رپورتاژ

بررسی HPE Primera A630: ذخیره سازی بدون بهانه

بررسی HPE Primera A630: ذخیره سازی بدون بهانه

استقرار ساده
انتخاب های مدیریتی گسترده
عملکرد خوب FC
زمان تاخیر کم
پتانسیل گسترش ذخیره سازی بالا
گارانتی 100% آپتایم

آرایه‌های ذخیره‌سازی Primera Tier-0 HPE برای شرکت‌هایی طراحی شده‌اند که به سادگی نمی‌توانند هیچ زمان خرابی را تحمل کنند. خرید سرور hp در حالی که بسیاری از محصولات رقیب از طراحی کنترل‌کننده فعال/فعال استفاده می‌کنند، Primera از معماری مش تمام فعال استفاده می‌کند که اجزای غیرفعال ندارد – به هر حجم اجازه می‌دهد همیشه روی همه کنترل‌کننده‌ها فعال باشد.

مدارهای مجتمع ویژه برنامه HPE (ASIC) در مرکز گره های کنترلر قرار دارند که برای عملکرد NVMe آماده شده اند. یکی از ویژگی های کلیدی این است که CPU ها و ASIC ها در هر گره همگی به هم متصل هستند، بنابراین برخلاف آرایه هایی که باید محتویات کش را در کنترلرها منعکس کنند، تمام حافظه نهان گره در یک آرایه Primera به عنوان یک استخر جهانی و مقاوم به خطا ارائه می شود. سیستم‌عامل Primera نیز زمانی که سرویس‌های آن به‌طور مستقل پیاده‌سازی می‌شوند، وارد عمل می‌شود، به این معنی که آرایه را می‌توان بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد ارتقا یا به‌روزرسانی کرد.

HPE آنقدر به معماری Primera اطمینان دارد که بسته پشتیبانی Proactive Care آن شامل 100٪ ضمانت در دسترس بودن داده است. برخی مفاد وجود دارد مانند اطمینان از اینکه آرایه به طور کامل به روز می شود، اما اگر قطعی به طور مستقیم در Primera ردیابی شود، HPE اعتباری تا 20٪ از قیمت خرید اصلی را برای خرید یا ارتقای Primera در آینده ارائه می دهد.
بررسی HPE Primera A630: خط تولید سخت افزار

بررسی Dell EMC PowerEdge R650: سروری باریک و قدرتمند
بررسی Retrospect Backup 18.1: پشتیبان‌گیری را آسان می‌کند
بررسی Barracuda Backup 490: یک راه حل کامل برای محافظت از داده ها در یک جعبه

در این بررسی عملی، ما در حال آزمایش آرایه تمام فلش سطح پایه Primera A630 HPE هستیم. این مدل 2U از کنترل‌کننده‌های خرید سرور اچ پی و hot-plug استفاده می‌کند که هر کدام با 128 گیگابایت حافظه کش، یک پورت مدیریت شبکه و دو پورت 10GbE SFP+ تعبیه‌شده به طور خاص برای سرویس کپی از راه دور HPE از طریق IP (RCIP) استفاده می‌کند.
خبرنامه IT Pro را دریافت کنید
دریافت خبرنامه روزانه رایگان از IT Pro، ارائه آخرین اخبار، بررسی ها، بینش ها و مطالعات موردی

گزینه‌های پورت خوب به نظر می‌رسند: کنترل‌کننده‌ها دارای دو اسلات توسعه PCI-E هستند و در هر کدام یک کانال فیبر 16/32 گیگابیت بر ثانیه (FC) چهار پورت HBA ارائه شد. حداکثر 16 پورت قابل نصب است و HPE همچنین چهار پورت 10/25GbE و 10Gbase-T HBA را ارائه می دهد.

این آرایه 24 جایگاه SSF با قابلیت تعویض داغ را در جلو ارائه می‌کند و سیستم ما با یک خانه کامل از SAS3 SAS3 با ظرفیت 1.92 ترابایت عرضه می‌شود. 8 جایگاه آخر دو کاره هستند و می‌توانند از NVMe SSD پشتیبانی کنند، در حالی که پورت‌های توسعه SAS3 روی هر کنترلر اجازه می‌دهند تا 5 محفظه برای مجموع 144 SSD اضافه شود.
بررسی HPE Primera A630: استقرار

استقرار اولیه سریع است: ما از ابزار کشف HPE برای یافتن آرایه استفاده کردیم و پس از ورود به کنسول وب Primera OS، جادوگر شروع سریع را دنبال کردیم و آن را برای عمل در 20 دقیقه آماده کردیم. لازم نیست نگران انتخاب نوع RAID باشید، زیرا Primera به طور خودکار هر درایو فیزیکی (PD) را به قطعات 1 گیگابایتی تقسیم می کند و RAID6 را در همه آنها پیاده سازی می کند.
تصویری از کنسول مدیریتی HPE Primera A630'

از آنجایی که SSD های SAS3 1.92 ترابایتی ما تقریباً هفت عدد قیمت دارند، این مزیت های مشخصی دارد. هیچکدام بیکار نمی نشینند و تعادل بار به این معنی است که طول عمر آنها طولانی می شود. HPE همچنین فرآیند پیوستن هاست ها با حجم های مجازی (VVs) را ساده کرده است زیرا شما چندین هاست را در یک مجموعه قرار می دهید، VV ها را به دیگری اضافه می کنید و همه آنها را با یک مجموعه برنامه کنار هم می آورید.

با استفاده از دو سرور Xeon Scalable که ویندوز سرور 2019 را اجرا می‌کنند، آنها را به آرایه از طریق دو اتصال FC با سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه به هر کنترلر متصل کردیم و می‌توانستیم ببینیم که مسیرهای FC MPIO ما همگی فعال و بهینه‌شده هستند. سپس یک مجموعه میزبان برای هر دو سرور ایجاد کردیم، مسیرهای FC آنها را انتخاب کردیم و همه آنها را به یک مجموعه برنامه اضافه کردیم که قبلاً دو VV 5 ترابایت آماده و منتظر بود.
بررسی HPE Primera A630: مدیریت

گزینه های مدیریت گسترده است. همراه با کنسول سیستم عامل Primera، ما A630 را به نمونه HPE SSMC مجازی سازی شده Hyper-V آزمایشگاه (کنسول مدیریت StoreServ) اضافه کردیم. مروری بر تمام سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE به ما ارائه شد و می‌توانستیم A630 را بررسی کنیم و وضعیت سیستم، عملکرد، حجم‌ها، ظرفیت‌ها، پهنای باند میزبان و موارد دیگر را بررسی کنیم.

اگر می‌خواهید از RCIP استفاده کنید، به SSMC نیاز دارید زیرا نمی‌توان آن را از کنسول Primera OS پیکربندی کرد. علاوه بر این، اگرچه می‌توانید از سیستم عامل Primera برای اختصاص زمان‌بندی‌های عکس فوری هنگام ایجاد مجموعه‌های برنامه استفاده کنید، آنها را فقط می‌توان از طریق SSMC مدیریت کرد که برای ایجاد عکس‌های فوری کپی مجازی نیز لازم است.

Primera به راحتی در نمونه مجازی HPE OneView 6.3 آزمایشگاه ادغام شد و افرادی که دارای حساب HPE Greenlake هستند می توانند از راه دور آن را از طریق Data Service Cloud Console مدیریت کنند. با این حال ، InfoSight HPE ستاره این نمایشگاه است، زیرا هوش مصنوعی و ML را در مجموعه‌های داده‌های عملکرد تاریخی برای پیش‌بینی بارهای سیستم در آینده و ارائه پیش‌بینی ظرفیت اعمال می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا