حداقل به مهاجرت فکر کرده‌اید. اولین موضوعی که باید بدانید این است هر کسی هر جا که هست خودش می‌خواهد همان جا باشد.

همان طور که در آیه ای در قرآن کریم هم می‌خوانیم که زمانی که عده‌ای می‌میرند و به جهنم می‌روند از ملائک و فرشته‌های خداوند که در آنجا حضور دارند می‌پرسند آیا می‌شود که بخشیده شویم؟ جایی که ما زندگی می‌کردیم خیلی بد بود. جواب می‌آید که چرا هجرت نکردید؟(سوره نساء آیه ۹۷)

مطلب مفید: مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

چه کشورهایی برای مهاجرت کاری خوب است؟

مهاجرت کاری

کشورهای آسیایی

بحرین یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است.که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود ۳۷٫۱۶۹٫۶۴۶ دینار بحرین (۹۸۶۲۲ $ آمریکا) است. یکی از روش‌های مهاجرت به بحرین از طریق کار در بحرین است.

شاید بسیاری باور نکنند که کشور بحرین در سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به شمار می‌آید. ۶۵ درصد مهاجران کاری کشور بحرین به صورت سالانه کمک هزینه‌ای برای مسافرت به خانه هایشان دریافت می‌کنند.

از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری می توان به چین اشاره کرد که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود ۱۱۶۷۶۱۵ یوان چین (۱۶۹۷۵۶ $) است. چین یک مکان عالی برای پیشرفت شغلی و کسب درآمد است.

طبق آمار بدست آمده از مهاجران چین (شهر هنگ کنگ) مشخص شد که ۶۸ درصد، هنگ کنگ را یک مقصد عالی برای اشتغال و کسب درآمد می‌دانند. اما با این حال برخی از افراد معتقدند که بعد از مهاجرت، تعادل میان کار و زندگی بدتر شده است.

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور امارات است. که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود ۴۱۴۳۵۴ درهم (۱۱۲۸۲۰ $) است. امارات متحده عربی در بین کشورهای عربی، به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری در نظر گرفته شده است.

هر ساله افراد زیادی خواستار کار در امارات هستند. در این کشور ۵۶ درصد از مهاجران کاری، هزینه تامین محل اقامت دریافت می‌کنند و ۷۵ درصد مهاجران هم مزایای بیمه درمانی دریافت می‌کنند.

مطالعه کنید: چرا انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی معرفی شد؟

کشورهای اروپایی

انگلستان یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور انگلستان است که درآمد متوسط سالانه ۶۵۵۳۷ پوند (۸۳۲۲۷ $ آمریکا ) است. در انگلستان، مهاجران می‌توانند مهارت‌های جدید یاد بگیرند و شغل بهتری بیابند. ۶۲ درصد مهاجران کاری به انگلستان، ارتقا شغلی مناسبی داشته‌اند. برای کار در انگستان باید ویزای کار انگلستان را دریافت نمائید.

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور اتریش است که با درآمد متوسط سالانه کارکنان حدود ۷۴۵۴۵ € (۸۵۲۸۸ $) است. اتریش از نظر تعادل کار و زندگی رضایت ۷۱ درصد مهاجران را کسب کرده و بسیاری از افراد در نظر سنجی‌ها اعلام کرده اند که در شغل خود پیشرفت کرده اند. کار در اتریش همواره یکی از بهترین راه‌های ورود به این کشور محسوب می‌شود.

نروژ درآمد متوسط سالیانه کارکنان کشور نروژ حدود ۸۴۹۱۰۳ کرون نروژ (۹۷۴۸۶ $ آمریکا) است. کشور نروژ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است و در چند سال گذشته پیشرفت اقتصادی خوبی داشته است و در میان همه کشورهایی که این نظر سنجی اعلام شده است، بهترین وضعیت را در تعادل کار و زندگی با ۸۷ درصد رضایت داشته است. هر ساله افراد بسیاری جهت کار در نروژ به این کشور مهاجرت می‌کنند.

از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری می‌توان به کشور آلمان اشاره نمود که درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود ۸۵۳۸۸ € (۹۷۶۹۳ $) است. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان از طریق کار در آلمان است و اگر به دنبال کسب مهارت یا تخصص جدید هستید، آلمان بهترین گزینه است. مهاجران کاری در آلمان دارای امنیت شغلی هستند.

منبع سایت: hamimohajer.com

در این ویدئو توضیحات و ویژگی های بهترین کشورها برای مهاجرت را مشاهده کنید:

کم‌هزینه ترین کشورها برای مهاجرت کجاست؟

کم هزینه ترین کشور ها برای مهاجرت

مکزیک یکی از کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت

اگر قصد مهاجرت به کشورهای آمریکایی را دارید، کشور مکزیک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هزینه‌های زندگی در کشور مکزیک به نسبت کشورهای آن منطقه ارزان و مقرون به صرفه است.

برای زندگی در این کشور ماهانه ۷۰۰$ (دلار) نیاز است، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه‌های زندگی با توجه به سبک زندگی شما متفاوت است. مردم این کشور در حالت متعادلی زندگی می‌کنند و به لحاظ در آمد و فاصله طبقاتی در یک سطح جای گرفته اند.

اگر موفق شوید در این کشور شغلی مناسب با رشته تحصیلی یا تخصص و درآمد خود پیدا کنید می‌توانید به راحتی در کشور مکزیک به همراه اعضاء خانواده خود اقامت داشته باشید.

کانادا از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری

یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت ایرانیان کشور مهاجر پذیر کانادا است و این کشور به نیروی کار متخصص و ماهر نیاز دارد به همین دلیل شرایط آسان‌تری برای پذیرش نیروی تخصصی دارد.

متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و در زمینه شغل مورد نظر دارای مدرک دانشگاهی یا تخصص و مهارت باشند می‌توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. پس از گذشت چند سال از شروع کار مستمر، پرداخت مالیات و رعایت قوانین کانادا می‌توانید اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضاء خانواده کسب کنید.

مهاجرت به کشور استرالیا و نیوزلند

این دو کشور نامبرده در جنوب شرقی قاره اقیانوسیه جای گرفته‌اند و هر دو کشور (به خصوص کشور نیوزلند) در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های اقتصادی چشم‌گیری داشته‌اند. به همین جهت به نیروی کار متخصص و ماهر نیاز دارند.

یکی از مزایای مهاجرت به این دو کشور این است که تعداد زیادی از جمعیت استرالیا و نیوزلند را مهاجران تشکیل می‌دهند به همین دلیل تبعیض نژاد در این دو کشور نسبت به بسیاری از کشورها کمتر دیده می‌شود.

از دست ندهید: 100 سوال و جواب مهم در مصاحبه انگلیسی

بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان

توجه به عواملی مانند تنوع فرهنگی، کم‌رنگ بودن نژادپرستی و شرایط اقتصادی مناسب از جمله فاکتورهایی است که می‌تواند به ما در انتخاب کشور مطلوب برای زندگی مسلمانان کمک کند.

در این میان البته باید به روش‌های دریافت ویزا نیز توجه داشت. بر اساس همین فاکتورها می‌توان از ۵ کشور آلمان، فرانسه، سوئیس، انگلیس و اتریش به عنوان بهترین مقاصد مسلمانان نام برد.

چه کشورهایی برای مهاجرت زنان مناسب است؟

مهاجرت زنان

یو.اس نیوز و گزارش جهانی (World Report) رتبه‌بندی سالانه بهترین کشورها برای مهاجرت زنان را منتشر کرده است. برای تهیه لیست بهترین کشورها برای زنان، به ۷۳ کشور جهان امتیازاتی در رابطه با پنج ویژگی داده شد: حقوق بشر، برابری جنسیتی، برابری درآمدی، پیشرفت و ایمنی.

رتبه ۱۰ – اتریش

اتریش در سال ۲۰۱۹ در این رتبه‌بندی قرار نگرفت ، اما امسال نمره ایمنی بالا یعنی ۹٫۳ را کسب کرد و در حقوق بشر ، ۸٫۵ امتیاز به دست آورد.

رتبه ۹ – استرالیا

امتیاز ایمنی استرالیا ۹٫۶ و بسیار بالا بود، در حالی که امتیاز برابری جنسیتی در این کشور ۸٫۰ بود.

رتبه ۸ – نیوزیلند

همانند استرالیا، نیوزیلند نیز دارای نمره ایمنی ۹٫۶ و امتیاز برابری جنسیتی ۸٫۰ است. اما برابری درآمد در نیوزیلند برابر با ۶٫۷ در مقایسه با امتیاز ۵٫۲ استرالیا در این زمینه بود.

رتبه ۷ – سوئیس

سوئیس همانند سال ۲۰۱۹ در رده‌بندی در جایگاه هفتم قرار گرفت. ایمنی در این کشور نمره کامل و ایده‌آل ۱۰ را به دست آورد. نمره حقوق بشر در این کشور نیز بالا بود و برابر با ۹٫۳ بود.

رتبه ۶ – فنلاند

فنلاند که دولت جدید آن توسط زنان رهبری می‌شود، نمره ۹٫۳ را برای برابری جنسیتی را به دست آورد. برابری درآمدی نسبتاً بالا و دارای نمره ۸٫۱ بود، هرچند که نسبت به نمره ۹٫۶ در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته‌ بود.

مطلب پیشنهادی: سبک های مختلف یادگیری زبان انگلیسی و اهمیت آن‌ها

رتبه ۵ – کانادا

کانادا نیز در برابری جنسیتی، امتیاز ۹٫۳ را به دست آورد. اما نمره برابری درآمد در این کشور کاهش یافت و از ۷٫۵ در سال ۲۰۱۹ به ۷٫۳ در سال ۲۰۲۰ رسید.

رتبه ۴ – نروژ

نروژ دارای نمره ۱۰ برای برابری درآمدی، نمره تقریباً کامل برابر ۹٫۸ برای ایمنی و نمره نسبتاً بالای ۸٫۸ برابری جنسیتی بود.

رتبه ۳ – هلند

هلند نسبت به سال ۲۰۱۹ دو رده صعود کرد و به جمع سه کشور برتر راه یافت. حقوق بشر در این کشور دارای نمره کامل ۱۰ بود، و برابری درآمد از نمره ۶٫۹ در سال ۲۰۱۹ به نمره ۸٫۱ در سال ۲۰۲۰ رسید.

رتبه ۲ – سوئد

سوئد در سال ۲۰۱۹ در این رده‌بندی صدرنشین بود اما در سال ۲۰۲۰ به رده دوم سقوط کرد. با این حال، برابری جنسیتی و حقوق بشر در این کشور به نمره ۱۰ افزایش یافت. نمره ایمنی نیز ۹٫۴ می‌باشد.

رتبه ۱ – دانمارک

دانمارک به عنوان بهترین کشور برای زندگی زنان در سال ۲۰۲۰ در جایگاه اول قرار گرفت، جایگاهی که آخرین بار در سال ۲۰۱۸ در آن قرار داشت. نمره برابری جنسیتی در این کشور برابر با ۹٫۶، نمره ایمنی برابر با ۹٫۸، نمره برابری درآمد ۹٫۲، نمره پیشرفت ۷٫۹ و نمره حقوق بشر برابر با ۹٫۸ بود.

سخن پایانی

تمام کشورهایی که در این مقاله معرفی شدند بهترین کشورهایی هستند که می‌توان به آن مهاجرت کرد. نکته‌ای که وجود دارد زبان انگلیسی در تمام دنیا رایج است و شما به هر کشوری بروید باید انگلیسی را بلد باشید حتی اگر زبان رسمی آن کشور انگلیسی نباشد

اولین قدم برای مهاجرت یادگیری زبان انگلیسی است. از همین امروز اولین قدم را بردارید و تا شش ماه آینده به انگلیسی صحبت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا