شاتل هرگونه کم فروشی اینترنت را رد کرد – دیجیاتو – آموزش زبان تخصصی

چندی پیش در خبرها خواندید که سازمان تنظیم مقررات رادیویی جدول مربوط به وضعیت شکایت کاربران از کم فروش اینترنت توسط شرکت های ارائه دهنده را منتشر کرد
انتشار گزارش اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص وضعیت شکایات کاربران از کم‌ فروشی اینترنت ابهامات گوناگونی به همراه داشته است.

نخجوانی در ادامه نیز به رد تور بانکوک نوروز 97 موضوع کم‌ فروشی توسط وزارت ارتباطات اشاره و می‌ گوید:

«در صحبت‌هایی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم این عزیزان نیز منکر موضوع کم‌فروشی شده‌اند و منطق اعلام این نتایج را بیشتر در راستای شفاف‌سازی اعلام کرده‌اند. چه آن‌که این وزارتخانه تاکید کرده است که اگر کم‌فروشی اتفاق افتاده بود به جای انتشار جدول با اپراتور کم فروش براساس قانون برخورد می‌شد.»

حال، مدیرعامل تور کیش لحظه آخری گروه شاتل به این امر واکنش نشان داده و مدعی شده که هیچ گونه کم فروشی انجام نشده است. در ادامه توجه شما را به متن بیانیه خبری این شرکت در همین رابطه جلب می نماییم.

«منطق مطرح شده پشت این جدول آن‌چنان ضعیف است که شرکت‌هایی با 4 هزار یا 15 هزار شکایت در شرایط به مراتب بهتری از شرکتی مانند شاتل قرار دارند که تعداد شکایت کاربرانش به سامانه 195 با حدود ۱۰۰۰ شکایت کمتر از 0.1 درصد کل کاربرانش تور روسیه بوده است. اگرچه در بررسی‌های بعدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز هیچ کدام از این شکایت‌ها محق دانسته نشده است.»

«از دیدگاه ما بهترین شاخص‌هایی که می‌تواند موفقیت اپراتور در سرویس‌دهی مناسب به مشتریان را نشان دهد، شاخص‌هایی همچون سهم بازار، نرخ ریزش کاربران و درصد شکایت کاربران به نسبت کل کاربران یک اپراتور است که دست کم در مورد شرکت شاتل قضاوت در تور مالزی خصوص کیفیت سرویس‌دهی را به کاربرانمان واگذار می‌کنیم. از سوی دیگر خوشبختانه ما اپراتوری بوده‌ایم که در چند سال گذشته موفق به دریافت تندیس سیمین حمایت از حقوق مصرف کننده از وزارت صنعت معدن و تجارت شده‌ایم.»

وی در ادامه می‌افزاید:

نخجوانی مهمترین مسوولیت نهادهای نظارتی را جلوگیری از شکل‌گیری انحصار می‌داند و تاکید می‌کند که با ایجاد فضای رقابت دیگر نیازی تور لحظه آخری کیش به نگرانی در خصوص کم‌فروشی یا بی‌توجهی به حقوق مصرف‌کننده وجود نخواهد داشت.

وی بحث‌های مطرح شده در خصوص کم‌فروشی و عدم توجه به حقوق مصرف‌کننده را مرتبط با بازارهای انحصاری، اقتصاد دولتی یا اشتراکی می‌داند و براین باور است که در بازاری که 17 شرکت اینترنتی پروانه FCP دریافت کرده‌اند کم‌ فروشی و بی‌ توجهی به حقوق مصرف‌ کننده معنایی نخواهد داشت چرا که در صورتی که یک شرکت تور ارزان فرانسه به حقوق مصرف‌کننده توجه نکند و سرویس بی‌کیفیت در اختیارش بگذارد کاربر امکان انتخاب یک اپراتور دیگر را به راحتی و آزادانه دارد.

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت‌ های شاتل ریشه این ابهامات را در مشخص نبودن شاخص‌ های ارزیابی و ارایه جزییات دقیق در خصوص ثبت شکایات در سامانه 195 وزارت ارتباطات می‌داند و می‌گوید:

«جدول منتشر شده با استناد به شکایات ثبت شده در سامانه بلیط هواپیما 195 بدون توضیحات و جزییات دقیق بوده و تنها براساس یکی از شاخص‌هایی که درصد شکایت مرتبط با مصرف اینترنت در کل شکایات است تنظیم شده است. همین شرایط نیز ابهامات جدی در اذهان عمومی ایجاد کرده است.»

مدیرعامل شرکت شاتل شاخص‌های متعددی را برای ارزیابی موفقیت یک اپراتور در بازار دخیل می‌داند و می‌افزاید:

براساس اظهارات نخجوانی شاخصی که در این جدول منتشر شده تعداد تور ارزان اروپا شکایات به تنهایی و یا تعداد شکایت‌ ها به نسبت کاربران اپراتورها را نادیده گرفته است. او تاکید می‌ کند در چنین شرایطی و با این روش ارزیابی یک اپراتور می‌تواند برای اینکه اوضاع بهتری در این شاخص‌ داشته باشد تلاش کند شکایات بیشتری در باره مسائلی غیر از موضوع مصرف اینترنت را در سامانه 195 ثبت کند!

او ضمن تشکر از وزیر ارتباطات برای توجه ویژه تور آنتالیا به حقوق مصرف‌کنندگان با انتشار چنین گزارش‌هایی، تاکید می‌کند که این حرکت در گام اول کاری ایشان، این پیام مهم را به اپراتورهای می‌دهد که کیفیت و نوع سرویس‌دهی آن‌ها زیر ذره‌بین وزارت ارتباطات است. همچنین نخجوانی تصریح می‌ کند که شاتل از هر گونه ارزیابی و اعلام شفاف نتایج استقبال و حاضر به هر گونه همکاری در این زمینه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

چندی پیش در خبرها تور ارزان بانکوک خواندید که سازمان تنظیم مقررات رادیویی جدول مربوط به وضعیت شکایت کاربران از کم فروش اینترنت توسط شرکت های ارائه دهنده را منتشر کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *