آمورش

آموزش ماه های میلادی در زبان انگلیسی (و همه نکات کاربردی)

Gamma koli

تقویم میلادی مدرن به 12 ماه تقسیم می شود. این ماه ها 28 روز، 29 روز، 30 روز یا 31 روز دارند. در یک سال معمولی، هر ماه 28 روز، 30 روز یا 31 روز دارد. یک سال معمولی 365 روزه است. در سال کبیسه هر ماه 29 ، 30 یا 31 روزه است که مجموعا 366 روز می شود. در هر چهار سال یک روز کبیسه وجود دارد که در تقویم میلادی 29 فوریه را به عنوان این روز در نظر می گیریم.

ماه ها و تعداد روز ها

اولین ماه از تقویم میلادی ژانویه (January) است. ژانویه 31 روز دارد. اول ژانویه کریسمس شون هست مثل ما که اول فروردین عید نوروز داریم. اول ژانویه اونها میشه حدودا وسط های دی ماه ماه ایرانی ها. ژانویه اولین ماه سال است. ۳۱ روز دارد. در قطب شمال شروع زمستان و در قطب جنوب شروع تابستان است.

دومین ماه از تقویم میلادی، فوریه (February) است. فوریه شامل 28 روز در که یک سال عادی و 29 روز در سال کبیسه است. میشه وسط های بهمن ماه ما ایرانی ها. فوریه کوتاه ترین ماه سال است و یک ماه خاص می باشد . فوریه معمولاً ۲۸ روزه است و هر ۴ سال یک بار ۲۹ روزه می شود.

سومین ماه از تقویم میلادی، مارس (Mars) است که 31 روز دارد. شروع فصل بهار ! در قطب شمال فصل بهار با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌ شود و در قطب جنوب شروع پاییز است و ۳۱ روز دارد.

English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!

چهارمین ماه از تقویم میلادی ، آوریل (April) است که آوریل 30 روز دارد. آوریل ۳۰ روز دارد. در بعضی از نقاط، قطب شمال با فرا رسیدن فصل آوریل ، هوا پر از باد و باران می شود.

حتما دانلود کنید: دانلود ۵ مکالمه انگلیسی پرکاربرد در فرودگاه، هواپیما و هتل

پنجمین ماه از تقویم میلادی مه (May) می باشد. و 31 روز دارد. ماه می پنجمین ماه سال است و سی و یک روز دارد. با شروع این ماه ؛ در قطب جنوب شروع فصل پاییز و در قطب شمال انتهای بهار است.

ششمین ماه از تقویم میلادی، ژوئن (June) است. که 30 روز دارد. ژوئن ۳۰ روز دارد و وسط سال است. افرادی که در قطب جنوب زندگی می کنند، سرمای هوا را در این ماه احساس می‌ کنند. افراد ناحیه شمالی شروع تابستان و روز های آفتابی را با ژوئن شاهد خواهند بود.

هفتمین ماه از تقویم میلادی، جولای (July) است و 31 روز دارد. شروع این ماه؛ برای نواحی شمالی وسط تابستان و شروع تعطیلات شان است.

هشتمین ماه از تقویم میلادی، آگوست ( August ) است و 31 روز دارد. شروع این ماه، برای نواحی جنوبی سرد است و انتهای پاییز را نشان می دهد و زمانی عالی برای رفتن به ساحل و لذت بردن از آب دریا است. این ماه 31 روز دارد.

نهمین ماه از تقویم میلادی، سپتامبر (September) است و 30 روز دارد. سپتامبر نهمین ماه در سال است که در نواحی شمالی با فصل پاییز آغاز می شود و در بسیاری از کشور ها زمان شروع مدارس است و ۳۰ روز دارد.

دهمین ماه تقویم میلادی اکتبر (October) است و 31 روز دارد. در بسیاری از نقاط دنیا، اکتبر ماه ریزش برگ ها است و هوا در بعضی از نقاط دیگر کمی گرم تر می‌ شود. اکتبر دهمین ماه سال بوده و ۳۱ روز دارد.

یازدهمین ماه از تقویم میلادی نوامبر (November) است و 30 روز دارد. ماه نوامبر در قطب شمال سردتر می‌ شود اما در قطب جنوب دما کم کم بالا می رود . نوامبر ۳۰ روز دارد و یازدهمین ماه از سال است.

دوازدهمین ماه از تقویم میلادی در دسامبر (December) است و 31 روز دارد. دسامبر آخرین ماه سال است و ۳۱ روز دارد. این ماه؛ شروع تابستان برای قطب جنوب و شروع زمستان برای قطب شمال است.

ویدیوی آموزشی ماه های میلادی

دانلود کنید: دانلود متن های کوتاه انگلیسی و کاربردی

روز های ماه

طبق تقویم میلادی، چهار ماه از تقویم میلادی 30 روز و هفت ماه از تقویم میلادی 31 روز دارد و در فوریه هم که اگر سال کبیسه باشد، ماه دوم 29 روزه و اگر یک سال معمولی باشد، فوریه 28 روزه است.

روز های سال

طبق تقویم مدرن، سال معمولی و سال کبیسه 365 و 366 روزه است، زیرا سال کبیسه به دلیل روز کبیسه (29 فوریه) یک روز بیشتر از سال معمولی دارد.

اما در دوران باستان ، تقویم رومی فقط 304 روز داشت.

دانلود کنید: دانلود آهنگ انگلیسی با ترجمه (20 تای برتر)

ماه های سال

تقویم میلادی ما شامل 12 ماه است. نمونه اولیه تقویم جولیانی از همان الگوی تقویم میلادی پیروی می کند. نام تمام 12 ماه از تقویم رومی گرفته شده است و تقویم رومی فقط ده ماه دارد و سال تقویمی از مارس ( مارتیوس ) شروع می شود.

ماه ها طبق تقویم رومی

طبق تقویم رومی، سپتامبر هفتمین ماه، اکتبر هشتمین ماه، نوامبر نهمین ماه و دسامبر دهمین ماه است. رومی ها نام این ماه ها را بر اساس تعداد ماه ها می گذارند. اما بعد از اضافه شدن ژانویه و فوریه به تقویم ماه، تمام موقعیت های قبلی ماه های ارائه شده توسط رومانیایی ها تغییر کرد . در حال حاضر سپتامبر که به عنوان ماه هفتم نامیده می شد، به ماه نهم تبدیل شده است. ماه های دیگر هم به همین ترتیب پشت سر هم قرار می گیرند.

خوب، در بسیاری از جاها، هنوز مردم به دلایل زیادی از تقویم مذهبی خودشان برای جشن هایشان استفاده می کنند. بسیاری از تقویم‌ ها از ماه‌ ها برای تقسیم یک سال به یک دوره کوتاه استفاده می ‌کنند، مثل تقویم اسلامی، هندو و عبری. اما پرکاربرد ترین تقویم، تقویم میلادی است.

دانلود کنید واسه گوشی: 5 دیکشنری برتر دنیا (از همه زبانها به هم)

خیلی وقت ها متوجه می شویم که یک ماه را می توان به صورت مخفف نوشت، به این معنا که با 2 یا 3 حرف نوشته می شود، اما یادتان باشد که همه ماه ها را نمی توان به صورت 2 یا 3 حرفی مخفف کرد؛ زیرا آن ماه ها 3 یا 4 حرفی هستند.

ماه هایی که می توان آن ها را در 2 تا 3 حرفی مخفف کرد، عبارتند از:

  • ژانویه – Jan
  • فوریه – Feb
  • مارس – Mar
  • آوریل – Apr
  • آگوست – Aug
  • سپتامبر – Sept
  • اکتبر – Oct
  • نوامبر – Nov
  • دسامبر – Dec

هر چند بار که املا یک کلمه ممکن است بسته به انگلیسی بریتیش و اَمریکن تغییر می کند، اما این تغییر در املای ماه ها نشان داده نمی شود.

از دست ندین: عشق به انگلیسی و 10 حقیقت جالب (با ترجمه)

سوالات متداول در مورد ماه های سال

تاریخ تولد را چه طور بگوییم؟

پاسخ: وقتی تاریخ تولدمان را به شخصی می گوییم، روز و ماه تولدمان را می گوییم. به طور مثال تولد من 4 فوریه است. گاهی گفتن سال تولد هم ضروری می شود. پس می گوییم: تاریخ تولد من 4 فوریه 2005 است.

در کدام ماه باید کریسمس را جشن بگیریم؟

پاسخ: کریسمس در روز 25 دسامبر جشن گرفته می شود.

چه طور بگوییم چه زمانی با کسی دیدار خواهیم کرد؟

پاسخ: وقتی با کسی دیدار می کنیم، تعیین تاریخ ضروری است، بنابراین می گوییم که در 14ام فوریه ملاقات خواهیم کرد.

به کار میاد: فحش های رایج انگلیسی (و 5 نکته کاربردی)

مخفف ماه های میلادی

شکل اختصاری نام ماه میلادی

نام کامل ماه میلادی
Jan.

January

Feb.

February
Mar.

March

Apr.

April
May

May

June / Jun.

June
July / Jul.

July

Aug.

August
Sept.

September

Oct.

October
Nov.

November

Dec.

December

مطلب مشابه کامل تر: ماه های سال به انگلیسی و 10 نکته کاربردی

قوانین گرامری ماههای میلادی

1-برای اشاره به اتفاقی که در همین ماه می افتد از اسم ماه به تنهایی استفاده می‌کنیم:

  • It is March. ماه مارس است
  • We are now in the month of April. در حال حاضر در ماه آوریل هستیم

2-وقتی به اتفاقی اشاره داریم که در ماه گذشته افتاده، از کلمه‌های last و before last در کنار نام ماه استفاده می‌کنیم:

  • Last October we had a huge Halloween party. اکتبر سال پیش ما مهمانی هالووین بزرگی داشتیم
  • The January before last was when we visited New York. ژانویه دو سال پیش وقتی بود که به نیویورک رفتیم

بسیار کاربردی: آموزش مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی

3-برای اشاره به ماهی که هنوز نرسیده، از next استفاده می‌کنیم:

  • Next February we are getting married. ما فوریه بعد ازدواج خواهیم کرد
  • Lisa and Matthew are going to Venice next month. لیسا و متیو ماه بعد به ونیز می‌روند

4-برای سوال پرسیدن در مورد ماهی که اتفاقی می افتد از What month یا In what month استفاده می‌‌کنیم:

  • A: What month are you going on vacation? چه ماهی به تعطیلات می‌روی؟
  • B: I am going in March. ماه مارس می‌روم
  • A: What month are we currently in? الان در چه ماهی هستیم؟
  • B: It is currently January. در حال حاضر ژانویه است
  • A: In what month does Easter occur? عید پاک در چه ماهی رخ می‌دهد؟
  • B: It usually occurs in either March or April. معمولا در مارس یا آوریل رخ می‌دهد

5-در زبان انگلیسی نام ماه‌ها اسم خاص محسوب می‌شوند، به همین علت همیشه برای اشاره به نام ماه های میلادی به انگلیسی از حرف اول بزرگ استفاده می‌کنیم:

  • March is my favorite month because the cherry blossom trees start to bloom. مارس ماه محبوب من است چون درخت گیلاس در این ماه شکوفه می‌زند
  • My birthday is in August. تولد من در ماه آگوست است

3 نکته کاربردی که باید بدانید

1-ساختار تقویم میلادی از نظر تعداد روزهای سال و طول ماه ها تا حد زیادی با تقویم شمسی تشابه دارد. تنها تفاوت در تاریخ شروع ماه ها و سال نو است. سال میلادی جدید بدون توجه به شروع بهار همیشه در ساعت 00:00 شب روز 1 ژانویه (زمان شروع روز اول ماه ژانویه) اتفاق می افتد. این تاریخ تقریبا حدود روز 10 دی در تقویم شمسی خواهد بود. البته توجه داشته باشید که در تقویم میلادی ماه ژانویه را ابتدای بهار نمی دانند پس سال میلادی جدید در ابتدای بهار شروع نمی شود. و البته در کشورهایی که از تقویم میلادی استفاده می کنند ابتدای بهار همان تاریخی است که ما به عنوان نوروز می شناسیم (حدود 20 مارس). در نتیجه ماه های بهار در انگلیسی سه ماه مارس، آوریل و مه است و بقیه فصل ها هم به این ترتیب در فصل ها قرار می گیرند.

2-یک اشتباه رایج بین ما ایرانی ها وجود دارد که سال نوی میلادی و کریسمس را در یک تاریخ می دانند. این موضوع معمولا به خاطر نزدیک بودن این دو رخداد اتفاق می افتد. روز کریسمس در واقع روز 25 ماه دسامبر است در حالی که سال جدید 5 روز بعد و در روز اول ژانویه شروع می شود.

دانلود کنید: دانلود داستان های کوتاه با ترجمه

3-تقویم اسلامی به تقویم هجری و همچنین تقویم اسلامی هم معروف است. هر ماه در زمان ماه نو آغاز می شود. ماه ها 29 روزه یا 30 روزه هستند به جز ماه ذی الحجه زیرا در هر سی سال طول آن تغییر می کند. ذی الحجه در 11 سال دوره 30 روزه و در 19 سال از دوره 29 روزه دارد ؛ بنابراین طبق تقویم اسلامی ، یک سال 354 یا 355 روزه است.

ماههای میلادی بطور خلاصه

نام فارسی نام انگلیسی معادل فارسی ماههای میلادی
ژانویه January بهمن
فوریه Febuary اسفند
مارس March فروردین
آوریل April اردیبهشت
می May خرداد
ژوئن June تیر
ژولای July مرداد
آگوست August شهریور
سپتامبر September مهر
اکتبر October آبان
نوامبر November آذر
دسامبر December دی

در ادامه دانلود کنید: آموزش مکالمات روزمره زبان انگلیسی با 100 درس صوتی

English

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا