رپورتاژ

آی پی تی وی

تمام اطلاعاتی که از طریق شبکه منتقل می شود – از جدیدترین موزیک ویدیوهای YouTube گرفته تا ایمیل تأیید  خرید ای پی تی وی آمازون مبنی بر اینکه کتاب شما در راه است – با روشی به نام سوئیچینگ بسته ارسال می شود.. چیزی شبیه یک ایمیل، که ممکن است صفحات و صفحاتی از کاراکترها باشد، در واقع به عنوان یک تکه بزرگ ارسال نمی شود: زمانی که کامپیوتر شما را ترک می کند، به قطعات کوچک بسیاری به نام بسته ها تقسیم می شود، که هر کدام به طور مستقل در اینترنت حرکت می کنند (از لحاظ نظری).

از طریق مسیری کاملاً متفاوت از سایر بسته‌ها) قبل از اینکه در یک کپی از ایمیل اصلی هنگام رسیدن به مقصد، دوباره جمع شود. این کمی شبیه ارسال یک کتاب از طریق پست است نه به عنوان یک بسته بزرگ، بلکه با قرار دادن  خرید اکانت ایپی تی وی هر صفحه در یک پاکت جداگانه، به صورت جداگانه آدرس و ارسال می شود. ممکن است ارسال چیزها از این طریق عجیب به نظر برسد، اما سوئیچینگ بسته در واقع یک روش بسیار سریع و کارآمد برای مدیریت میلیاردها ایمیل، صفحات وب، و هر چیز دیگری است که باید هر روز در سراسر شبکه به صورت فشرده به این طرف و آن طرف ارسال شود.اینترنت چگونه کار می کند .) همه رایانه های متصل به اینترنت نحوه ارسال و دریافت بسته هایی مانند این را می دانند. خوشبختانه، همه آنها موافق هستند که دقیقاً به روشی مشابه با استفاده از سیستم مشابهی که به عنوان پروتکل اینترنت یا IP شناخته می شود،  ای پی تی وی  کار کنند. (یکی از بخش‌های کلیدی IP که ممکن است با آن آشنا باشید این است که هر رایانه را می‌توان با ذکر یک شماره منحصربه‌فرد، که به عنوان آدرس IP آن شناخته می‌شود، «آدرس» کرد، که کمی شبیه رایانه یک شماره تلفن یا ساختمان است. آدرس: در حال حاضر اکثر کامپیوترها دارای آدرس های IP هستند که از چهار جفت دو رقم جدا شده با نقاطی مانند 12.34.56.78 ساخته شده است.

اینترنت تنها یک کار دارد: نگه داشتن بسته ها در حال حرکت به جلو و عقب. رایانه‌ها، کابل‌های فیبر نوری، و سایر سیستم‌هایی که شبکه را تشکیل می‌دهند، نمی‌دانند چه بسته‌هایی را منتقل می‌کنند یا چرا – و برایشان مهم نیست. یک بسته ممکن است تکه‌ای از عکسی باشد که در تعطیلات درIp tv  گرفته‌اید، یا می‌تواند بخشی از ایمیلی باشد که به کسی می‌گوید اخراج شده است. تا زمانی که داده‌هایی که می‌خواهید ارسال کنید به صورت بسته‌ها هستند و طبق IP به روش صحیحی قالب‌بندی می‌شوند، می‌توانید مطلقاً هر چیزی را از طریق اینترنت ارسال کنید.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا